WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp
Graag meer inzet en duidelijkheid zodat we je kunnen helpen.
↓ volgende bericht hieronder ↓
Voeding Zalman 460watt
Moederbord Asus P5K-E WiFi-AP
Processor(s) Core2 Duo E6750 2,67GHz
Geheugen 2x 1GB DDR2-800 XMS Corsair
Hard Disk(s) 2x 200GB Sata Seagate
Videokaart(en) Asus GeForce 8800GTS 640MB
Wat ik nu alleen nog mis is het volgende, welke GTX460 wil je kopen, en heb je zelf al eens uitgezocht of je huidige bordje het aankan icm voeding en andere meuk die erop zit.
Ik zou zeggen dat je een iets zwaardere voeding best mag hebben als je een GTX 460 plant op je mobo en extra geheugen kan ook geen kwaad.
Kijk ook eens in het volgende topic om zo iets te leren.
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
En hier staat een mooie setup tussen van een 460
[BBG aanschaf] Videokaarten
[ Voor 56% gewijzigd door Mexel op 07-08-2010 11:26 ]
d:)b :henk d:)b
Verwijderd
Waarom dat? Hij heeft nog niet eens verteld welke voeding die precies heeft, dus dat lijkt mij wel een heel voorbarige conclusie.MrJayMan schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:21:
die voeding is aan de lichte kant voor 400-series graphics.
Bedankt voor de replies so far
Mbt de voeding, hoeveel watt raden jullie aan? En welk merk?
Verwijderd
Leuk maar dan weet ik nog niet welke voeding, Zalman heeft sowieso wel meer dan één 460 Watt voeding uitgebracht.A-J schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:31:
Ik heb dus nu de Zalman 460watt.
Verwijderd
Hij kan toch geen SLi doen met zijn mobo, dus dat lijkt mij best wel overdreven.Mexel schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:32:
Ik zou de pricewatch: Antec TruePower TP-650 nemen, heb deze zelf ook in gebruik.
Zal wel de Zalman ZM460B-APS zijn, het meest verkocht door zalman, maar hij zal toch omhoog moeten als hij alles wil uitbreiden. dus welk type de voeding is maakt niet zo veel uit denk ik zo.Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:32:
[...]
Leuk maar dan weet ik nog niet welke voeding, Zalman heeft sowieso wel meer dan één 460 Watt voeding uitgebracht.
NVIDIA™ SLI™ - ready certified, hij hoeft niet in SLI te draaien toch, kan ook als single, en heeft hij erover gehad dat hij SLI wou.Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:34:
[...]
Hij kan toch geen SLi doen met zijn mobo, dus dat lijkt mij best wel overdreven.
Verwijderd
Nee maar waarom zou je anders een 650W voeding willen hebben?Mexel schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:44:
[...]
NVIDIA™ SLI™ - ready certified, hij hoeft niet in SLI te draaien toch, kan ook als single, en heeft hij erover gehad dat hij SLI wou.
De huidige kan immers nog prima mee voor een enkele GTX460.
max. 160W voor de videokaart, 65W voor de CPU en dan heb je nog ruim 200W over voor de rest van je pc, kat in 't bakkie!
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Denk het wel, die 8800GTS 640MB is ook geen zuinige kaart.A-J schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:11:
Ik zie overal op internet dat een 550watt voeding wordt aanbevolen. Denken jullie echt dat mijn zalman 460watt het aankan?

Als ik 331 W neem, dan heb ik alleen het vermogen aan de AC kant van de voeding. Met een 80 % rendement voeding zou er slechts 265 W aan de DC kant gevraagd worden. Er wordt voornamelijk stroom van de 12 V 'rails' gevraagd en de Zalman kan daar tot 408 W leveren.
Single GPU reviews eindigen meestal rond 300W aan het stopcontact. De computerindustrie heeft in de laatste 5 jaren niet meer hard aan de vermogens gepusht, want niemand wilt een kleine kolencentrale in hun achtertuin om hun computer van prik te voorzien.
Nog ff 1 ander vraagje: is het mogelijk om relatief eenvoudig geluid over de HDMI uitgang van de 460GTX te sturen? Hoef je geen kabeltjes meer te connecten? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze GPU een ingebouwede sound device heeft, is dat zo?
Dit topic is gesloten.
![]()