HP laptop HDD aansluiten op desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211187

Topicstarter
Mijn HP-laptop is recent overleden. Ik heb iemand alle data eraf laten halen maar ik mis bestanden die ik vermoedelijk zelf (per ongeluk) op de laptop heb verwijderd. Ik zou graag met recovery-software op de harde schijf van de laptop willen zoeken. Maar nu de vraag, hoe sluit ik hem aan? Ik heb even gegoogeld en de aansluiting van de HDD ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v191/DroiD77/Overig/sataharddisk.jpg

Voor de laptop zit er nog een soort van adapterje tussen met 7 en 15 pins.

Kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb om dit aan te sluiten op mijn pc? Alvast bedankt.

Gr,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het een SATA HDD is kun je die zo aansluiten zonder adaptertjes of wat dan ook. Eventuele adapters in de notebook heb je niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord, ik wist niet dat het zo simpel was. Ik ben nog uit het IDE-tijdperk ;-)

Anyway, de software vindt helemaal geen verwijderde bestanden. Zou dat alleen werken icm het besturingssysteem op de laptop zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 211187 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:34:
Bedankt voor het antwoord, ik wist niet dat het zo simpel was. Ik ben nog uit het IDE-tijdperk ;-)
psst, SATA = IDE
Anyway, de software vindt helemaal geen verwijderde bestanden. Zou dat alleen werken icm het besturingssysteem op de laptop zelf?
Welke software gebruik je?
Als de software niets kan vinden (en je hebt meerdere tooltjes gebruikt) dan kun je er vanuit gaan dat de data gewoon overschreven is. Ik weet niet wat ermee gebeurd is, maar als je het ding 20 keer hebt overschreven dan is de kans dat je nog iets terugvind vrijwel 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik gebruikte recuva. Ik ben nu bezig met 'Restoration'. Ik zoek naar alle verwijderde bestanden en hij vindt er heeeeeeeeeeeeeel veel. Is nu pas halverwege. Ik hoop dat de juiste bestanden er tussen staan.
Maar wat bedoel je met 20 keer overschreven. Je bedoelt 1 en hetzelfde bestand? Dat is zowieso niet het geval.

Fingers crossed.

Even ge-wiki't en IDE is eigenlijk PATA. Ook weer wat geleerd. Pas geleden met een maat van me een pc in elkaar gezet en het leek wel alsof ik jarenlang onder een rots heb gezeten. Ik kende echt al die termen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Damn, het staat er niet bij. Zou het mogelijk zijn, indien ik mijn laptop laat maken, dat ik naar een herstelpunt ga waarop de bestanden nog wel aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 16:05
Anoniem: 211187 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:20:
Damn, het staat er niet bij. Zou het mogelijk zijn, indien ik mijn laptop laat maken, dat ik naar een herstelpunt ga waarop de bestanden nog wel aanwezig zijn?
Die kans lijkt mij vrijwel nul. Een herstelpunt gaat over programmatuur en instellingen, niet over persoonlijke bestanden.

zie http://www.microsoft.com/...chniek/herstelpunten.aspx

[ Voor 9% gewijzigd door Rupie op 09-08-2010 13:27 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, dat is duidelijk. Bedankt. Ik denk dat ik kan vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 16:05
Je zou eventueel nog kunnen kijken wat er gebeurd met GetDataBack of Testdisk. Beide hebben bij mij wel eens bestanden gevonden die andere tools niet konden vinden. Voor meer tools kun je ook nog terecht in het thematopic datarecovery.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micd33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 01:38
Die data overzetten kan eenvouding.
Er bestaan gewoon Satakabeltjes naar USB waarop je de HD kan pluggen.
En je hebt de Sharkoon Quickport.
Dat is een apparaatje waarin je kleine en grote harde schijven kan steken en verbinden met je PC via USB of eSata kabel.
Dit gaat heel eenvoudig, je haalt de schijf uit je laptop, steekt die in de Quickport, sluit de USB kabel aan je PC aan. En in Windows zie je de zojuist aangesloten schijf. Je gaat ze dus in je Verkenner of Totalcommander zien en kan er gewoon bestanden afhalen of opzetten.
Ik gebruik mijn Quickport regelmatig om zulke werkjes te doen. Zo'n ding kost voor de simpele kabel uitvoering enkele euro tot 30 Euro voor de meer uitgeruste modelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.micdigital.be/foto/quickport9.jpg

Om data te recoveren bestaan er HD recovery software, zoals hierboven al beschreven.

[ Voor 12% gewijzigd door micd33 op 09-08-2010 15:01 ]

Pagina: 1