Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:14
Matched: z
Ik heb een raar probleem wat ik heb sinds ik een nieuwe SIM kaart heb gekregen van mijn provider (Intercity).

Hij schakelt niet meer automatisch over op 3G/GPRS als m'n telefoon van wifi afkomt.

Als ik m'n telefoon reboot heb ik weer een 3G/GPRS verbinding, maar zodra m'n telefoon wifi heeft gehad krijg ik deze met geen enkele mogelijkheid (uitzetten wifi/flight mode) meer op 3G/GPRS.

Alleen een reboot verhelpt het probleem.
Kent iemand van jullie dit :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Zojuist maar ff gebeld met Intercity, en dit heeft te maken met de instelling "automatisch selecteren" van mobiel netwerk.

Ik woon in de grensstreek, en wil daarom soms mijn telefoon wel eens vast op een netwerkzetten.

Deze instelling is dus blijkbaar van belang voor het automatisch switchen tussen 3G en WIFI.

Het is in ieder geval opgelost nu, maar ik vind het een vreemde instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Matched: desire, z
Zijn er mensen die het bluetooth signaal van hun autoradio niet kunnen zien? Ik zie geen signaal van mijn autoradio (sony bt-2500) met zowel een gewone desire als de desire z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:17
Brain schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:06:
Zijn er mensen die het bluetooth signaal van hun autoradio niet kunnen zien? Ik zie geen signaal van mijn autoradio (sony bt-2500) met zowel een gewone desire als de desire z.
moet je de radio niet eerst in "pairing modus" zetten oid voordat je hem kan vinden..? check even de manual!

(in mijn seat werkt het namelijk zonder problemen :) )

[ Voor 6% gewijzigd door cuberob op 17-10-2011 10:17 . Reden: eigen ervaring ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain
Het pairen met mn oude telefoon (p4350) gaat zonder problemen,dat heb ik voor de zekerheid nog even gecheckt . Ook even sony gebeld maar die hadden geen oplossing(het bt signaal doet het). Pairen met andere apparaten is geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Brain op 17-10-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb wel eens gehad met een carkit (parrot) dat er in totaal maar 4 apparaten "gepaird" konden zijn en dat mijn nieuwe telefoon de 5e was.

Als je de lijst met bekende telefoons leegmaakt in je carkit, lost dat het probleem op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain
Geen matches
@grolsch,goed idee. Heb met een paperclip mijn autoradio gereset. Geen resultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
Geen firmware upgrade mogelijk van de carkit? Bij Parrots hielp dat regelmatig (ook bijv. als hij telkens spontaan de verbinding kwijtraakt, vroeger bij allerlei WinMo-htc's)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain
Een update/grade is helaas niet mogelijk (site sony). Heb inmiddels een ouderwets kabeltje (2xjack) gekocht om alsnog mijn telefoon als player te kunnen gebruiken. Als er nog mensen met ideeën zijn hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Geen matches
Guys, als ik wil typen met het toetsenbord, krijg ik erg vaak het probleem dat wanneer ik de "S" intik, ik in m'n sms inbox kom en wanneer ik de "G" intik, ik in m'n Gmail inbox komt. Gruwelijk irritant! Is hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:09

Sherlock

No Shit

Ja hoor, zoek maar eens:
HTC Desire Z

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 16:52
JBHD schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:22:
Guys, als ik wil typen met het toetsenbord, krijg ik erg vaak het probleem dat wanneer ik de "S" intik, ik in m'n sms inbox kom en wanneer ik de "G" intik, ik in m'n Gmail inbox komt. Gruwelijk irritant! Is hier al een oplossing voor?
Jazeker :)
Settings > Applications > Quick Launch
Hier kan je de shortcuts aan/uit zetten en/of aanpassen.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 00:17
Wat zijn de verwachtingen omtrent Android 4? Gaat de desire z die nog krijgen?

Ikzelf verwacht dat niet, maar het zou wel echt service van htc zijn. Zou mij wel eerder doen kiezen voor weer een htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
- peter - schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:02:

Ikzelf verwacht dat niet, maar het zou wel echt service van htc zijn. Zou mij wel eerder doen kiezen voor weer een htc.
Ik las dat elk toestel met Android 2.3 zou Android 4 aan moeten kunnen. Waarschijnlijk zal HTC geen officiele versie uitgeven, maar als je je toestel root zal het waarschijnlijk wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- peter - schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:02:

Op officiële support van HTC zou ik niet meer rekenen.
Jegorex schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:05:
[...]

Ik las dat elk toestel met Android 2.3 zou Android 4 aan moeten kunnen. Waarschijnlijk zal HTC geen officiele versie uitgeven, maar als je je toestel root zal het waarschijnlijk wel kunnen.
Sterker nog, op xda-developers is er al een eerste ROM te vinden. Er werkt wel nog niets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
hebben jullie dat ook? Als ik een website ofzo deel met Whatsapp en vervolgens in Whatsapp mijn toetsenbordje uitschuif of inklap, dan wordt het bericht opnieuw verzonden. Ook als ik al een ander bericht erna heb geschreven.
Ik heb Whatsapp al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, en zelfs de hele foon al een keer gereset, maar niets lijkt te helpen. Is het een bug of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 05:52
Brain schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:02:
Een update/grade is helaas niet mogelijk (site sony). Heb inmiddels een ouderwets kabeltje (2xjack) gekocht om alsnog mijn telefoon als player te kunnen gebruiken. Als er nog mensen met ideeën zijn hoor ik het graag...
Probeer eens 'bluetooth file transfer' van medieval software uit de market. Dat werkte voor zowel Desire Z van m'n vriendin als voor mijn Desire S. Als je er over gaat googlen dan zijn er fora vol over geschreven, het ene bluetooth is het andere niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:31
Dareus schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:48:
hebben jullie dat ook? Als ik een website ofzo deel met Whatsapp en vervolgens in Whatsapp mijn toetsenbordje uitschuif of inklap, dan wordt het bericht opnieuw verzonden. Ook als ik al een ander bericht erna heb geschreven.
Ik heb Whatsapp al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, en zelfs de hele foon al een keer gereset, maar niets lijkt te helpen. Is het een bug of ben ik de enige?
is een bug. Gebeurd ook als je een foto stuurt terwijl je je toetsenbord nog open hebt, en dan na het sturen weer dichtklapt, wordt de foto nog een keer gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Geen matches
Edit: verkeerder topic

[ Voor 92% gewijzigd door FloggingHank op 21-10-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
Juronymous schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:27:
[...]

De verzending heeft blijkbaar wat meer tijd gekost, want ik kreeg gisteren mijn telefoon pas weer thuis... Wel mooi verpakt, met een pen en een poetsdoekje van HTC. Volgens de documentatie heeft de telefoon een boardswap ondergaan. Nu alles weer instellen zoals het was...
Vanavond deed mijn telefoon het weer niet meer... Precies hetzelfde probleem als vorige keer. Haalde telefoon uit mijn broek en bleek uitgevallen te zijn, maar ging vervolgens met geen mogelijkheid meer aan. Thuis nog eens accu verwijderd en "subtiel" de achterzijde op enkele punten ingeduwd, accu terug geplaatst en telefoon ging weer aan. Snel gesychroniseerd en nu afwachten tot hij het echt weer helemaal niet meer doet (vorige keer na uitschakelen). Indien het inderdaad zo gaat zijn dat de telefoon het helemaal niet meer doet, ga ik geen genoegen meer nemen met een boardswap. Toestel nog geen jaar oud, 3 weken kwijt geweest voor reparatie en nu na iets meer dan 2 weken weer dezelfde problemen! Hiermee is mijn vertrouwen in HTC enorm gedaald in ieder geval. Toestel is top als het werkt en service is ok, maar dit kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:18

Phntm

Tlingelingeling

Juronymous schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:40:
[...]

Vanavond deed mijn telefoon het weer niet meer... Precies hetzelfde probleem als vorige keer. Haalde telefoon uit mijn broek en bleek uitgevallen te zijn, maar ging vervolgens met geen mogelijkheid meer aan. Thuis nog eens accu verwijderd en "subtiel" de achterzijde op enkele punten ingeduwd, accu terug geplaatst en telefoon ging weer aan. Snel gesychroniseerd en nu afwachten tot hij het echt weer helemaal niet meer doet (vorige keer na uitschakelen). Indien het inderdaad zo gaat zijn dat de telefoon het helemaal niet meer doet, ga ik geen genoegen meer nemen met een boardswap. Toestel nog geen jaar oud, 3 weken kwijt geweest voor reparatie en nu na iets meer dan 2 weken weer dezelfde problemen! Hiermee is mijn vertrouwen in HTC enorm gedaald in ieder geval. Toestel is top als het werkt en service is ok, maar dit kan gewoon niet.
Ik heb die van mij ook laten repareren en het toestel doet het nu al echter een maand zonder problemen.

Eigen probleempje: Mijn HTC desire Z laadt die android phone drivers niet op mijn PC en ik kan hem niet als een diskdrive mounten, echt vervelend. En sync lukt ook niet omdat het steeds zegt Koppelen/Ontkoppelen van geheugenkaart in het toestel is mislukt iemand enig idee hoe ik dit recht kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:00
Volgens mij is het niet behandeld in dit topic, maar als ik er overheen gelezen heb, sorry.

Ik heb via Google en Tweakers proberen op te zoeken hoe ik woorden uit het T9 woordenboek kan halen, maar hier geen goed antwoord op gevonden. Ik kan mijn eigen toegevoegde woorden uiteraard bewerken, maar daar staan een aantal woorden niet tussen...

Als ik bijvoorbeeld moet wil typen, maakt hij er moét van, en ga zo maar door... Heeft iemand een trucje of een app die mij het standaard woordenboek laat aanpassen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

MaZeLe schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:40:
Volgens mij is het niet behandeld in dit topic, maar als ik er overheen gelezen heb, sorry.

Ik heb via Google en Tweakers proberen op te zoeken hoe ik woorden uit het T9 woordenboek kan halen, maar hier geen goed antwoord op gevonden. Ik kan mijn eigen toegevoegde woorden uiteraard bewerken, maar daar staan een aantal woorden niet tussen...

Als ik bijvoorbeeld moet wil typen, maakt hij er moét van, en ga zo maar door... Heeft iemand een trucje of een app die mij het standaard woordenboek laat aanpassen? Alvast bedankt!
Zoals je je eigen woorden aanpast kan je dat ook doen met die andere. Druk erop, bewerk ze en dan gewoon backspace op je telefoon en dan vervolgens OK drukken, en dan geeft ie een melding dat het woord verwijdert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
Phntm schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:43:
[...]

Zoals je je eigen woorden aanpast kan je dat ook doen met die andere. Druk erop, bewerk ze en dan gewoon backspace op je telefoon en dan vervolgens OK drukken, en dan geeft ie een melding dat het woord verwijdert is.
Maar dat is toch je gebruikerswoordenboek?? Daar staan niet de basiswoorden in? Altans, ik kan moet (moét) enzovoorts niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb iets heel vreemds de laatste dagen met het opladen van mijn toestel.
Via de originele usb lader doet hij het perfect, maar als ik hem probeer te laden via een normale oplader (geloof van een nokia n zoveel, wat hij altijd gedaan heeft) werkt dat ineens zo nu en dan.

Oplader werkt verder goed op een ander toestel, maar dus niet op mijn HTC.
Kan het zijn dat er een app is die dit beinvloed?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Laatst online: 25-08 07:19
Sinds de update van de Desire Z naar de nieuwe android versie, heb ik te maken met een onstabiel OS.

Ik heb regelmatig, meerdere keren per dag, dat ik tijdens het gebruik van de browser, of een app, of de camera, ik terug wil naar het startscherm. Wat er dan gebeurd is dat leeg scherm krijg met het draaiende circeltje ' laden'. Het duurt dan een seconden of 15 voor ik op het startscherm ben.

Het wekt bij mij de indruk dat de skin crashed, en hij een soort soft-reboot doet naar het startscherm.

Komt dit bekend voor? Zou het werken om android opnieuw te installeren met de officiele HTC Rom? Kan dit zonder hem te rooten? Zou het mijn probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Ferdyvw schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:18:
Sinds de update van de Desire Z naar de nieuwe android versie, heb ik te maken met een onstabiel OS.

Ik heb regelmatig, meerdere keren per dag, dat ik tijdens het gebruik van de browser, of een app, of de camera, ik terug wil naar het startscherm. Wat er dan gebeurd is dat leeg scherm krijg met het draaiende circeltje ' laden'. Het duurt dan een seconden of 15 voor ik op het startscherm ben.

Het wekt bij mij de indruk dat de skin crashed, en hij een soort soft-reboot doet naar het startscherm.

Komt dit bekend voor? Zou het werken om android opnieuw te installeren met de officiele HTC Rom? Kan dit zonder hem te rooten? Zou het mijn probleem oplossen?
Ik heb hetzelfde eigenlijk. Het duurt geen 15 seconden (het voelt misschen zo), maar krijg dan idd of mijn huidgie achtergrond alleen te zien of zelfs de witte background met het HTC logo.
Mijn htc is overigens verder niet geroot oid.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Die witte achtergrond met HTC logo zie ik ook regelmatig. Vooral als ik vanuit de browser terug wil naar bureaublad. Een tijdje gelden meldde ik dat mn Z regelmatig uitviel en volledig opnieuw moest opstarten.. dat lijkt verdwenen te zijn. Geen idee waarom, maar hij doet het al ruim 3 weken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
Sinds de update naar Android 2.3.3 heb ik regelmatig tijdens telefoongesprekken dat het geluid meerdere keren achter elkaar kort wegvalt en weer terugkomt, ofterwel: een slechte ontvangst en/of bereik. Is mijn antenne langzaam aan het vergaan ofzo? Hebben meer mensen hier last van? Ik hou hem verder niet vreemd vast ofzo (naar mijn idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 18:14
Dat komt omdat het geheugen van de DZ nodig is voor het browsen.. en dus haalt hij dingen UIT het geheugen om geheugen vrij te maken. Waaronder dus de Sense-skin, die enorm veel geheugen in beslag neemt.
Als je dus klaar bent met browsen komt dat geheugen weer vrij.. en kan hij dat Sense gedoe weer laden (dat is wat je ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Dat heeft te maken met dat Sense (de grafische schil) afgesloten wordt door android. Voorheen mocht android sense niet afsluiten, maar om een of andere reden is dat nu niet meer het geval.
Je kan een andere schil installen, ik gebruik zelf launcher EX, launcher pro etc. Deze hebben wel de rechten in android dat het niet compleet afgesloten mag worden.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
harmageddon schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:24:
Dat heeft te maken met dat Sense (de grafische schil) afgesloten wordt door android. Voorheen mocht android sense niet afsluiten, maar om een of andere reden is dat nu niet meer het geval.
Je kan een andere schil installen, ik gebruik zelf launcher EX, launcher pro etc. Deze hebben wel de rechten in android dat het niet compleet afgesloten mag worden.
Klinkt als een hele aannemelijke verklaring voor mijn 'probleem'. Vind het iig behoorlijk ongemakkelijk, en ondanks het feit dat ik de Sense skin erg fijn vindt, ga ik dan toch maar uitwijken naar een alternatief.

Maarreh, feitelijk is het geheugen dus niet voldoende om alles te doen wat nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Geen matches
Ferdyvw schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:00:
Klinkt als een hele aannemelijke verklaring voor mijn 'probleem'. Vind het iig behoorlijk ongemakkelijk, en ondanks het feit dat ik de Sense skin erg fijn vindt, ga ik dan toch maar uitwijken naar een alternatief.

Maarreh, feitelijk is het geheugen dus niet voldoende om alles te doen wat nodig is...
Ligt eraan of jij het belangrijk vindt dat Sense en de browser tegelijk in het geheugen staan. Ik vind het persoonlijk licht storend maar geen probleem: Als ik stop met browsen steek ik mijn telefoon ook al snel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
BeF-Bacchus schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:19:
[...]

Ligt eraan of jij het belangrijk vindt dat Sense en de browser tegelijk in het geheugen staan. Ik vind het persoonlijk licht storend maar geen probleem: Als ik stop met browsen steek ik mijn telefoon ook al snel weer weg.
Het gaat niet alleen om de browser, maar ook bepaalde apps (zelfs whatsapp als hier media-bijlages in openstaan).

Is e.e.a. niet anders te configureren? Dat Sense niet afgesloten wordt?

Overigens heb ik sinds de nieuwe Android ook veel problemen met de tweakers app. Zodra deze al openstond, en ik hem later weer benader, krijg ik een fatal error waaruit ik bijna niet meer terugkom naar het homescreen..hij blijft namelijk steeds een pop up geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Bokmaaa schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:41:
Die witte achtergrond met HTC logo zie ik ook regelmatig. Vooral als ik vanuit de browser terug wil naar bureaublad. Een tijdje gelden meldde ik dat mn Z regelmatig uitviel en volledig opnieuw moest opstarten.. dat lijkt verdwenen te zijn. Geen idee waarom, maar hij doet het al ruim 3 weken zonder problemen.
Ik gebruik nog steeds Android 2.2, maar toen de update net uit was had mijn telefoon ook regelmatig last van een paar reboots per week. De afgelopen weken heb ik dit probleem echter ook niet meer gehad.
Misschien ligt het wel aan een andere app (van HTC) die de afgelopen weken is geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Geen idee hoe het kan, ik heb eerder een reset naar fabrieksinstellingen gedaan zonder effect. Maar je hoort mij niet klagen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 16:05
Is er enig zicht op een opvolger van de Desire Z? Ben er erg tevreden over, maar wel weer eens toe aan wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
Geen matches
Welke mail widget gebruiken jullie eigenlijk? Buiten die van Sense, heb ik er geen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Geen matches
Ik gebruik de standaard Gmail client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferdyvw schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:59:
Welke mail widget gebruiken jullie eigenlijk? Buiten die van Sense, heb ik er geen gevonden?
De widgets uit de Pure-reeks (PureCalendar, PureMessenger e.d.) zijn erg leuk, maar zelf gebruik ik Simple Calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:47

_Apache_

For life.

Geen matches
K-9 Mail, een van de weinige die Push / POP / en Hotmail adressen naast elkaar kan draaien..

Elke account eigen instellingen voor push/pull, notificaties etc.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
harmageddon schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:24:
kan je zomaan een andere schil over sense installeren? ik dacht dat dat niet ging ?
volgens mij moet je dan toch een clean NON htc rom hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
@ mensen die problemen (witte schermen, back button werkt niet, telefoonuitval) melden met HTC 2.3.3: ik had ze ook. Was het zo zat dat ik toch maar eens heb gedowngrade en geroot. Daarna via ROM manager cyanogenmod 7.1.0 geïnstalleerd. De investering in tijd meer dan waard geweest. Ben er in totaal zeker 12 uur mee bezig geweest. Dus van nulpunt wat is downgrade en ADB tot en met het daadwerkelijk lukken van de installatie van cyanogenmod. Mijn advies als je het doet: goed lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had de problemen met het herstarten van Sense ook. Een paar dagen geleden heb ik hiervoor het volgende gedaan en tot nu toe zijn de problemen niet meer voorgekomen. Uiteraard is dit allemaal voor eigen risco!

Om te voorkomen dat je launcher (Sense dus) door de memory manager uit 't geheugen gegooid wordt moet je de tekst "ro.HOME_APP_ADJ=1" (zonder quotes) in /data/local.prop zetten. Hiervoor is echter wel root toegang nodig. Temp root kun je krijgen via deze instructies (alleen het stuk onder "gaining temp root" volgen), daarna kun je op de root prompt (#) het volgende commando geven om de tekst aan /data/local.prop toe te voegen:

code:
1
echo ro.HOME_APP_ADJ=1 >/data/local.prop

Daarna je telefoon rebooten en dan zou Sense niet meer willekeurig moeten restarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
NoFate schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 07:36:
[...]

kan je zomaan een andere schil over sense installeren? ik dacht dat dat niet ging ?
volgens mij moet je dan toch een clean NON htc rom hebben?
Ja dat kan, Sense is geen onderdeel van android zelf maar een schil die HTC zelf ontwikkeld heeft.
Ik noemde een paar alternatieven maar er zijn er nog veel meer.

En zoals ik hierboven heb beschreven is het relatief beperkte geheugen en dat sense geen exlusieve rechten meer heeft in android 2.3.3 om op de achtergrond te laten draaien. Andere schillen die je uit de market kan halen hebben wel die rechten en blijven dus wel op de achtergrond draaien. Launcher EX schakelt wel iconen uit als het geheugen dreigt vol te lopen. Maar het zal niet afgesloten worden.
Zodra je een andere schil draait zal sense door android gekilled worden en draait het dus ook niet meer op de achtergrond mee.
ReconE schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:20:
@ mensen die problemen (witte schermen, back button werkt niet, telefoonuitval) melden met HTC 2.3.3: ik had ze ook. Was het zo zat dat ik toch maar eens heb gedowngrade en geroot. Daarna via ROM manager cyanogenmod 7.1.0 geïnstalleerd. De investering in tijd meer dan waard geweest. Ben er in totaal zeker 12 uur mee bezig geweest. Dus van nulpunt wat is downgrade en ADB tot en met het daadwerkelijk lukken van de installatie van cyanogenmod. Mijn advies als je het doet: goed lezen!
Als je per se Sense wil draaien is dat een optie inderdaad, maar er zijn andere schillen die net zo goed zo niet beter zijn. En bovendien ook nog eens soepeler draaien dan sense.
dedominee schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:50:
Is er enig zicht op een opvolger van de Desire Z? Ben er erg tevreden over, maar wel weer eens toe aan wat nieuws.
Vanuit HTC voor europa niet. Motorola heeft de Droid 3 met een dualcore. Is een goed alternatief.

[ Voor 38% gewijzigd door harmageddon op 27-10-2011 11:32 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Geen matches
en hoe schakel je dan sense uit als je er een andere schil opgooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:09

SomerenV

It's something!

NoFate schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:53:
en hoe schakel je dan sense uit als je er een andere schil opgooit?
Dat gaat automatisch. Zodra je bijvoorbeeld Launcher Pro installeert en je drukt op de home-knop krijg je de keuze om Launcher Pro in te stellen als standaard launcher. Sense wordt dan uitgeschakeld en wordt simpelweg niet meer opgestart. Zelf gebruik ik Launcher Pro en het werkt echt heerlijk. Sense ziet er prima uit, maar soms ben je iets gewoon zat en wil je wat anders. Ook heb ik het idee dat LP minder geheugen vreet dan Sense, maar dat kan ook aan mij liggen.

Afbeeldingslocatie: http://a.yfrog.com/img876/4006/jurbh.jpg

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

dedominee schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:50:
Wellicht... http://www.gsmarena.com/m...r_spyshots_-news-3323.php :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Arie- schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:05:
Ik heb vorige week een custom ROM geflashed maar zit nu met een vraag over de originele HTC ROM icm. het Swype onscreen keyboard. Ik vond het toetsenbord Swype fijn om te gebruiken als ik snel een kort berichtje moest typen (in bijvoorbeeld WhatsApp), fijner dan het hardware toetsenbord. Ik draai nu Cyanogen 710-rc1 en heb daarop nu drie toetsenborden geprobeerd: het meegeleverde Android, HTC_IME en Swype. Ik vind Swype by far het fijnste onscreen toetsenbord maar deze geeft mij (evenals Android) geen word prediction bij het hardware keyboard. HTC_IME heeft dit wel.

Mijn vraag is nu: werkt Swype word prediction met het hardware toetsenbord in een originele HTC Sense ROM? In mijn herinnering was dit wel het geval, maar kan het verkeerd hebben. Als dit wel het geval is kan ik gaan uitzoeken of dit op een of andere manier aan de praat te krijgen is in Cyanogen.
Zo even schaamteloos mezelf citeren :). Om even door te gaan op het bovenstaande onderwerp. Ik vind swype namelijk by far het fijnste onscreen toetsenbord, ideaal voor een korte reactie in whatsapp of een sms'je van 10 woorden, maar het ontbreken van de woordsuggestiefunctie bij het hardware toetsenbord zit me wel dwars.
Heeft iemand van jullie naar deze zaken gekeken? Welk onscreen toetsenbord gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmageddon schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:27:

[...]

Vanuit HTC voor europa niet. Motorola heeft de Droid 3 met een dualcore. Is een goed alternatief.
Nog een alternatief wat nu (of elk moment) beschikbaar zou moeten zijn is SE Xperia Pro. Vergelijkbaar met de neo maar dan met keyboard. Of zoals de mini pro maar dan niet mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Arie- schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:54:
[...]
Zo even schaamteloos mezelf citeren :). Om even door te gaan op het bovenstaande onderwerp. Ik vind swype namelijk by far het fijnste onscreen toetsenbord, ideaal voor een korte reactie in whatsapp of een sms'je van 10 woorden, maar het ontbreken van de woordsuggestiefunctie bij het hardware toetsenbord zit me wel dwars.
Heeft iemand van jullie naar deze zaken gekeken? Welk onscreen toetsenbord gebruiken jullie?
Die woordsuggestie gaat bij mij juist standaard aan soms en dan kun je niet zomaar meer correcties binnen een reeds getypt woord doen 8)7

Oplossing blijkt wel simpel: toetsenbord even dicht en weer open doen, dan staat het ineens uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jongens, ik had een vraag ooit hier gesteld en nooit antwoord op gekregen, dus ik ga dat blijven vragen tot iemand zin heeft om op te letten,

Mijn HTC geeft sinds kort errors op mijn pc met HTC sync of als het verbonden is al diskdrive. Ik zie wel de SD card dan maar kan er niet erin. En HTC sync zegt het koppelen/ontkoppen van de geheugenkaart in het toestel is mislukt.

Help a.u.b.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Motorola is geen HTC natuurlijk, hoe tof het ding ook mag zijn :) Anders hebben we de Droid 2/3 al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Phntm schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:22:
Jongens, ik had een vraag ooit hier gesteld en nooit antwoord op gekregen, dus ik ga dat blijven vragen tot iemand zin heeft om op te letten,

Mijn HTC geeft sinds kort errors op mijn pc met HTC sync of als het verbonden is al diskdrive. Ik zie wel de SD card dan maar kan er niet erin. En HTC sync zegt het koppelen/ontkoppen van de geheugenkaart in het toestel is mislukt.

Help a.u.b.?
Ik heb best vaak het zelfde probleem. Ondanks dat ik op de Desire Z voor "HTC Sync" kies bied de Desire Z daarnaast toch nog steeds zich zelf ook aan als diskdrive. En dat is vreselijk frustrerend aangezien de SD kaart dan niet vrij is voor gebruik met HTC Sync.

Ik heb regelmatig de indruk dat het iets te maken heeft met traagheid op de PC en/of de telefoon. Wat ik dan vaak doe is mijn Outlook en daar over heen HTC Sync geopend laten. Soms helpt dat voldoende om in ieder geval mijn contacten en agenda gesynchroniseerd te krijgen (het enige waar ik HTC Sync voor gebruik). Het zou echter beter zijn dat de Desire Z daadwerkelijk dat gene doed wat je op het USb keuzescherm hebt aangetikt... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Phntm schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:22:
Jongens, ik had een vraag ooit hier gesteld en nooit antwoord op gekregen, dus ik ga dat blijven vragen tot iemand zin heeft om op te letten,[...]
Als je zo nodig een antwoord op je vraag wil hebben bel je toch met HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Arie- schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:21:
[...]
Als je zo nodig een antwoord op je vraag wil hebben bel je toch met HTC?
Zij zijn ook niet zo even leuk om duidelijke antwoorden te geven of dingen die ik al behandelt heb. Dus vraag ik een andere meerderheid die dezelfde telefoon bezit. In ieder geval, het is me opgevallen dat dit alleen voorkomt bij mijn eigen PC. Bij mijn vaders PC werkt dit zonder enkel probleem.

Probeer maar eens een andere computer dan je main dus. Verder bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:39

TVL

Phntm schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:15:
[...]

Zij zijn ook niet zo even leuk om duidelijke antwoorden te geven of dingen die ik al behandelt heb. Dus vraag ik een andere meerderheid die dezelfde telefoon bezit. In ieder geval, het is me opgevallen dat dit alleen voorkomt bij mijn eigen PC. Bij mijn vaders PC werkt dit zonder enkel probleem.

Probeer maar eens een andere computer dan je main dus. Verder bedankt.
Het gaat meer om de toonzetting van je berichtje. Dit komt niet zo netjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik gebruik de standaard mail applicatie.

Vroeger was het zo dat als ik een keer naar beneden scrolde, deze mail app automatischs m'n mail ging vernieuwen.

Nu moet ik eerst menu>vernieuwen, en dat zijn toch 2 stappen extra :)

Iemand een idee hoe ik de oude instelling weer terug krijgen? Ik zie het niet staan onder de mail settings :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-08 15:56
Grolsch schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:10:

Vroeger was het zo dat als ik een keer naar beneden scrolde, deze mail app automatischs m'n mail ging vernieuwen.

Iemand een idee hoe ik de oude instelling weer terug krijgen? Ik zie het niet staan onder de mail settings :?
Je kan bij je instelling voor sync (bij settings -> accounts en sync) aanpassen dat je email automatisch
vernieuwd zodra je je email opent. (Het heet update when opened, gewoon even aanvinken)

Ik weet niet of dat was wat je bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Vlamonw schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:34:
[...]

Je kan bij je instelling voor sync (bij settings -> accounts en sync) aanpassen dat je email automatisch
vernieuwd zodra je je email opent. (Het heet update when opened, gewoon even aanvinken)

Ik weet niet of dat was wat je bedoelde?
Dat gebeurt ook wel, maar ik had het zo ingesteld dat wanneer ik naar beneden scrollde en dan los liet dat m'n mail werd vernieuwd.

Zo'n beetje hetzelfde als met twitter (ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Geen matches
Iemand anders een idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Geen matches
Je kan ook op de 'refresh' button klikken, linksbovenaan, onder het pijltje om je mailaccount te selecteren...

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Grolsch schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:10:

Zeker weten dat dat niet met K9 was? Volgens mij heeft dit namelijk nooit gekund met de mailapplicatie (wel met Gmail geloof ik).

Overigens heb ik bij een imap-server syncen uitstaan maar sync hij soms stiekem toch, en zegt hij een paar uur nadat ik voor het laatst mail heb gecheckt ineens dat ik nieuwe mail heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54
Ik heb sinds kort rode strepen op het beeld als ik m open, of juist dicht doe. Als ik een keer in half open toestand langs de zwarte multikabel veeg met een sleutel oid, verdwijnt het weer. Iemand nog een adres waar ik een nieuw kabeltje kan bestellen? Met gangbare Google-resultaten kom ik alleen uit op lcd-schermen, touchscreens en af en toe een achterklepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Volgens mij kon ik ooit per land de kaarten voor Google maps en navigatie downloaden op mijn Desire Z. Ikkan die optie nu alleen niet meer vinden en volgens mij ben ik de al gedownloade kaarten ook kwijt sinds de laatste update. Aangezien ik de ruimte heb en die kaarten wel handig zijn, zou ik het wel leuk vinden ze weer terug te halen. Kan iemand mij wijzen hoe ik dat regel? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Nu online
BeF-Bacchus schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:53:
Kan iemand mij wijzen hoe ik dat regel? Bedankt!
Start Maps > Menu > Meer > Instellingen > Google Labs > Kaartgebied vooraf cachen
Werkt 't? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ja, die optie heb ik ook bekeken. Maar als ik BB goed begrijp bedoelt hij echt het downloaden van kaarten van specifieke landen. Dit downloaden is gratis, maar het activeren van deze kaarten of het activeren van de navigatie begeleiding van deze kaarten kost vervolgens een x bedrag per maand. Ik kan helaas ook niet meer vinden hoe deze kaarten te downloaden zijn, zeker een kwartier verschillende menu's doorlopen.
Mogelijk is dit onmogelijk gemaakt voor custom ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24
Nu dat de Android 4.0.1 (Ice Cream Sandwich) sourcecode vrijgegeven is door Google ben ik benieuwd hoe lang het duurt voordat XDA een volledig werkende ROM voor onze geliefde Desire-Z uitbrengt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb het volgende probleem.

Mijn ontvangen smsjes hebben een tijdstip welke 3 a 4 minuten in de toekomst ligt.

Dat is erg irritant.

Ik verstuur bericht om 13:54 (deze tijd wordt goed weergegeven)
Ik ontvang bericht om 13:55, maar volgens het bericht is deze ontvangen om 13:58
Ik verstuur bericht om 13:56, maar dit bericht wordt dus boven het ontvangen bericht geplaatst.

Kent iemand dit :?

De tijd staat goed van m'n toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Arie- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:47:
Ja, die optie heb ik ook bekeken. Maar als ik BB goed begrijp bedoelt hij echt het downloaden van kaarten van specifieke landen. Dit downloaden is gratis, maar het activeren van deze kaarten of het activeren van de navigatie begeleiding van deze kaarten kost vervolgens een x bedrag per maand. Ik kan helaas ook niet meer vinden hoe deze kaarten te downloaden zijn, zeker een kwartier verschillende menu's doorlopen.
Mogelijk is dit onmogelijk gemaakt voor custom ROM's.
Dat is inderdaad wat ik bedoel. De Google Maps "cache x km rond punt y"-functie ken ik ook maar heeft maar beperkte functionaliteit, vooral vanwege die beperkte "x". Ik heb geen custom ROM maar wel een (de meest) recente update. Ik heb wel een donkerbruin vermoeden dat daarbij iets veranderd of uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Grolsch schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:58:
Ik heb het volgende probleem.

Mijn ontvangen smsjes hebben een tijdstip welke 3 a 4 minuten in de toekomst ligt.

Dat is erg irritant.

Ik verstuur bericht om 13:54 (deze tijd wordt goed weergegeven)
Ik ontvang bericht om 13:55, maar volgens het bericht is deze ontvangen om 13:58
Ik verstuur bericht om 13:56, maar dit bericht wordt dus boven het ontvangen bericht geplaatst.

Kent iemand dit :?

De tijd staat goed van m'n toestel.
Vodafone zeker? Die hebben een kleine issue met de tijd op het netwerk :+ Of hadden, een tijdje terug. Weet niet of er wat aan te doen is, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Geen matches
nee, ik heb Intercity met KPN netwerk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 14:44
Geen matches
Ik heb dat probleem soms ook, ook KPN netwerk (via Hi).

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb het ook, beetje irritant inderdaad. Maar goed, ik zal me er niet zo druk over maken. Sinds ik MIUI draai heb ik er volgens mij geen last meer van.. dacht ik.

Misschien biedt de optie 'tijd automatisch bijhouden' (ofzoiets) soelaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00

JB

Cédric roelt!

ZIjn er mensen die ook een "plasma" effect hebben met hun HTC Desire Z scherm? Ik heb inbrandingsverschijnselen als ik een bepaald scherm zoals Wordfeud lang laat open staan. Het trekt vervolgens wel weg maar dit lijkt me niet echt normaal, het fenomeen treed al op als ik het scherm een minuut op een zelfde stand laat staan.

Weet ook niet of HTC dit als garantie gaat zien :?

Mijn boefje is liev!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
De afgelopen dagen werken de notificaties en push mail niet zo lekker op mijn Desire Z. Meer mensen die daar last van hebben? (zowel Hi netwerk als wifi)

Voorbeelden:
- Push-mail van Gmail werkt niet. Voor mijn werk maken we gebruik van Gmail en deze mail ontvang ik ook op de Desire Z. "vroeger" (tot een week of 2 geleden) kwam email vaak eerder op mijn telefoon binnen, dan in Outlook op de laptop. De laatste tijd moet ik Gmail echt openen voordat hij gaat syncen. En zie dan ook pas nieuwe mail binnendruppelen. (die dan eigenlijk al 'oud' is..)
- Notificaties van bijvoorbeeld Wordfeud komt niet altijd door, of met vertraging. Eerder kreeg ik altijd een melding als het mijn beurt is, de laatste tijd vaak niet. Ook Whatsapp heeft af en toe van die momenten dat de notificatie niet verschijnt.

Telefoon is niet geroot en draai met stock Android (2.3.3) / ROM (Sense 2.1), maak alleen gebruik van GO Launcher ipv Sense.

Iemand een idee?
Cache wissen, opnieuw starten en aps opnieuw installeren hebben niet geholpen..

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 12:33

pclinde

TechGaming.nl

Merijn. schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:59:
De afgelopen dagen werken de notificaties en push mail niet zo lekker op mijn Desire Z. Meer mensen die daar last van hebben? (zowel Hi netwerk als wifi)

Voorbeelden:
- Push-mail van Gmail werkt niet. Voor mijn werk maken we gebruik van Gmail en deze mail ontvang ik ook op de Desire Z. "vroeger" (tot een week of 2 geleden) kwam email vaak eerder op mijn telefoon binnen, dan in Outlook op de laptop. De laatste tijd moet ik Gmail echt openen voordat hij gaat syncen. En zie dan ook pas nieuwe mail binnendruppelen. (die dan eigenlijk al 'oud' is..)
- Notificaties van bijvoorbeeld Wordfeud komt niet altijd door, of met vertraging. Eerder kreeg ik altijd een melding als het mijn beurt is, de laatste tijd vaak niet. Ook Whatsapp heeft af en toe van die momenten dat de notificatie niet verschijnt.

Telefoon is niet geroot en draai met stock Android (2.3.3) / ROM (Sense 2.1), maak alleen gebruik van GO Launcher ipv Sense.

Iemand een idee?
Cache wissen, opnieuw starten en aps opnieuw installeren hebben niet geholpen..
Mijn push-mail van Gmail werkt ook niet perfect. Soms krijg ik e-mails binnen op mijn tablet maar niet op mijn telefoon. Ik heb ook een Hi netwerk en ervaar ook de problemen met een wifi connectie. Ik heb gewoon Sense met de stock Android rom 2.3.3.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Merijn. schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:59:

bende tekst
Jep, agree, ik herken het. Mail kwam eerder altijd gelijk binnen, nu soms 2-3 dagen vertraging, of helemaal niet. Ik sync af en toe zelf m'n mail nu. Erg erg vervelend!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Same, push mail van Gmail doet het vaker niet dan wel. Ik heb mezelf inmiddels aangewend regelmatig zelf te vernieuwen, maar storend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,
Ik heb mijn HTC Desire Z per ongeluk ingesteld in het Engels. Nu wil ik hem heel graag terugzetten naar het Nederlands, maar deze optie staat er niet meer bij en dat terwijl dit eerst wel altijd zo was! De enige talen die ik nog kan kiezen zijn: Engels, Duits, Italiaans en Frans.
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen hoe ik de Nederlandse taal weer terug kan krijgen? Het liefst zou ik dat doen zonder dat ik mijn telefoon moet terugzetten naar de fabrieksinstellingen i.v.m. behouden van apps. maar als dit de enige mogelijkheid is, zal ik wel moeten.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Geen matches
Menu > Instellingen > Taal en toetsenbord > Taal selecteren.
Bij Touch Input staan ook nog een aantal taal opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00

JB

Cédric roelt!

JB schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:28:
ZIjn er mensen die ook een "plasma" effect hebben met hun HTC Desire Z scherm? Ik heb inbrandingsverschijnselen als ik een bepaald scherm zoals Wordfeud lang laat open staan. Het trekt vervolgens wel weg maar dit lijkt me niet echt normaal, het fenomeen treed al op als ik het scherm een minuut op een zelfde stand laat staan.

Weet ook niet of HTC dit als garantie gaat zien :?
Niemand die hier ook last van heeft?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik ben een tijdje tevreden geweest met mijn Desire Z, maar de laatste tijd vertoont hij kuren.
Ten eerst werd het HTC Sense proces afgesloten, met als gevolg dat wanneer ik om de home knop drukte het logo verscheen en ik een tijdje moest wachten tot de interface weer geladen was. Dat heb ik opgelost door Launcher Pro te gebruiken.

Maar de laatste dagen is het apparaat zichzelf gaan afsluiten, soms als ik hem gewoon uit mijn zak haalde was hij uitgegaan, en dat gebeurt nu zo vaak dat hij meestal maar 2 minuten aan blijft. Ik heb in dit topic al meerdere mensen gezien die hier ook over klaagden. Ik heb het ook wel eens eerder gehad maar toen loste het zichzelf weer op.

Nu gaat mijn DZ dus helemaal niet meer aan. Ook niet met de oplader. Ik heb HTC een mailtje gestuurd, hij is pas 3 maanden in gebruik. Ik vind dit wel raar. Hopen dat ze hem kunnen repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Qast schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:03:
Ik ben een tijdje tevreden geweest met mijn Desire Z, maar de laatste tijd vertoont hij kuren.
Ten eerst werd het HTC Sense proces afgesloten, met als gevolg dat wanneer ik om de home knop drukte het logo verscheen en ik een tijdje moest wachten tot de interface weer geladen was. Dat heb ik opgelost door Launcher Pro te gebruiken.

Maar de laatste dagen is het apparaat zichzelf gaan afsluiten, soms als ik hem gewoon uit mijn zak haalde was hij uitgegaan, en dat gebeurt nu zo vaak dat hij meestal maar 2 minuten aan blijft. Ik heb in dit topic al meerdere mensen gezien die hier ook over klaagden. Ik heb het ook wel eens eerder gehad maar toen loste het zichzelf weer op.

Nu gaat mijn DZ dus helemaal niet meer aan. Ook niet met de oplader. Ik heb HTC een mailtje gestuurd, hij is pas 3 maanden in gebruik. Ik vind dit wel raar. Hopen dat ze hem kunnen repareren...
Ik heb dit ook. Heb het vermoeden dat het komt doordat er op een bepaalde manier druk wordt gezet op het toestel in m'n broekzak (het gebeurt nóóit als hij gewoon op tafel ligt en da's veel vaker)...

Als het nog een keer gebeurt dan prop ik even iets tussen accu en accuklepje, ik vermoed dat dat het oplost namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Geen matches
Heel misschien de contactjes van de batterij? Even wat verder er uit buigen.

Had dit ook één dagje, constant viel hij uit. maar de volgende dag deed hij weer normaal. Nooit geweten waar het aan lag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:31
Sorcerer8472 schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:20:
[...]

Ik heb dit ook. Heb het vermoeden dat het komt doordat er op een bepaalde manier druk wordt gezet op het toestel in m'n broekzak (het gebeurt nóóit als hij gewoon op tafel ligt en da's veel vaker)...

Als het nog een keer gebeurt dan prop ik even iets tussen accu en accuklepje, ik vermoed dat dat het oplost namelijk.
Check, precies mijn probleem. :P

Ik kan het alleen niet reproduceren door het klepje eraf te halen en de accu in te drukken of heen en weer te schuiven, dus ik weet nog steeds niet wat het is. Ik dacht zelf aan een probleem met het moederbord, maar dat kan ik niet checken, uiteraard.

[ Voor 21% gewijzigd door Jaap-Jan op 04-12-2011 18:52 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qast
  • Niet online
maarud schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:29:
Heel misschien de contactjes van de batterij? Even wat verder er uit buigen.

Had dit ook één dagje, constant viel hij uit. maar de volgende dag deed hij weer normaal. Nooit geweten waar het aan lag :P
Ik had het vanmiddag ook toen hij op m'n bureau lag. Ik had hem aangezet, en deed wat dingen, en na 2 minuten liep hij vast en het scherm werd zwart. Zelfde verhaal. Kon hem weer niet opnieuw aanzetten maar de batterij moest eruit en er weer in. Snap er niks van.

Ik ga nu even naar die contactjes kijken misschien dat dat het inderdaad is.

Edit, niet gelukt. De contactjes zien er gewoon goed uit en ik weet zeker dat ze gewoon contact maken. Zelfs al duw ik de batterij een beetje extra er tegen aan. Het toestel gaat nog steeds niet aan.

Erg vervelend dit, en ik zit ook niet op een reparatie van 3 weken te wachten. Als ik die reparatie überhaupt wel krijg want ik heb hem in een webwinkel van niks besteld. Nu eerst maar even afwachten op de reactie van HTC en hem een nacht laten liggen zonder batterij.

Overigens ben ik voorzichtig met dit toestel geweest en heb hem ook nooit laten vallen. Zou heel vervelend zijn om tijdens de feestdagen onbereikbaar te zijn...

[ Voor 32% gewijzigd door Qast op 04-12-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Geen matches
Kijk morgen weer eens.. die van mij tripte hem ook een dag, volgende dag weer alsof er niets aan de hand is geweest... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qast
  • Niet online
maarud schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:52:
Kijk morgen weer eens.. die van mij tripte hem ook een dag, volgende dag weer alsof er niets aan de hand is geweest... :P
Uiteraard, ik hoop echt dat hij het morgen weer doet. Dan kan ik namelijk mijn contacten en dergelijken backuppen. Morgen ook maar eens HTC bellen..

Nou, hij doet het nog steeds niet. Heb naar HTC gebeld en ze zeiden dat ik 'm hier in de buurt langs kon brengen bij The Phone House. Daar zou hij binnen 24 uur gerepareerd kunnen worden. Dat zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn, het klinkt mooi, maar of ze het ook waarmaken weet ik niet. Achja ik kan hem wel een paar daagjes missen. Wel een nette service, kreeg meteen iemand aan de lijn. Dus morgen maar eens langs gaan daar.

Nog een update: Via de mail lieten ze weten dat ze hem ook konden ophalen. Nu komt er dus morgen iemand langs die hem ophaalt. Nette service!

[ Voor 45% gewijzigd door Qast op 06-12-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
Sinds enige tijd last van een touchscreen wat een eigen leven lijkt te lijden... Er worden applicaties geopend die ik niet wil openen, regelmatig wordt er totaal niet op mijn input gereageerd etc. Heel vervelend en niet werkbaar. Probleem is echter dat de problemen volkomen random zijn en niet reproduceerbaar. Na contact met de HTC Support een nieuwe simkaart wezen halen (zonder probleem van Vodafone gehad, dus Vodafone +1) want volgens de HTC medewerkster zou het wellicht daar aan liggen, maar ook met de nieuwe simkaart doen de problemen zich voor. Zonder simkaart heb ik het probleem helemaal nog niet kunnen reproduceren, maar aan een telefoon zonder simkaart heb ik niet zo veel, dus dat probeer ik niet zo lang. Misschien probeer ik dat morgen nog eventjes wat langer, maar ben bang dat mijn toestel wederom voor reparatie weg moet... Dit is duidelijk mijn laatste HTC toestel voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
@Juronymous:
Bij mij is het vooral TweetDeck die steeds uit zich zelf weer opstart nadat ik hem al lang afgesloten had. Dna hoor ik ineens weer een pling-geluidje dat er nieuwe tweets zijn. Dit hoort echter dus neit te gebeuren als TweetDeck correct afgesloten zou zijn.

Daarnaast heb ik ook wel eens er last van dat het touchscreen niet op input lijkt te reageren. Soms maak ik het mee in TweetDeck en kan ik alleen verder als ik uit en dan weer in TweetDeck ga. Dat het scherm niet op input reageert heb ik verder in de Streaming Mediaplayer. Ik kijk 's avonds in bed nog wel eens filmpjes vanaf internet, dan wil ik even anders gaan liggen en dan schuift mijn overtrek over het scherm heen (ja ik houd hem onder de lakens om te voorkomen dat ie zomaar op de grond donderd). Vervolgens reageert hij niet meer op input op het scherm. Als ik 2 maal de Menu-knop indruk reageert het touchscreen weer.

Edit:
Oh ja, voor de volledigheid: mijn SIM-kaart is van Simyo.

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 11-12-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qast
  • Niet online
Ik heb mijn HTC laten ophalen en ze hebben hem kosteloos gerepareerd. En niet zo'n kleine reparatie ook want ze hebben een hele boardswap gedaan. Hij werkt nu weer prima. Het was ook nog eens zeer snel geregeld, woensdagavond werd hij opgehaald en zaterdagmorgen kwam hij weer aan. Zelfs het voorrijden was gratis. En het is binnen 3 dagen geregeld. Geweldige service dus, HTC +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
Joen schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:48:
@Juronymous:
Bij mij is het vooral TweetDeck die steeds uit zich zelf weer opstart nadat ik hem al lang afgesloten had. Dna hoor ik ineens weer een pling-geluidje dat er nieuwe tweets zijn. Dit hoort echter dus neit te gebeuren als TweetDeck correct afgesloten zou zijn.

Daarnaast heb ik ook wel eens er last van dat het touchscreen niet op input lijkt te reageren. Soms maak ik het mee in TweetDeck en kan ik alleen verder als ik uit en dan weer in TweetDeck ga. Dat het scherm niet op input reageert heb ik verder in de Streaming Mediaplayer. Ik kijk 's avonds in bed nog wel eens filmpjes vanaf internet, dan wil ik even anders gaan liggen en dan schuift mijn overtrek over het scherm heen (ja ik houd hem onder de lakens om te voorkomen dat ie zomaar op de grond donderd). Vervolgens reageert hij niet meer op input op het scherm. Als ik 2 maal de Menu-knop indruk reageert het touchscreen weer.

Edit:
Oh ja, voor de volledigheid: mijn SIM-kaart is van Simyo.
Bij mij gebeurt het volkomen random en ook in een veelvoud van apps. Vooral binnen de sms en mail app is het echt onwerkbaar. Dus ga binnenkort naar dichtstbijzijnde reparatiepunt.

@Quast:
Mijne heeft ook al een keer een boardswap gehad, gaat inmiddels voor de tweede reparatie. Dus HTC -1. :'(

• Juronymous
Juronymous schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:45:
[...]

Bij mij gebeurt het volkomen random en ook in een veelvoud van apps. Vooral binnen de sms en mail app is het echt onwerkbaar. Dus ga binnenkort naar dichtstbijzijnde reparatiepunt.

@Quast:
Mijne heeft ook al een keer een boardswap gehad, gaat inmiddels voor de tweede reparatie. Dus HTC -1. :'(
Van de week twee keer bij het KPN Business Centre in Den Bosch geweest voor mijn HTC Desire Z. Geen KPN klant, maar blijkbaar heeft HTC overeenkomsten met wat reparatiecentra in Nederland en dit was voor mij het dichtstbijzijnde plekje voor reparatie. Eerste keer is er volledig nieuwe software op de telefoon gezet, maar dat mocht helaas niet baten. Tweede keer mijn telefoon achter gelaten en wordt het een stuk rigoureuzer aangepakt, de complete bovenkant van de telefoon gaat vervangen worden, dus scherm en de draad van boven- naar onderkant. Hopelijk volgende week klaar, want ik baal een beetje van mijn alternatieve toestel (Sony Ericson Z600, enige beschikbare toestel wat ik nog thuis had liggen). Inmiddels al naar nieuwe toestel aan het kijken geweest, maar ik hoop stiekem toch dat het goed komt met mijn Z, want het is een erg fijn toestel, mits het naar behoren werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereat
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05-2021
Dag mensen!

Door mijn 1 jarig abonnement mag ik alweer verlengen en kan ik dus n nieuw toetsel uitzoeken.
Wacht eigenlijk nog op een opvolger van de desire z. Iemand enig idee of daarop te wachten is?

en anders leuke ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
valt me nog mee dat niemand het van jullie heeft over dat de desire hd recentelijk een android upgrade heeft gehad en de desire z nog niet.. zijn (behalve qwerty en scherm) toch wel vrij identieke toestellen, ook tegelijk uitgekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
@Pusherman De Desire Z is altijd het "jongetje in de hoek" geweest bij HTC. Ik verwacht dat Stock-users de update over een maand (of langer) of niet krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Kereat schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:06:
Dag mensen!

Door mijn 1 jarig abonnement mag ik alweer verlengen en kan ik dus n nieuw toetsel uitzoeken.
Wacht eigenlijk nog op een opvolger van de desire z. Iemand enig idee of daarop te wachten is?

en anders leuke ideeen?
Zover ik weet heeft HTC voorlopig geen Qwerty foon in de pijplijn zitten. Een leuk alternatief is de motorola Droid 3 (4 is voorlopig alleen in de VS verkrijgbaar)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als er al een update komt hoop ik dat die het memoryprobleem niet erger maakt :X
Moet nu om de week ofzo rebooten omdat anders continu sense opnieuw laadt en je telefoon 15 seconden ofzo onbruikbaar maakt...

Ik snap ook niet dat de HD een update krijgt en de Z niet... Ik zie in mijn omgeving veel meer mensen met een Z; maar de HD is meer verkocht dan neem ik aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Zijn er nog mensen die last hebben van de achterkant van de Desire Z die lelijk wordt?
hoewel die steeds in een beschermhoesje zit beginnen daar krassen op te komen en vlekken.
Hij pas 2 maand oud...
Pagina: 1 ... 43 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!