Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik krijg die hele online play niet voor elkaar. Klik op multiplayer, link steam aan runic, terug naar game, klink weer op internet, moet ww intoetsen, heb geen idee.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-06 08:06

Madstorm

Derping all the way!

#$%#^^

Ik heb het al te druk, begin ik ook dit topic nog eens te lezen. Dat wordt dus vanavond de demo downloaden. Mij kennende wordt het deze game ook nog kopen, en spelen.. ik hoop dat er helemaal een beetje tussen past. Moet verder met GW2, BL2 straks wanneer BLOPS 2 uitkomt ga ik dat toch ook echt spelen (ieder zijn smaak). En hier kan waarschijnlijk dus TL2 aan toegevoegd worden.

Dag sociale leven ;w

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necris Phayder
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 16:37
MrAngry schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 03:01:
Ik krijg die hele online play niet voor elkaar. Klik op multiplayer, link steam aan runic, terug naar game, klink weer op internet, moet ww intoetsen, heb geen idee.
Je moet wel een Runic account aanmaken. Deze kan je linken aan je Steam account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Madstorm schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:38:
#$%#^^

Ik heb het al te druk, begin ik ook dit topic nog eens te lezen. Dat wordt dus vanavond de demo downloaden. Mij kennende wordt het deze game ook nog kopen, en spelen.. ik hoop dat er helemaal een beetje tussen past. Moet verder met GW2, BL2 straks wanneer BLOPS 2 uitkomt ga ik dat toch ook echt spelen (ieder zijn smaak). En hier kan waarschijnlijk dus TL2 aan toegevoegd worden.

Dag sociale leven ;w
Dan ben je volgens mij al nummer drie (mezelf incluis) die binnen de afgelopen 20 posts hetzelfde doet :D
Ben nu engineer lvl 14 en stopte gisteren om drie uur 's nachts met spelen... :X

/edit: Ben nu lvl 25 en heb een health regen van 47/s, dat gaat best lekker icm een vampiric axe die per hit 25 health leecht 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 05-10-2012 15:50 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 12:13
Level 67 Outlander. Mijn build (DEX/STR) begint nu een beetje goed uit de verf te komen. Heb nu zo'n 45% critical hit chance en een behoorlijke boost op critical hit damage. Gaat wel lekker zo. :)

Ik vind alleen al in tijden geen gear upgrades (zo'n 15 levels???) meer. Hopelijk verandert dat spoedig.

Erg leuk nog steeds.

Edit:

Iemand zin in coop? M'n username is Lootman.

[ Voor 7% gewijzigd door FreqAmsterdam op 06-10-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19
Level 54 GlassCannon Engineer @ normal
Level 13 Engineer @ Elite

De eerste was gewoon voor t leuk, lekker kloten zonder moeilijk doen. En daar een build gepakt die verdomt goed werkte en die ben ik dus nu aan t proberen @ Elite.
Skillpoints gaan alleen maar in de volgende skills met ook deze prio:
BlastCannon
Coup-de-Grace
Overload
Healing bot
Fire and Spark
Bulwark
Gunbut
Sledgebot

Punten voornamelijk in strength en dan mixxed tussen vitality en Focus
Dus ja, ik ben zo dood. Maar alleen als ze me kunnen bereiken ;) >:)

Idee is dus, Cannon stunned, doet via gems mooie DoT en met Coup-de-Grace lightning dmg bij elke volgende hit. Begin is ff kut, maar op latere levels werkt het heerlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door LordMithril op 06-10-2012 17:59 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413059

Geen forcefield ?
Geen roflcoptor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 18:19
Copter alleen als de rest al vol zit en ik op dat moment geen punten verder kan verdelen.
Forcefield nooit gebruikt :P
Niet voor niets een GlassCannon ;) (al zou ik dan zelfs bulwark en healingbot weg kunnen laten maar dat maakt het mischien weer te moeilijk)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 11:42

Jumpiefox

Hoi ?

De game ook maar gekocht! super joh, had super veel fun met Torchlight 1, diablo 3 vond ik maar tegenvallen maar tochlight II is het weer helemaal!

Heb wel een stuk meer moeite dan 1 haha, speel een berseker op veteran en moet echt oppassen, build gefocused op melee dmg/passives maar of dat helamaal gaat werken no clue. Heel veel hit and runs bij de bosses anders leg ik gelijk het loodje. Wel leuk zo haha, uitdagend.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necris Phayder
Ook leuk. Heb in Act II een poison enchanter gevonden (die niet weggaat!). Een aangezien ik toch een 75k te besteden had, gelijk maar even al mijn armor met +5% poison damage (een 2e enchant wilde daar soms weleens 9% van maken) en mijn wapens, wand en pistol, +~75 poison damage.

Erg leuk als Outlander waarvan de meeste skills toch poison based zijn i.c.m. MotE :) Ben nu level 36 en ik crit op 4.5k dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Na al die positieve reacties toch ook maar eens besloten om de demo te downloaden en te spelen.

Ik hebzelf Diablo 1 / 2 / LoD en nu 3 met plezier gespeeld (wil niet eens weten hoeveel uren hierin heeft gezeten) dus ben aardig bekend met dit genre.

Mijn ervaring tot nu toe van TL is niet zo positief als die van jullie, ik vind de cartoon style niet echt mijn ding, vindt de keuzes in skills etc niet echt overzichtelijk en zag geen mogelijkheid ingame om alles te resetten (kon 3 skills terug). Vond het vechten ook erg teleurstellend (tot lvl 13 niet een keer doodgegaan en ben dungeons ingegaan met lvl 8 die bedoeld waren voor lvl 11 en alles gewoon pew pew, veteran mode)

Ik was net als jullie erg teleurgesteld in D3 en heb een periode weining gespeeld, maar na patch 1.04 en komende patch 1.05 speel ik het eigelijk weer met heel veel plezier. (zeker met betere drops in vooruitzicht/monster lvl instel / uberbosses / PvP/Channelchat mogelijkheden)

Dus voor mij toch geen Torchlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necris Phayder
Skills niet overzichtelijk? Ik vind het erg overzichtelijk. je ziet namelijk precies welke skills beschikbaar zijn voor je. Andere skills komen per 7 levels beschikbaar. Tevens is het ook gewoon een kwestie van goed lezen wat de skill nu precies doen.

Respeccen, tja. Daarom heeft Torchlight iets geweldigs... Mods. Kan je lekker alles respeccen ipv de skills waar je je 3 laatste punten in hebt gestopt. En er komen nog veel meer mods aan.

En als je wat meer uitdaging wilt, speel dan lekker Elite Hardcore mode :)

[ Voor 5% gewijzigd door Necris Phayder op 12-10-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Heb Torchlight 2 via Steam gekocht maar nu wil ik wel graag verder met de characters die ik in de demo gemaakt heb, kan dat? Ik zie wel dat die saves gewoon in mijn documenten zijn opgeslagen, maar waar slaat Steam de saves op, en kan ik dan die van de demo importeren?

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb Torchlight 2 nu al enige tijd. Inmiddels een lvl 21 Outlander. Probleem is echter dat ik het doel een beetje mis in een spel.. je wordt van hot naar her gestuurd, de levels zijn wat mij betreft te groot en het voelt ook niet echt speciaal als je een special/bossmob sloopt.

voor 20 euro is het een leuk spelletje, maar meer is het ook echt niet waard :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 14:46
Dakreal schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:02:
Ik heb Torchlight 2 nu al enige tijd. Inmiddels een lvl 21 Outlander. Probleem is echter dat ik het doel een beetje mis in een spel.. je wordt van hot naar her gestuurd, de levels zijn wat mij betreft te groot en het voelt ook niet echt speciaal als je een special/bossmob sloopt.

voor 20 euro is het een leuk spelletje, maar meer is het ook echt niet waard :)
Het doel in Torchlight II lijkt als twee druppels water op het doel van de game in Diablo II. Waar je in D2 het spoor van "The Dark Wanderer" volgde, volg je in TL2 het spoor van "The Alchemist". In de Diablo games was The Dark Wanderer van D2 één van de speelbare characters uit de originele Diablo game. In die game versloeg je aan het eind van de game Diablo, en koos je character in het eind-filmpje er voor om de soulstone van Diablo in zich op te nemen. Vervolgens werd dat character in D2 corrupt en trok het naar het oosten om zijn broers Mephisto en Baal te bevrijden, terwijl jij als speler daar achter aan ging.

In Torchlight II ga je achter The Alchemist aan, welke in de originele Torchlight een van de speelbare classes was, omdat die corrupt is geraakt.

Niet verwonderlijk daar de makers van Torchlight en Torchlight II ook de makers van Diablo en Diablo II waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Laatst Torchlight II op Steam gekocht alleen wat ik mij nu afvraag: Kan ik ook ergens de Client legaal downloaden zonder dat ik Steam geïnstalleerd heb staan? Via de Runic Accounts of iets dergelijks? Ik heb daar al gekeken maar kon helaas niks vinden.

Lijkt mij namelijk leuk om de game ook op mijn laptop te zetten waar ik dus niet mijn Steam inlogcodes op wil zetten (i.v.m. openbare netwerken).

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 12-10-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 23:52
Als je de steam versie hebt gekocht, kan je deze niet spelen zonder steam.
Je was waarschijnlijk beter af geweest om de non-steam versie te kopen en deze te koppelen aan je steam account en op je laptop zonder steam te spelen. Prijs is toch ongeveer hetzelfde, 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Zijn er ondertussen al respec mods die je niet als cheater labellen? Ik zou graag mijn engineer eens een respec geven, maar daarvoor wil ik niet als cheater labbeled worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Laatst online: 02-10-2023
Haay schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:39:
[...]

Het doel in Torchlight II lijkt als twee druppels water op het doel van de game in Diablo II. Waar je in D2 het spoor van "The Dark Wanderer" volgde, volg je in TL2 het spoor van "The Alchemist". In de Diablo games was The Dark Wanderer van D2 één van de speelbare characters uit de originele Diablo game. In die game versloeg je aan het eind van de game Diablo, en koos je character in het eind-filmpje er voor om de soulstone van Diablo in zich op te nemen. Vervolgens werd dat character in D2 corrupt en trok het naar het oosten om zijn broers Mephisto en Baal te bevrijden, terwijl jij als speler daar achter aan ging.

In Torchlight II ga je achter The Alchemist aan, welke in de originele Torchlight een van de speelbare classes was, omdat die corrupt is geraakt.

Niet verwonderlijk daar de makers van Torchlight en Torchlight II ook de makers van Diablo en Diablo II waren.
Moet toch zeggen dat Diablo 2 een stuk beter in elkaar zat ;-) Maar goed ieder zijn meug. Ik zeg niet dat Torchlight 2 slecht is, ik zeg alleen dat het wat onoverzichtelijk is.. en dat de conveyance mist in het spel. Ik word niet geprikkelt om ergens achter te komen of om ergens naartoe te gaan.

Waar het nog steeds op neerkomt, is eigenlijk hetzelfde als in deel 1.. Rag door de monsters heen, en that's it.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Ik was er ook vrij snel op uitgekeken (nouja, level 75...), toch liever Diablo 3. Bij Torchlight werkt de besturing gewoon vrij kut. Diablo 3 is wat dat betreft echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 19:43
Herhaling van zetten.
Ik was in het begin ook lyrisch over TL1, na verloop van tijd merk je gewoon dat het spel diepgang mist, het verhaal zou vervolgens uitkomst kunnen bieden.
Maar tja die is er maar bijgefrommeld.
Des ondanks 44uur gespeeld, maar veel meer dan dat word het niet.
Voor 20euro is dat voldoende.

D3 trekt me op het moment ook niet, maar blizzard blijft sleutelen, het word wel steeds leuker.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Bump! Maar ik heb wat problemen.

1. Ik kan geen friends servers joinen, dus online play is amper mogelijk sinds ik alleen maar 64 servers kan vinden van de 1500+-

2. Een vriend van mij krijgt constant blue screen error 41 als hij dit spel op start.

Heeft iemand een idee van hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Zo dit had niemand verwacht volgens mij, maar het lijkt erop dat dit spel helemaal dood is. Heb het alleen op de relasedate gespeeld, maar het is het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is ook beetje hun eigen schuld. Alle items waren zo te krijgen met 1 druk op de knop level 100 en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Ook begreep ik niks van de items en niks scaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik vermaak mij anders nog bijna elke dag met Torchlight.
Ben ondertussen level 86 geloof ik, New Game +.

Over het in 1 knop items krijgen enzo: dat is gewoon cheaten, dat is niet iets wat alleen bij Torchlight kan, maar ook bij andere games. Indien je dat doet, dan kies je daar zelf voor, en kies je er dus zelf voor om vrijwel het gehele spel over te slaan.

Ik snap niet hoe niks scaled, New Game + was aanzienlijk veel moeilijker dan normaal, en Hardcore is al helemaal veel moeilijker. Ik speel nu op Veteran na eerst eventjes Hardcore te hebben geprobeerd, maar gezien dat mij gewoon te moeilijk was toch maar voor Veteren gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Ik heb het spel onlangs aangeschaft in de Steam Autumn Sale. Ik heb destijds de beta gespeeld en naar aanleiding daarvan was ik wel enthousiast. Kan ik evt. characters uit de beta overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, ik vind het ook wel een vermakelijk spelletje tot nu toe, maar echt super is het nog nergens. Vele malen beter dan TL1? Ja zeker, veel leukere skills, beter gevoel, leukere tegenstanders...

Vooral de drops bevallen me, singleplayer kan je nog rustig sets compleet krijgen en is je goud niet waardeloos en niet zo overvloedig dat je compleet overpowered wordt ervan.

Wat ik alleen raar vind is dat vanaf het allereerste begin ik altijd achter loop kwa level op de tegenstand.

Ik was lvl 3 toen ik lvl 5-7 gebieden deed. Lvl 12 toen ik 14-18 deed. En nu lvl 26 met lvl 30-33 tegenstand. Vooral in nieuwe regionen is alles opeens veel hoger, wat wel lekker levelt en hoger level gear opleverd, waar je dan op kunt wachten zeg maar, allemaal prima, maar nu vind je als lvl 21 soms gear die je tot lvl 29 moet bewaren zonder de juiste basestats. En het "grote veld" waar je door komt heeft aanvankelijk "levelmateriaal" en is daarna niet zo nuttig meer om te bestrijden. Het beste kan je dus alle sidequests gewoon doen en goed verkennen, je wordt best afgestrafd als je 1 a 2 sidequests laat liggen wat betreft XP.

Mis ik iets of is dit gewoon normaal? Grinden gaat niet singleplayer lijkt het, alles op de map wordt opgeslagen en mobs respawnen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
djunicron schreef op maandag 03 december 2012 @ 14:33:
Tja, ik vind het ook wel een vermakelijk spelletje tot nu toe, maar echt super is het nog nergens. Vele malen beter dan TL1? Ja zeker, veel leukere skills, beter gevoel, leukere tegenstanders...

Vooral de drops bevallen me, singleplayer kan je nog rustig sets compleet krijgen en is je goud niet waardeloos en niet zo overvloedig dat je compleet overpowered wordt ervan.

Wat ik alleen raar vind is dat vanaf het allereerste begin ik altijd achter loop kwa level op de tegenstand.

Ik was lvl 3 toen ik lvl 5-7 gebieden deed. Lvl 12 toen ik 14-18 deed. En nu lvl 26 met lvl 30-33 tegenstand. Vooral in nieuwe regionen is alles opeens veel hoger, wat wel lekker levelt en hoger level gear opleverd, waar je dan op kunt wachten zeg maar, allemaal prima, maar nu vind je als lvl 21 soms gear die je tot lvl 29 moet bewaren zonder de juiste basestats. En het "grote veld" waar je door komt heeft aanvankelijk "levelmateriaal" en is daarna niet zo nuttig meer om te bestrijden. Het beste kan je dus alle sidequests gewoon doen en goed verkennen, je wordt best afgestrafd als je 1 a 2 sidequests laat liggen wat betreft XP.

Mis ik iets of is dit gewoon normaal? Grinden gaat niet singleplayer lijkt het, alles op de map wordt opgeslagen en mobs respawnen niet...
Ikzelf heb dat niet ondervonden, maar ik heb dan ook alle quests gedaan welke ik tegenkwam, en alle monsters vermoord.

Over het grinden, dat kan best kloppen ja. Je kunt wel snel online gaan en dan weer offline, of zelf een online game starten met 'Reroll' aangevinkt. Of als je klaar bent met de main quests, kan je in Mapworks genoeg grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat kon ik dus ook niet volgen.
Ik was ook gewoon systematisch "onder-lvled". idd opgevangen door af en toe in lan mode een map te re-rollen.
Dan is alles weer terug, en kun je het nog een keer doen.
Maar als dat de bedoeling is, waarom moet het dan zo omslachtig ? Voelt een beetje als cheaten zo.

Overigens had ik grote verwachtingen in dit spel, en ligt het nu al weer weken te verstoffen zonder echt ver gekomen te zijn. Kan niet precies zeggen waarom, maar het boeit net niet. Misschien omdat ik diablo sinds de laatste patch wel weer grappig vind ofzo ?

Heel dat modden boeit me iig niet, dus dat is niet de reden :)

Wel vind ik de nieuwe opzet met compleet ontworpen lvls eigenlijk niets :)
Het verhaal is zo wazig dat ik heb opgegeven er iets van te snappen, en ik vond juist TL1 wel heerlijk om 1 keer in de zoveel tijd weer een verdieping , naar beneden te gaan

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 03-12-2012 15:36 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pimorez schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:51:
Ik vermaak mij anders nog bijna elke dag met Torchlight.
Ben ondertussen level 86 geloof ik, New Game +.

Over het in 1 knop items krijgen enzo: dat is gewoon cheaten, dat is niet iets wat alleen bij Torchlight kan, maar ook bij andere games. Indien je dat doet, dan kies je daar zelf voor, en kies je er dus zelf voor om vrijwel het gehele spel over te slaan.

Ik snap niet hoe niks scaled, New Game + was aanzienlijk veel moeilijker dan normaal, en Hardcore is al helemaal veel moeilijker. Ik speel nu op Veteran na eerst eventjes Hardcore te hebben geprobeerd, maar gezien dat mij gewoon te moeilijk was toch maar voor Veteren gekozen.
Ik heb zon 80 uur gespeeld Elite +++ game. Maar eigenlijk heb ik geen verschil gezien in gear sinds + game.
De laatste 2 tier sets zijn zon beetje nutteloos. Veel normale gear is al beter.
Een voorbeeld, op hogere gear zit er +atackspeed maar eigenlijk is dat nutteloos omdat je + cast speed nodig hebt. Heel veel klopt gewoon niet en het cheaten boeit me niet echt heel veel maar het boeit me wel wanneer er online gameplay is. Gewoon geen uitdaging waarom zou ik de hele dag farmen voor die ene gem terwijl die gast naast mij er 100 in 1 klik krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Anoniem: 413059 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:04:
[...]

Ik heb zon 80 uur gespeeld Elite +++ game. Maar eigenlijk heb ik geen verschil gezien in gear sinds + game.
De laatste 2 tier sets zijn zon beetje nutteloos. Veel normale gear is al beter.
Een voorbeeld, op hogere gear zit er +atackspeed maar eigenlijk is dat nutteloos omdat je + cast speed nodig hebt. Heel veel klopt gewoon niet en het cheaten boeit me niet echt heel veel maar het boeit me wel wanneer er online gameplay is. Gewoon geen uitdaging waarom zou ik de hele dag farmen voor die ene gem terwijl die gast naast mij er 100 in 1 klik krijgt
Dat Attack Speed en Cast Speed ligt echt aan het type gear en welke class je speelt. Ik heb genoeg legendary items gevonden waar +6% Cast Speed zit, terwijl ik juist Attack Speed wil hebben want ik gebruik amper skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:35
Op dit moment demo aan het downloaden. Ziet er wel leuk uit, ik mis namelijk een beetje het D2 gevoel in D3 en hoop deze hierin te vinden.

Word dit nou nog veel gespeeld?

Edit:
4,746 Torchlight II

Peak today @ steam. Maar sinds het nog steeds zonder steam te spelen is, zou ik toch graag antwoord willen op de bovenstaande vraag. :)

[ Voor 33% gewijzigd door R0y. op 11-12-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-06 14:11
Echt heel erg populair is het niet aan dat aantal te zien, maar hij krijgt wel goede reviews en het speelt lekker weg moet ik zeggen.

Het is alleen nu nog wel erg makkelijk op Normal. Ik faceroll nu alle mobs en bosses als Beserker met twee overpowered claws die ik van de gambler kreeg.

Als de cartoony style niks voor je is zou je ook eens naar Path of Exile kunnen kijken.
Dat is een beetje een mix van Dark Souls en D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog een acc. Voor een tientje mag die weg speel toch niet meer ;)

Hm.. helemaal vergeten TL2 is gelinkt aan je Steam acc gaat em niet worden :(

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 413059 op 12-12-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zojuist tl2 aangeschaft tijdens de steam sale. Toch 50% goedkoper, mooi meegenomen.

Hoe zit dat met mods? Downloaden en in de PAK gooien toch? Mij gaat het vooral dan om mods mbt graphics.
Nog mods die aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretbek
  • Laatst online: 23-06-2020
Misschien dat het eerder vermeld is, maar wanneer wordt de mod-tool vrijgegeven? Er zijn nu al een behoorlijk aantal mods beschikbaar zonder die tool, zal straks nog veel meer zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 13:35

Dreanor

Joene

Volgens mij is het SoonTM op zijn blizzards ... met andere woorden, ooit!

Ik dacht dat deze tool 1 maand na release vrij gegeven zou worden en dat er tot vandaag nog geen release datum bekend is.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretbek
  • Laatst online: 23-06-2020
Dreanor schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:51:
Volgens mij is het SoonTM op zijn blizzards ... met andere woorden, ooit!

Ik dacht dat deze tool 1 maand na release vrij gegeven zou worden en dat er tot vandaag nog geen release datum bekend is.
Dat had ik eigenlijk ook een beetje. Hopelijk doen ze iets nu ze een behoorlijke creatieve community hebben. Ik ben vooral benieuwd naar de contentuitbreiding, zoals Synergies nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik ben nu aan het spelen met de engineer class op veteran, in het begin wals je overal dwars doorheen maar op een gegeven moment wordt het toch een stuk lastiger om te overleven.

Ik had denk wat eerder met die forcefield moeten beginnen, dat is nu de enige manier om nog goed te overleven, ondanks dat de meeste punten in vitality zitten.

Ik heb wel het idee dat ik m'n build een beetje heb zitten verklooien. Als ik een boss of miniboss tegenkom ben ik alleen maar rondjes aan het rennen, af en toe flamehammer om kleine vijanden kapot te krijgen. tot ik de sledgebot weer los mag laten 8)7

wie heeft er een suggestie om m'n build te "redden"? :P

m'n punten zitten nu in
bulwark
flame hammer
aegis of fate
healing bot
forcefield (op 50% van wat zou kunnen)
sledgebot (prioriteit 1)
1 punt in de "3% kans op fullcharge bij kill"

edit: gaat wel weer een stuk makkelijker nu ik met m'n gear heb zitten prutsen, heb er een hoop pet en minion buffs op zitten, 2x dezelfde unique +25% pet and minion damage skull en een +25% pet and minion armor buff, animal handling, nog wat embers met pet and minion buffs.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uZdpjWMzzBpcQxho1QdfWI7w/medium.png

[ Voor 36% gewijzigd door haarbal op 04-03-2013 00:15 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zo, nu de editor uit is (klik! ) maar wachten op wat MODS. Vind het aanbod op dit moment erg tegenvallen namelijk.

Hoop zelf voor een goede graphic mod! Van de week maar weer eens installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Misschien nog maar een keer proberen na de update. Voor de update had ik altijd last van BSOD na 20-40 minuten. Erg vaag. Enige game waarbij ik dat heb :X.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Jerry schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:28:
Misschien nog maar een keer proberen na de update. Voor de update had ik altijd last van BSOD na 20-40 minuten. Erg vaag. Enige game waarbij ik dat heb :X.
Hmm, ben benieuwd! :)

Nu weer eens aan het installeren, zag al wat interessante mods in de steam workshop staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Heb het spel gekocht nu dat de Workshop er in zat. Veeeeel tijd in gestoken samen met de GF de laatste paar dagen. (Ik Cannon Engineer, zij Dual Pistol Outlander) Vermakelijk, dat zeker, hoewel we beiden opeens door het einde liepen en echt zo iets hadden van 'Dit was het? Was dat hem?', Ging opeens allemaal zo vlug, en we hadden eigenlijk niet echt een goed idee van wat er aan de hand was (mogelijk lag dat gewoon aan ons). Voelde vooral dat dat filmpje wat dan opeens kwam eigenlijk had moeten komen voor we aan die dungeon voor het einde begonnen.

Enige mod die we tot nog toe gebruikt hebben is een respec potion, hoewel ik straks toch echt even ga kijken voor een Gem slot confirmation screen of zo... we hebben beiden al gems onnodig geslot enkel omdat we onze inventory aan het organizen waren...

Game loopt verder goed op beide computers hier, bij mij ging het geheel zonder problemen maar op de andere (betere) computer blijft hij onregelmatig vastzitten als ze in een area transition loading scherm zit, dat is wel wat spijtig, maar aangezien het haar wel overkomt en mij niet is het wat lastig om de game daar op aan te wijzen, is misschien iets hier. (blijkbaar als zij eerst door de portal gaat zou dat helpen)

[ Voor 27% gewijzigd door Pheace op 07-04-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237380

Voor degene die een beetje klaar zijn met de standaard Torchlight II of behoefte hebben aan wat meer:

Doe de synergies mod, erg leuk met nu al veel extras waarvan nog veel meer die nog moeten komen (ACT 5 waarschijnlijk volgende update) nieuwe classes (3 nu al speelbaar) en de extra unique items en nieuwe, zware bosses. ik zit er weer helemaal in en het is weer een echte uitdaging en met steamworks was het wel erg makkelijk te installeren.

@ Phaece : al NG+ en of mapworks gedaan ? het klopt dat je er op een gegeven moment er echt doorheen ramt maar er is nog zat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 15:18
Torchlight II is vandaag deal of the day op Steam. Ik heb een vraag...

Ik ben iemand die voor end-game wil gaan en alle best-in-slot items wil verzamelen. Dit doe ik graag solo, zoals in TL1. Is het zo dat je betere loot krijgt door co-op te spelen in TL2? Zo ja, dan is het helaas niet voor mij, aangezien ik in m'n eigen tempo end-game content wil doen zonder consequenties in kwaliteit van loot.

Dus samenvattend... kan ik als perfectionist alle best-in-slot items 100% solo vergaren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

yinx84 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:17:
Torchlight II is vandaag deal of the day op Steam. Ik heb een vraag...

Ik ben iemand die voor end-game wil gaan en alle best-in-slot items wil verzamelen. Dit doe ik graag solo, zoals in TL1. Is het zo dat je betere loot krijgt door co-op te spelen in TL2? Zo ja, dan is het helaas niet voor mij, aangezien ik in m'n eigen tempo end-game content wil doen zonder consequenties in kwaliteit van loot.

Dus samenvattend... kan ik als perfectionist alle best-in-slot items 100% solo vergaren? :)
Yup, alles is 100% solo te behalen :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-06 14:11
Anoniem: 237380 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:41:
Voor degene die een beetje klaar zijn met de standaard Torchlight II of behoefte hebben aan wat meer:

Doe de synergies mod, erg leuk met nu al veel extras waarvan nog veel meer die nog moeten komen (ACT 5 waarschijnlijk volgende update) nieuwe classes (3 nu al speelbaar) en de extra unique items en nieuwe, zware bosses. ik zit er weer helemaal in en het is weer een echte uitdaging en met steamworks was het wel erg makkelijk te installeren.

@ Phaece : al NG+ en of mapworks gedaan ? het klopt dat je er op een gegeven moment er echt doorheen ramt maar er is nog zat te doen :)
Ziet er wel professioneel uit. :)
Maar ben nog niet klaar met m'n embermage dus ik wacht er nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
Heb ook de synergies mod, dat maakt het spel een stuk uitgebreider en... leuker!

Echt toch dat er zoveel moeite is gestoken in een modproject. Ik had de hoop voor torchlight 2 toch wel een beetje opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47
zijn er nog mensen die aan multyplay doen

en welke mods zijn een must have

ik heb SynergiesMOD al

[ Voor 80% gewijzigd door ravw op 19-05-2013 22:54 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 17:11
Gister de game begonnen met een Outlander, en een kameraad met een Engineer, heerlijke game tot nu, ook alle geheime rooms en events zijn erg goed gedaan, bosses zijn best pittig op veteran.
Deze week maar flink wat uren in deze game stampen :p

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-04 22:14
Is op dit moment in de uitverkoop via steam! Heb hem deze week zelfs ergens gekocht voor 4,75.. staat nu voor net geen tientje te koop!

Moet zeggen dat ik het een erg leuke game vindt! Lekker snel en genoeg actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 22:50

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Rambie schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:13:
Is op dit moment in de uitverkoop via steam! Heb hem deze week zelfs ergens gekocht voor 4,75.. staat nu voor net geen tientje te koop!

Moet zeggen dat ik het een erg leuke game vindt! Lekker snel en genoeg actie!
Yup, ook opgepikt toen ie -75% was. Erg leuk en een betere afwisseling van Path of Exile dan Diablo 3 naar mijn mening. Lekker lomp alles wegblazen met de Engineer. :)

Goede pace tot nu toe met de Synergies mod en ook wat meer variatie dan deel 1 (wat mij er lang van weerhield om deel 2 te kopen).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421817

Ik heb hem ook gekocht :) 5 euro is nu niet veel geld :P
Wat een goed spel is me dit, en zeker met de Synergies mod.

Nu vraag ik me af welke mods nog heel handig zouden zijn? Iemand die het spel al langer speelt kan hier misschien op antwoorden?

Ik heb iets gelezen van de Essentials mod, maar geen idee of die goed / compatibel is in combinatie met de Synergies mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 07-06 19:14

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Anoniem: 421817 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:52:
Ik heb hem ook gekocht :) 5 euro is nu niet veel geld :P
Wat een goed spel is me dit, en zeker met de Synergies mod.

Nu vraag ik me af welke mods nog heel handig zouden zijn? Iemand die het spel al langer speelt kan hier misschien op antwoorden?

Ik heb iets gelezen van de Essentials mod, maar geen idee of die goed / compatibel is in combinatie met de Synergies mod.
Synergies mod is toch een complete overhaul? Ben nu net begonnen met TL2, is het verstandig om dan MET Syndergies te spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Thrace Grumble op 21-07-2013 20:31 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421817

Ik ben nog niet lang bezig, maar ik heb TL2 eerst gespeeld zonder mod, en nu opnieuw met.
Er zijn heel veel dingen aangepast + nieuwe content. De 2 grootste zowat zijn :

- Veel meer monsters waardoor difficulty hoger ligt
- Items hebben betere stats gekregen

Maar, ik zou zeggen, speel vanaf het begin met die mod, die geeft zoveel extra content (items, maps, monsters)

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Is TL2 wel een beetje te doen? Ik ben Diablo 3 gewend en ook veel Titan Quest gedaan, maar vergeleken met deze twee vind ik TL2 er een beetje simpel uitzien. Ik heb D3 in de ijskast gezet tot de expansion komt maar wil toch wel een RPG spelen.

• maniak
  • Laatst online: 05-06 13:27
D3 en TL2 zijn beide geen RPG's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Beetje met de demo bezig geweest maar ik vind het toch net niet. Voel er niets bij in elk geval, items boeien niet, geen wow factor. Jammer, had toch een leuke D3 vervanger kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Laatst online: 15-08-2022
Ehm echt wel hoor, alleen van de hacknslash variant.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Bernd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:33:
[...]

Ehm echt wel hoor, alleen van de hacknslash variant.
Ehm echt niet hoor.. Bij een RPG heb je keuzes en vrijheid in een spel mbt de development van je character. Bij D3 en TL2 heb je geen keuzes omdat het rollercoaster games zijn in een fantasy setting. Anders kan je net zo goed Pacman ook een RPG noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

maniak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:54:
[...]

Ehm echt niet hoor.. Bij een RPG heb je keuzes en vrijheid in een spel mbt de development van je character. Bij D3 en TL2 heb je geen keuzes omdat het rollercoaster games zijn in een fantasy setting. Anders kan je net zo goed Pacman ook een RPG noemen ;)
Maniak weet jij niet wat (action) RPG is of heb je nog nooit diablo en/of torchlight gespeeld? |:( Je slaat met deze post dan ook vele planken mis!

In TL2 heb je zeker wel keuzes en vrijheid in je character development en het zijn beide zeker RPG's. Je hebt de keuze uit verschillende skills, talent tree's en zoals in elke RPG kan je je character upgraden met gear, gear en nog eens gear!

Om specifiek te zijn, torchlight en diablo zijn action RPG's (of hack and slash RPG's).

Vind het verder ook raar dat je zegt dat anders pacman ook een RPG kunt noemen want er zitten in pacman geen skills, talent tree's of een level systeem (en dan bedoel ik karakter levels, niet spelwerelden).

Daarnaast zijn het ook geen rollercoaster games! De enige echte rollercoaster games zijn de Rollercoaster Tycoon serie! :P Maar ik snap wat je bedoelt, games waarbij de term "rollercoaster ervaring" gebruikt wordt zijn voornamelijk lineaire shooters met veel actie (Bulletstorm is een goed voorbeeld). Omdat een rollercoaster ook lineair is, met veel actie.

En als je mij niet wilt geloven check dan bijvoorbeeld even de wiki, officiële homepages van zowel torchlight en diablo of google gewoon eens top 10 action RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-06 08:06

Madstorm

Derping all the way!

Ik wou net beginnen met typen, maar bovenstaande post zegt het eigenlijk al...

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ter info.. ik ben 35 heb het alle fases van de meeste genres meegemaakt en gespeeld. Diablo, en opvolgende varianten, heb ik veelvuldig gespeeld.

Character development is niet het random verdelen van wat stats of het equipen van wat random gear.. kom op.. Je hebt in deze games geen keuze in wat wil je wilt doen of enige invloed in het verhaal. De term "RPG" is redelijk misbruikt door de game industrie om hun producten aan de man te brengen, maar dat maakt het nog niet correct. Vanuit het oogpunt van een purist moet er absolute vrijheid zijn om de term RPG te mogen gebruiken wat in hedendaagse spellen nog steeds niet mogelijk is.

Maar goed.. uiteindelijk is het een non-discussie en de topic gaat over TL2 en niet wat wel en niet een RPG genoemd mag worden ;)

ps. Verwijzen naar wiki's of officiële homepages is als "It's on the Internet so it must be true" ;)

• Bulls
Als je doelt op D&D games zoals Neverwinter etc. Die zijn net zo goed lineair, of een MMORPG waar iedereen dezelfde quests afloopt en de "hero" is meeste MMORPGs kunnen even goed een singleplayer game zijn, als de raid quests en de mega HP elites er niet in zaten om je verplicht samen te laten werken met andere spelers op internet.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ow great and wise Maniak, hij die alle fases van de meeste genres heeft meegemaakt en 35 is. Verrijk ons met uw oneindige kennis van het RPG genre. _/-\o_

Vertel ons simpel volk de echte waarheid van het mysterieuze RPG genre. _/-\o_

Vertel ons waarom de makers van Torchlight, Diablo, Path of Exile en dergelijke het allemaal fout hebben en hun games onterecht (action) RPG's noemen. _/-\o_

Vertel ons waarom het vanaf vandaag deze games rollercoaster games moeten nomen, nu wij verlicht zijn met uw enige echte waarheid. _/-\o_

Vertel ons waarom elke review/game site deze games onterecht RPG's noemt. _/-\o_

Vertel ons waarom zelfs het almachtige Steam het fout heeft en deze game(s) als RPG's labelt. _/-\o_

Alstublieft, verruim ons met uw kennis van de echte waarheid van het RPG genre en welke games wel RPG's zijn! _/-\o_

Amen. _/-\o_

ps. Even voor de duidelijkheid, mijn boven staande bericht is niet helemaal serieus maar ik ben toch heel benieuwd hoe je bovenstaande allemaal verklaard en wat dan wel echte RPG's zijn en wat volgens jou de echte definitie van RPG games is. ;)

• ravw
  • Laatst online: 22:47
Tussen RPG en Hack and Slash zit natuurlijk wel een verschil

ik vind zelf Diablo en TL meer bij H&S horen dan RPG ...

RPG games zijn meer Drakensang , Dagon age, Baldurs gate en soorten

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

• maniak
Ik zeg alleen dat de term RPG redelijk misbruikt is. Als het spelen van een character in een fantasy wereld de definitie is, dan kan je zo goed als alle spellen hier onder scharen. Mario, Pacman, etc.. alle spellen waar je een character bestuurt in een omgeving die afwijkt van jouw normale leven.

Maar Dreanor, het op de man spelen doet niets af aan de argumenten die ik aanhaal.. Misschien zou je anders eens constructief een antwoord kunnen geven.

• Dreanor

Dreanor

Joene

maniak schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:19:
Ik zeg alleen dat de term RPG redelijk misbruikt is. Als het spelen van een character in een fantasy wereld de definitie is, dan kan je zo goed als alle spellen hier onder scharen. Mario, Pacman, etc.. alle spellen waar je een character bestuurt in een omgeving die afwijkt van jouw normale leven.

Maar Dreanor, het op de man spelen doet niets af aan de argumenten die ik aanhaal.. Misschien zou je anders eens constructief een antwoord kunnen geven.
Ik speel het niet op de man, maar maakte mijn tweede post wat humoristisch gezien jij beweert dat de hele wereld het fout heeft behalve jij. :P Daarnaast reageer jij zelf ook niet serieus, negeer je mijn argumenten en vragen waarbij je enkel zegt het is fout maar niet waarom het fout is en ook niet wat dan volgens jou goed is!

In mijn eerste post (welke wel constructief is) geef ik enkele argumenten, echter worden ze af gedaan als grap (its on the internet so it must be true) of alsof het niks is (random wat stats verdelen en gear is geen RPG).

Ik krijg ook erg het gevoel dat je de elitist uithangt en terug grijpt op pen & paper RPG's waarbij de Dungeon Master het avontuur verandert ten opzichte van de acties van spelers, dobbelsteen rols e.d. En zelfs hier heb je geen "absolute" vrijheid (immers, de game master bespreekt vooraf de setting, regels en dergelijke, of mag je bij jullie wel als Elven Archer een airstrike met je mobiele telefoon inroepen om die horde goblins te vernietigen?).

En het enige wat blijkbaar bepaalt of iets een RPG is in jou antwoorden zijn absolute vrijheid en in dat geval is Minecraft een pure RPG gezien deze game behoorlijk dicht bij absolute vrijheid komt (zeker met de mods), of is The Walking Dead van Tell Tale games een RPG gezien je daar ook veel keuze vrijheid hebt (wie overleeft het en we mag er wel of niet met je mee)?

Ik ben heel benieuwd naar een constructief antwoord van jou waarin je aangeeft wat dan wel een echte RPG is of waaraan het moet voldoen (en zet niet weer alleen absolute vrijheid pls).

En ravw, Hack 'n Slash is ook een genre op zich. Diablo en Torchlight zijn action RPG's (AKA Hack 'n Slash RPG's) welke dus twee genres combineren en geen pure Hack 'n Slash of pure RPG zijn. ;)

Daarnaast heb je pure Hack 'n Slash games waar je ook hordes vijanden af slacht, denk aan God of War, Ninja Gaiden of Devil May Cry. En uiteraard heb je ook weer pure RPG games. ;)

Ik ben zoals in de vorige post ook gevraagd, zeer benieuwd wat volgens jou (maniak) een echte RPG is en vooral waarom. En ook ben ik benieuwd waarom de hele wereld het al jaren lang het fout heeft wat betreft de term RPG!

• Bulls
Hack and Slash zonder RPG vind ik van die Japanse games waar je met een speer loot rond te zwaaien en combos zit te maken, weet geen voorbeeld te noemen maar heb ooit op de 360 een demo gedaan en daar was ik na 5 minuten al zat van.

Baldurs gate is semi turnbased met de dungeons and dragons ruleset, dat vind ik dan ook geen RPG, veel verhaal paar keuzes enkele items waar je vervolgens een +1 of +2 versie van kan krijgen.

Ik vind elke game waar je in monsters killed, level up kan gaan en je uitrusting van kan aanpassen en skills kan selecteren en gebruiken een RPG.

En betreft de exacte vertaling van RPG = Role Playing Game en daar valt heel veel onder te verstaan, je plaatst jezelf in een Role van een personage,
dus Battelfield is een RPG want je speelt de rol van een soldaat, je kan zelfs level up gaan en gear wisselen.
Star Craft is en RPG want je neemt de rol over van een commander van een leger basis.
Fifa is een RPG want je neemt de rol van Coach of manager.

Eigenlijk is elke game die je speelt een RPG als je het zo bekijkt.

Zelf Real Life is een RPG want je neemt de rol van baby, vervolgens ga je level up en wordt je kind en daarna puber, je veranderd je eigen outfit (gear) en je leert skills. Om uiteindelijke Gold te farmen om je huis up te graden. Misschien ga je ook nog wel ouder spelen en zelf kinderen krijgen. Het probleem is wel dat RL-RPG alleen op Hardcore te spelen is :+

[ Voor 42% gewijzigd door Bulls op 28-09-2013 15:25 ]

• maniak
Laat ik voorop stellen dat ik niet mijn mening zit te verkondigen maar constateer dat tegenwoordig veel spellen het label "RPG" krijgen van developers. Hierdoor heeft de term "RPG" een andere betekenis gekregen door de jaren heen. Mijn initiële comment was dan ook "D3 en TL2 zijn beide geen RPG's ;) ", dus met knipoog. Die knipoog stond er om een reden. De huidige generatie gamers een ander beeld hebben bij de term RPG, ik val duidelijk bij de oudere generatie gamers.

Nu stop ik echt met de discussie omdat het niets brengt voor deze topic.

• Dreanor

Dreanor

Joene

maniak schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:21:
Laat ik voorop stellen dat ik niet mijn mening zit te verkondigen maar constateer dat tegenwoordig veel spellen het label "RPG" krijgen van developers. Hierdoor heeft de term "RPG" een andere betekenis gekregen door de jaren heen. Mijn initiële comment was dan ook "D3 en TL2 zijn beide geen RPG's ;) ", dus met knipoog. Die knipoog stond er om een reden. De huidige generatie gamers een ander beeld hebben bij de term RPG, ik val duidelijk bij de oudere generatie gamers.

Zucht, en hoe zit het met mijn vragen dan! Wat is volgens jou wel een echte RPG dan? Vertel dat eens, daar ben ik zeer benieuwd naar, zie mijn vorige post en beantwoord eens die vragen!

Edit: Je beweert constant dat anderen geen argumenten geven en dergelijke maar zelf probeer je alles makkelijk af te wuiven. Ik ben echt benieuwd naar JOU argumenten en wat ECHTE RPG's zijn en WAAROM de hele wereld al jaren lang de term RPG verkeerd gebruiken in videogames!

[ Voor 14% gewijzigd door Dreanor op 28-09-2013 20:25 ]

• maniak
In 1 van mijn eerste posts stond toch echt:
Vanuit het oogpunt van een purist moet er absolute vrijheid zijn om de term RPG te mogen gebruiken wat in hedendaagse spellen nog steeds niet mogelijk is.
Lijkt me toch een definitie.

Als je het mij persoonlijk vraagt denk ik dat een echte RPG een spel is waar je zelf invloed hebt in wat je character doet in de game wereld. Minecraft is hier een goed voorbeeld omdat het spel je compleet vrij laat in wat je doet. Vaak zijn het de "sandbox" games die dit toestaan.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Bulls schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:17:
Het probleem is wel dat RL-RPG alleen op Hardcore te spelen is :+
Kan je altijd nog Second Life spelen. Als dat nog bestaat tenminste :P

Ik heb TL2 trouwens al een hele tijd niet meer gespeeld. Met één char volledig doorlopen en daarna begonnen met new game+ maar ben daar na een kwart weer mee gestopt. Heb nog wel andere classes aangemaakt maar het is daarna een beetje digitaal aan het verstoffen.

[ Voor 34% gewijzigd door Vrijdag op 28-09-2013 20:38 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dreanor

Dreanor

Joene

maniak schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:30:
Als je het mij persoonlijk vraagt denk ik dat een echte RPG een spel is waar je zelf invloed hebt in wat je character doet in de game wereld.
LOL, dus is elke game een RPG gezien je in elke game invloed hebt op wat je karakter in de game wereld doet. ROFL.

• maniak
Dreanor schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:54:
[...]

LOL, dus is elke game een RPG gezien je in elke game invloed hebt op wat je karakter in de game wereld doet. ROFL.
Dan snap je me niet.. Invloed in de keuzes van je character. In D3 of TL2 heb ik geen keuze, immers je doel is om alle bosses te killen. Je kunt geen barkeeper worden.

• Bulls
maniak schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:21:

Ik ben ook een oude generatie gamer en mijn eerste "RPG" was D2 vervolgens wel Baldurs gate etc geprobeerd maar dat was ineens zo sloom dat het niet leuk was. Voor mij is een RPG gewoon Diablo omdat dat het eerste was waar ik het mee associeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulls
maniak schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:30:
In 1 van mijn eerste posts stond toch echt:

[...]

Lijkt me toch een definitie.

Als je het mij persoonlijk vraagt denk ik dat een echte RPG een spel is waar je zelf invloed hebt in wat je character doet in de game wereld. Minecraft is hier een goed voorbeeld omdat het spel je compleet vrij laat in wat je doet. Vaak zijn het de "sandbox" games die dit toestaan.
Minecraft vind ik geen RPG het is een sandbox builder game. Free roaming games zijn over het algemeen erg karig met skills en equipment, wat je krijgt op bewegingsvrijheid lever je in op diepgang. Dan is een lineaire action RPG veel diverser op dat gebied (skills gear)

Morrowind iod dat zijn dat echt RPG's maar ik vind isometric gewoon veel prettiger dan 3rd of 1st person.

Of wat dacht je van Mass effect als je het over invloed op het verhaal hebt.

• maniak
Morrowind... wat een geweldig spel was dat.. Het is tevens een spel die je erg vrij laat net zoals Skyrim. Als je wilt kan je de hele wereld uitmoorden :)
Toch vreemd dat je Minecraft dan weer niet als RPG ziet, vooral multiplayer vind ik het juist een RPG. Moet je natuurlijk wel survival mode aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 16:49
Laat ik het weer eens on-topic gooien ;)

Ik heb de game vorige week gehaald bij de Steam sale, en voor die 10 euro vind ik het echt een pareltje! Ik heb vroeger met veel plezier Dungeon Siege gespeeld (en met wat minder plezier deel 2 en over deel 3 wil ik het nooit meer hebben) en ik ben dan ook heel blij dat Torchlight2 kwa feeling tussen Dungeon Siege 1 en 2 in zit.

Wat ik wel verwarrend vind is dat ik elk hoekje ontdek, elke monster kill en elke side quest doe en nog steeds te laag level was voor de dungeons van de quests die ik op een gegeven moment tegen kwam? Ik kwam er wel doorheen maar ik was 2-3 levels lager dan de level requirement die bij de ingang van de dungeon staat ... hebben hier meer mensen last van of doe ik toch iets raars?

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Zolang je het aan kan kun je toch prima de dungeons doen? anders gaat het wat trager maar is de beloning ook groter. Wat ik heb ervaren is dat je beter gewoon door kan gaan en niet per sé alles overal dood wil maken, dan kill je over het algemeen hogere level mobs en ga je netto sneller level up. Door alles uit te kammen verlies je namelijk veel tijd terwijl je minder mobs killed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik ben zelf ook van het alles uitkammen en dan verder. Zit gewoon in m'n natuur. Moet wel zeggen dat het dan ook weer super irritant is als ik multiplayer heb gedaan en m'n hele map is weer zwart. Kan ik nog een keer. :D

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb maar een 4 pack gekocht voor 15 euro laatst, effe wat aan vrienden gestuurd, en ik ben echt helemaal weg van deze game :). Vond Torchlight I al vet, maar deze is nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08
Ook gekocht met de steam actie, wat een vette game. Al ben ik benieuwd wanneer mijn muis overlijdt, sinds ik als claw beserker aan het spelen ben.

Momenteel level 43 op normal met een eigen build.

Ik moet zeggen dat ik de meeste beserker builds op het internet maar niets vond. maar wat speelt deze klasse heerlijk weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
De game sinds kort ook maar weer opgepakt. Speelt weer heerlijk weg. Speel zelf ook als claw beserker en dat speelt inderdaad heerlijk :D

Voor de tweakers die wel zin hebben in een potje MP voeg me maar toe :)

Steam : Neles7
Torchlight : Neles

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 16:50
Als ik dit topic zo zie, toch maar weer eens een keer bezig. TLII blijft een van mijn favoriete games.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:59
Zojuist ook gekocht, als 4-pack.
Hou er waarschijnlijk 2 over. Geïnteresseerden kunnen mij een berichtje sturen.

Ben benieuwd!

Bleet schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:16:
Ik ben zelf ook van het alles uitkammen en dan verder. Zit gewoon in m'n natuur. Moet wel zeggen dat het dan ook weer super irritant is als ik multiplayer heb gedaan en m'n hele map is weer zwart. Kan ik nog een keer. :D
Aangezien ik nog moet beginnen:
Waar moet ik hieraan denken/verwachten?

Kan ik gewoon SP en MP door elkaar heen spelen?
Of beter eerst de 1 dan de ander oid?

[ Voor 66% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-02-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
-

[ Voor 100% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-02-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 16:50
Kan gewoon door elkaar. Dat heb ik tenminste gedaan (nooit ver gekomen overigens. Backlog the size of Texas hier)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Ik ga vanavond (nu) beginnen aan Torchlight II. Het is eindelijk uit voor de Mac :)

steam: torgo_81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Leuk dat er weer meer tweakers beginnen met spelen. Gisteren level 100 bereikt en nu maar begonnen aan SynergiesMOD, merk meteen dat de monster daar op 105 stuk krachtiger zijn dan de monsters van de vanilla versie. Nog genoeg vermaak voor de komende uren, wellicht eens wat alts maken en met wat tweakers spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-06 19:23

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Neles7 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:09:
Leuk dat er weer meer tweakers beginnen met spelen. Gisteren level 100 bereikt en nu maar begonnen aan SynergiesMOD, merk meteen dat de monster daar op 105 stuk krachtiger zijn dan de monsters van de vanilla versie. Nog genoeg vermaak voor de komende uren, wellicht eens wat alts maken en met wat tweakers spelen :)
Mochten er mensen opnieuw willen beginnen met een aantal mods (ik heb geloof ik synergies+ bigger bags + nog een) dan lijkt me dat erg leuk! Ik vindt het verhaal doorspelen zoveel leuker dan de endgame... Ik kijk uit naar deel 3 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
IdieEasy schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:34:
[...]

Mochten er mensen opnieuw willen beginnen met een aantal mods (ik heb geloof ik synergies+ bigger bags + nog een) dan lijkt me dat erg leuk! Ik vindt het verhaal doorspelen zoveel leuker dan de endgame... Ik kijk uit naar deel 3 xD
Ik ben voor :) Alleen draai ik momenteel alleen synergiesmod die heeft al 3 tabs in je bag en een enorme shared stash. Meer dan genoeg imo. Ook de uitdaging is daar prima te doen, en extra classes leren kennen is altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Kan iemand me vertellen wat voor mods er zijn? Heb het toevallig weer geinstalleerd na dat ik het bij uitkomst een keer tot level 25 had gespeeld. Heb het spel dus toen niet doorgrond en nu heb ik al helemaal geen idee meer. Daarnaast zag ik inderdaad staan dat je kon spelen met mods maar geen idee wat er allemaal voor bestaat en waarom je dat zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-06 19:23

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Neles7 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:38:
[...]

Ik ben voor :) Alleen draai ik momenteel alleen synergiesmod die heeft al 3 tabs in je bag en een enorme shared stash. Meer dan genoeg imo. Ook de uitdaging is daar prima te doen, en extra classes leren kennen is altijd leuk :)
Voeg me maar toe op steam: Target1 (die met het vladimir icoontje). En dan kijken we van daar wel verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Malt007 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:40:
Kan iemand me vertellen wat voor mods er zijn? Heb het toevallig weer geinstalleerd na dat ik het bij uitkomst een keer tot level 25 had gespeeld. Heb het spel dus toen niet doorgrond en nu heb ik al helemaal geen idee meer. Daarnaast zag ik inderdaad staan dat je kon spelen met mods maar geen idee wat er allemaal voor bestaat en waarom je dat zou willen gebruiken.
Mods zijn een toevoeging op de game. Ze kunnen van alles doen.
Van extra pets of opslag ruimte tot volledig nieuwe gebieden/monsters e.d.

Runic Games heeft de game heel erg open gemaakt zodat de community zelf 'uitbreidingen' kon bedenken. Er is dus van alles te beleven als de 'standaard' game niet meer interessant genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ok thx Neles7. Zijn er nog must haves die ik moet installeren of kan ik als casual gamer gewoon af zonder mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Malt007 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:34:
Ok thx Neles7. Zijn er nog must haves die ik moet installeren of kan ik als casual gamer gewoon af zonder mods?
Dat is helemaal aan jezelf om te bepalen. Ik zou eerst het verhaal gewoon uitspelen en daarna kijken naar mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heb nog 2x Torchlight II in mijn inventaris voor iemand met interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
NeutraleTeun schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:11:
Heb nog 2x Torchlight II in mijn inventaris voor iemand met interesse.
Oke dit gaat heeel vreemd voor je zijn om een reactie te krijgen na 4jaar. Maar kom bij toeval dit topic tegen en jouw bericht. Een vriend van mij wilt graag met mij en een andere vriend meespelen. Heb je toevallig nog steeds Torchlight II in je inventaris liggen?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05 18:51
Torchlight 3 nu op Steam early access voor 30 euro.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste