Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07
Hallo

ik heb al bijna een maand digitale tv van UPC met gratis 6 maanden Film 1 en ik wil Film 1 on demand gebruiken
Maar als ik een film wil afspelen zegt hij dat de bekabeling niet goed is.
Dus ik ben naar de Karwei gegaan en een kabel gekocht.
Het is een zwarte kabel met vergulde uiteindes en iets van 90dB
Op zich toch een goede kabel afstand tussen muur en mediabox ca. 5 meter. Kabellengte 7.5m
Wat is hier het probleem?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 13:43
Woon je misschien in een gebied wat net is aangesloten op UPC internet, zoals Druten?

Bij mij werkt t on demand ook niet, en uitzending gemist werkt ook niet
Denk dat ze nog wat met Internet moeten configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
schemert schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:58:
Woon je misschien in een gebied wat net is aangesloten op UPC internet, zoals Druten?

Bij mij werkt t on demand ook niet, en uitzending gemist werkt ook niet
Denk dat ze nog wat met Internet moeten configureren
Nee ik woon in Rotterdam
Geen idee of we net zijn aangesloten volgens mij is Rotterdam allang al een tijdje aangesloten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 09:18
Je aansluitpunt en evt kabelversterker moeten retourgeschikt zijn. wellicht is dat het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 19:56
Als je naar kanaal 999 gaat (testbeeld) zou je een test moeten kunnen uitvoeren om te kijken of de aansluiting goed is. Als hij daar aangeeft dat alles goed is, moet je toch even contact opnemen met UPC vaak. Mochten er daar fouten staan, dan is idd vaak het probleem dat aansluitpunt/ kabelsplitter niet retourgeschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
the Runningman schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:30:
Als je naar kanaal 999 gaat (testbeeld) zou je een test moeten kunnen uitvoeren om te kijken of de aansluiting goed is. Als hij daar aangeeft dat alles goed is, moet je toch even contact opnemen met UPC vaak. Mochten er daar fouten staan, dan is idd vaak het probleem dat aansluitpunt/ kabelsplitter niet retourgeschikt is.
Ik heb getest op kanaal 999 hij zegt dat mijn bekabeling niet goed is en dat ik een Coax kabel type c12 met metalen stekker nodig.
Maar welke kabel en stekker zijn dan geschikt?
Hoe zie ik of ze retourgeschikt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Heb je meerdere tv's en recorders in huis?
Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een splitter.
Deze splitter zal dan niet retour geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

splitters zijn passieve dingen en gewoon retourgeschikt. Kabelversterkers zijn vaak niet retour geschikt.
En of jouw kabelversterker retourgeschikt is? Kijk eens naar het typenummer en zoek het op bij de fabrikant.
Soms staat het er ook nog wel eens op. Daarbuiten komt het ook vaak voor dat er maar 1 poort is welke retourgeschikt is. Uitzoeken dus wat voor apparatuur je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
RollieBollie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:23:
Heb je meerdere tv's en recorders in huis?
Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een splitter.
Deze splitter zal dan niet retour geschikt zijn.
Ik heb twee tv's in huis met gewoon een simpele bouwmarkt splitter maar welke kabel en splitter zijn aan te raden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
job schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:27:
splitters zijn passieve dingen en gewoon retourgeschikt. Kabelversterkers zijn vaak niet retour geschikt.
En of jouw kabelversterker retourgeschikt is? Kijk eens naar het typenummer en zoek het op bij de fabrikant.
Soms staat het er ook nog wel eens op. Daarbuiten komt het ook vaak voor dat er maar 1 poort is welke retourgeschikt is. Uitzoeken dus wat voor apparatuur je hebt.
Omdat mijn ik 2 tv's heb en de tweede ligt 25 meter van de muur af dus ik heb een signaal versterker maar zonder de versterker en ik wil UPC digitale tv kijken lukt het niet. Maar wel als ik alleen de mediabox alleen aansluit maar kan ik het alleen op 1 tv kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zodra ik een huis tuin en bouwmarkt splitter tussen mijn punt van binnenkomst in de woonkamer, waarop de UPC tv/radio/internet splitter zit en de mediabox zet, krijg ik artifacts op alle kanalen (kabellengte 5 m).
Zet ik de splitter direct op de UPC splitter, dan werkt on demand. Zet ik de splitter op de mediabox, dan werkt on demand niet.

Gewone splitters blijken in de praktijk dus niet per definitie retourgeschikt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

Bij UPC Center hebben ze zeker de juiste spullen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
AllSeeyinEye schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:51:
Zodra ik een huis tuin en bouwmarkt splitter tussen mijn punt van binnenkomst in de woonkamer, waarop de UPC tv/radio/internet splitter zit en de mediabox zet, krijg ik artifacts op alle kanalen (kabellengte 5 m).
Zet ik de splitter direct op de UPC splitter, dan werkt on demand. Zet ik de splitter op de mediabox, dan werkt on demand niet.

Gewone splitters blijken in de praktijk dus niet per definitie retourgeschikt.
Ik heb een fout gemaakt wat blijkt nou ik heb de splitter die mee kreeg van UPC gebruikt hoort dat niet gewoon te werken anders zouden het toch niet mee sturen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Alle onderdelen vanaf aop tot je mediabox moeten retour geschikt zijn. Leuk dat die splitter dat dan wel is, maar als je eigen versterker dat niet is dan heb je alsnog een probleem.

zoek nou eens op welke type versterker je hebt hangen, als dat inderdaad een versterker is welke niet retourgeschikt is kan je bij upc de juiste kopen.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 05-08-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
job schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:09:
Alle onderdelen vanaf aop tot je mediabox moeten retour geschikt zijn. Leuk dat die splitter dat dan wel is, maar als je eigen versterker dat niet is dan heb je alsnog een probleem.

zoek nou eens op welke type versterker je hebt hangen, als dat inderdaad een versterker is welke niet retourgeschikt is kan je bij upc de juiste kopen.
Maar welke kabels,versterkers,splitters zijn aan te raden. een merk of een zaak alstublieft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:53
Lees dit en dit stukje van het UPC Digital TV topic eens. ;) Daar staan enkele tips en een linkje waar je goede spullen kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
sylvesterrr schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:12:
Lees dit en dit stukje van het UPC Digital TV topic eens. ;) Daar staan enkele tips en een linkje waar je goede spullen kan aanschaffen.
Dus als ik deze kabel neem en deze plugs met deze verdeler/splitter zou het in principe goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
CR9 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:21:
[...]

Dus als ik deze kabel neem en deze plugs met deze verdeler/splitter zou het in principe goed werken?
Ja, Hirschmann is sowieso een prima merk voor kabels. Alles overigens waar het kabelkeurmerk op staat is ook goed genoeg voor digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
the Runningman schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:49:
[...]

Ja, Hirschmann is sowieso een prima merk voor kabels. Alles overigens waar het kabelkeurmerk op staat is ook goed genoeg voor digitale tv.
Die ene kabel die ik kocht had ook keurmerk erop maar het werkt niet echt goed als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:53
[...]

Mits het signaal in orde is, de afstand niet te groot is (7,5m is niets, dus geen probleem) en je de stekkers goed monteert (zie Google en Youtube voor instructies) zou het in principe goed werken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij mij werkt het ook niet. Bizar, aangezien ik direct op de door UPC geleverde splitter met door UPC geleverde COAX kabel zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

[...]

Ga nou niet allemaal spullen kopen voordat je het probleem gevonden hebt.
Voor upc on demand heb je 2 richtingsverkeer nodig.. kabels, splitters en plugjes zijn normaal gesproken prima geschikt voor tweerichtingsverkeer. Waar het vaak verkeerd gaat is een versterker.

Dan kan je wel leuk kabels, plugs en spliter gaan vervangen maar dan is het resultaat nul.
Wij weten niet wat je daar hebt liggen, en of je het degelijk hebt aangesloten (je wil niet weten hoeveel mensen coax kabels verkeerd aan de connectoren hangen). Desnoods huur je iemand in, maar om nou zomaar spul te gaan kopen zonder dat je snap waarom je iets moet kopen is geen goed plan (zonde van het geld vaak).

Maar als je toch zelf aan de slag wilt:
- haal alle coax kabels los van je aop.
- pak je tv en docoder en een goede kabel en sluit dit zo dicht mogelijk aan bij je aop.
Van mij part zet je die dingen even in de meterkast neer.
Als je niets tussen aop en de upc box hebt zitten zou het gewoon moeten werken.
- Werkt het.. ga langzaam je kabelnetwerk weer opbouwen en kijk telkens bij het weer aansluiten van je apparatuur wanneer het mis gaat.
- Werkt het niet.... dan is er wat anders aan de hand..

En let er op.. zowel een te zwak als een te sterk signaal zijn funest voor digitale televisie ontvangst.
Die kennis kan mogelijke storingen tijdens het opbouw van je kabelnetwerk verklaren. :)

Even wat regeltjes/tips voor goede ontvangst:
- kabelversterkers moeten zo dicht mogelijk bij het aop (dus zo ver mogelijk van de tv's vandaan).
- coax kabels (als je ze zelf maakt) hebben een kern en een afscherming.. deze dien je beiden goed in de connector te monteren. De kern en afscherming mogen geen contact met elkaar maken!
- de beste configuratie is een ster-netwerk. Dus op 1 plek splitsen voor alle tv's. Soms kan dit inderdaad niet of is het te veel werk.. dan kan een versterker later in het netwerk worden opgenomen.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 06-08-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123503

Ik heb dit probleem ook gehad en als volgt opgelost:

Toen ik pas verhuisde naar mijn nieuw adres bleek dat ik (1) erg blokkerig beeld had, en (2) dat de 'on demand' diensten (op bijvoorbeeld Film1) niet werkte. In de meterkast zag ik dat de oude bewoners oude bekabeling en 3 splitters hadden geplaatst.

Om mijn problemen (blokkerig beeld + geen on demand) op te lossen ben ik op zoek gegaan naar een goede antenneverster welke retourgeschikt is en waarop ik meerdere TV's kan aansluiten.

Zo ben ik na wat speurwerk op internet terecht gekomen bij de Hirschmann antenneversterker 4-voudig (1x retourgeschikt) (RH-GHV20M). Deze heb ik besteld via BeterElektro.nl.

Na ontvangst heb ik deze versterker direct aangesloten op het punt waar UPC de meterkast in komt. Vervolgens heb ik hierop aangesloten meerdere tv's en mijn kabelmodem en sindsdien werkt alles helemaal perfect! Geen blokkerige schermen meer en ook on demand werkt goed.

Overigens moet ik er wel bij melden dat de genoemde versterker redelijk prijzig is (€ 80,-)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123503 op 06-08-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
Aghanim schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:43:
Bij mij werkt het ook niet. Bizar, aangezien ik direct op de door UPC geleverde splitter met door UPC geleverde COAX kabel zit....
Ik wil niet heel bij de hand doen, maar volgens mij (i'm pretty sure) levert UPC geen coaxkabel erbij. De coaxkabel van je AOP tot je Mediabox is volledig je eigen verantwoordelijkheid.

Reactie van JOB is zeker het lezen waard. Alles wat daar in staat zorgt ervoor dat je goed beeld op de MB krijgt.

[ Voor 0% gewijzigd door the Runningman op 06-08-2010 14:22 . Reden: Schrijffoutje.. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 09:18
Ik heb dan wel geen upc maar ziggo, maar toen ik "interactie tv" (on demand, uitzending gemist etc) nam kreeg ik tevens een nieuw wandcontactdoosje, dit moest ook inverband met de retourgeschiktheid.)

Afgezien van alle bovestaande erg zinnige replies lijkt het me ook nuttig om gewoon even de installatie instructies door te lezen die je gekregen hebt van upc. Dat kan maar zo eens helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
job schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 10:05:
[...]

Ga nou niet allemaal spullen kopen voordat je het probleem gevonden hebt.
Voor upc on demand heb je 2 richtingsverkeer nodig.. kabels, splitters en plugjes zijn normaal gesproken prima geschikt voor tweerichtingsverkeer. Waar het vaak verkeerd gaat is een versterker.

Dan kan je wel leuk kabels, plugs en spliter gaan vervangen maar dan is het resultaat nul.
Wij weten niet wat je daar hebt liggen, en of je het degelijk hebt aangesloten (je wil niet weten hoeveel mensen coax kabels verkeerd aan de connectoren hangen). Desnoods huur je iemand in, maar om nou zomaar spul te gaan kopen zonder dat je snap waarom je iets moet kopen is geen goed plan (zonde van het geld vaak).

Maar als je toch zelf aan de slag wilt:
- haal alle coax kabels los van je aop.
- pak je tv en docoder en een goede kabel en sluit dit zo dicht mogelijk aan bij je aop.
Van mij part zet je die dingen even in de meterkast neer.
Als je niets tussen aop en de upc box hebt zitten zou het gewoon moeten werken.
- Werkt het.. ga langzaam je kabelnetwerk weer opbouwen en kijk telkens bij het weer aansluiten van je apparatuur wanneer het mis gaat.
- Werkt het niet.... dan is er wat anders aan de hand..

En let er op.. zowel een te zwak als een te sterk signaal zijn funest voor digitale televisie ontvangst.
Die kennis kan mogelijke storingen tijdens het opbouw van je kabelnetwerk verklaren. :)

Even wat regeltjes/tips voor goede ontvangst:
- kabelversterkers moeten zo dicht mogelijk bij het aop (dus zo ver mogelijk van de tv's vandaan).
- coax kabels (als je ze zelf maakt) hebben een kern en een afscherming.. deze dien je beiden goed in de connector te monteren. De kern en afscherming mogen geen contact met elkaar maken!
- de beste configuratie is een ster-netwerk. Dus op 1 plek splitsen voor alle tv's. Soms kan dit inderdaad niet of is het te veel werk.. dan kan een versterker later in het netwerk worden opgenomen.
toon volledige bericht
Heel handig! :)
Ik heb mijn mediabox direct op mijn WCD aangesloten en hij doet het niet.
Dus ik neem aan het dat het aan mijn kabel ligt en aan mijn versterker dat weet ik zeker want hij komt van de Praxis of Gamma weet niet meer 8)7
Pagina: 1