Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Opera] spatiegebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Bij hele lange topics kan ik zo met spatie het hele topic doorlezen van pagina 1 tot pagina n.
Maar bij topics die aan elkaar verbonden zijn:
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/topicrange_previous_mobile.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/topicrange_current_mobile.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/topicrange_next_mobile.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/topicrange_last_mobile.png
gaat Opera onderaan de pagina met spatie niet naar de volgende pagina maar naar het volgende topic.

Ik weet niet hoe dat intern werkt, maar het is zo vervelend! Kan dat omgebouwd worden zodat spatie gewoon naar de volgende pagina gaat?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:29

crisp

Devver

Pixelated

Dat is zeker deze feature:
Fast Forward:
· Fast Forward will detect the most likely "next page" link and greatly simplify navigation in multi-page documents such as search results and image galleries.
Als jij ons kan vertellen hoe we aan opera kunnen vertellen wat de volgende pagina is dan kunnen we er misschien iets aan doen, maar ik ben bang dat je gewoon pech hebt en dit beter aan Opera kan melden zodat zij wellicht hun heuristic kunnen verbeteren...

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een link met rel=next zou al moeten werken?
Fast Forward tries to analyze a page and looks for links that will take you to the next page, for example after a search with Google with several pages of search results. It looks for certain patterns that indicate a "next" link, or uses "<link rel="next">" if it is defined in the page.
Hoewel google geen link-element plaatst, dus welke link precies (die met de tekst 'next'?) ontdekt wordt op een google-result page is nog even gokken.

[ Voor 19% gewijzigd door ACM op 10-08-2010 22:11 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het zou me niets verbazen als ze voor grote sites gewoon aparte rules hebben gedefinieerd en een generieke heuristic gebruiken voor andere sites. Blijkbaar triggert het woordje 'Volgende (deel)' in de alt/title van de topicreekslink deze heuristic en wordt dit belangrijker geacht dan dezelfde url in het document met enkel een ander cijfer als laatste variabele in het path.

De ellende met dit soort browserfeatures is vaak dat de details niet worden vrijgegeven cq (eenvoudig) te vinden zijn :/

We zouden inderdaad een <link rel="next"> kunnen opnemen, maar om dat nu enkel en speciaal voor Opera te doen... (afgezien van de hoeveelheid werk en de onzekerheid of dat inderdaad wel zou werken)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 10-08-2010 22:25 ]

Intentionally left blank

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik weet dat die <link rel="next"> truuks werken met Opera maar omdat ik die er in de source niet bij zag staan dat ik dat jullie een vet geheime truukje daarvoor hadden. ;) Maar ik begrijp dat Opera bij het ontbreken ervan dan zelf een gok doet.

Die <link rel="next"> ect. zijn niet Opera-only. Ik herinner me een browser die extra menu-items hierop baseerde. Safari misschien? Not sure.

http://www.w3.org/TR/html401/sgml/dtd.html#LinkTypes
Relationship values can be used in principle:

a) for document specific toolbars/menus when used
with the LINK element in document head e.g.
start, contents, previous, next, index, end, help
Anyway, als jullie dergelijke links invoeren is het niet alleen voor Opera. Het gaat mij alleen om de rel="next" maar ik kan me voorstellen dat je het dan liever compleet houdt zodat andere browsers die hier boodschap aan hebben niet enkel weten wat next komt.

Ik als spatiebalk-browse-freak zou het gaaf vinden, maar vinden jullie het de moeite niet waard.. dan zei het zo. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Buiten Opera weet ik niet of er browsers zijn die daar 'out-of-the-box' iets mee doen, dus per saldo zal dat ook niet veel gebruikers blijmaken. In de vorige template hadden we nog wel een aantal 'rel'-links (hoewel geen 'next'), maar bij gebrek aan browsers die daar iets mee doen is dat er in de huidige template ook uitgehaald omdat het eigenlijk meer nutteloze ballast was.

Ik zet het voor nu even op de very-low-prio lijst. Je zou ook kunnen proberen dit als 'bug' te melden bij Opera, misschien kunnen zij er sneller iets aan doen ;)

Intentionally left blank

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Bedankt voor de very-low-prio, ik hoop dat er nog eens iets mee gebeurt. :)

Opera doet het eigenlijk redelijk netjes, hij pikt in ieder geval iets op wat duidelijk next is, namelijk volgende topic. :P Als ze dit veranderen dan klopt het vast bij andere sites niet meer, maar wie weet.

-update-

Ik was een beetje aan het rondkijken op het operaforum voordat ik ging overwegen of ik het kon maken dit een bug te noemen, en iemand noemde fastworward.ini.

-update-

:D

Ik wist helemaal niet van dat bestandje af, maar ik kan het zelf dus heel simpel fixen!

(Windows variant) D:\Program Files (x86)\Opera\ui\fastforward.ini (een deel ervan)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
Opera Preferences version 2.0

[Fast forward]
;First some built in types and their scores
Link element=400
Wand login=300
Show image=50
Next image=200

;Special ones
"->"
"- >"
"-->"
"-- >"
"=>"
"= >"
"==>"
"== >"
"&gt;&gt;"
"&gt; &gt;"
»
>>
"> >"
"> > >"
index.html=78
index.htm=78
default.htm=90
index.php=78
default.aspx=80
default.asp=80
welcome.html=90
welcome.htm=90

;Afrikaans
Volgende=101
Volgende bladsy=102
Volg
Verder

;Dutch
Volgende pagina=102

Die cijfertjes zijn belangrijkheidsscore's, default is 100.
Dit is blijkbaar een underrated feature van Opera, want de meeste zaken zijn sinds Opera 7 wel verplaatst naar de home folder of userdir, maar deze (nog) niet.

Verandert:
code:
1
2
3
4
5
6
[Fast forward]
;Afrikaans
;Volgende=101

;Dutch
Lees verder=103

Dusssehh.. die rel's zijn ongetwijfeld nog ergens anders goed voor, maar ik vind het wel best nu.
Bedankt voor de aandacht, excuses voor het loze aan de bel trekken!

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 11-08-2010 01:23 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Inderdaad 'Lees verder' is een goede indicator; fijn dat je het zo kon oplossen :)

Dan hoeven wij hier dus inderdaad niets meer aan te doen...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.