Toon posts:

WD externe HD niet leesbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn WD externe HD is niet meer leesbaar sinds vandaag. Hij heeft het altijd gedaan. Ik snap er niks van.
Als ik m aansluit duurt het heel lang (hij is dan aan het zoeken) als ik de usb eruit trek dan krijg ik de meldeing
(schijf niet toegankelijk)

Aub ik heb jullie hulp nodig, er zit belangrijke data op die harddisk, de hdd kan van mij part gestolen worden, maar de data heb ik erg hard nodig.

wat kan ik doen? ik heb hier weinig verstand van

dank u wel

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dat je een boodschap "schijf niet toegankelijk" krijgt als je 'm er uit trekt is in ieder geval normaal :+ Wat gebeurt er als je 'm er in laat zitten. Niets? Een foutmelding? ...?

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
OM beleid
OM FAQ

Geen dank.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Schijf eruit halen en aan de PC zelf koppelen (PATA of SATA). Maakt de schijf vreemde geluiden? Spint hij wel op? Overigens, maar dat is mosterd na de maaltijd, maak backups.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb enkel een laptop, dus ik kan m niet direct koppelen. bij het lezen duurt het errrrrrrrrrrrrrrg lang. hij wil gewoon niet.

Verwijderd

Topicstarter
nu krijg ik de melding dat de hdd geformarteerd moet worden,

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:13:
nu krijg ik de melding dat de hdd geformarteerd moet worden,
Nou, dan ziet het er naar uit dat je partitietabel stuk is. Tijd voor recovery tools. Alles wat je daarover wil weten staat in de FAQ. Het heeft niet veel zin dat we hier veel over zeggen als al die info daar al staat.

Verwijderd

Topicstarter
dat is de melding die ik krijg bij het lezen van de hdd.

Verwijderd

Ik zou is kijken wat je nog kan recoveren met één van de vele tools die daarvoor op het internet staan, een gratis programma waar ik in ieder geval goede ervaringen mee heb, is deze: Recuva.

Kijk anders ook even in de FAQ m.b.t. het recoveren van je data OM FAQ

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:24:
dat is de melding die ik krijg bij het lezen van de hdd.
Geweldig. Nu nog reageren op posts van anderen hier en wellicht kom je wat stapjes verder. We blijven je niet bij je handje vasthouden.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals je aan de reacties kunt zien, wordt er hier op GoT ook enige eigen inzet verwacht. Ga eerst eens kijken welke informatie reeds voor handen is. Er zijn namelijk genoeg topics over dit onderwerp. Er is zelfs een sticky topic betreffende datarecovery.

Ik vermoed dat je al eerder hierop gewezen bent door andere mod's gezien de note's die er geplaatst zijn. Gezien de weinig getoonde inzet sluit ik dit topic dan ook.

Wat betreft de data op de betreffende hardeschijf, als deze zo belangrijk is waarom dan geen backup? Misschien is het verstandig niet alleen de sticky post betreffende datarecovery door te nemen, maar ook die van backup.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.