Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BSOD - maar dan met een raar verhaal erachter

Pagina: 1
Acties:

• jeffreyfw
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-07 11:42
Hallo,

Nadat ik mijn laptop gisteren wilde aanzetten, deed mijn beeldscherm niks. Ik heb toen mijn tv-scherm aangesloten om te kijken of het aan mijn laptopscherm lag. Tijdens het opstarten had ik gewoon beeld op het tv-scherm, maar nadat windows geladen was werd die ook zwart en sprong mijn tv-scherm op standby (wat naar mijn idee zegt dat hij geen input meer krijgt vanuit mijn laptop.

Na weer opnieuw opstarten krijg ik dit blauwe scherm:

---------------------------------------------------------
A Problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage
to your computer.

Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed.

If this is the first time you've seen this Stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or softwatre is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use Safe Mode to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0x00000116 (0x9B46D510,0x8DD7BB7C,0x00000000,0x00000002)

*** atikmag.sys - Adress 8DD7BB7C base at 8DD5C000, DateStamp 47a0e148

Collecting date for crash dump...
Initializing disk for crash dump...
Beginning dump of physical memory.
Dumping physical memory to disk: 100
Physical memory dump complete.
Contact your system admin or technical support group for further assistance
---------------------------------------------------------

Mijn laptop scherm doet helemaal niks, en als ik een extern beeldscherm (van mijn tv) gebruik doet hij het alleen totaan dat windows geladen is, daarna niks meer (ook geen blauw scherm meer).

Deze BSOD het ik op andere topics ook gezien, maar bij mijn is dat elke keer tijdens het opstarten... ik kom er dus nieteens in. Me laptopscherm doet helemaal niks en tv scherm alleen tijdens opstarten.

Ik heb toen in veilige modus geprobeert op te starten en toen kwam ik (alleen op me tv scherm) wel gewoon door de opstart heen en had ik geen probleem.

Heeft iemand enig idee wat dit voorsteld want ik snap er helemaal niks van.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:25

Format-C

Tracing Rays

Kan je dan in veilige modus opstarten, dan de ATI driver verwijderen (eventueel even een drivercleaner gebruiken), opnieuw (normaal) opstarten, en vervolgens de nieuwste drivers erop zetten?

Het "lijkt" (is) op een video driver probleem.
atikmag.sys

[ Voor 43% gewijzigd door Format-C op 27-07-2010 10:43 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• jeffreyfw
Ik heb gedaan wat je gezegt hebt.
In veilige modus de ATI driver verwijdert. Toen weer in de normale modus opgestart, waarin hij opeens wel door de opstart heen kwam (wel alleen nog op me tv scherm). Toen de nieuwst drivers erop gezet en opniew opgestart. Maar helaas, weer als windows klaar is met laden springt hij naar zwart scherm en gaat me tv op standby.

Waarom kon me computer WEL normaal opstarten toen me drivers van ATI verwijdert waren?

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Misschien levert de ATi driver een conflict op met een andere driver...

Wat zijn de specs van de laptop? Welk OS draai je? Heb je misschien van een bepaald onderdeel (anders dan de VGA) recent nog de nieuwste drivers geinstalleerd/ geupdate?

Misschien recent nog een windows update gedaan waarna het mis ging?

Kan je eventueel nog met system restore een herstelpunt kiezen (1 die wat ouder is?)?

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 27-07-2010 11:45 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11 15:30
En je kunt altijd nog een clean install proberen alleen is dat altijd vervelender bij laptops.

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ach ja, alles opnieuw installeren is altijd irritant. Maar als niets anders helpt zit er niets anders op dan dat te proberen.

• jeffreyfw
waar kan ik precies de specs allemaal vinden? Ben niet zo'n superman met computers^^

heb trouwens dat herstelpunt al gedaan, niks opgeleverd

[ Voor 25% gewijzigd door jeffreyfw op 27-07-2010 11:59 ]

• jeffreyfw
najah, dit is wat ik kon vinden:

TOSHIBA
Intel(R) Core(TM)2 DUO CPU T5550 @ 1.83GHz 1.83GHz
RAM 3070 MB
Vista Home premium 32Bits
ATI Mobility Radeon HD 3470

[ Voor 198% gewijzigd door jeffreyfw op 27-07-2010 12:06 ]

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Probeer eens een oudere ati driver.. 10.5 bijvoorbeeld

• jeffreyfw
kan nergens de 10.5 vinden, alleen maar de nieuwste 10.7

• jeffreyfw
eindelijk, een gevonden... ga hem nu downloaden/installeren

GRRRR het lukt niet. Me computer instaleert een standaard VGA adapter. En als ik die van ATI wil doen, lukt de instalatie wel, maar na opnieuw opstarten staat de standaard VGA kaart er weer, zelfs als ik de standaard VGA adapter eraf haal en de ATI installeer en opnieuw opstart. WTH is er aan de hand ik word gek van dat rotding:P

[ Voor 151% gewijzigd door jeffreyfw op 27-07-2010 14:16 ]

Verwijderd

Mijn gok is dat je beeldscherm kapot is.
Tijdens de boot krijg je altijd de boottekst op alle schermen te zien (dus ook op de tv). Eens Windows (en dus ook de AMDdrivers) geladen zijn, gaat hij over naar het primair beeldscherm. Maar dat zou dan niet werken.
Aangezien je beeld kan houden tijdens het installaren van de drivers zou ik het volgende proberen: veilige modus, drivers uninstallen, rebooten naar normaal, drivers terug installen, zonder te rebooten je tv instellen als primair scherm en je beeldscherm desactiveren. Vervolgens pas rebooten.

Met een beetje geluk luistert Windows naar de AMDdrivers en gebruikt hij de tv als primair beeldscherm om de login te tonen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Bij drivers verwijderen zo handelen:
Ati drivers uninstall doen.
Dan met driver cleaner de resten verwijderen, www.guru3d.com(of zie ati website).
Dan pas de nieuwe installeren.

Naar je tv scherm booten gaat niet werken wamt je moet aangeven dat hij dat als primaire scherm ziet.

Verwijderd

Tbh is eender welke driver cleaner enkel aan te raden als je ook echt problemen hebt en totaal niet iets dat je standaard wil doen. Er zijn honderden cleaners en ze worden niet goed genoeg geupdate wat echt een noodzaak is met programma's die in de registers gaan knoeien.
Dus nooit driver cleaners gebruiken tenzij je weet of sterk vermoed dat je een probleem hebt door een foute uninstall en je het niet manueel kan oplossen. Dat geldt voor elk superhandig gratis tooltje op het internet dat je register verbouwt.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

• jeffreyfw
Daar ben ik weer.
Ik ben naar een computerzaak gegaan en heb hun ernaar laten kijken.
Zij kwamen tot de conclusie dat me videokaart kapot is. (wat fataal is voor een laptop)

Het rare is nogsteeds, als de drivers van ATI erop zijn kan ik me computer niet opstarten, maar krijg ik een BSOD, in veilige modus daarintegen lukt het wel en staat ook bij apparaatbeheer dat de ati drivers erop staan. Ik kan alleen in de normale modus opstarten als de ATI driver er NIET opstaan... (Dit allemaal nogsteeds alleen op een extern beeldscherm btw). Dan gebruikt windows blijkbaar standaard drivers.

Als ik het zo bekijk is het in ieder geval zeker dat niet me beeldscherm kapot is. Maar als het alleen me video kaart is ben ik benieuwd:
- waarom veilige modus wel werk
- extern scherm het doet in tegenstelling tot laptopscherm zelf
- ik uberhaupt nog wat met me laptop kan doen (behalve zonder ATI driver op me tv-scherm een gehandicapte laptop gebruiken)

• jeffreyfw
.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
Beide kunnen kapot zijn, als je videokaart defect is dan kan het zijn dat hij bepaalde dingen niet meer doet, waar onder dus beeld geven op je laptopscherm.

Als je laptop scherm kapot is dan zal je laptop waarschijnlijk nog zonder problemen opstarten alleen ziet hij het laptopscherm dan niet meer (of hij herkent het niet meer). Dit laatste gebeurd dus niet goed, immers crasht de laptop met de drivers geinstalleerd.

Dat de laptop in de veilige modus wel opstart dat komt omdat die dan alleen de standaard videokaart drivers laad en niets van ati. Dus je videokaart wordt niet veel belast.

Ik vermoed hierdoor ook dat je videokaart kapot is en niet je laptop scherm. Je kunt het verhaal bij Toshiba voorleggen als de winkel je niet wilt helpen waar je hem hebt gekocht.

Als dit binnen 3 jaar na aankoop is gebeurd kun je proberen garantie te claimen als je de bon nog hebt. In elk geval is de kans extreem groot dat er een duur onderdeel vervangen dient te worden (het scherm of het moederbord)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1