• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:59
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een nieuwe tv kopen voor op mijn kamer, en aangezien ik het een beetje zat ben om alle films op dvd's te branden telkens heb ik besloten om een mediaspeler te gaan kopen.

Nu zoek ik een mediaspeler die FullHD ondersteunt zonder haperingen. Ook moet hij ISO bestanden en video_ts bestanden kunnen afspelen.

Ik heb thuis een homeserver voor mijn opslag van films, en een 100mbit netwerkje. Ik hoop dat dit voldoende zal zijn om FullHD te streamen, aangezien ik niet nog een extra losse hardeschijf wil ( mijn homeserver is al groot genoeg ) ook is het niet de bedoeling om alles op een externe usb hardeschijf te kopiëren, ik wil dus perse streamen!

Aansluitingen maken mij niet zoveel uit, hdmi voor video en audio is goed genoeg.

Mijn keus was eerst gevallen op een western digital TV live, nu heb ik opgemerkt dat deze niet 100% HD materiaal kan afspelen, dat dit dus gebeurt met haperingen.

Ik zoek in de prijs categorie 100/150 euro, ben al lange tijd opzoek naar zoiets maar mijn kennis op dit gebied is beperkt en daarom zit ik met veel vragen.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

hoewel er hier diverse topics over zijn waar alle varianten in beschreven zijn en je met wat zoeken best een keus kan maken zal ik je op weg helpen > Xtreamer. Juiste prijsklasse en speelt alles

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02 19:24

Matis

Rubber Rocket

pricewatch: Popcorn Hour A-200

Ikzelf heb hem ook, stream mijn (FullHD)video probleemloos via het 100mb-netwerk en hij speelt *alles*.
Diverse HD-containers, DVD's en zelfs Blu-ray-mappen.
De prijs van de PCH200A is wel enorm gestegen :X Toen ik hem ongeveer 4 maanden geleden aanschafte, kostte hij ongeveer 165 euro, nu zie je ze nergens goedkoper dan 200 euro.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• prekz
Xtreamer is misschien een goed altanatief, ik ben een leek op dit gebied. Hoe komt het dat ik nergens iets van bestandsformaten van video_ts en ISO zie? Zijn dit andere extensies of hoe zit dit precies?
En kan deze ook gewoen streamen vanuit de shares van mijn homeserver?

De Popcorn hour heb ik in het begin veel naar gekeken maar de prijs vind ik toch iets te duur.

edit:
Ik neem trouwens aan dat je de xtreamer van deze : [Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2 bedoelt?

[ Voor 15% gewijzigd door prekz op 08-08-2010 13:34 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
als je geen gezeik wilt zou ik ook zeggen Popcornhour, ondersteunt gewoon het meeste.
Of tik een 2e hand hdx/a110 op de kop, deze speelt zonder problemen alle mkv's en fullhd af. Heeft wel geen avchd ondersteuning maar zijn inmiddels via v&a wel goed te krijgen voor niet teveel geld.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:43

Nicap

Tsssk....

Ik heb een eerste generatie WD HDTV gehad. Deze beviel niet i.c.m. m'n Samsung TV omdat de afstandsbediening(van de WD) nogal stoorde. Ook was denetwerkaansluiting een gemis.
Heb het een poosje uitgehouden met de mediaspeler van de Samsung TV zelf, maar die ontbeert nogal wat functies.
Heb sinds gister een Mede8er500X en na de instellingen langsgelopen te hebben en wat films bekeken te hebben lijkt me dit ook wel een aanrader. Hij is wel iets duurder dan de xstreamer.

• prekz
mede8er500x is misschien ook een goed alternatief, omdat deze toch nog wat extra functionaliteiten heeft. Deze kan natuurlijk ook gebruik maken van de shares van mijn windows homeserver of niet?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ja, ik speel de films op de Mede8er vanaf m'n NAS, maar vanaf een homeserver zou ook gewoon kunnen.

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07-2025
Je kunt ook gaan voor een tv met ingebouwde mediaspeler. Ik heb zelf bijvoorbeeld de Samsung UE40B7020. Via het draadloze netwerk stream ik al mijn content vanaf mijn pc naar mijn tv. Inclusief Full HD content

If you see me running, try to catch up

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Oozie schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:51:
Je kunt ook gaan voor een tv met ingebouwde mediaspeler. Ik heb zelf bijvoorbeeld de Samsung UE40B7020. Via het draadloze netwerk stream ik al mijn content vanaf mijn pc naar mijn tv. Inclusief Full HD content
Ik heb zelf ook een samsung met mediaspeler. Die heeft toch echt grote tekortkomingen wil je relaxed film kijken.
de twee grootste nadelen zijn dan wel:
geen ingebouwde subs in mkv's laten zien
geen DTS ondersteuning(ook geen passthrough naar de receiver)

Dus zolang het een film met DD is en externe subs is ie perfect, zo niet...drama. Je bent dan genoodzaakt om de dts track om te zetten naar DD en externe subs te zoeken.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

prekz schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:26:
Xtreamer is misschien een goed altanatief, ik ben een leek op dit gebied. Hoe komt het dat ik nergens iets van bestandsformaten van video_ts en ISO zie? Zijn dit andere extensies of hoe zit dit precies?
En kan deze ook gewoen streamen vanuit de shares van mijn homeserver?

De Popcorn hour heb ik in het begin veel naar gekeken maar de prijs vind ik toch iets te duur.

edit:
Ik neem trouwens aan dat je de xtreamer van deze : [Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2 bedoelt?
dat is hem inderdaad. Ik heb zelf een PCH110 maar als ik nu weer moest kiezen zou ik voor de xtreamer gaan. Hij is sneller en kan net iets meer. Hij hangt gewoon in je netwerk en kan alle shares benaderen en streamen. Tevens past hij dus prima in je budget.

• prekz
Denk dat ik toch voor de Xtreamer ga, ga morgen even het hele topic door lezen en dan zal ik mijn definitieve keuze maken.

Als er nog mensen zijn die feedback willen geven hoor ik het graag!
Pagina: 1