Hallo,
Ik probeer een insert te doen in een database vanuit een DataTable. Iets wat niet zo moeilijk en duidelijk te vinden is in de handleidingen. Alleen lijkt dit in deze taal bij repeterende insert alleen maar te kunnen door veel resources onnodig te gebruiken. In alle handleidingen dien je namelijk je insert query mee te geven met het open van de database. M.a.w. voor elke insert dien je
1) definieer Insert string
2) Open database
3) Voor insert uit
4) Sluit DB connectie.
Zie hier http://dev.mysql.com/tech...tation-in-vbnet-apps.html (listing 16)
Een andere methodiek die ik gevonden had deed het zo
En dient dus voor elke Insert loop geheugenruimte voor twee variabelen te reserveren en dit kan natuurlijk aardig oplopen bij een loop van b.v. 500 keer op een klein apparaatje....
Is er geen efficientere methode om dit te doen?
Ik probeer een insert te doen in een database vanuit een DataTable. Iets wat niet zo moeilijk en duidelijk te vinden is in de handleidingen. Alleen lijkt dit in deze taal bij repeterende insert alleen maar te kunnen door veel resources onnodig te gebruiken. In alle handleidingen dien je namelijk je insert query mee te geven met het open van de database. M.a.w. voor elke insert dien je
1) definieer Insert string
2) Open database
3) Voor insert uit
4) Sluit DB connectie.
Zie hier http://dev.mysql.com/tech...tation-in-vbnet-apps.html (listing 16)
Een andere methodiek die ik gevonden had deed het zo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim myInsertQuery As String conn = New MySqlConnection(connStr) conn.Open() myInsertQuery = "INSERT INTO orders (salesid, customerId, code, amount) Values(100, 200, & indata(0) & "," & indata(2) & ")" Dim myCommand As New MySqlCommand(myInsertQuery) myCommand.Connection = conn myCommand.ExecuteNonQuery() conn.Close() |
En dient dus voor elke Insert loop geheugenruimte voor twee variabelen te reserveren en dit kan natuurlijk aardig oplopen bij een loop van b.v. 500 keer op een klein apparaatje....
Is er geen efficientere methode om dit te doen?