[Windows 7] SP1 ook in een retail versie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Omdat [Windows 7] Ervaringen en discussies gesloten is heb ik een nieuw topic aangemaakt. Van Windows Vista wordt een retailversie van SP1 verkocht (zie pricewatch: Microsoft Windows Vista Home Premium SP1).

Is het al bekend of dit ook met Windows 7 gaat gebeuren? Anders wacht ik nog even met mijn aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:52

Duinkonijn

Huh?

Ja dat zal wel komen. meestal komen die een paar maanden na de release van een sp

overigens kan je die sp ook bij de orginele samenvoegen op een dvd/usbstick dan is hij technisch gelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Duinkonijn op 08-08-2010 13:22 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29
Is het al bekend of dit ook met Windows 7 gaat gebeuren? Anders wacht ik nog even met mijn aanschaf...
Waarom zou je hierop wachten? Voor Vista is momenteel al ServicePack 2 uit.
En alle servicepacks zijn gewoon te downloaden en te installeren. Dus om nu te wachten hierop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Het scheelt tijd / moeite :)

of je besteld een dvd met OS plusalle updates/sp
of je brouwt je eigen dvd met OS plus alle updates/sp

zakelijk ga ik meestal voor optie 1, gezien het dan ook gelijk orginele dvd`s zijn, die langer houdbaar zijn

[ Voor 24% gewijzigd door Duinkonijn op 08-08-2010 13:28 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

W7 SP1 is momenteel in beta en de RC is gepland voor Q4. Vanaf Q2 in 2011 of zo kan je je dan verwachten aan een retail W7 met SP1 geïntegreerd. Ga je nog bijna een jaar wachten om W7 aan te schaffen enkel en alleen omdat je een SP extra moet installeren?

Ipv slipstreamen kies ik zelf voor een image trekken met meteen alle software er op trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Dank voor de snelle reacties!

Nee, ik wil niet nog een jaar wachten echter ik wil Windows 7 ook niet trager maken door nu alle updates er op te zetten. Liever installeer ik alleen een virusscanner, update ik nu nog niks en wacht op SP1.
Maar... wellicht speelt dat trager worden bij Windows 7 niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
YellowOnline schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:14:
W7 SP1 is momenteel in beta en de RC is gepland voor Q4. Vanaf Q2 in 2011 of zo kan je je dan verwachten aan een retail W7 met SP1 geïntegreerd. Ga je nog bijna een jaar wachten om W7 aan te schaffen enkel en alleen omdat je een SP extra moet installeren?

Ipv slipstreamen kies ik zelf voor een image trekken met meteen alle software er op trouwens.
Ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Je kan er ook voor kiezen om je machine tegen die tijd weer leeg te trekken.

dan loop je in iedergeval geen risico door lekken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:11
musicfreak schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:46:

Nee, ik wil niet nog een jaar wachten echter ik wil Windows 7 ook niet trager maken door nu alle updates er op te zetten. Liever installeer ik alleen een virusscanner, update ik nu nog niks en wacht op SP1.
Nou, het is sowieso niet heel slim om helemaal geen updates te installeren. Daar wordt je systeem echt niet trager van hoor. SP1 is niets anders dan een grote patch waar al die updates in zitten. Je kunt nu dus gewoon Windows 7 installeren met alle updates en als ie straks uit is kun je altijd nog een schone installatie doen met een DVD (of USB stick) waarop je Windows 7 met SP1 geslipstreamd hebt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29

het niet installeren van die updates zal je systeem juist trager maken, waarom :? omdat je dan veel makkelijker doelwit bent van allerlei malware wat gebruik maakt van het niet gedicht hebben van die beveiligingsgaatjes ;)

of je moet 100% vetrouwen in je virusscanner, nou ik niet :)

lees dit maar eens: http://krebsonsecurity.co...indows-security-features/

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste wordt je systeem niet "trager" door updates en ten tweede is SP1 niets anders dan de huidige updates (en wat "andere" aanpassingen (onder water)), dus SP1 zou hetzelfde effect moeten hebben als alle losse updates.

Dus als je vind dat je systeem (merkbaar) trager wordt door updates zou ik SP1 ook niet willen als ik jou was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
:-) Helder! Ik ga Windows 7 kopen...

Wat het trager worden na een service pack betreft, mijn vriendin had dat wel na SP2 voor Vista. Dat maakt je dan toch wat huiverig hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Shit happens.
De meeste mensen waren juist tevreden over SP2 omdat die juist de boel iets vlotter liet werken..
Maar goed, om nou op één mindere ervaring gelijk elke update maar achterwege te gaan laten is ook wel erg overdreven als je je gezond verstand er een beetje bij houdt, denk je ook niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29
musicfreak schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 17:32:
:-) Helder! Ik ga Windows 7 kopen...

Wat het trager worden na een service pack betreft, mijn vriendin had dat wel na SP2 voor Vista. Dat maakt je dan toch wat huiverig hè.
ligt niet aan het servicepack maar aan een fabrikant van 3rd party software (antivirus,etc,etc) welke niet goed functioneerd met SP2

nothing to do with MS :z

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
alt-92 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:04:
Shit happens.
Maar goed, om nou op één mindere ervaring gelijk elke update maar achterwege te gaan laten is ook wel erg overdreven als je je gezond verstand er een beetje bij houdt, denk je ook niet?
Klopt, daar heb je helemaal gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Powershell schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:11:
[...]
ligt niet aan het servicepack maar aan een fabrikant van 3rd party software (antivirus,etc,etc) welke niet goed functioneerd met SP2
Het leek erop alsof het om de de display drivers ging, echter dit bleek toch niet het geval. Wat wel? Geen idee... In ieder geval lag het niet aan de anti-virus.
Pagina: 1