Toon posts:

HELP a7v133 defect :?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds afgelopen week dinsdag een asus a7v133 mobo en ik moet zeggen , als het bord eenmaal draait, draait het geweldig, MAAR het is nogal een werk om alles goed geoced te krijgen met een 133 mhz fsb , het bios wil dan namelijk niet meewerken omdat je dan niet het voltage in kunt stellen in softbios
voor je processor , dus je moet eerst in softios je multiplier instellen , saven , daarna snel van softbios naar dips zetten en dan de multiplier instellen met de dips (op mijn a7v rev 1.01 was het gelijk goed met dips maar goed , de a7v133 is rev 1.04 )+ je moet het bijbehorende voltage dan ook instellen met de jumpers , want het werkt dus niet in het bios met bios 1002a1 en 1003

dus ik zie bios 1004 staan hier en er staat expliciet bij dat dit bios dat probleem verhelpt , dus ik flash dit bios en de flash gaat goed , maar daarna geen post meer ...
instellingen een nacht lang gecontroleerd en
geprobeerd het bord weer aan de praat te krijgen maar het mocht niet baten , dus belde ik een maat op die nu mijn a7v heeft en daar flashte ik mijn bioschip op zijn mobo en liet het mobo rebooten , zijn mobo postte daarop met het a7v133 rev1004 bios!!!
dus de chip was goed geflashed. IK snel naar huis maar nee hoor helemaal niks $^%#&@#@.

Ik wanhopig nog wat geprobeerd maar ik krijg alleen een sirene te horen of de lange piepjes die elkaar blijven opvolgen dus ik neem aan dat mijn a7v gewoon verrot is ? maar hoe kan dat dan als het bios gewoon goed werkt ? vaag hoor , cmos clearen werkt ook niet , ben ten einde raad. Iemand nog de gouden tip voordat dit bord keihard teruggaat voor een nieuwe :?

oh ja processor + vga vervangen en dat is niet kapot , mem kan niet kapot zijn gegaan door een flash en een reboot

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

C-MOS reset?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
lezen aub :)

• zonoskar
  • Laatst online: 12:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sorry.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:41
De sirene geeft meestal aan dat de cpu instellingen niet goed staan (heb ik als ik mijn Asus A7V Rev 1.02 te ver overclock)..

Alles via bios laten regelen, dus alles (FSB+Multiplr+voltage) op jumperless mode zetten, dan een cmos reset geven en dan de complete spanning van de voeding afhalen.. zo een tijdje laten staan en opnieuw proberen..

Ik heb een keertje gehad dat ie bleef piepen (hoog-laag-hoog-laag etc) alles terug op standaard dat ie het nog niet deed... hardstikke pissed de voeding eruit getrokken en een dag niet meer aan gekloot... daarna deed ie ut weer.. pfhew :)

suc6 iig..

edit:

en daarna weer verder gaan met alles te tweaken.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
huh ? wie weet helpt dat inderdaad , haha ik zal het bord de hele nacht zonder juice laten staan , even kijken wat ie dan doet
thanks voor de tip !

Verwijderd

Topicstarter
ehhh ik heb het nog een keer geprobeerd daarnet ( ik weet het ik kon geen hele nacht wachten ) maar goed het werkt dus niet.

Ik krijg ook niet die hoge /lage piep na +- 10 seconden , je weet wel zo'n sirene geluid , maar het is echt een pieeeeep , pieeeeep , pieeeeep , pieeeeep nou ja eindeloos gepiep dus , het boekje zegt dat er dan geen geheugen gedetecteerd word ? vaag hoor , hij gaat mooi terug straks naar waar ie vandaan kwam , geef me maar mooi een nieuwe. Ik heb absoluut niks verkeerds gedaan
/ingesteld en de bios was correct geflashed...

oh ja , dit piepende geluid ( eentonig) komt al na zo'n 5 seconden opzetten

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

Hmm... ik denk dat het bord rot is.

Je zou ook kunnen proberen om jumpermode in te stellen en dan alles zo LAAG mogelijk qua snelheid.

Of misschien is je CPU of je geheugen kapot door een vage reden.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
lordy , dank voor je post op dit onchristelijk tijdstip ;) ik denk dat het bord inderdaad rot is en in de dev/null kan hehehe maar wel vaag hoor alles werkt prima , bioschip is dik in orde en dan toch geen boot , maakt niet uit wat je probeert...
dus dat wordt gewoon een nieuwe , hopelijk handelen ze het een beetje snel af ....

• Lordy79
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

waar heb je 'm gekocht?

Enne... in het weekend slaap ik overdag en GoT is 's nachts :) :)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 16:36
Misschien niet helemaal dezelfde situatie maar de verschijnselen lijken er erg veel op:
Tijdens het overclocken had ik (Door foute potloodstreepjes) per ongeluk 11.5 ingesteld als multiplier inplaats van 6.5. Hierdoor bootte het systeem niet en wilde hij helaas ook niet meer resetten door de stroom eraf te halen (Om een of ander reden). Door de multiplier, voltage en bussnelheid op het moederbord met de dipswitches te zetten werd de bios toch om een of ander reden gereset en kon ik weer verder. Dit probleem een stuk 6 keer gehad, maar niet meer sinds BIOS 1003

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
heb je niet per ongelukkig het moederbord beschadigd toen je....? (geheugen verving/processor eraf/koeler eraf...) bordje beschadigd namelijk heeeeeeeeeeel snel bij dat soort acties... kijk maar eens of je geen piepklein krasje vindt in de buurt van 1 van deze onderdelen... :(

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen ben erachter dat het bios 1004 mijn mem niet herkende en dit juist terwijl asus zegt dat 1004 dram problem fixt :?

aangezien ik geen nieuw geheugen hier had liggen en van niks wist ben ik naar Alternate gegaan en heb daar het bord omgeruild in volle overtuiging dat het kapot was , NIET DUS !!! ik kwam erachter toen ik het rev 1.05 bord thuis aansloot en de bios flashte naar 1004 , badend in het angstsweet resette ik de hap EN WEER DIE *(&#$@# piepjes !! maar ik had mem bijgehaald dus ik dat mem erin en ja hoor een boot !!!!!!!!
( schaam schaam richting alternate) maar goed heb nu 1.05 rev mobo gekregen kan alleen maar beter zijn he :) dus ik denk nou dan moet ik het maar met deze mem modules doen , dus ik voltage instellen in softbios nee hoor keihard default voltage , dus dit BIOS IS RUK ik nog beetje tweaken ... weer die piepjes !!!!!!!!!!!!!!!!!! weer geen boot ook niet met mijn oude mem ...... gelukkig kon ik even van een vriend snel een 64 MB module lenen en hij bootte dus wel weer met een onbekende module voor het bord op dat moment , snel teruggeflashed naar 1003 en met de dipswitches ingesteld , ze kunnen me wat met die 1004 bios !!!!!! :(
Pagina: 1