sl1200 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:12:
Update van mijn ellendige verhaal met HTC repair en DynaFix:
Ondertussen ben ik 3 reparaties gedurende ruim een maand verder en nog steeds geen oplossing concreet in handen. Mijn defecte ophangknop (tevens aan/uit knop) kon DynaFix maar niet gerepareerd krijgen en heeft men eindelijk na mijn smeken haast besloten om het toestel te swappen. Oud toestel werd maandag opgehaald door een koerier en het nieuwe zou volgen. Vandaag, 3 dagen later, nog steeds niks. Dus ik bellen met HTC, zij intern nabellen, blijkt het toestel niet op voorraad en dat ik maar moest wachten totdat hij weer op voorraad komt (verwachting in de loop van volgende week).
Nu dat ik weer posts lees van anderen die een goedgekeurde swap toch niet (meteen) geregeld kregen, word ik (zeker na al mijn eerdere gefaalde pogingen) erg wantrouwig of, en hoe snel dit zal worden opgelost. 1 ding is zeker: al die tijd heb ik geen vervangend toestel, en kan ik voor mijn werk onderweg geen kalender, email, etc. gebruiken, slechts gebeld worden (gebruik momenteel mijn oude Nokia weer).
Laat het duidelijk zijn, HD2 is een prima toestel zolang die werkt, maar als je eenmaal pech hebt om reparaties te moeten uitvoeren via HTC en DynaFix, wordt het wel erg triest.
Weer een update:
We zijn nu 2 weken verder sinds mijn vorige post (in totaal ben in intussen bijna 2 maanden bezig!).
Maandag opgebeld door HTC customer care medewerker dat het ze erg spijt dat het zo gegaan is en dat het toestel ondertussen op voorraad is en diezelfde maandag of uiterlijk dinsdag (gisteren) opgestuurd zou worden.
Nu is het woensdag en nog steeds niks. Geen bericht, geen toestel, niks.
Dus ik weer bellen met HTC Hotline, en de medewerker daar "belde" met DynaFix hoe het ervoor stond. Eerst vertelt de medewerker mij dat het toestel "nog in reparatie is" en begin volgende week opgestuurd wordt. Ik zeg, pardon, hij zou toch worden omgeruild?! Ja, maar die goedkeuring moesten we nog vanuit hoofdkantoor sturen. Ik zeg, die goedkeuring is al 3 weken geleden gegeven, dus hier klopt iets niet. En ik leg hem uit dat ik met customer care ondertussen te horen heb gekregen dat het vervangende toestel (dus niks reparatie oud toestel) zou worden opgestuurd. Hij ging daarom weer "bellen". Ik zet nadrukkelijk bellen tussen haakjes, want deze keer heeft de medewerker mij niet in de wacht gezet en kon ik meeluisteren. Hij was alleen maar aan het tikken en zei geen woord. Op een gegeven moment zegt hij, bedankt voor het wachten, ik heb net gesproken met DynaFIx, etc. Ik vraag, u heeft letterlijk gesproken met iemand, of via de chat? Nee gesproken, zegt die. Jullie snappen het al, ik wantrouw de hele boel daar nu nog meer!
Enfin, wat hij nu zei, was dat inderdaad, bij nader inzien, mijn verhaal klopte, en dat het toestel 8 oktober opgestuurd had moeten worden, maar daarin vertraging is ontstaan (door wat, Joost mag het weten) en dat het toestel zsm. alsnog opgestuurd zou worden. Wanneer, kon hij niet zeggen.
Kortom, ik ben momenteel geen stap verder, en wantrouw de hele aftersales keten daar, omdat ik al bijna 2 maanden aan het lijntje word gehouden, verschillende dingen hoor, en inmiddels een soort van bewijsje voor mezelf heb dat men daar de boel aan het verzinnen is om mij maar verder voor de gek te houden totdat ze iets anders kunnen/willen ondernemen.
Als laatste heb ik hem medegedeeld dat ik het toestel HD2 prachtig vind, maar de hele aftersales een lachertje. Om die reden ben ik momenteel zeer geneigd om naar de winkel te gaan en een ander niet-HTC toestel aan te schaffen (mijn abo loopt toch nu af), om in ieder geval verder mijn werk weer normaal te kunnen doen (onderweg agenda, email, etc.). Deze HD2 zal ik rustig afwachten tot die door HTC wordt geretourneerd en het toestel dan meteen in de verkoop te zetten. Hij kon zich dat helemaal voorstellen, zei die. Nogmaals de reden genoemd: prachtige toestel, maar het risico om weer zo genaaid te worden door HTC aftersales wil ik niet nogmaals lopen.