Lege cellen tellen bij variabel bereik met twee voorwaarden.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Thiess
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 18:15
Probleem:

Ik heb lijsten met leeftijden en genders, nu zou ik de lijsten graag automatisch nalopen
op lege cellen.

Het resultaat wat ik zoek moet gelijk zijn aan OVERZICHT. De leeftijd kan ik zelf invullen
dan moet alleen het aantal lege gender cellen worden geteld.

INVOERLIJST
Leeftijd Gender
35_______1
35_______ 2
35
35_______ 1
36
36_______ 1
36_______ 2
37_______ 1
37_______ 1
37
37

OVERZICHT LEGE CELLEN
Leeftijd Gender
35_________1
36_________1
37_________2

Ik kom er niet uit:
Ik kan wel het aantal lege cellen tellen en het aantal keren dat een verdieping voorkomt. Maar ik krijg het niet voor elkaar het bereik te relateren aan de combinatie Leeftijd&Lege cel.

Ik heb ook INDIRECT.ADRES.VERGELIJKEN geprobeerd maar deze krijg ik niet ingevuld.

Wie o Wie weet het wel? alvast bedankt..

[ Voor 18% gewijzigd door Thiess op 12-08-2010 13:11 ]

Verwijderd

Filteren op lege cellen al eens geprobeerd? Uit je probleemstelling valt echter niet duidelijk op te maken wat je er precies mee hoopt te bereiken, dus kan ik ook niet voor je oordelen of dat de oplossing is.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
Een controleformule zou kunnen zijn:
=ALS(B1="";"3";ALS(C1="";"2";ALS(D1="";"1";"0")))
Deze geeft dan aan of de eerste regel 3, 2, 1 of 0 lege cellen bevat.
Is dat wat je bedoelt?

Volgens mij is dit niet iets wat je zoekt. Zou je eens een voorbeeld kunnen tonen van wat het resultaat moet zijn? Dit mag gewoon textueel zijn (dus zonder formules) want ik snap niet zo goed waar je naar opzoek bent. Alvast één advies: Wil je verplicht de vier kolommen houden? Kunnen kolom drie en vier niet gewoon onder een en twee?

[ Voor 55% gewijzigd door Robkazoe op 12-08-2010 12:58 ]

• Thiess
Sorry, niet goed opgelet bij het plaatsen. De invoergegevens en het overzicht waren in elkaar geschoven.

Invoer is de tabel invoerlijst. (2 kolommen)
Uitvoer gewenst is de tabel Overzicht lege cellen.

De formule moet per leeftijd aangeven hoeveel lege cellen er zijn. Hoop dat het zo duidelijker is.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Is dit 2007/2010? Dan aantallen.als/countifs gebruiken, je gaat tellen op 2 condities (1: leeftijd, 2: cel ernaast gelijk aan "").

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

veelgestelde vraag op dit forum. kijk eens naar [Excel 2007] Uitbreiding formule aantal.als

• Thiess
Gevonden SOMPRODUCT, ik werk met 2003. Had het al geprobeerd maar dit werkt niet als je een hele rij in geeft (A:A=35) en ik was de min tekens vergeten.

Oplossing: =SOMPRODUCT(-(A2:A100=E3);-(B2:B100="")) waarbij E3 = 35.
Pagina: 1