Begin nu toch wel moe te worden van deze lange dagen
De spulletjes die deze morgen binnen kwamen.
Reservoir van "kier", thanks !
Passen en meten, pff
Gaatje voor de pci-e voedingen vergeten

Dan maar iets groter
Morgen maar eens (laten) aanvegen
120mm fan gaten bijgemaakt om de kabelbak koel te houden, ook omdat ik besloten heb dat de voeding daar komt.
En het gat voor de backplate erin gezaagd/geslepen. (rotkarweitje)
Bitspower !
En maar weer ff inbouwen.
En de glasplaat erop voor een fotootje
Tot morgen
Nou zal het met het glas wel mee vallen verschuiven, gezien het gewicht maar alsnog.
Jij bent volgens mij echt iemand die mensen aanspoort om door te gaan met ietsqwertyuio schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 02:12:
Sorry maar de tafel vind ik eigenlijk nog steeds best lelijk, ga je daar ook wat aan doen?
Zucht...
heel mooi dat jij hem lelijk vindt, is namelijk ook niet voor jou.. wat een geluk heqwertyuio schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 02:12:
Sorry maar de tafel vind ik eigenlijk nog steeds best lelijk, ga je daar ook wat aan doen?
ja, daag.
Anoniem: 306679
Don't feed the troll guys.qwertyuio schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 02:12:
OT:
Fijne update, i love it
Zie TS:Anoniem: 306679 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 07:59:
[...]
Don't feed the troll guys.
OT:
Fijne update, i love it. Hoeveel storage gaat in de kast/desk komen?
l3p schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:42:
1x Intel X18-M Postville 160GB
2x Intel X25-M Postville 80GB raid0
8x Hitachi Deskstar 7K2000 2TB raid5
Nog een zwart likje verf en wat verlichting uit de bak en de kast is sick!
Keep up the good work
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Ga je ook extra usb poorten in de desk maken, of gebruik je alleen die in de backplate?
Had gewoon een 3.5" lianli achtig usb bracket getekend in de achterplaat.
Maar ben eigenlijk bang dat als er een glas drinken valt dat het dan flink mis gaat.

Mischien dat ik nog gewoon een extra kabeldeksel er in boor aan de linkerkant, dan kan ik ook de overige lengtes van de kabels weg werken.

[ Voor 80% gewijzigd door l3p op 12-08-2010 10:25 ]
Misschien kun je een kleine "uitstulping" maken aan de achterzijde, zodat de poorten naar voren steken?l3p schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:16:
Dat is wel de bedoeling, maar ben nog niets moois tegen gekomen om erin te bouwen.
Had gewoon een 3.5" lianli achtig usb bracket getekend in de achterplaat.
Maar ben eigenlijk bang dat als er een glas drinken valt dat het dan flink mis gaat.
Zoiets:

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zou geen uitstulping achterin maken, dat verpest de strakke look van de desk.mr.louie schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:51:
[...]
Misschien kun je een kleine "uitstulping" maken aan de achterzijde, zodat de poorten naar voren steken?
Zoiets:
[afbeelding]
Misschien poortjes aan de zijkant maken, of aan de voorkant? Als je ze een beetje naar de rand doet (dus niet recht voor je zitplek) heb je daar weinig last van.
En anders een soort bakje maken met een dekseltje er op, zodat het wel aan de achterkant zit maar als er niets aangesloten is de achterkant nog wel mooi vlak en strak is
Mooi bureau hoor, * SetsunaKaede is jaloers!
[ Voor 29% gewijzigd door SetsunaKaede op 12-08-2010 14:08 ]

Misschien ook nog een optie.
zo'n usb oplossing is inderdaad zeer handig..
heeft de voeding maar 1 opening?? want hij ziet er wel erg klem uit in de kabelbak..
voor de mensen die zijden dat 4mm mdf te dun was!,, jullie hebben gelijk, ik ga denk ik 6/8 gebruiken, aan de binnenkant maak ik ook een alumilium plaat, waaronder ik ook alle kabels laat lopen zoals hier!!
keep up the good work!
Tja.. Ik heb laatst iets op hardforum gezien maar dat is al 2maanden terugl3p schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:49:
[...]
Thanks, tis al zo lang geleden he, scheikunde
2e monitor komt ook gewoon weer aan de muur, ik kan niet meer zonder
Weet alleen nog niet wat voor beugel ik ga gebruiken.
En die radiator in de kruipruimte is ook GE-NI-AAL
Ik check iedere dag 2x voor updates
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Thanks !mhoogendam schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:25:
Zijn ook mooie USB In-Desk Hubs te krijgen: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3801
[afbeelding]
Misschien ook nog een optie.
Die zwarte ben ik helemaal verliefd op
Kan precies die van Belkin, dus met verwijderbaar deksel ivm dvi kabel, niet vinden op internet.
Staan er wel wat nameless op ebay.
Weet niet precies wat je bedoelt denk ikwessel145 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:49:
heeft de voeding maar 1 opening?? want hij ziet er wel erg klem uit in de kabelbak..
Hmm is ook nog een idee, gewoon van hetzelfde 40x40 mm aluminium als mijn beugel.DJ-Visto schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:45:
[...]
Tja.. Ik heb laatst iets op hardforum gezien maar dat is al 2maanden terugDie had met 3 monitors een standaard gemaakt in een hoek vorm van aluminium ik denk dat je ook zoiets kan doen aan de muur
Maar denk dat dat later pas komt, eerst het bureau maar eens afmaken, en kijken wat de kosten zijn
Het liefst zou ik 2x per dag updaten
Vanavond wat pics van de waterloop
[ Voor 8% gewijzigd door l3p op 12-08-2010 17:57 ]
grtz
kan niet wachten tot de pics vanaaf!
Het is dan ook niet lullig bedoelt dat je tafel op sommige foto's (met name de eerste foto's) een beetje op een pisbak uit de kroeg lijkt
Modden en Hardware is helemaal niet mijn ding, ondanks wil ik je heelveel succes wensen met deze casemod
Wel een vieze asbak op je google sketchup zeg.
Succes.
[ Voor 12% gewijzigd door ThinClientQ op 12-08-2010 20:57 ]
Je kan bij Belkin zien wie er allemaal hun spullen verkopen.l3p schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:56:
Thanks !
Kan precies die van Belkin, dus met verwijderbaar deksel ivm dvi kabel, niet vinden op internet.
Staan er wel wat nameless op ebay.
Ik weet zeker als je Misco belt dat ze het kunnen leveren.
Wel met 3 schermen dan hel3p schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:56:
[...]
Hmm is ook nog een idee, gewoon van hetzelfde 40x40 mm aluminium als mijn beugel.
Maar denk dat dat later pas komt, eerst het bureau maar eens afmaken, en kijken wat de kosten zijn
Er zijn er nog wel meer te vinden.l3p schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:56:
Thanks !
Toverwoord is "in-desk usb".
alleen ff vraagje, ik ben een leek op het gebied van waterkoeling, die 3 cilindervormige apparaatjes die je daar nu neergezet hebt, dat zijn neem ik aan de motortjes om het water rond te pompen ? en is er dan nog een reden dat je die buisjes door het metaal heen doet? of is dat meer voor de show ?
Die rechter 2 cilindervormige apparaatjes zijn de pompen, dat links is een flowmeter.marti-n schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:28:
ziet er weer erg mooi uit
alleen ff vraagje, ik ben een leek op het gebied van waterkoeling, die 3 cilindervormige apparaatjes die je daar nu neergezet hebt, dat zijn neem ik aan de motortjes om het water rond te pompen ? en is er dan nog een reden dat je die buisjes door het metaal heen doet? of is dat meer voor de show ?
[ Voor 4% gewijzigd door jacobras op 13-08-2010 00:42 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Het zou overigens gaaf zijn als je verlichting in de bak plaatst die je aan en uit (of dimmen) kunt zetten met een knopje extern van de bak. Dat is natuurlijk niet heel lastig maar wel gaaf
[ Voor 15% gewijzigd door analog_ op 13-08-2010 01:22 ]
Anoniem: 278922
[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 278922 op 30-10-2014 11:33 ]
Dat is idd ook een goed idee. Om die redenen ben ik ook helemaal verliefd op mijn Dell-schermen. Per monitor zitten er ook 3 USB-aansluitingen op. Als je meerdere schermen hebt, kun je die poorten doorlussen en krijg je dus per extra scherm twee extra USB-aansluiten over één USB-kabelAnoniem: 278922 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:53:
Zitten er geen usb poorten in je beeldschermen? Anders kan je die gebruiken en heb je meteen alle kabels mooi weggewerkt in de goot..
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Anoniem: 278922
[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 278922 op 30-10-2014 11:33 ]
nice build anyhoe!
Of in je toetsenbord? Die zijn er namelijk ook nog.Anoniem: 278922 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:53:
Zitten er geen usb poorten in je beeldschermen? Anders kan je die gebruiken en heb je meteen alle kabels mooi weggewerkt in de goot..
Maar l3p: Erg mooi idee voor zo'n bureau. Ik benieuwd naar het eindresultaat!
[ Voor 11% gewijzigd door Zeror op 13-08-2010 10:24 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Gebruik je voor de fans wel stoffilters ?
" i want one of those "
stoer project.
De pompjes staan inderdaad op een dubbele rubberen bodem, ze komen ook maar op standje 2 te draaien als het goed is_Erikje_ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:20:
denk je niet dat je pompjes erg gaan vibreren op in die metalen kast? Of heb je ze op rubber gemonteerd?
Ben helemaal verliefd op mijn logitech illuminatedRakkerzero schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:23:
[...]
Of in je toetsenbord? Die zijn er namelijk ook nog.
Hmm, dat is idd een idee, maar ben nog van de gamer generatie die niet zonder draadje kanbrilsmurfffje schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:29:
als je een draadloos toetsenbord hebt, dan kan je de ontvanger gewoon in de kast zetten, aangezien er toch glas bovenzit
Gebruik je voor de fans wel stoffilters ?
Heb geen stoffilters, dit omdat ik geen last van stof heb hier, en ik denk nu helemaal niet meer omdat hij boven de grond zweeft.
Zal ik www.l3pd3sk.com maar registreren dan ?Sinlath schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:31:
typisch geval..
" i want one of those "
stoer project.
Hahaha, trots op de bendel3p schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:39:
De keuken in zijn huidige staat
http://www.vimeo.com/14103736
Anoniem: 369184
En ga ik ook zeker volgen. Ik ben onder de indruk van je waterkoeling. Gewoon onder de grond

Ja daar is het cool
ik ben helemaal gek op je voeding,, zo mooi afgewerk, zo goed,, alles!!! moet ik het doen met m'n tacens 520 watt.. die ga ik btw ook nog uitbreiden,, omdat ik nu al aan z'n limiet zit, en ik ga nog uitbreiden!!!
mooi zo'n keuken, waar koop je die??
veel succes met monteren!!!!!!!
ik moet maar blijven tekenen, tekenen,,
weet jij misschien de afmetingen van een backplate voor de i/o's van je moederboord???
groeten!
ik heb nix met die mods die hun hele computer verbouwen in berg pur schuim... met boompjes en watervallen...
dit is handig, en mooi.... en je heb me ook aan het denken gezet... Ik heb al een werkblad, denk dat ik daar ook een bak onder ga maken...
blijf deze mod zeker volgen... ben benieuwd of er nog ergens een cd/dvd speler komt te zitten?
[ Voor 8% gewijzigd door swets op 13-08-2010 22:19 ]
http://www.arjan-swets.com
En hoewel ik bij lange na geen expert ben, klinkt het een beetje luid, of is dat de hoeveelheid lucht die je meepompt?
edit: ik zie nu pas je kelder / kruipruimte opstelling. Goede koeling én een stil systeem
[ Voor 23% gewijzigd door M2M op 14-08-2010 03:29 ]
Signature
soon gaat de i7 950 draaien
het mooiste vind ik nog datj je aleen maar glazen/stalen buisjes gebruikt,,
het is echt superstil!!!
zelfs de fans hoor je niet (ik weet ook niet of die aanstonden!
veel succes vandaag!
Mop mop, gas derop!
Verder een hele mooie build

Verder: ongelooflijk mooi, echt veel respect voor het werk dat je hierin stopt! En ga zo door
Ik check elke dag eerst je vordering net een spannend boek waar je de ontknoping nog niet van kent.
Na de poedercoat en eind foto een staande ovatie voor je project en creativiteit
Kun je ze niet beter parallel zetten voor wat meer doorstroming?
M'n Oma is een site aan het haken.
Zou misschien ook gewoon makkelijker zijn om de leidingen te leggen?
Bij een eerdere setup kwam ik erachter dat ik meer power kreeg als ik beide pompen in serie op stand 1 laat pompen. En het scheelt koppelingen
Doordat ik ontelbaar veel bitspower bochten gebruik heb ik nog best wat kracht nodig.
Nu ben ik weliswaar geen kenner maar heb je niet minder kracht nodig als je 45 graden bochten gebruikt ipv 90? Of gaat dat niet passen.l3p schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:05:
Ben er nog niet echt aan toe gekomen om te gamen
Bij een eerdere setup kwam ik erachter dat ik meer power kreeg als ik beide pompen in serie op stand 1 laat pompen. En het scheelt koppelingen
Doordat ik ontelbaar veel bitspower bochten gebruik heb ik nog best wat kracht nodig.
Mooi gedaan trouwens
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat heft elkaar dus op, alleen de afstand is een probleem, zwaartekracht niet.PRaGA88 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:05:
Natuurlijk gaat hij een hoger drukverschil hebben met 1pomp dan andere mensen. Want zijn koelvloeistof moet helemaal naar beneden gepompt worden en dan nog terug naar boven.
Zou misschien ook gewoon makkelijker zijn om de leidingen te leggen?
Betrouwbaarheid is wel een issue.
Wat ik me ook afvroeg, is je reservoir wel groot genoeg om de lucht er uit te laten stijgen, zodat je dat niet weer naar binnen pompt?
45graden bochten is inderdaad beter, maar niet mooier, en weer een stukje duurder...
[ Voor 6% gewijzigd door NielsNL op 15-08-2010 11:25 ]
M'n Oma is een site aan het haken.
Ik heb erg veel 90 graden triple rotary's gebruikt, dat zijn dus in feite 2x45 graden bochten aan elkaar.
Maar soms ontkom je er niet aan om een echte 90-er te gebruiken zoals op moederbord
En inderdaad, ik vond 2 pompen ook veiliger voor als er 1 uitvalt
[ Voor 9% gewijzigd door l3p op 15-08-2010 11:33 ]
hoeveel liter water zit er nou in jouw systeem?
heb je misschien ook nog een preciese tekening van je hdd tray's en je 5.25 trays??
KUTGW!!
Nooit meer koude handen
Ik wou dat er tijd,gereedschap & geld voor had. Wow.
Als je je over een paar maand verveelt kun je de bak nog vullen met olie?
Doe je behalve gamen ook nog iets echt nuttigs met je systeem of is het grotendeels een verslaving?
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
2.5 liter, waarvan 1 in het systeem zelf, de andere anderhalve liter zit in de slangen naar de radiator en de radiator zelfwessel145 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:29:
hoeveel liter water zit er nou in jouw systeem?
heb je misschien ook nog een preciese tekening van je hdd tray's en je 5.25 trays??
Nee daar heb ik nog geen tekening van omdat ik die nog niet gemaakt heb
Mischien ga ik hier iets mee doen.

En in de zomer een verkoelend bureauCrazymonkey schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:38:
Een voordeel in de winter, een verwarmt bureau![]()
Nooit meer koude handen
Eigenlijk gewoon bijna alles wat er maar te doen is, maar wel allemaal uit hobby, en ja het is ook een verslavingBrammT schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 13:39:
Doe je behalve gamen ook nog iets echt nuttigs met je systeem of is het grotendeels een verslaving?
groeten
KUTGW!
Mooi werk man!
Ik vond het ook al vreemd met je 2 pompen. De druk die pomp 1 geeft wordt weer teniet gedaan door pomp 2. Pomp 2 heeft het alleen een stukje makkelijker doordat de pomp het al bijna op zijn te leveren druk binnen krijgt.
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Beste wessel, dat is toch iets dat je gewoon op kunt meten ?wessel145 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:23:
Hoe groot heb jij dan de gaten gemaakt in je buro voor de 5.25's???
Ik heb namelijk geen idee meer, ik heb een rolmaatje gepakt en een dvdbrander opgemeten.
Nou ik heb ze eigenlijk niet gekocht, ik had ze te koop staan op Highflow forum, maar niemand wilde ze, misschien ga ik er nu zelf iets mee doenGNOOM172 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:20:
Ahh, dus jij hebt de 3 aluminium koelblokken gekocht! Ik zat er ook achteraan
[ Voor 34% gewijzigd door l3p op 15-08-2010 15:33 ]
Anoniem: 326972
Nadeel van die dingen is dat als je je scherm uitdoet je USB poorten ook gelijk niet meer zijn verbonden met je computer. (Zie reactie 1 en 3 (van 3)).Matis schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:59:
[...]
Dat is idd ook een goed idee. Om die redenen ben ik ook helemaal verliefd op mijn Dell-schermen. Per monitor zitten er ook 3 USB-aansluitingen op. Als je meerdere schermen hebt, kun je die poorten doorlussen en krijg je dus per extra scherm twee extra USB-aansluiten over één USB-kabel
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 326972 op 15-08-2010 18:02 . Reden: Url add ]
agja,, als je je scherm uitzet gebruik ik m'n muis/toetsenbord meestal ook niet...Anoniem: 326972 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:08:
[...]
Nadeel van die dingen is dat als je je scherm uitdoet je USB poorten ook gelijk niet meer zijn verbonden met je computer. (Zie reactie 1 en 3 (van 3)).
Anoniem: 326972
Wie zegt dat ik het over muis/toetsenbord heb? LEZEN moet je. Op die pagina waar ik heen linkte staat ook dat je dat helemaal niet moet doen. Die moeten altijd in je pc. Maar stel, je hebt je external hard disk in je beeldscherm geplugged, maar je moet even weg. Veel mensen doen dan hun beeldscherm uit ipv hun hele pc.wessel145 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:06:
[...]
agja,, als je je scherm uitzet gebruik ik m'n muis/toetsenbord meestal ook niet...
* Anoniem: 326972 vind Wessels reactie een beetje kort door de bocht
Zag je bureaublad, erg mooi
hier kunnen we natuurlijk eeuwenlang over disscuseren,, maar als je de zaak even goed bekijkt heeft hij zo veel hdd's IN z'n pc's, dat hij natuurlijk bijna nooit een external zal gebruiken,, en als hij dat zou doen, waarom zou hij dan niet eventjes de kabelgoot openmaken en m daar inzetten,, het mooiste is als je hem niet ziet!Anoniem: 326972 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:43:
[...]
Wie zegt dat ik het over muis/toetsenbord heb? LEZEN moet je. Op die pagina waar ik heen linkte staat ook dat je dat helemaal niet moet doen. Die moeten altijd in je pc. Maar stel, je hebt je external hard disk in je beeldscherm geplugged, maar je moet even weg. Veel mensen doen dan hun beeldscherm uit ipv hun hele pc.
* LigeTRy vind Wessels reactie een beetje kort door de bocht
Hey, die asbak op 0:30 heb ik ookl3p schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:39:
De keuken in zijn huidige staat
http://www.vimeo.com/14103736
Met betrekking tot het USB-poorten-in-monitor-verhaal; bij alle schermen die ik ken betekent uitschakelen van scherm automatisch ook uitschakelen van de ingebouwde hub. Omgekeerd, je scherm aan laten staan (ook al gaat 'ie op standby) betekent dat de hub aan blijft staan. En dit laatste is een wat mij betreft erg fijne eigenschap.
Ik heb namelijk oude Dell OptiPlex die (in uitgeschakelde toestand) de USB poorten niet van stroom voorziet. Dat zou betekenen dat mijn optische draadloze muis met laadstation op USB niet opgeladen wordt. Door die op mijn monitor z'n hub aan te sluiten en de monitor op standby te laten, wordt mijn muis altijd opgeladen, ook als de pc uit staat. Hetzelfde geldt voor mijn telefoon, als de computer aanstaat heb ik ook direct verbinding met mijn telefoon voor syncen, als ik mijn pc uitzet blijft mijn telefoon opladen.
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Die optie wordt niet geboden door het BIOS. Het is een Dell hè, die zijn meestal niet zo royaal met de BIOS instellingenepic_fail schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:32:
En als je in je bios instelt dat je met je usb tobo je pc aan kan zetten? Dan moet de stroom toch aan blijven staan?
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Dan schakelen we nu weer over naar L3p's D3SK