• Drekonai
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik ben een best fanatieke gamer. Daarom is het ook zo moeilijk om een goede nieuw 100 Hz Full HD tv te kopen.
Ik heb ook al heel wat rond gezocht op deze merken of het goed mogelijk is om te gamen met deze tv's.

Nou hoor ik van de Samsung C650 dat die ook een game mode heeft en dat het dan minder erg word, de lag. Maar nog steeds erg merkbaar. Dit is wel de tv met de mooiste kwaliteit kwa beeld. Ik werk namelijk bij de Media Markt dus heb ze alle 3 kunnen bekijken.

De Sony EX-500 leek me ook een goede keuze voor de kwaliteit van tv kijken etc. Maar ook het game gedeelte is hier weer een minpunt bij.

Dan komen we bij de laatste aan en dat is de Philips 32PFL5605 LED ik koos voor deze tv omdat dit een LED tv is.

Maar waar het allemaal op terecht komt is dat ik op Full HD 100 Hz op goede kwaliteit wil gaan gamen. Ik speel veel First Person Shooters zoals Halo, MW2, Fallout 3 etc. Voor de rest ook nog wat RTS games. Waar het natuurlijk wel allemaal om gaat is dat het vloeiend en zonder lag werkt. Nou ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat dat niet goed mogelijk is voor deze tv's. Ik hoop dat jullie me het tegendeel kunnen bewijzen.
Als de prijs rond pak en beet €600 euro is vind ik het goed, andere modellen dan dit is ook goed, ik hoor het wel. Alvast bedankt

Verwijderd

Voor gamen is de Philips de beste maar voor al het andere moet je de Philips juist niet hebben, zie http://www.avforums.com/r...5605-LED-HDTV-Review.html

Sony is voor gamers het minst goed maar voor het overige een zeer goede keus, zie www.hdtvtest.co.uk

Samsung zit er wat gamen betreft tussen in en is net als de Sony een goede keus voor alle andere dingen, voor SD scoort de Samsung wat beter dan de Sony voor HD/Blu-ray lijkt de Sony iets beter volgens hdtv.co.uk

Heb je alle drie de toestellen dan ook in een wat donkerder ruimte kunnen testen bij de MM? Sommige MM hebben een aparte ruimte waar je tv's wat beter kunt beoordelen door minder omgevingslicht. Onder al die tl balken is het erg lastig goed te testen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 13:11 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:37
Volgens mij verlies je in game mode de voordelen van 100Hz? (motion interpolatie, voor zover je dat een voordeel wilt noemen althans).
Kijk dan eens naar http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm

Mijn Home Cinema in aanbouw

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 20:01

mr.paaJ

generatie cmd+z

100hz zorgt voor meer vertraging (heeft sowieso al een extra frame nodig voor interpolatie en dan nog processing time) en gaat dus liefst uit als je serieus wil gamen (snelle games dan toch).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Drekonai
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:07:
Voor gamen is de Philips de beste maar voor al het andere moet je de Philips juist niet hebben, zie http://www.avforums.com/r...5605-LED-HDTV-Review.html

Sony is voor gamers het minst goed maar voor het overige een zeer goede keus, zie www.hdtvtest.co.uk

Samsung zit er wat gamen betreft tussen in en is net als de Sony een goede keus voor alle andere dingen, voor SD scoort de Samsung wat beter dan de Sony voor HD/Blu-ray lijkt de Sony iets beter volgens hdtv.co.uk

Heb je alle drie de toestellen dan ook in een wat donkerder ruimte kunnen testen bij de MM? Sommige MM hebben een aparte ruimte waar je tv's wat beter kunt beoordelen door minder omgevingslicht. Onder al die tl balken is het erg lastig goed te testen.
Bedankt voor de reactie. Zo maakt het de keuze iets makkelijker. Ik vind gamen belangrijk maar mooi beeld ook. Ik heb ze bij de MM niet kunnen testen in een donkere ruimte, die hebben we helaas niet in ede :P Maar de kwaliteit van het beeld vond ik het mooist bij de Samsung. En ik zal meer gebruik maken van gamen dan van HD films en dergelijke. Dus gaat mijn voorkeur uit naar de Samsung Maar ik vroeg me af, weet je ook een andere tv die bij me zou passen ?

• Drekonai
Dus bij game mode zet je de 100Hz functie uit, oke. Dan is dat iig iets wat ik moet doen bijvoorbeeld bij MW2.

Verwijderd

Drekonai schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:13:
[...]

Bedankt voor de reactie. Zo maakt het de keuze iets makkelijker. Ik vind gamen belangrijk maar mooi beeld ook. Ik heb ze bij de MM niet kunnen testen in een donkere ruimte, die hebben we helaas niet in ede :P Maar de kwaliteit van het beeld vond ik het mooist bij de Samsung. En ik zal meer gebruik maken van gamen dan van HD films en dergelijke. Dus gaat mijn voorkeur uit naar de Samsung Maar ik vroeg me af, weet je ook een andere tv die bij me zou passen ?
Zoals hierboven ook aangegeven: de Samsung C530. Is in NL geloof ik de C550 (heeft geen 100Hz). Of eventueel de C630 maar dat is een C650 zonder Crystal Clear display en internettoepassingen.

• Drekonai
Het hoeft niet persee een Samsung te zijn hoor. Maar een goede 32" tv van pak en beet €600 euro.
Want mischien raad je wel een heel ander merk aan.
Is dit misschien wat ? LG 32SL8000.

Verwijderd

Drekonai schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:26:
Het hoeft niet persee een Samsung te zijn hoor. Maar een goede 32" tv van pak en beet €600 euro.
Want mischien raad je wel een heel ander merk aan.
Is dit misschien wat ? LG 32SL8000.
Heb me nooit echt verdiept in LG. Kan ik weinig over zeggen. Review: http://www.techradar.com/...0-647940/review?artc_pg=5 Aardige tv maar niet zo voor bluray films (niet scherp genoeg).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 23:38 ]

Pagina: 1