Toon posts:

[UP]Processor,Geheugen[400]

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zou graag mijn systeem upgraden. Momenteel is dit mijn systeemconfiguratie:

Processor : C2D E6600 @2,4ghz
Geheugen 2 gb
Videokaart: 8800 gtx
Voeding 550 watt
Moederbord : gigabyte p35c-ds3r

Ter vervanging van mijn grafische kaart ga ik een "MSI N460GTX Cyclone OC" kopen ter waarde van 209 euro.

http://www.alternate.be/h...460GTX_Cyclone_OC/454905/?

Nu ben ik aan het twijfelen om mijn moederbord te vervangen of gewoon een nieuwe 775 socket processor te kopen. Ik denk dat de 775 socket al een tijdje uit roulatie is. Maar op mijn huidig moederbord zijn twee slots geschikt voor dd3. Misschien is het daarom een beetje stom om een nieuw moederbord te kopen.

Nu is mijn vraag ofdat het beter is om bijvoorbeeld beter is om een nieuw moederbord van amd te kopen met een amd processor. Ik dacht aan dit:

Moederbord : https://www.alternate.be/...ck/890GX_Extreme3/419607/?

Processor : AMD Phenom II X4 965

Moest ik mijn moederbord houden dan zal het een van de q-reeks processoren zijn.
Bijvoorbeeld deze :

http://www.alternate.be/h...&l2=Desktop&l3=Socket+775

Wat kan ik het beste doen? Budgettair maar ook toekomstgericht. DDR3 kan ik bijvoorbeeld nog altijd verplaatsen naar nieuw moederbord. Processor niet.

Ik zou er graag nog op kunnen gamen maar het hoeft geen monstersysteem te zijn.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-12 20:17

epic_gram

undercover moderator

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je ermee doen? Kijk waar je bottleneck zit en kijk hoe je deze kan oplossen. S775 is inmiddels al lange tijd op de markt, dus je zult er zat benches van kunnen vinden.

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-12 10:59
Aangezien je ook ddr3 slots hebt zou ik gewoon een nieuw geheugen en een nieuwe processor erin doen dat is het goedkoopste. Dan een compleet nieuw moederbord en een nieuwe processor en nieuw geheugen.
will je trouwens perse een quad? Want het verschill tussen een dual core of quad core merk je niet.

En toekomst gericht ben je nooit met computers daar gaan de ontwikkelingen nog steeds te snel voor.

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Ik zou zelf 4 gb geheugen nemen in dual channel, en dan een 2d hands quadcore alleen moet je er wel op letten dat ie op je moederbord past, want de nieuwere 775 quadcores hebben sneller geheugen nodig dus check ff of je mobo dat trekt. Verder een andere grafische kaart en hij kan er weer tegenaan.

edit2: je mobo kan 1333 MHz hebben, dus upgraden is geen probleem. Wel vind ik die quadcore van alternate in je TS vrij duur.

[ Voor 67% gewijzigd door epic_gram op 03-08-2010 20:28 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Topicstarter
Neen ik wil niet perse een quadcore. Ik wil gewoon dat de laatste games vlot spelen, daarmee niet op ultrahigh maar gewoon vlot. Bijvoorbeeld mafia 2, crysis.

Merk je trouwens een duidelijk verschil in het games als je een pci express 2.0 kaart aansluit op een pci express 1.0 slot? Verlies ik hier veel snelheid mee tov het geld dat ik in de kaart steek voor die 2.0?

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
Ik zou gewoon tweedehands geheugen en een processor op de kop tikken en als videokaart kun je denk ik beter een 5770/5830/5850 pakken.

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:26:
Neen ik wil niet perse een quadcore. Ik wil gewoon dat de laatste games vlot spelen, daarmee niet op ultrahigh maar gewoon vlot. Bijvoorbeeld mafia 2, crysis.

Merk je trouwens een duidelijk verschil in het games als je een pci express 2.0 kaart aansluit op een pci express 1.0 slot? Verlies ik hier veel snelheid mee tov het geld dat ik in de kaart steek voor die 2.0?
je hebt een X16 op je mobo, dat is hetzelfde als een pci-e 2.0 x8 en dat is prima voor een moderne graka. :)

Verwijderd

Topicstarter
Japperrrr schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:29:
Ik zou gewoon tweedehands geheugen en een processor op de kop tikken en als videokaart kun je denk ik beter een 5770/5830/5850 pakken.
Voor welk kan ik beter een andere kaart pakken? Ik heb gehoord dat de 460gtx de beste kaart was die er op dit moment qua prijs/kwaliteit te vinden is, plus ze is zeer stil.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
voor prijs kwaliteit moet je bij ATI zijn, Nvidia levert de laatste tijd iets minder voor iets meer.

je geeft niet aan wat voor resolutie je gaat gamen, dit is wel van belang voor de keuze van de videokaart, een 5770 zal je in veel gevallen al goed dienen.

overigens raad ik je af om DDR3 te kopen voor dit systeem, DDR3 en s775 voegt niets toe. met DDR2 heb je meer dan genoeg, wat voor geheugen heb je nu exact? (snelheid/timings) kun je dit niet uitbreiden met 2 GB?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:43:
voor prijs kwaliteit moet je bij ATI zijn, Nvidia levert de laatste tijd iets minder voor iets meer.

je geeft niet aan wat voor resolutie je gaat gamen, dit is wel van belang voor de keuze van de videokaart, een 5770 zal je in veel gevallen al goed dienen.

overigens raad ik je af om DDR3 te kopen voor dit systeem, DDR3 en s775 voegt niets toe. met DDR2 heb je meer dan genoeg, wat voor geheugen heb je nu exact? (snelheid/timings) kun je dit niet uitbreiden met 2 GB?
Ik ga een 22" inch scherm kopen.

http://www.alternate.be/h...Flatron_M2262D-PZ/368869/?

Deze heeft een resolutie van 1920x1080, al denk ik niet dak ik games op deze resolutie ga kunnen spelen.

Misschien heeft het voor dit systeem geen meerwaarde, maar het geheugen is al een beetje toekomstgericht zodat ik binnen een paar jaar niet terug nieuw geheugen moet gaan kopen. De timings kan ik nu even niet zeggen, ik ga dit sebiet eens bezien.

Voor de processor, zou dit een goede koop zijn?

http://cgi.benl.ebay.be/I...in_23&hash=item3a5d3c1f8e

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-12 10:59
nedernakker schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:43:

hij heeft gelijk over de gtx460 dat is op dit moment de betere kaart om te nemen hij is sneller als de 5770 en in sommige gevallen is die zelfs net zo snel als de 5850 en die is een stuk duurder.

http://tweakers.net/revie...a-gtx-460-videokaart.html

een kort stukje uit de review van tweakers:
Voor degenen die een DirectX 11-kaart willen kopen zonder direct de hoofdprijs te hoeven betalen, is de GTX 460 dan ook een prima videokaart. De videokaart levert uitstekende prestaties, die soms in de buurt komen van de duurdere HD 5850. We zijn overigens nog niet overtuigd van het nut van de 1GB-versie, die vaak niet of nauwelijks sneller is dan de GTX 460 met 768MB geheugen

[ Voor 24% gewijzigd door Jazekerrrrr op 03-08-2010 22:14 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag over Processor, Moederbord of Geheugen, maar een vraag over het upgraden van een geheel systeem. Dat hoort dus niet in PMG maar in Complete Systemen & Laptops thuis.

Uiteraard hebben we daar ook FAQs en verzameltopics. Relevante hier zijn:
Best Buy Guide overzichtstopic
en
[UG Aanschaf] Gamesysteem

Aangezien we het wiel niet steeds opnieuw willen uitvinden gaat dit topic dicht, je kunt verder gaan in de UG topic (mits je vragen daar niet al in beantwoord zijn natuurlijk). Sowieso het verzoek om voortaan eerst op zoek te gaan op GoT voor je een topic post. Dat scheelt namelijk dit soort acties achteraf :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.