Toon posts:

Computer behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

Ik weet niet of deze in de goede fora staat maar wilt een moderator hem dan verplaatsen als hij niet goed staat?

Mijn vragen:

Ik ben een filmfanaat en heb daarom vele films op mijn computer staan, de opslagruimte is nu al meer dan 1TB groot en dit is gewoon op een standaard PC, wat ik nu wil is een goede snelle computer met een grote behuizing waar ik veel schijfen in kan droppen voor meer opslag, alleen ik weet niet welke grote behuizings er allemaal zijn die minimaal 4 slots hebben zodat ik 4 schijven er in kan gooien als uitbreiding van me huidige 1TB, kan iemand mij vertellen welke grote behuizings er allemaal zijn?

Daarbij wil ik ook op die zelfde pc windows 7 opzetten is dat handig alleen voor maar opslag aan films? of kan ik daarvoor beter Linux gebruiken?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Welke behuizingen heb je al gevonden ? En welke vielen af (die hoeven wij dus ook niet meer aan te dragen) ?

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

de HAF serie's vallen allemaal af, voor de rest nog niks interesants gevonden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak iets als pricewatch: Lian Li PC-B70
Kun je lekker veel in kwijt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik zal hem op me lijstje zetten, iemand nog andere behuizingen die erg handig is voor dit soort dingen?

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Mischien kun je hier eens rondsnuffellen: Pricewatch

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 11:53

Mystikal

It never hurts to help!

Er zijn ook HTPC kasten waar 4 hd's in kunnen.. Maar ik weet niet of je dat zoekt?

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal!

Nee helaas geen HTPC kasten

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
Misschien is de pricewatch: Fractal R2 wat, een kast waar ik zelf ook over zit te denken voor een home servertje..

Over de opslag van je films qua OS, gaat het meer om hoe je erbij wilt komen.. draai je er een media server op, direct naar tv/pc, console, etc. Als je geen windows nodig hebt en je kan met linux werken, doen, anders lekker windows gebruiken (home server editie wellicht)

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 02:13
ik heb deze http://www.freezinghardwa...n_Li_PC-343B_-_zwart.html
veel denken dat het beetje overkill is maar ik heb me HDD aan de ander kant zitten dan van moederbord zeg maar

alleen hij had iets langer gemogen zo dat je wat meer ruimte heb als toch ook HDD wilt plaatsen aan de moederbord kant het gaat wel maar zo als je weet beetje te lange video kaart en je zit te kloten met je kabels:P

Verwijderd

Topicstarter
@BradKing
Die kast spreekt me enorm aan en ik overweeg die te nemen.

@NLMarcel194
Die kast is niet wat ik zocht, toch bedankt.

Daarbij wil ik de Intel Xeon E5205 nemen als processor, ik dacht er aan Linux Mint te gaan draaien.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

je kan ook een bracket plaatsen in een standaard ATX kast die de ruimte achter de 5,25" bays geschikt maakt voor het plaatsen van extra HDDs.
Zorg wel voor een gezonde airflow gezien schijfen flink wat warmte produceren en bij hoge temps makkelijk kapot gaan.

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Kan ook :D

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 11:28
Antec P182 doet zonder problemen 6 schijven.
Antec Sonata (1, 2 of 3 iig) doet 4 schijven.

LinkedIn
BlackIntel

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 22:24

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zag via de search dit topic als eerste toen ik zocht naar de PC-B70 van Lian LI.
Weet iemand toevallig of het W-75BT sidepanel past op deze PC-B70? Het is mij niet gelukt om deze terug te vinden in de bestaande compatibility lijstjes die ik kan vinden.

Het gaat zich om deze window:
Afbeeldingslocatie: http://lian-li.com.tw/v2/tw/product/W-75BT-b.jpg

Zo nee, weet iemand dan een geschikt zijpaneel met window?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1