Goedenavond,
Ik zou graag een beroep willen doen op u deskundigheid.
Het beeldscherm van mijn laptop blijft tijdens het opstarten compleet zwart!
In het verleden heb ik wel lichte problemen gehad met vage strepen over mijn scherm, alleen dit was met een beetje wrikken aan het scherm snel weer weg! Echter blijft nu tijdens het opstarten het scherm compleet zwart.
De laptop heb ik 3 jaar en is van alternate (fabrikant BTO ) Een intel T7500 er zit een nvidia 8600 512 videokaart in en een 15.4 inch WSXGA= tft scherm
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
1. het aansluiten van een extern scherm (twee verschillende) geprobeerd --> scherm blijft zwart.
2. opstarten zonder accu --> scherm blijft zwart
3. opstarten met alleen de accu --> scherm blijft zwart
4. opstarten zonder harddisk --> scherm blijft zwart
5. opstarten met ander intern geheugen --> scherm blijft zwart
Voor zo ver ik kan beoordelen start de laptop nog wel normaal op (zelfs na 40x aan en uit).
Ik ben benieuwd wat de oorzaak van het probleem kan zijn?
Duid dit op een defect van de VGA kabel die het beeldscherm verbind? of zou zelfs de videokaart of moederbord kapot kunnen zijn?
en wat zegt het dat het aansluiten van een extern scherm ook zwart blijft?
Alvast bedankt voor de hulp!
mvg wouter
Ik zou graag een beroep willen doen op u deskundigheid.
Het beeldscherm van mijn laptop blijft tijdens het opstarten compleet zwart!
In het verleden heb ik wel lichte problemen gehad met vage strepen over mijn scherm, alleen dit was met een beetje wrikken aan het scherm snel weer weg! Echter blijft nu tijdens het opstarten het scherm compleet zwart.
De laptop heb ik 3 jaar en is van alternate (fabrikant BTO ) Een intel T7500 er zit een nvidia 8600 512 videokaart in en een 15.4 inch WSXGA= tft scherm
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
1. het aansluiten van een extern scherm (twee verschillende) geprobeerd --> scherm blijft zwart.
2. opstarten zonder accu --> scherm blijft zwart
3. opstarten met alleen de accu --> scherm blijft zwart
4. opstarten zonder harddisk --> scherm blijft zwart
5. opstarten met ander intern geheugen --> scherm blijft zwart
Voor zo ver ik kan beoordelen start de laptop nog wel normaal op (zelfs na 40x aan en uit).
Ik ben benieuwd wat de oorzaak van het probleem kan zijn?
Duid dit op een defect van de VGA kabel die het beeldscherm verbind? of zou zelfs de videokaart of moederbord kapot kunnen zijn?
en wat zegt het dat het aansluiten van een extern scherm ook zwart blijft?
Alvast bedankt voor de hulp!
mvg wouter