[Gezocht] 2 actieve luidsprekers voor overdekt terras

Pagina: 1
Acties:

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:35
Hey tweakertjes van me,

Mijn broer heeft sinds kort een brasserie geopend (of beter gezegd, overgenomen) in Antwerpen. Mooi ding, met een overdekt terras.

Binnen stond er al een mooie geluidsinstallatie: 4 passieve boxen die keurig via een eindversterker aan een SoundCraft PA-tafeltje zijn gekoppeld. En daar hangt dan weer een elektronische jukebox aan die ze huren waarmee ze legaal muziek kunnen spelen.

Anyways, nu wou hij op het terras ook geluid. Een logische goedkope oplossing was dus om daar 2 actieve boxen te hangen (zo had hij niet nog een tweede versterker nodig).

Dus, trekt hij mooi 2x stereo geluidskabels met cinch connectors naar het terras, voorziet hij 2 stopcontacten en hangt montagemateriaal op en koopt hij... rommel speakers |:( .

Nu vraagt ie mij om advies, waarna ik het jullie vraag :P Kom ik ter plekke, en ik hoor het meteen. De boxen produceren (ook zonder invoer) een zeer hoge toon. Niet super opvallend, maar wel enorm irritant als je het door hebt.

Als je de treble volledig dicht draaide was het zo goed als weg, dus volgens mij lag het aan de tweeter of aan de 2-wegs elektronica die dat allemaal aanstuurt.

Anyways, ik meteen gezegd dat hij ze mocht retourneren, want het was duidelijk slecht. Inmiddels is dat van de baan en heeft hij zijn geld terug.

NU IS MIJN VRAAG hetvolgende: ik zoek deftige (geen high-end, het moet zeker betaalbaar blijven) actieve boxen die geen pieptoon produceren. Liefst met cinch ingangen (of anders wat adaptertjes erbij kopen?).

De vorige hebben 170 euro gekost per stuk, en dat vond ie al niet zo goedkoop. 200 euro per box is dus ongeveer de limiet.

Ze zouden ook moeten passen op het montagemateriaal dat daar al is geïnstaleerd. Ik heb even rondgekeken, maar durf niets te bestellen uit angst dat deze ook zo'n pieptoon hebben!

Conrad was op zich niet slecht, ze kwamen het keurig gratis terug ophalen binnen de week _/-\o_ maar hun huismerk Mc Crypt is precies niet zo goed, of is dat toeval dat we slechte hadden?

Alvast bedankt

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Verwijderd

Kan je dan niet beter een advertentie plaatsen in v& a ?
Dan krijg je meer pageviews dan hier.

• florholvoet
Alhoewel ik vooral op zoek ben naar aankoopadvies, zijn (tweedehands) aanbiedingen ook altijd welkom.

Maar liefst nieuwe boxen, die kunnen op factuur. Dat is voordeliger voor mijn broer.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

audioengine 5, 300 euro voor 2 boxen, en een van de beste actieve speakers op de markt. Tevens zijn ze niet gemaakt voor het afmixen van geluid, dus ze klinken beter dan echte actieve speakers

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00
Waarom cinch? Als je bang bent voor storing zou ik dat als eerste overboord gooien en XLR kabels aanleggen, het liefst star-quad (4 ader). Of wellicht komt het wel uit de mixer.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:07
Heb je de boxen ook beluisterd toen ze met een kort kabeltje aangesloten waren, met andere woorden kun je uitsluiten dat de pieptoon ontstaan is doordat de (lange?) stereo kabels de storing oppikten.
En zoals ShittyOldMan ook al zegt, kijk of je de volgende actieve boxen met een gebalanceerd signaal kunt aansturen.

• florholvoet
Zelfs zonder aangesloten invoer of kabel(tje) piepten de boxen.

Helaas heeft mijn broer deze kabels al gelegd.
De langste is 15m, hetgeen zeker niet aangeraden is voor cinch (alle ja, de dunne kabel op zich). Maar ja, nieuwe XLR of SPK kabels leggen zou ook een dure onderneming zijn, dus voorlopig zal het toch met deze moeten.

Anyways, ik zal deze AudioEngines een bekijken, alvast bedankt voor de tip(s)!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 13:35
Zijn die audioengines wel geschikt voor een terras? Zijn kleine speakers die op hifi zijn gericht.

De wijzen komen uit het Oosten!

• florholvoet
Hmm, die AudioEngine 5 boxen zien er niet slecht uit.

Op zich zouden ze moeten volstaan. Het "terras" is overdekt, het was vroeger een garage. Bovendien moet het eerder een achtergrondmuziekje zijn.

MAAR die audioengines passen niet op die muurklemmen die er nu al hangen: http://shop.conrad.be/hob...a-accessoires/301397.html

Stel dat we die zouden vervangen, hoe krijgen we die audioengines dan aan de muur?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

florholvoet schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:51:
Alhoewel ik vooral op zoek ben naar aankoopadvies, zijn (tweedehands) aanbiedingen ook altijd welkom.

Maar liefst nieuwe boxen, die kunnen op factuur. Dat is voordeliger voor mijn broer.
Met alle respect, maar dit is niet de bedoeling op dit forum.
Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid.

Wellicht is het mogelijk om eerst zelf een lijstje te maken, en dán hier om advies te komen.

Wise enough to play the fool

• florholvoet
Ik dacht dat ik wel degelijk mijn topic voldoende had onderbouwd om kans te maken toegelaten te worden, uiteraard had ik het beleid gelezen.

De kwestie van hoe je gewone hifi boxen ophangt vind ik persoonlijk wel interessant, en daar waren we op gestrandt.

[ Voor 0% gewijzigd door florholvoet op 10-08-2010 23:21 . Reden: ik had had met een t geschreven :+ ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, eea was goed toegelicht, maar de essentie "zeg me wat goed is / wie heeft er wat te koop" is dus niet de bedoeling.

Maak zelf eens een shortlist van mogelijke speakers, datzelfde geld voor het ophangen van speakers... som zelf de opties eens op, en kijk wat de voor / nadelen zijn, en zie wat voor input er nog meer komt uit het forum.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1