Download bestand met macbook, gelijk opslaan op mac mini.

Pagina: 1
Acties:

• karim015
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Oke, de bedoeling is dat ik een bestand download met mijn macbook, en dat deze dan gelijk opgeslagen word op mijn mac mini. Kan dat? Ik download met Sabnzb.

Ik heb de mac mini 4 maanden geleden aangeschaft om als media center te gebruiken maar ik vind het onhandig om steeds bestanden met de mac te downloaden omdat de macbook altijd binnen handbereik is.
En heeft iemand misschien nog tips om een goede media center te maken?

Alvast bedankt!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:50
Ja dat moet kunnen.
Je kunt in dat geval beter de files downloaden naar je MacBook (incomplete folder) en als de download is voltooid verplaatsen naar je Mac Mini. (complete folder)

Vanaf de webinterface kan je gewoon de locatie van de complete folder aanpassen.
Je zult dan een share moeten mounten naar je Mac Mini.

Overigens kan je misschien beter SABnzb op je Mac Mini draaien ipv je MacBook.
Je kan SABnzb prima beheren vanaf de webinterface of met SABnzbdX

[ Voor 20% gewijzigd door J0HAN op 07-08-2010 20:30 ]

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

• karim015
Hey super bedankt johan!

Ik heb Sabnzb gedownload en kan hiermee mijn mac mini's Sabnzb besturen.
Doet precies wat ik wil! Kan nu vanaf de bank (zelfs met mijn iphone) met de macbook de opdracht voor downloaden geven en het komt gelijk op mijn mac mini

Verwijderd

Een goed mediacenter is naar mijn mening Plex. Deze heeft een mooie interface gericht op tv's, en speelt nagenoeg alles af (ook foto's en muziek). Met een beetje google werk is deze gratis te vinden. Er circuleert hier op GoT ook een speciaal topic over de mac mini en haar toepassing als mediacenter ;)

Edit: dit is de link naar het topic klik!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 11:24 . Reden: Toevoeging url topic ]

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-01 19:25
Ik weet niet of je Mac Mini altijd aanstaat. Maar je zou ook een shared folder op dat ding kunnen zetten waar je al je gedownloade zaken standaard in opslaat.

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:01

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

merauder schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:58:
Ik weet niet of je Mac Mini altijd aanstaat. Maar je zou ook een shared folder op dat ding kunnen zetten waar je al je gedownloade zaken standaard in opslaat.
Dan zou je beter SABnzbd rechtstreeks op de Mac mini kunnen draaien (zoals hierboven genoemd werd), scheelt weer gedoe en extra netwerkverkeer. Zelf heb ik ook op de Mac mini (thuisserver) onder andere SABnzbd draaien en dit werkt perfect via de webinterface!

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:37
Met Hazel alle NZB-files naar een shared folder schuiven op de Mac Mini (of een Dropbox-account) en van die shared folder een watch-folder maken. Dan kun je vanaf overal gewoon NZB's in een map gooien en je Mac Mini zorgt dat het automagisch gedownload wordt.

• karim015
Gr0wLiThE schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:43:
Met Hazel alle NZB-files naar een shared folder schuiven op de Mac Mini (of een Dropbox-account) en van die shared folder een watch-folder maken. Dan kun je vanaf overal gewoon NZB's in een map gooien en je Mac Mini zorgt dat het automagisch gedownload wordt.
Dit lijkt me wel wat.. maar hoe maak ik van een shared folder een watch folder?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-01 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dat moet je in SABnzbd+ doen onder config/folders

Last.fm | Code Talks

• karim015
afvalzak schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:09:
Dat moet je in SABnzbd+ doen onder config/folders
Ik krijg het niet voor elkaar om op de mac mini de downloads folder van mijn macbook als watch folder te gebruiken.

Het idee is om vanaf de macbook een nzb te maken die dan opgeslagen word in de downloads folder van de macbook. Van deze folder dan een watch folder op de mac mini maken, zodat die het nzb bestandje gelijk download.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-01 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Kan je wel bij die map komen als je er gewoon naar toe browsed vnaf je mac mini?

Last.fm | Code Talks

• karim015
afvalzak schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:25:
Kan je wel bij die map komen als je er gewoon naar toe browsed vnaf je mac mini?
ja dan wel

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:37
Doe je het toch via een Dropbox-account. Kan je er ook nog overal vanaf bij. Voordat jij 2GB vol hebt met alleen NZB's... (dan zoek je uit hoe je complete-downloads automagisch de NZB laat verwijderen ;))

• karim015
bedankt voor de tips!!! dropbox icm hazel is inderdaad de oplossing.

• karim015
Gr0wLiThE schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:12:
Doe je het toch via een Dropbox-account. Kan je er ook nog overal vanaf bij. Voordat jij 2GB vol hebt met alleen NZB's... (dan zoek je uit hoe je complete-downloads automagisch de NZB laat verwijderen ;))
ik ben er achter hou ik ze automatisch verwijder hehehe :P
Pagina: 1