Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb iets doms gedaan.
Uit nieuwsgierigheid heb ik op mijn mini notebookje waar XP op zat,
(kan ook Ubuntu-Linux op) Windows 7 geinstalleerd.
Nu wil het ding niet meer snel reageren, en filmpjes worden stapsgewijs weergegeven,
spelletjes zijn trager dan traag, en als ik de Windows XP in de cd-rom doe, en hem dan opstart,
gaat ie wel van alles laden, maar als puntje bij paaltje komt, herkent ie geen enkele vaste partitie.
De sd-kaart herkent ie wel, maar de vaste schijf ziet ie niet.
Dus kan ik niet formatteren, en installeren. Wat moet ik nu doen?
Het is een Ricatech RPC1020B. (Zo'n kleintje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Heb je geen restore CD bij de laptop gekregen? Het kan zijn dat je harddisk via SATA is aangesloten en je een driver moet opgeven bij de installatie welke je van USB stick of floppy moet inladen zodat de setup je disks kan zien. Check het even bij de website van de leverancier.

Succes.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:55

RvL

Dit is waarschijnlijk een kwestie van de juiste drivers installeren.

De grote vraag is alleen of er drivers te vinden zijn voor Windows 7. De site van Ricatech heeft ze in ieder geval niet. Windows 7 wordt officieel ook niet ondersteunt, dus of er überhaupt drivers zijn, valt te betwijfelen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:11
nieuwe cdje maken met nlite daar je sata driver er in verwerken en dan cdje branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Wat ik lees dat de bedoeling is, is om Windows XP opnieuw te installeren. Grote kans dat je deze drivers nodig hebt om het te installeren. Even kijken of je ze moet slipstreamen of dat je ze (SATA ?) op een disk/USB stick plaatst.

Daarnaast heeft GoT (welkom nog !) een zoekfunctie waarmee je eventueel deze FAQ had kunnen vinden.

Succes Ed !

[ Voor 20% gewijzigd door lier op 11-08-2010 14:43 . Reden: FAQ added ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met Processors, Moederborden of Geheugen te maken. Vragen over Windows Clients horen gek genoeg thuis in ... Windows Clients :o

Move PMG -> WC

Los daarvan lijk je zelf bijzonder weinig moeite gedaan te hebben om op zoek te gaan naar oplossingen, dingen uit te proberen, of in ieder geval te berichten wat je gedaan hebt als je dat wel gedaan zou hebben. Maar dat is ter beoordeling van de WC-crew

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:13:
Beste allemaal,

Ik heb iets doms gedaan.
Uit nieuwsgierigheid heb ik op mijn mini notebookje waar XP op zat,
(kan ook Ubuntu-Linux op) Windows 7 geinstalleerd.
Nu wil het ding niet meer snel reageren, en filmpjes worden stapsgewijs weergegeven,
spelletjes zijn trager dan traag, en als ik de Windows XP in de cd-rom doe, en hem dan opstart,
gaat ie wel van alles laden, maar als puntje bij paaltje komt, herkent ie geen enkele vaste partitie.
De sd-kaart herkent ie wel, maar de vaste schijf ziet ie niet.
Dus kan ik niet formatteren, en installeren. Wat moet ik nu doen?
Het is een Ricatech RPC1020B. (Zo'n kleintje)
Probeer eens zonder de SD kaart er in - dat brengt de installer, net als USB drives, vaak in de war. Als het dan nog niet lukt: ga op het scherm waar je de HD kiest (en niets ziet) naar een command prompt (SHIFT+F10 of zo, ik vergeet het altijd... Google it) en breng zelf een partitie in orde met DISKPART.EXE.
Pagina: 1