Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14
Beste mensen,

Zojuist heb ik de componenten van mijn systeem eindelijk binnengekregen. Na alles bij elkaar geschroefd en gestoken te hebben, kwam dan het opstarten voor de eerste keer. Dit verloopt echter niet naar behoren. Ik krijg een bootscherm van de BIOS, en dan.....niets. Ik blijf dat scherm zien. Er staan onderin wel de gebruikelijke opties (del. voor setup, Tab voor post-screen, etc.), maar hij blijft op dit scherm staan. Op mijn toetsenbord zie ik eveneens niets branden. Er staat wel stroom op de USB-poorten, aangezien wanneer ik mijn telefoon inplug, deze begint op te laten en de gebruikelijke opties geeft (internet delen, active sync, etc.).

Ik krijg bij het herstarten verschillende resultaten. Wanneer ik het systeem herstart en meteen begin te tabben, krijg ik een deel van het postscherm te zien. Soms wat meer. Hij lijkt dan helemaal op te starten, maar waar ik normaal gesproken een bericht zou zien dat er geen OS aanwezig is, of op een toets kan tikken om de Windows setup op te starten, krijg ik òf een leeg scherm, of een leeg scherm met in de hoek een cursor.

Wanneer ik alle niet-essentiële componenten eruit haal krijg ik eenzelfde resultaat bij de herstart. Ik heb ook geprobeerd het batterijtje eruit te laten voor een minuut of tien. Eveneens zonder resultaat.

Mijn configuratie:

AMD Phenom II X6 1055T
Gigabyte GA-770TA-UD3
Geil DDR3 4GB Value Dual Channel

Samsung HD103SJ
Gainward 8800 GTX
Sony Optiarc AD-7260S
Fractal Design Define R2
Antec TruePower New TP-550

Anyway, dik balen dus. Ik ben niet super ervaren als het gaat om systemen te bouwen, maar vorige week is het voor iemand anders nog perfect gegaan, en in het verleden ook al twee maal. Ik hoop dat iemand iets zinnigs kan zeggen over wat mijn probleem is en hoe ik het kan oplossen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00

ByteDelight

Retro computing is alive!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
kun je wel in het bios komen?
dan zou je daar kunnen zien of je harde schijf enzo herkend word
idd je bios moet versie F3 zijn om je cpu te ondersteunen.

[ Voor 23% gewijzigd door Goofy1978 op 05-08-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Reactie Verwijderd -

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
Ik denk dat dat bord echt die BIOS upgrade nodig heeft voordat het gaat werken.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physics
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Ik zou idd wat Goofy1978 vertelt. Even in je bios proberen te komen om te kijken of je HDD wel herkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je hebt het ook geprobeerd met maar een deel van het geheugen? De pc van mijn broer wilde de 1e keer alleen opstarten met slechts 1 reepje geheugen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
Goofy1978 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:43:
kun je wel in het bios komen?
dan zou je daar kunnen zien of je harde schijf enzo herkend word
idd je bios moet versie F3 zijn om je cpu te ondersteunen.
Ik kan niet in het BIOS komen. Ik kan helaas niet zien welke firmware revisie ik heb. Momenteel kom ik niet verder dan het startscherm. Maar indien ik inderdaad geen F3 heb, is het dan per definitie zo dat je een dergelijk gedrag van het systeem ziet?
En zit er niets anders op dan het terug te sturen of kan ik het op een andere manier updaten?
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:44:
Wat zijn volgens jou de essentiële componenten in je systeem? En wat is de Videokaart die je gebruikt?
Geheugen (een van de twee reepjes heb ik verwijderd), processor, Videokaart (8800 GTX), harde schijf.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Laatst heb ik ditzelfde probleem nog in een aantal posts gelezen waarbij een hulpvaardige medetweaker met een "oudere" AMD cpu bij diegene langsgegaan is en op die manier het bios heeft geupdate naar de meest recente versie.

Als je verder niemand kent met een andere cpu dan zou ik toch even met de zaak waar je alles gekocht hebt contact opnemen en dat probleem voor leggen. Normaal gesproken zou een goede shop dan er voor moeten zorgen dat het bios geupdate word zodat je jou x6 kan gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
Dan zal ik dat inderdaad maar eens doen. Maar het is dus zeker dat het daaraan ligt, en dat dit gedrag volgt gewoon op een niet-ondersteunde processor? Niet dat ik over een week of wat wanneer ik mijn moederbord terug heb, met hetzelfde probleem zit...

Verder heb ik mijn moederbord besteld samen met de X6. Valt de webshop in deze nog wat te verwijten vinden jullie?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Ik heb net een 1090 op mn MoBo geprikt, en ben uiteraard vergeten de meest recente BIOS te flashen voordat ik mn 955 verkocht... GPUs worden niet eens aangesproken, ik krijg geen beeld, het MoBo bereikt de memory phase en begint dan overnieuw. Dus. Geen andere oplossing dan n CPU lenen en BIOS flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:57
Singular1ty schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:49:
Ik heb net een 1090 op mn MoBo geprikt, en ben uiteraard vergeten de meest recente BIOS te flashen voordat ik mn 955 verkocht... GPUs worden niet eens aangesproken, ik krijg geen beeld, het MoBo bereikt de memory phase en begint dan overnieuw. Dus. Geen andere oplossing dan n CPU lenen en BIOS flashen?
Ligt er aan wat je al gedaan hebt? Met bijv. 1 reepje opstarten, zonder hdd enz..?

Domme vraag misschien, hoe weet je dat het mobo de zogenaamde memory phase bereikt, zonder beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Al die dingen heb ik geprobeerd, en de 790FX GD70 heeft zo'n display met 2 cijfertjes dat aangeeft hoe en wat... dus ik zie dat ie zo ongeveer bij mem phase komt en dan overnieuw begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
Singular1ty schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:49:
In heel weinig woorden omschrijf je precies wat ik heb. Ik kom alleen niet structureel bij de memoryfase, Meestal stopt het bij de bootscreen.
Maar ergens leeft bij mij dus het idee dat als je beiden samen bestelt, je mag verwachten dat je het samen kunt gebruiken. Of denk ik te makkelijk en valt de shop niets te verwijten?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
RaJitsu schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:08:
In heel weinig woorden omschrijf je precies wat ik heb. Ik kom alleen niet structureel bij de memoryfase, Meestal stopt het bij de bootscreen.
Maar ergens leeft bij mij dus het idee dat als je beiden samen bestelt, je mag verwachten dat je het samen kunt gebruiken. Of denk ik te makkelijk en valt de shop niets te verwijten?
Ergens ben ik het daar wel mee eens dat een shop dit of erbij moet vermelden of in elk geval ervoor zorgen dat er de laatste nieuwe biosversie op staat alvorens het op te sturen. Maar punt is natuurlijk dat wanneer ze bij elke bestelling dat na moeten gaan kijken dat je de kans hebt dat de prijzen omhoog gaan. Van de andere kant lijkt het mij nu meer geld kosten wanneer een klant alles terug stuurt en men dan alsnog het bios moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Je kan de shop niet zoveel verwijten, MoBo wordt aan jou geleverd zoals zij het krijgen: met een oudere BIOS erop. Je kan moeilijk de shop vragen de nieuwste bios op een mobo te zetten voordat ze m opsturen. Das gewoon teveel moeite. Beetje kut, om het plat te zeggen, maar het feestje met de hexacore gaat niet door tot jij en ik een old school quad core kunnen lenen om de nieuwe BIOS mee op te halen, en ons hele systeem hebben herbouwd. *werpt toetsenbord door raam* |:(

edit: wel "grappig" dat we op dezelfde dag hetzelfde probleem krijgen na een system rebuild. Je weet wat ze zeggen over gedeelde smart :F

[ Voor 27% gewijzigd door Singular1ty op 06-08-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Singular1ty schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:16:
Je kan de shop niet zoveel verwijten, MoBo wordt aan jou geleverd zoals zij het krijgen: met een oudere BIOS erop. Je kan moeilijk de shop vragen de nieuwste bios op een mobo te zetten voordat ze m opsturen. Das gewoon teveel moeite. Beetje kut, om het plat te zeggen, maar het feestje met de hexacore gaat niet door tot jij en ik een old school quad core kunnen lenen om de nieuwe BIOS mee op te halen, en ons hele systeem hebben herbouwd. *werpt toetsenbord door raam* |:(
Denk anders dat het nu een shop meer moeite kost als ze alle spul teruggestuurd krijgen of dat het RMA gestuurd word en ze dan alsnog er voor moeten zorgen dat alles werkt door een bios upgrade te doen. Sterker nog dat het mij net een goede stunt lijkt voor een webshop om moederboarden aan te bieden die al geflashed zijn en meteen geschikt voor een x6. Maar in de praktijk is het idd zo dat die webshops vaak puur een doorgeefluik zijn en er verder niet op of omgekeken word naar wat ze op sturen naar een klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Agree. Oplossing: we leggen de schuld bij de fabrikant en pleiten dat zij de nieuwste flash op het MoBo zetten voor ze m leveren :+ Helaas gaat dat voor een bord waar ik een jaartje een 955 op heb gedraaid niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 22:37
toevallig al meerdere van deze topics gezien, allen met die x6 van amd :P, en allemaal was de oplossing, nieuwe bios ;)

kijk of je van iemand een am3 processor kunt lenen, nieuwe bios flashen, iig Suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

toevallig al meerdere van deze topics gezien, allen met die x6 van amd :P, en allemaal was de oplossing, nieuwe bios ;)
Vandaag is een tweaker langsgeweest met een Sempron 140 om het BIOS te flashen. Dat is gelukt, ik kom nu zelfs af en toe in BIOS met mn 1090 maar hij slaat nog steeds op willekeurige momenten van de boot sequence vast. Heb er nu een apart topic over geopend: T1090 hangt op willekeurige momenten in boot sequence

Ik vind dit nu echt volkomen kut. CPU van +200 euro en het begint te ruiken alsof ik een kat in de zak heb gekocht. Bios flash had dit op moeten lossen, nu ben ik echt de draad kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
kan het niet zijn de in de nieuwe bios nog steeds de instellingen staan van de sempron.
als je in het bios bent moet je optimized instellingen laden dan ziet ie hopelijk dat er een 6 core cpu inzit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Goofy1978 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:02:
kan het niet zijn de in de nieuwe bios nog steeds de instellingen staan van de sempron.
als je in het bios bent moet je optimized instellingen laden dan ziet ie hopelijk dat er een 6 core cpu inzit..
Gepasseerd station, de CPU word gewoon herkend. Ik denk dat die chip gewoon gaar is. Rest v/h systeem is 100% in orde. Symptomen schijnen overeen te komen met die van een kapotte CPU, dus daar ga je. Morgen proberen m te testen bij n lokale hardwareboer in een ander MoBo en als ie stuk blijft moet ie maar RMA. Gewoon zwaar klote, zit nu al ruim 2 weken zonder werkende PC. |:(
Pagina: 1