Een tijdje geleden deed ik mijn eerste echte stappen in flash cs4/as3 programmeerland. Inmiddels ben ik een stukje meer ervaren.
Een probleem waar ik echter al een aantal keren bij verschillende projecten tegenaan ben gelopen en waarvoor ik nog nooit een echt goede oplossing heb gevonden zijn variabele variabelen.
Op basis van door de gebruiker ingevoerde data moeten en een aantal variabelen aangemaakt worden elk met een unieke naam. Aan elk van deze variabelen moet de gebruiker vervolgens een waarde kunnen toekennen.
Met een for-loop wil ik deze tableheaders aanmaken. Stel de gebruiken voert voor de breedte '5' in:
for (p = 1; p <= 5; p++)
{
var header[nummer]:TextField = new TextField();
addChild(header[nummer]);
}
De headers zouden dus header1, header2, header3, header4 en header5 moeten heten. Het lukt me echter niet om een variabele te gebruiken in het aanmaken van een variabele. Googlen brengt me of té uitgebreide theorie of errors.
Wat zie ik over het hoofd? Alvast bedankt voor ieders tijd.
Een probleem waar ik echter al een aantal keren bij verschillende projecten tegenaan ben gelopen en waarvoor ik nog nooit een echt goede oplossing heb gevonden zijn variabele variabelen.
Variabele variabelen
Wat ik bedoel met variabele variabelen is het volgende:Op basis van door de gebruiker ingevoerde data moeten en een aantal variabelen aangemaakt worden elk met een unieke naam. Aan elk van deze variabelen moet de gebruiker vervolgens een waarde kunnen toekennen.
Concretisering
Ik maak een tooltje waarmee zonder enige html kennis toch uitgebreide html-tabellen gemaakt kunnen worden. De gebruiker selecteert breedte (kolommen) en hoogte (rijen). Per kolom moet en een tableheader komen.Met een for-loop wil ik deze tableheaders aanmaken. Stel de gebruiken voert voor de breedte '5' in:
for (p = 1; p <= 5; p++)
{
var header[nummer]:TextField = new TextField();
addChild(header[nummer]);
}
De headers zouden dus header1, header2, header3, header4 en header5 moeten heten. Het lukt me echter niet om een variabele te gebruiken in het aanmaken van een variabele. Googlen brengt me of té uitgebreide theorie of errors.
Wat zie ik over het hoofd? Alvast bedankt voor ieders tijd.