Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

muis doet raar en error systeem

Pagina: 1
Acties:

• jjost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08-2024
hallo ik heb sins kort een 2e beeld scherm en mijn muis doet nogal raar want op mijn hoofdmonitor is ie een beetje blokkerig kan dr alleen geen screen shot van maken jammer genoeg ik heb er nu 2 dagen last van het begon toen ik in een programma iets aan wou klikken.
en ik heb ook sins kort last van als ik iets wil op starten(een game ofzow) gaat mijn pc ineens uit en geeft van van te voor een blauw scherm het gaat alleen zo snel dat ik niks ervan kan lezen wat ik nog snel zie is iets met memory maar meer zie ik niet het gaat te snel

heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen

as rock m3a785gxh/128m
amd athlon II x2 250 3 ghz dual core
2 gb ram kingstone hyper X
ati radeon hd 5770

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Achterhaal eerst eens wat er op de BSOD staat.
Verder kun je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doorlopen om te achterhalen welk stuk hardware het probleem veroorzaakt. Gezien je het hier gepost hebt ga ik er vanuit dat je de hardware verdenkt. Waarom? Heb je de software al uitgesloten?

• jjost
sofware heb ik al 10 keer opnieuw geinstaleerd en ik had de driver van de muis geborbeerd en het bleek de in de driver van de video kaart voor het probleem met de muis
en ik zoou niet weten warom als ik de resolutie van mijn beeldscherm verander die error ook komt dat ie opnieuw opstart
en k ga het bsod een proberen bedankt

ik zie snel iets staan bij die errror iets met crsh dump

en het probleem van de muis is weer terug

[ Voor 14% gewijzigd door jjost op 11-08-2010 19:41 . Reden: nieuwe ondekking over probleem ]

• jjost
inmiddels memtest gedaan kwam niks uit ik zal eens proberen er een foto van te maken en die hier te plaatsen

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:29

dutch_camel

It's Orange!

Om je even op weg te helpen:

BSOD leesbaar maken, zodat deze niet verdwijnt: My Computer --> Properties --> Advanced System settings --> Advanced --> Startup and Recovery.

Zoals eerder vermeld, nu beginnen met lezen bij: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Wanneer je realistisch beeld wil van memtest wil hebben had je na een beetje zoeken hier al snel gevonden dat je dat beter een nacht of langer kan laten lopen.

Enne, probeer te werken met punten en Hoofdletters. Je verhaal is wat lastig te volgen nu ;)
No pun intended ...

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• jjost
ja srry heb dyslexie dus dat is heel moeilijk om die punten en zo te zetten maar ga mijn best doen .
en die hangen en opstartproblemen heb ik gelezen maar heb niks overgelockt, en als ik even ver terug denk is het probleem begonnen dat ie die error gaf toen ik mijn ati radeon hd 5770 er in heb gezet

maar ik zou niet weten waar het aan licht dus ik weet ook niet bij welk onderdeel ik moet kijken bij die link ...

en ik dacht dat die bsod die hangen en opstartproblemen was maar dat is dus niet zo zou je uitwillen leggen wat het is

enis het raar dat je video kaart op 54 graden draait als je alleen maar aan het internetten bent en het muis probleem is er alleen maar als ik mijn beeld scherm op e bovenste poort heb aangsloten op de onderste poort heb ik probleem niet heb al geprobeert met een ander dvi vga verloopje maar dit maakte niet uit ;(

[ Voor 34% gewijzigd door jjost op 11-08-2010 21:35 ]

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:29

dutch_camel

It's Orange!

Kijk, duidelijk.

BSOD = Blue screen of Death, dat blauwe scherm met de witte letters dat je krijgt bij opstarten.
De foutcode is erg handig om een indruk te krijgen waar gezocht moet worden.

Ik lees dat je net je videokaart vervangen hebt. Grote kans dat je nu iets van een driver conflict hebt.
Oude drivers (stuurprogramma's) van je vorige videokaart die, om zo te zeggen, ruzie maken met de nieuwe drivers. Mogen we weten welke video kaart je hiervoor had? Of gebruikte je de videokaart van je moederboard (Integrated AMD Radeon HD 4200 graphic)? In dat laatste geval zal je die in de BIOS moeten uitzetten. Je BIOS kom je bij ASRock in via de F2 toets volgens mij.

Anders zal je toch eerst alle video drivers van je PC moeten vegen. In dit topic kwam iemand met een goede link om alle video drivers van je systeem te krijgen: http://www.guru3d.com/category/driversweeper/ . Die site is wel engelstalig, maar ik denk dat je dat wel gaat lukken om er uit te komen.

Nadat die drivers weg zijn, kan je de nieuwe drivers installeren. Het is misschien wel handig die eerst vast te downloaden voor je met het weghalen van oude drivers begint :).

Probeer dat eerst eens, en laat maar horen of het lukt. Enne, kijk niet raar op wanneer je topic op een ander forum opduikt: Videokaarten & Beeldschermen

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• jjost
ik heb die nieuwe video kaart er nu een maand of 3 inzitten dus ik vind het best wel raar dat ie dan nu pas conflicten er overgeeft

en ja het was een hd 4200

als ik mijn pc op nieuw opstart is het in het begin goed maar na een uurtje of ... begint het probleem weer

maar ik ga het even proberen de drivers van mijn oude video kaart te verwijderen

nieuwe drivers van video kaart geinstaleerd oude helemaal verwijdert tot nu toe gaat het goed

oke het ging weer fout .. maar ik heb nu de bsod
ik zal em ff overtypen

check to be sure you have adequate diske space.
if a driver is indentified in the stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. try changing video adapters

check with your harde vendor for eny bios updates. disable bios memory options such as charing or showing. if you need to use safe mode to remove of disable components, restart your computer, pres f8 to select advanced startup options and then selects safe mode

technische info

stop: 0x0000008e (0x0000005,0x9cb7d6df, 0xad5508cc, 0x00000000)

win32k.sys - adress 9cb7d6df base at 9cb40000, datestamp 4c1c42a

en dat was em dan daar onder staat nog colecting data for crash dump maar volgens mij heb je dat niet nodig(denk ik )

[ Voor 58% gewijzigd door jjost op 12-08-2010 17:19 ]

Pagina: 1