Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Oh het is maar 'mijn probleem'?Dirk schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:33:
Of gewoon zeggen wat je probleem is: de vorm van de entertoets en de lengte van de linker shift-toets.
De kans is erg groot dat dus het blauwe model nooit in nederland zal verschijnen (niet de kleur, hij is multi-color), bij de G19 vertelde Logitech dat de shift / z layout in Nederland hun 'standaard' zou worden. Maar net als bij de G19 (SKU 970 tegen de 969), ging dat bij de prijsvermeldingen als snel mis - de foto is een shift-Z terwijl in het nieuws bericht de shift / z layout wordt weergegeven.
edit, zie nu dat Azerty een ander SKU nummer heeft: SKU 920-002766
pricewatch zegt: SKU: 920-002531 (dit zou een duits model zijn?)
(deze zet ik wel bij PW meldpunt)
Volledige Logitech lijst is:
PN 920-002766
PN 920-002531
PN 920-002756
PN 920-002757
PN 920-002758
PN 920-002762
PN 920-002763
PN 920-002764
PN 920-002769
PN 920-002761
Nu nog uitzoeken welke precies welke layout heeft
[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 06-08-2010 16:53 ]
Als dat echt 'de toekomst is', importeer ik voortaan wel keyboards.
[ Voor 69% gewijzigd door Room42 op 06-08-2010 17:06 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Misschien kunnen ze bij Logitech deze schakelaar dus gebruiken voor die tweede '|\' knop!
Ik heb sinds recent een G15v2 en daar zit de shift-\-z (helaas) ook op. Volgens mij is Nederland een proeftuin van Logitech voor dit soort ideeën.
Ik kan je niets meer dan alleen maar gelijk geven. Ik ben van een G15v1 naar de illuminated keyboard gegaan. Nu ruim een half jaar verder ben ik nog steeds niet gewend aan het afwijkende layout, zeer zwaar *** dus.Room42 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:04:
HP levert zijn PC's tegenwoordig ook met Shift-/-Z uit. Zwaar irritant!Ook omdat de backspace omhoog verplaatst is en kleiner is, terwijl de Enter twee regels is geworden. Ik word echt helemaal woest achter zo'n keyboard. Die linker / gaat er ook altijd af bij mij.
Als dat echt 'de toekomst is', importeer ik voortaan wel keyboards.
Ik overweeg de G510, maar desnoods importeer ik hem zelf, wil nooit meer deze layout.
Verwijderd
PN 920-002766 US (Nederland)
PN 920-002531 DE (Duistland)
PN 920-002756 FR (Frankrijk)
PN 920-002757 IT (Italie)
PN 920-002758 ES (Spanje)
PN 920-002762 UK (ENgeland)
PN 920-002763 BE (Belgie)
PN 920-002764 CH (Zwitserkand)
PN 920-002769 DK (Denemarken Nordik)
PN 920-002761 EE (Estland)
PN 920-002530 EN-US, dit is dus het VS-model, met brede Linker-Shift
die kun je op de site bij Logitech.nl niet bestellen.
overigens hebben alle Logitech keyboards die in Nederland verkocht worden de nieuwe layout met smalle linker shift-toets en smalle Enter-toets.
Ik wil ook graag een VS-model 920-002530, maar heb geen zin om daar 30 euro verzendkosten (bijv. bij Amazon.com) en evt. invoerrechten extra voor te betalen.
Een tip is meer dan welkom.
Maar ik wil wel zeker de US lay-out hebben.
Misschien is Newegg wel een optie...
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Doos zegt 920-002766, op doos staat 'brede shift' 'Z' afgebeeld,
in de doos zit helaas 'smalle shift' '\' 'Z'.
ik zie nu op tweakers dat er bij Guusverschuren een Duits model aan word geboden (deze webshop zegt me echt helemaal niets).
Staat een afbeelding bij met een brede shift toets en de SKU code is dus van de Duitse layout.
Mijn vermoeden is dat dit echter ook om een Shift \ Z model gaat.
Ik weet dat er nog een webshop is waarbij men vaak kan kiezen tussen 4-5 verschillende leveranciers per product. (Enige wat me nog bijstaat was dat het een vrij simpele witte website was met een rode banner ofzo.....nee geen T.net haha).
De naam van de webshop is me alleen helemaal ontschoten.
[ Voor 30% gewijzigd door Da_maniaC op 15-09-2010 07:31 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Het is idd OBCS.woekele schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:57:
Da_maniaC, je bedoelt OBCS denk ik.
* Zucht * Bij de G510 geen meerdere leveranciers helaas. (En de Nederlandse US lay-out word daar aangeboden).
Verwijderd
920-002766 is het standaard "Nederlandse" toetsenbord met VS-International indeling,met smalle linker-shift met backslash dus, dit is het toetsenbord wat bij alle webshops te koop staat, de layout geldt ook voor andere Logitech toetsenborden, dus ook voor een nieuwe G15 of G11.
920-002530 is het toetsenbord dat in Amerika verkocht wordt en wat op de meeste dozen staat (dus ook op de dozen die de webshops in Nederland hebben).
Ik zal eens bij Logitech informeren of 920-002530 niet gewoon in Nederland geleverd kan worden.
En heb je al iets gehoord?Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:06:
Ik zal eens bij Logitech informeren of 920-002530 niet gewoon in Nederland geleverd kan worden.
--
Ik heb mijn oude werkgever maar even gemailed of die even wil kijken bij al zijn leveranciers voor een 920-002530 ik ben benieuwd.
Verwijderd
Dan weten we meteen dat vrijwel alle grote distributeurs van Nederland al afvallen (McDos, Actebis, Bascomputers, Essers etc).
Verwijderd
Antwoord van Logitech EMEA Support:Ik ben op zoek naar een Logitech G510 toetsenbord van het Amerikaans model 920-002530 .
Alle toetsenborden die Logitech in Nederland levert , bijv. 920-002766 van De G510 hebben een smalle linkershift met een \ ernaast, de amerkiaanse heeft een brede linkershift toets. Ik en vele anderen zouden dat model 920-002530 ook graag in Nederland zien. Kunt u informeren hoe?
In Amerika bestellen is nogal duur.
Dank u wel voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u het Amerikaans model 920-002530 zou willen bestellen hier in Europa.
Helaas is dit niet mogelijk. Het model is niet beschikbaar gesteld hier in Europa. Het toetsenbord kan niet via onze website besteld worden, we hebben daarom dan ook niet de mogelijkheid om het gewenste keyboard aan u te leveren.
We kunnen ons indenken dat dit wellicht niet het antwoord is waarop u gehoopd had, maar we hopen u met de juiste informatie te hebben voorzien.
Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.
Verwijderd
• Ja
• Nee
• Dat maakt mij niets uit.
Ook een poll maken? Klik hier
Sorry voor de schaamteloze kick maar waar heb je dit lijstje vandaan met serienummers en het land wat er bij hoort? Ik ben namelijk opzoek naar de US versie van de G110 van Logitech. Zelfde probleem namelijk hier alleen een andere serie. Ik wil de mijne best importeren alleen dan wil ik er wel zeker van zijn dat ik ook echtde us versie koop en niet toch per ongeluk weer een Europese versie. Op Amazon.com zie ik de g110 namelijk ook weer in 2 serienummers voorbijkomen en ik weet dus niet welke de lange shift hebben.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:17:
Logitech G510 modellen
PN 920-002766 US (Nederland)
PN 920-002531 DE (Duistland)
PN 920-002756 FR (Frankrijk)
PN 920-002757 IT (Italie)
PN 920-002758 ES (Spanje)
PN 920-002762 UK (ENgeland)
PN 920-002763 BE (Belgie)
PN 920-002764 CH (Zwitserkand)
PN 920-002769 DK (Denemarken Nordik)
PN 920-002761 EE (Estland)
PN 920-002530 EN-US, dit is dus het VS-model, met brede Linker-Shift
die kun je op de site bij Logitech.nl niet bestellen.
overigens hebben alle Logitech keyboards die in Nederland verkocht worden de nieuwe layout met smalle linker shift-toets en smalle Enter-toets.
Ik wil ook graag een VS-model 920-002530, maar heb geen zin om daar 30 euro verzendkosten (bijv. bij Amazon.com) en evt. invoerrechten extra voor te betalen.
Een tip is meer dan welkom.
Het lijstje met nummers zie ik wel op logitech staan maar niet welk land welk part number gebruikt
* PN 920-002233
* PN 920-002234
* PN 920-002235
* PN 920-002236
* PN 920-002237
* PN 920-002240
* PN 920-002241
* PN 920-002243
* PN 920-002309
* PN 920-002242
P.S. Sorry als er woorden aan elkaar geschreven staan maar dan weet je ook meteen waarom ik een nieuw toetsenbord wil
[ Voor 13% gewijzigd door Kaasje123 op 08-10-2010 20:51 ]
Verwijderd
PN 920-002530 is het (Amerikaans) toetsenbord wat je zoekt (voor G510) en wat Logitech verrekt om in in Europa te leveren.
Ik heb nog een lijntje (tevredenheidsonderzoek) lopen bij Logitech en wil dit toch nog eens onder de aandacht brengen.
edit: nog ontevredener dus
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 22:54 ]
Hmm, erg benieuwd of daar wat uit komt.Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:23:
Ik heb nog een lijntje (tevredenheidsonderzoek) lopen bij Logitech en wil dit toch nog eens onder de aandacht brengen.
Misschien een idee om op zoek te gaan naar een shop in de US die niet verzendkosten voor elk exemplaar extra rekent (aka amazon, +31 voor 1 toetsenbord, +62 voor 2, +93 voor 3 etc). En dan een gezamelijke bestelling te plaatsen.
Star Citizen Referal code | Gigabyte GeForce RTX 3090; Intel Core i7 8700k w/ NZXT Kraken X63; 32GB Corsair Vengeance LPX; CM NR200P
Ok, die toetsen hebben de verkeerde vorm, maar onder die toetsen zit dezelfde backplate.
Plaats daar je toetsen van je oude G15 en klaar is kees.
Iedereen heeft toch nog wel een G15 liggen? Ik heb nog wel 1 over, in onderdelen, bel me @ nul zes vijf twee fijv sez negen twee zeven zeven.
mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB
Dit gaat dus niet werken aangezien er meer afwijkt aan de toetsenbord indeling dan enkel de Shift toets.Yezpahr schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:08:
Ik snap even het probleem niet.
Ok, die toetsen hebben de verkeerde vorm, maar onder die toetsen zit dezelfde backplate.
Plaats daar je toetsen van je oude G15 en klaar is kees.
Iedereen heeft toch nog wel een G15 liggen? Ik heb nog wel 1 over, in onderdelen, bel me @ nul zes vijf twee fijv sez negen twee zeven zeven.
(De rest van de toetsen op die plek zit natuurlijk ergens anders).
Ook heb ik inmiddels van een leverancier vernomen dat de Backplate anders is (wat ook helemaal begrijpelijk is bij een product wat 4-5 jaar nieuwer is).
Is er iemand hier, die toevallig al de stap gewaagd heeft om een Buitenlandse/Amerikaanse aankoop te doen?
( De bekende 1$ = 1€ debakelen etc laat ik even buiten beschouwing want dat geld voor vrijwel alle buitenlandse aankopen).
De G510 is een ander product voor een ietwat ander segment.
Mag ik vragen bij welke winkel je de G19 destijds hebt gekocht?
Hoe zat het met je invoer belasting etc?
[ Voor 25% gewijzigd door Da_maniaC op 27-12-2010 19:10 ]
Verwijderd
Ik had 'n G510 bij Alternate besteld. Vond het al klote dat er geen USB hub op zit voor m'n muis, aangezien ik nogal eens wissel tussen m'n PC en TV setup, waar ik een USB verlengkabel naartoe heb liggen.
(btw. op de site van Alternate staat dus dat er WEL een USB hub op zit, later zag ik op de site van Logitech dat dit NIET het geval is.. foutje bedankt)
Maargoed, ik dacht: jammer dan. Dus ik dat ding aansluiten, ga vrolijk typen.. Begin ik ineens enters te typen in plaats van backslashes.. Ik kijk naar m'n keyboard... "GVD!!!".. kan ik 'm weer terugsturen op eigen kosten..
Nah ja, lang verhaal kort gemaakt (te laat..) heb de Logitech sites doorgespit.. kwam dus ook uit bij PN 920-002530 (ken ze onderhand wel uit m'n kop..).. Heb support ook gemaild.. die snappen er geen zak van. "De G510 is wel beschikbaar in europa met VS indeling".. NEE MUTS, DAT IS DE VS INTERNATIONAAL LAYOUT
Hoe dan ook.. voorlopig geen nieuw keyboard dus..
Edit:
Reply van Logitech:
Logitech toch..I'm terribly sorry I misunderstood your first (one sentanced) Email, and couldn't formulate exactly what you were thinking, however company policy is company policy and U.S. Layout isn't avaidable here for the simple fact that this is Europe not the U.S.
Surely if your a programmer and you possibily have versatile contacts in the U.S. the simplest thing to do would be to get a keyboard sent like most other people.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 14:38 ]
Rofl, heb je nog de kans gehad zo iets terug te mailen? "NO DOUCHE, THAT'S INTERNATIONAL :("Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:11:
NEE MUTS, DAT IS DE VS INTERNATIONAAL LAYOUTzucht..
[...]
Logitech toch..

Dat ze je vragen eentje te laten mailorderen is wel echt heel triest.
Ik kon toen gewoon bij een computerzaak de toetsen en pennetjes krijgen om hem over t e zetten naar normaal.
De backplate waar de toetsen opkomen zijn gewoon universeel en de toetsen zelf ook.
Het linker gat van de enter is een "\". De toetsen zelf, dus de pennetjes en de vorm van de enter en slash toetsen zijn het enige verschil.
Ik heb van een G15 nog wel de goede toetsen, aangezien de knoppen toch hetzelfde zijn kun je dat proberen.
Heb jij dan jou toetsen daarvoor terug? Want bij mij is het clipje dat het pennetje van de entertoets vasthoudt kapot gegaan. Dat pennetje zorgt voor evenwichtige verspreiding.
Dus, als jij jou toetsen voor de mijne zou willen ruilen, dan zou dat mooi zijn
mobo: Asus Prime B450-Plus // cpu: AMD Ryzen 5 2600X // graka: Asus Dual Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 // mem: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 // opslag: Crucial MX500 500GB
De G19 kent net als de G510 het probleem dat de linker SHIFT toets in Europese versies kort is. Meer info is te vinden in diverse topics op GoT. In het G19 topique meldt SinergyX dat hij zijn G19 versie met lange SHIFT bij mwave vandaan heeft; een of andere Amerikaans bedrijf.
Afijn, ik overweeg nu om de G510 te kopen bij mwave en dan dus natuurlijk de 920-002530 versie. En daar gaat mijn vraag dus over...
In het G19 topique lees ik hier dat je ook een power plug convertor moet hebben die het stopcontact "om zet". (om het effe simpel te zeggen) Heeft de G510 dat ook? Want ik dacht dat beide tobo's simpelweg gevoed werden door USB net zoals mijn lieve G15v1 die eergisteren de geeft heeft gegeven.
Ik heb echt heel veel reacties gelezen net en het is grappig om te zien dat er mensen zijn die van mening zijn dat je echt kan wennen aan een korte linkershift. Nou... ik krijg het niet voor elkaar. Ik word er he-le-maal gek van!
[ Voor 9% gewijzigd door Barca op 01-05-2011 00:52 ]
[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 02-05-2011 10:30 ]
Na het lezen van dit topic ben ik het spoor een beetje bijster...
Ik zoek een Logitech G110 tobo, met een brede linker shift-knop. (Dat is de VS-internationaal layout? Of juist niet?) Inmiddels heb ik voor de derde keer eentje teruggestuurd omdat ik telkens een tobo met smalle linker shift thuisgestuurd kreeg.
Tot nu toe maak ik uit dit topic op dat tobo's door Logitech in Europa alleen geleverd worden met de smalle shift. Klopt?
Maar kan iemand mij in ieder geval duidelijk vertellen welke linker-shift bij welke layout hoort?
Alvast bedankt!

Op ebay zijn verschillende resellers te vinden die de US-us layout verkopen. Sommige van deze resellers zitten in de UK of in Duitsland. Zo is het toch nog interessant om het toetsenbord te kopen (geen invoerrechten).
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Het is kiezen of delen denk ik. Ik had gelukkig een normale prijs...maar als je persé de US versie in wil voeren dan zit er een kans in dat je een paar tientjes extra betaald.
[ Voor 47% gewijzigd door Da_maniaC op 13-03-2012 23:34 ]