Gisteren kreeg ik tijdens een potje bad company 2 ineens een soort vastloper. Het scherm ging uit en de pc bleef draainen maar reageerde niet meer op reset of powerbutton soft off.
Ik heb de volgende setup:
GA-EP45-UD3LR
Q9550 (stock)
2x2GB OCZ reaper
Intel 80GB SSD
Cooler Master Real Power M520
HD4850 512M (pricewatch: Asus EAH4850 TOP/HTDI/512MB)
Het spelen van een potje BF2 leverde nooit problemen op, maar hierbij heeft de graka het ook niet echt geweldig zwaar.
Omdat ik de porcessor 2dehands heb eerst die aan een test onderworpen (intelburntest) en dit leverde geen herhaling van de crash op.
Hierna furmark gedowload en deze laten draaien. Wat me gelijk al opviel is dat het pluizige geval heel geleidelijk ronddraaide met af en toe een hickup.
De temperaturen liepen langzaam op met een crash tot gevolg. Boosdoener gevonden lijkt me.
Laatst gelogde temperaturen everest vlak voor de crash:
GPU diode (DispIO) 96 °C
GPU diode (MemIO) 102 °C
GPU diode (shader) 102 °C
Snelheden:
GPU chip: 625MHz
GPU Mem: 991MHz
Idle temps nu:
GPU diode (DispIO) 52°C
GPU diode (MemIO) 56 °C
GPU diode (shader) 54°C
Snelheden:
Ik ga nu even een Arctic Cooling Accelero S1 rev.2 installeren en kijken of dat de resultaten verbeterd. Dit topic als naslag voor anderen maar ook om te informeren of dit inderdaad temperaturen zijn waarbij de hd4850 hoort / zou horen te crashen. Mocht het blijken dat de lagere temperaturen de boel stabiel blijft dan heb ik zelf mijn antwoorden al, maar aangezien dit een budget versie van de hd4850 betreft kan ik me ook maar zo voorstellen dat het een slechte kaart is, oid..
Ik heb de volgende setup:
GA-EP45-UD3LR
Q9550 (stock)
2x2GB OCZ reaper
Intel 80GB SSD
Cooler Master Real Power M520
HD4850 512M (pricewatch: Asus EAH4850 TOP/HTDI/512MB)
Het spelen van een potje BF2 leverde nooit problemen op, maar hierbij heeft de graka het ook niet echt geweldig zwaar.
Omdat ik de porcessor 2dehands heb eerst die aan een test onderworpen (intelburntest) en dit leverde geen herhaling van de crash op.
Hierna furmark gedowload en deze laten draaien. Wat me gelijk al opviel is dat het pluizige geval heel geleidelijk ronddraaide met af en toe een hickup.
De temperaturen liepen langzaam op met een crash tot gevolg. Boosdoener gevonden lijkt me.
Laatst gelogde temperaturen everest vlak voor de crash:
GPU diode (DispIO) 96 °C
GPU diode (MemIO) 102 °C
GPU diode (shader) 102 °C
Snelheden:
Idle temps nu:
GPU diode (DispIO) 52°C
GPU diode (MemIO) 56 °C
GPU diode (shader) 54°C
Snelheden:
Ik ga nu even een Arctic Cooling Accelero S1 rev.2 installeren en kijken of dat de resultaten verbeterd. Dit topic als naslag voor anderen maar ook om te informeren of dit inderdaad temperaturen zijn waarbij de hd4850 hoort / zou horen te crashen. Mocht het blijken dat de lagere temperaturen de boel stabiel blijft dan heb ik zelf mijn antwoorden al, maar aangezien dit een budget versie van de hd4850 betreft kan ik me ook maar zo voorstellen dat het een slechte kaart is, oid..