Monitor voor fotobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste wel edele leden van GoT,

Ik ben opzoek naar een monitor voor het bewerken van foto's. Mijn budget is rond de 200 euro. Ik heb hier en daar al wat rond gezocht maar heb nog niet gevonden wat ik zocht.

Bij Hardware info vond ik deze vergelijkingstest:
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnampqZGia/Vergelijkingstest_8_LEDmonitoren/

Ik weet dat vooral kleur weergave erg belangrijk is bij het bewerken van foto's. Bij de specificaties van verschillende monitoren weet ik echter niet waar ik wel en geen waarde aan moet hechten. Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen. Elk idee wordt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:25
Voor echte fotobewerking kun je het best opzoek gaan naar een monitor met een IPS paneel, meeste zijn TN. Echter daar hangt wel een prijskaartje aan, en dat ga je niet redden met 200 euro.

Dan kun je opzoek gaan naar een goede monitor met TN paneel die zijn betaalbaar, maar de kleurweergave is minder goed.

Daarnaast de vraag hoe groot moet de monitor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Zoals boven al aangehaald.
Als het echt voor Photoshop en fotobewerking is, kies je altijd voor een IPS scherm.
Bv de Dells Ultrabright serie...
Maar dan kom je met 200 euro niet toe.
Dus ik stel voor om een jaartje verder te sparen, ipv nu al een TFT te kopen waar je achteraf spijt van gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm moet het liefst groter zijn dan 22 inch. Een duurder scherm dan rond de 200 euro zal ik niet aanschaffen. Hier gebruik ik de computer nog te weinig voor bij het bewerken van foto's. Het moet slechts een upgrade worden voor het oude 17 inch LCD TN scherm. Ik begrijp dat een speciaal beeldscherm voor foto bewerking dan ook niet in mijn prijsklasse ligt. Ik vroeg me af of iemand nog een "normaal" beeldscherm weet die zich goed laat lenen voor foto bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En als je 'echt' wilt fotobewerken, dan is kleurcalibratie ook onontbeerlijk...
M.a.w. met alleen een schermpje ben je er nog niet. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Tja, als je echt in die prijsklasse wil blijven zou ik eens gaan kijken naar HP, Viewsonic, LG, Philips, Iiyama, Samsung...
Alhoewel de Samsungs minder geschikt zijn voor fotobewerking omdat die nogal felle kleuren hebben, ze zijn dan weer ideaal voor Games en video...
Kijk eens naar de Philips Brilliance 225P1 dat is een 22 inch van rond de 200 euro.
Of de iiyama ProLite B2206WS
LG Flatron W2220P voor 22 inch en de LG Flatron W2442PA of ViewSonic VG2427wm voor 24 inch.
Die laatste, de Viewsonic is mijn voorkeur...
Maar zoals al aangehaald, verwacht niet teveel ervan, want voor 200 euro... De beeldkwaliteit zal niet beter gaan zijn dan je oude CRT.

[ Voor 16% gewijzigd door micd33 op 10-08-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Helaas is een dergelijk boodschappenlijstje niet toegestaan op GoT. Lees VB Beleid

Voor pointers om te bepalen wat je moet kopen: **LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.