Netwerk - Windows 7 64 Bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Hoi,

Ik heb iets heel raars voor met mijn netwerk en Windows 7.

Telkens ik Windows 7 aansluit op mijn netwerk, geraakt de modem een paar dagen later verstoord, waardoor er geen IP adressen meer worden uitgeven en geen enkele pc meer op het netwerk kan inloggen !

Dit is heel irritant (en de oorzaak hiervan is me volkomen vreemd).

Mijn setup thuis is als volgt:
1) Siemens Gigaset SX762 modem/router
2) Netwerk met drie Devolo 200 AV stroom adapters
3) Drie werkstations (2 pc's met Windows XP 32 bit, eentje met Windows 7 ultimate 64 bit)

Zolang ik Windows 7 niet aansluit op mijn netwerk, is alles ok. Maar eens ik Windows 7 met het netwerk verbind, verlies ik na een paar dagen alle netwerk connectiviteit op elk werkstation. Ik heb gezien dat het Ip adres een lease termijn heeft van ongeveer 2 dagen (dit is een instelling op de modem webpagina). Wat ergens (denk ik) verklaard waarom ik pas na 2 dagen mijn netwerk connectiviteit verlies.

De stroomadapters blijven na het probleem ok werken (ik kan dit testen via een tool). Maar een IP adres wordt niet meer toegewezen aan de werkstations (DHCP staat nochtans aan op de modem/router, alsook op de werkstations zelf)

- De netwerk adapter uitschakelen en weer inschakelen werkt niet.
- IPconfig release en renew ook niet.

Ik heb me hier al rot opgezocht. Andere netwerk drivers geïnstalleerd, Virus scan (met AVG), clean install van systeem (via Acronis), heropstart van de modem, etc. Niets van dit alles haalt iets uit. Het toewijzen van een IP adres lukt niet meer (unidentified network). Wat ik ook doe... :-(

Om terug netwerk connectiviteit op de werkstations te krijgen, moet ik:
1) De Gigaset modem/router naar de fabrieksinstellingen herstellen.
2) Mijn ISP software herinstalleren (zodat internet + VOIP terug geconfigureerd geraakt)
3) Het Windows 7 werkstation uit het netwerk pluggen (en houden!)

Ik ben zelf informaticus, maar snappen doe ik dit probleem helemaal niet. Het lijkt wel alsof Windows 7 iets naar mijn modem wegschrijft, waardoor die geen Ip adressen meer uitdeelt. Ik vraag me af, of dit iets te maken kan hebben met IPv4 en IPv6 ?

Die Siemens Gigaset modem ondersteunt die IPv4 adressen ?
Of steekt Windows 7 iets uit, met de modem, waardoor die geen IPv4 adressen meer uitdeelt.
Of is het iets helemaal anders. Zo ja, wat ?

Hoe kan dit nu, dat wanneer ik Windows 7 op het netwerk aansluit, iets later een totaal ander werkstation (waar XP op geïnstalleerd staat) niet meer met het netwerk kan connecteren ?

Wie van jullie kent hier iets van en kan me wat verder op weghelpen.

Alle hulp is van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Je zou in ieder geval kunnen overwegen om ipv6 uit te zetten. Wat gebeurd er als je die Win7 machine een vast ipadres geeft? Ik zou overwegen om de leasetermijn een stuk korter te zetten, dat test een stuk makkelijker denk ik ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Zet je Windows7 eens in de zoveel dagen aan? Of je PC? Met andere woorden: draai je dual boot op een machine?
Ik heb namelijk een soortgelijk issue, wat te maken heeft met IP adressen etc.
Ik draai thuis dualboot Win 7 64bit (Gaming) en Ubuntu 10.04 (Ofiice / I'net en web dev). Bij het wisselen van OS, vooral van ubuntu naar Win7 duurt het zeker 5 minuten voor Win7 een IP adres krijgt.
ik werk overigens met fixed IP thuis, maar dat wordt aangevraagd op de DHCP server van mijn modem, dus eigenlijk 'preffered IP'.

(In Win7 heb ik IPv6 al uitgezet, levert bij mij niets op)

Nog een toevoeging:
Mijn probleem is terug te voeren op wat in dit topic staat. Misschien vind jj hier ook iets dat je kan helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door TheMe op 06-08-2010 07:45 . Reden: Toevoeging ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 17:40
Heb je toevallig een DHCP server draaien op je Windows 7 machine? Je kan even in de services kijken. Daar staat standaard de service DHCP Client. Deze is wel ok.

Maar wat Rupie al zegt. Probeer de Windows 7 machine eens een vast IP te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hoi,

Nee ik draai niet dual boot.

De drie werkstations, zijn afzonderlijke pc's. Eentje met Windows 7 Ultimate 64 bit op.
De twee andere met Windows XP (SP3), 32 bit.

Ik zal eens kijken of ik iets van DHCP server op de Windows 7 kan vinden.

Dat vast IP adres instellen, is mogelijk een oplossing. Maar hoe doe je dat precies.
Ik heb dit al eens gedaan (om een poort voor µTorrent open te zetten).

Maar dan neem ik het IP adres (dat ik dynamisch via DHCP kreeg) gewoon over.
Dit adres kom ik te weten via IPCONFIG / all.

Weet niet meteen of dit de goede manier is.
Zal ik eens moeten op zoeken.

Alvast bedankt

[ Voor 190% gewijzigd door Gent32m op 07-08-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou eerder eens kijken of je niet met tcp autotuning instellingen betere resultaten haalt ;)

[google=netsh tcp autotuning]
http://ss64.com/nt/netsh.html

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 07-08-2010 10:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hoi,

Mijn probleem is opgelost daar een vast IP adres aan al mijn apparaten toe te kennen.
DHCP heb ik uitgezet in de modem/router.

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Leuk dat je dat een oplossing vind, maar dat is eigenlijk om het probleem heenwerken.
Het probleem is dat of je router of je Win7 computer niet snapt dat er al een IP adres aan het apparaat is toegekend. Hierdoor wordt er door je router weer een nieuw IP uitgedeeld. Dit blijft doorgaan totdat op een gegeven moment de DHCP scope van je router vol zit. Dan krijgt geen één apparaat meer een IP.
Maargoed kijk maar of je het verder wilt oplossen of dat je het hierbij laat.

Computer says no

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
in de router de DHCP leasetijd terug zetten naar bijv. 8 uur of 1 dag is een werkbare oplossing

Houdoe

Pagina: 1