Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:02
Matched: z
RLHSniper schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:25:
heb nu een aantal keren gemerkt dat ik tijdens het typen van een sms in het beantwoord scherm opeens het scherm naar boven scrolt en het typ veld uit beeld gaat en typen niet meer lukt. Moet vervolgens naar beneden scrollen, typ veld aantikken en weer verder gaan. Vaak gebeurd het na een aantal toetsaanslagen opnieuw. Een bepaald patroon hoe dit gebeurd heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Zijn er meer mensen met dit probleem en evt. een oplossing? Of hoe het probleem wordt veroorzaakt?
Ja, dat heb ik ook een paar keer gehad. Ik denk dat het met het draaien naar landscape misgaat. Het inputvlak is dan vaak al kleiner dan het hoort (naar boven gescrollt).

Verder moet geregeld Home opnieuw starten, waarbij de zeven thuisschermen geheel opnieuw opgebouwd worden. Maar het vervelendste is voor mij ook de accuduur. Gisteren om 23:00 op 60 procent laten liggen zonder oplader, vanochtend om tien uur nog 5 procent over en na een kwartier schakelde het toestel uit.

Bij Accuduur staat echter niets abnormaals wat betreft accugebruik, voornamelijk het scherm met 70 procent. Gaat het scherm niet geheel uit misschien?

Verder een toptoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Matched: desire, z
Flasherrr schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:32:
Net toch maar mobiel geroot en overgeclocked. Moet zeggen dat ik totaal geen spijt heb!! Het is relatief simpel maar alles werkt echt een stuk soepeler/sneller!
Wil dit graag ook weer doen, maar draai jij nu gewoon ook nog de stock rom ?? Dus met sense en alles? Want de overclock werkt volgens mij (nog) niet op de kernel van de CM mod, die ik dus nu gebruik. Althans, heb jij de vision_oc.ko methode gebruikt??

Voor de rest erg positief met de dag. Vind m wel wat zwaar al met al, zeker omdat ik ook nog tijdelijk met de Nexus in de weer ben, maar goed denk dat het wel went na verloop van tijd. Voor de rest erg lang bezig geweest een goede 1 op 1 backup restore uit te voeren van een Cyanogen Nexus naar de Cyanogen Desire Z maar dit is nog een heel karwei om te realiseren, voornamelijk omdat er enerzijds Apps2SD EXT draaide op de nexus en dit niet meer van toepassing is op de Z. Maar goed ik denk dat ik nu ready 2 go ben :D Alleen nog de OC wil ik dus terughebben naar 1017mhz......

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:05

Sorcerer8472

Mens sana?

Ah, mooi van die inbox dan :)
Maar hoe zit het met 'advertenties' waar sommigen hier het over hebben?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
IceEyz schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:18:
[...]

Ja, dat heb ik ook een paar keer gehad. Ik denk dat het met het draaien naar landscape misgaat. Het inputvlak is dan vaak al kleiner dan het hoort (naar boven gescrollt).

Verder moet geregeld Home opnieuw starten, waarbij de zeven thuisschermen geheel opnieuw opgebouwd worden. Maar het vervelendste is voor mij ook de accuduur. Gisteren om 23:00 op 60 procent laten liggen zonder oplader, vanochtend om tien uur nog 5 procent over en na een kwartier schakelde het toestel uit.

Bij Accuduur staat echter niets abnormaals wat betreft accugebruik, voornamelijk het scherm met 70 procent. Gaat het scherm niet geheel uit misschien?

Verder een toptoestel.
Ik herken de problematiek rondom de accuduur/hoge percentage schermverbruik. Heel even leek het er op dat de batterij langer mee zou gaan, maar dat valt me tot nu toe vies tegen. Ook bij mij staat de weergave van het scherm continu minstens op 70%, ook al raak ik deze gedurende een aantal uren niet aan en staat de helderheid zo laag mogelijk.

Ik doe er vrijwel niets mee en haal niet het einde van de avond. Vanmiddag ga ik er denk ik even mee langs de winkel waar ik 'm heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb het toestel sinds gisteren en toen kon ik gewoon apps downloaden uit de marketplace. Vanochtend start ik het toestel op om weer wat leuke apps te gaan downloaden. Wanneer ik nu een app selecteer om te gaan downloaden dan blijft deze staan op Download Starten. Heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet werkend. Van andere mensen heb ik al gehoord dat de marketplace bij hun wel werkt, de fout ligt dus bij mijn toestel. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 22:13
monnick schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:45:
Ik heb het toestel sinds gisteren en toen kon ik gewoon apps downloaden uit de marketplace. Vanochtend start ik het toestel op om weer wat leuke apps te gaan downloaden. Wanneer ik nu een app selecteer om te gaan downloaden dan blijft deze staan op Download Starten. Heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet werkend. Van andere mensen heb ik al gehoord dat de marketplace bij hun wel werkt, de fout ligt dus bij mijn toestel. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Market problemen zijn random. Ik heb ze ook (Gewone Desire). Het enige wat je kunt doen is de download stoppen en weer starten. Some helpt het om te swichen tussen wifi en 3G en dan de download opnieuw te starten.
Het ligt aan Googles server die de load blijkbaar niet goed aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:37

oXygeN

oftewel oxje...

monnick schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:45:
T-mobile?

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Nee Vodafone, ik heb het overigens zowel via Wifi als 3G geprobeerd. Al meerdere malen telefoon opnieuw opgestart, Cache geleegd....het haalt allemaal niks uit :(

EDIT: Nog een vraagje: weet iemand of het met een bepaalde toetsenbord combinate mogelijk is om tekst te deleten (dus niet backspace)? Op de Nokia E71 kon dit met Shift + Backspace, maar misschien is er op de Desire Z een andere toetsencombinatie voor?

[ Voor 44% gewijzigd door monnick op 19-11-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Geen matches
En af- en aanmelden op Talk dan? Dat verhelpt bij mij meestal het probleem. Overigens moet ik soms dan wel meerdere keren af- en aanmelden direct na elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
http://www.androidworld.n...de-market-op-19-november/

Market problemen kan ook hiermee te maken hebben denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Joen schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:21:
En af- en aanmelden op Talk dan? Dat verhelpt bij mij meestal het probleem. Overigens moet ik soms dan wel meerdere keren af- en aanmelden direct na elkaar.
Gisteravond heb ik Google Talk uitgeschakeld. Als ik nu Google Talk start vanuit het menu dan krijg ik heel eventjes het Talk logo te zien en daarna gebeurd er niks... :? Is er samenhang tussen Talk en de marketplace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kingpinda schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:05:
Hoi ik zit ook even te klooien met de navigatie... Ik zie door de bomen het bos niet meer.. weet niet wat google is en wat htc/route66 is. Heb nu wel wat kaarten gedownload via htc route66 en htc maps geintegreerd in google maar wat moet ik nu gebruiken? googlemaps of die carpanel?

Ik wil namelijk testen om zonder 3g te navigeren aan de hand van de opgeslagen kaarten... maar duurt nu een tijdje om routebeschrijving te geven.

Verder stel dat ik voice nav via route66 wil... Ik zie in dat programmaatje dat je bij elk land kunt kiezen. 5 euro voor een maand 10 voor een jaar en 20/30 voor levenslang. geld dat dus voor ELK LAND? dus als ik nederland belgie en duitsland wil levenslang betaal ik dan 20/30 euro 3 x??? Kan hier niks van vinden...

edit:

Hmm ok met het autopaneel dus... eerst adres ingeven en dan vraagt ie of je met premium nav of met google maps wilt navigeren. Premium is nu trial ingegaan voor een maand worldwide en die calculeerd dan ook flitsend snel de route naar berlijn. maar google maps is nu nog steeds bezig te calculeren... zie dit niet goed komen... terwijl toch de maps van route66 zijn geintegreerd in googlemaps nu..

Dus voor roaming nav is het dan toch handig om voor premium te gaan want google werkt niet zonder 3g..
en ok... 3g weer aangezet en weer proberen te navigeren naar berlijn met route66 downloaded maps. lijkt erop dat ie wat gaat doen en jawel... konden bestemming niet verstaan zoals hierboven :/
Je bent al verder dan ik met het uitzoekwerk.. maar eeh route66? Zie je dat ook ergens staan dan?

Ik heb autopaneel, locations, maps, navigatie, en zie werkelijk door de bomen het bos niet.
Het liefst wil ik via autopaneel kunnen navigeren met google-maps, maar dan dus die melding "kan locatie niet verstaan".

Met de premiumnavigatie worden vooral routes uitgewerkt waar geen bal van klopt (dus vertrouw ik niet zo)..

Los daarvan begrijp ik de samenhang van al die verschillende apps niet helemaal..

Oplossing nu: via een van de homescreens lang indrukken, dan naar "snelkoppeling" en dan naar "routebeschrijving en navigatie" en dan voer ik adres in en maakt ie een icoontje op het homescreen. Bijvoorbeeld "werk".. als ik dan dat icoontje aanklik start googlemaps op, met adres dus al voorgeprogrammeerd en kan ik rijden..
(dat principe zou ik graag willen maar dan via het autopaneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Gamepie56 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:05:
ik zie al wel wat krasjes op het batterijklepje... gewoon omdat ik hem neerleg en dergelijke.. bij jullie ook?
Hier helaas ook, ja. Scherm is nog helemaal gaaf gelukkig en een telefoon is om gebruikt te worden. Wat is wel vervelend vind is dat de luidspreker boven aan het scherm verzonken is, daar zit nu al wat troep in en dat krijg je er niet uit!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:31:
[...]

Met de premiumnavigatie worden vooral routes uitgewerkt waar geen bal van klopt (dus vertrouw ik niet zo)..
Klopt, de routes van premium navigatie slaat vaak helemaal nergens op.
Google maps werkt ook prima maar die is dan weer niet offline te gebruiken.
Ik ga iig niet betalen voor de premium navigatie. Misschien dat dat nog veranderd als er een update uit komt wat gezien het feit dat het allemaal nieuw is helemaal niet ondenkbaar zou zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:11:
[...]

misschien slecht bereik, dat kost bakken met accu-capaciteit
Hoi, nee bereik is prima hier. Snap er geen moer van! Nu ben ik 4 uur verder en heb nog maar 32% over. Ik zie dat ie wel push mail binnenhaalt, er stond 1 nieuwe mail. Maar dat kost toch niet zoveel accu vermogen. Wifi staat gewoon uit! Zo moet ik dat ding elke dag aan de lader hangen, laat staan als ik spelletjes of filmpjes ga bekijken.... :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zo'n telefoon moet ook elke dag aan de lader ja, je had toch niks anders verwacht? Gewoon elke avond als je naar bed gaat aan de lader en elke ochtend er weer vanaf. Vind het ook niet zo gek als die telefoon in 12 uur tijd behoorlijk wat accu gebruikt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik heb vandaag een trial van Sygic op de Z gezet. Kan ik hem 7 dagen uitproberen. Als hij bevalt schaf ik hem aan. Het is een fors bedrag, bijna 80 euro, maar de kaarten staan op de GSM, geen dataoverdracht dus geen bedragen nabetalen. Ziet er mooi uit, zal mij benieuwen. Vanmiddag kan ik hem uitproberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even terugkomend op het feit dat homescreen niet in landscape modus kan zonder het toetsenbord uit te klappen..
Hoe verklaren we dit plaatje dan?
http://www.selecthomeshop...ire_Z_Docking_Station.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:00
Heb de Z nog niet, maar m.b.t. het batterijverbruik, misschien is dit lijstje ook voor de Z handig?
How to Increase Battery Life on HTC Desire, EVO 4G and Droid Incredible

The HTC Desire, Evo 4G and Droid Incredible’s battery life gets a lot of negative attention. Many owners said that their phone’s battery dies at 6 hours! HTC and Sprint are taking steps to improve observed battery life. HTC is developing a number of handset software optimizations that are expected to increase device operating times.

You can also try various setting that will help extend the battery life.

* Traditionally WiFi, GPS, Bluetooth, and display brightness all greatly impact battery performance.
* With Android 2.1 another feature that can kill your battery are the Live Wallpapers. If you’re using Live Wallpaper just turn if off.
* Adjust the Brightness of the display (Menu | Settings | Sound & Display | Brightness). By default it is set to auto adjust but you can manually adjust it down. Consider adjusting the display timeout (Menu | Settings | Sound & Display | Screen Timeout). The default value is 1 minute but you can reduce it to as low as 15 sec but 30 seconds.
* By default your HTC Incredible vibrates every time you press a key. Turn it off by un-checking the box ‘Vibrate when typing’. Menu | Settings | Language & Keyboards | Touch Input | Text Input | Vibrate when typing.
* If Facebook, Twitter, MySpace, Email, App Updates, or many other things are constantly popping notifications, consider turning some of them off as notifications do impact battery performance; This is done in each app

To also help with Battery Life you can do these steps exactly:

1. Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2. Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3. Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well.

Ok, this is strange tricks, but many people said that it’s really works!

source: http://forum.xda-developers.com

[ Voor 5% gewijzigd door Aesculapius op 19-11-2010 13:06 ]

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Photoshop? Het zou best kunnen dat het homescreen in landscape mode kan, maar het kan ook prima dat dat plaatje zwaar gephotoshopped is, dat kost ook geen moeite.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:07:
Photoshop? Het zou best kunnen dat het homescreen in landscape mode kan, maar het kan ook prima dat dat plaatje zwaar gephotoshopped is, dat kost ook geen moeite.
klopt, maar das wel misleidende informatie dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Mwah misleidend... het is een demonstratie van die dock, zou het niet zozeer misleidend noemen aangezien die dock neergezet wordt zoals hij er in het echt ook uit ziet, dat het beeld van de telefoon zo niet in het echt is, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

hoefniks schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:04:
Ik heb vandaag een trial van Sygic op de Z gezet. Kan ik hem 7 dagen uitproberen. Als hij bevalt schaf ik hem aan. Het is een fors bedrag, bijna 80 euro, maar de kaarten staan op de GSM, geen dataoverdracht dus geen bedragen nabetalen. Ziet er mooi uit, zal mij benieuwen. Vanmiddag kan ik hem uitproberen. ;)
Ja Mobile Maps van Sygic gebruikte ik ook al op al mn Symbians, en hier voor de Z op de Nexus ook, imo de beste navi die je kan gebruiken echt nooit klachten gehad qua routekeuze, aanbod van mappen o.i.d.

Nu met de release van Sygic Aura op android ben ik over op Aura, wat in feite dezelfde mapdata heeft als Mobile Maps, maar dan met toevoeging van gebouwen in 3D en andere additionele info (waar beschikbaar). Echt superslick ziet ie er uit, werkt erg goed en offline te gebruiken, deze bezit ook een aparte map downloader op de telefoon, kan je vooraf alles binnenhalen.

Voor in mn auto heb ik hetzelfde besteld als met mn andere telefoons, een Brodit Passieve houder voor de Z (deze werkt echter alleen in ingeklapte modus), de actieve houder bestaat er ook om met je toetsenbord uitgeklapt te werken.
Aesculapius schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:06:
Heb de Z nog niet, maar m.b.t. het batterijverbruik, misschien is dit lijstje ook voor de Z handig?
[...]
Op de Nexus heb ik dat laatste rijtje met punten ook gevolgd (tenslotte is de N1 ook een HTC fabrikaat), en inderdaad heb ik de indruk dat de batterij een boost krijgt, weliswaar niet die "verdubbeling" maar goed in ieder geval gevoelsmatig is deze dan wel 100% opgeladen.
Ik ga het in ieder geval op mn Z ook doorvoeren, want dat is eigenlijk de enige echte min op deze telefoon imo. Misschien dat ik er na positieve ervaringen nog een 1800mAh in probeer, maar dat wacht ik nog even af.

[ Voor 22% gewijzigd door martincm op 19-11-2010 14:15 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Geen matches
Is er trouwens ook een manier om het trillen uit te schakelen voor de knopjes home, back etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 18:52
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:24:
[...]
dit is dan methode ondemand of ? (probleem is dat ik de eerste keer pas overklok dus :p
@quadrant score => processor op 1348mhz draaien => stabiel => 2400 (hier ergens rond)
games draaie uitzonderlijk vlot (ook films gaan ziekhard :p )
De vision.co.ko methode, volgens mij op moment ook enige. Ondemand bedoel je SetCPU mee?
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:16:
[...]
Hoi, heb jij een goede site met uitleg waar staat beschreven hoe het moet? Ik kom van winmo en daar deed ik ook alles mee, maar vind Android toch iets anders.

Hoe zit het met je accu? Die zal dan nog sneller leeg raken! De mijne vind ik bar slecht!!! :( |Heb het toestel nu 1 week, gisteren heeft ie tot 18.00 u aan de lader gehangen helemaal vol zat ie. 3g staat op automatisch, ik heb alleen mss een 30 a 45 min. wifi aangezet. Naar bed gegaan (met wifi uit) en nu de volgende ochtend nog maar 50% over !!! Dat vind ik op zich al een hele prestatie om dat voor elkaar te krijgen.... Moet ik hiermee terug gaan naar de winkel?? Wat vinden jullie?
http://hemorrdroids.net/overclocking-your-desire-z/ hier is een prima site. Staat zelfs een youtubefilmpje..
martincm schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 11:25:
[...]
Wil dit graag ook weer doen, maar draai jij nu gewoon ook nog de stock rom ?? Dus met sense en alles? Want de overclock werkt volgens mij (nog) niet op de kernel van de CM mod, die ik dus nu gebruik. Althans, heb jij de vision_oc.ko methode gebruikt??
Heb de vision_oc.ko methode gebruikt en draai alles nog stock (dus sense ed). Wacht nog even met custom roms aangezien er nog niet echt veel verbeteringen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik begin er nu toch wel een beetje moe van te worden dat ik nog steeds niks uit de market kan downloaden....Ben ik echt de enige met het probleem? Het onderhoud aan de marketplace zou geloof ik maar tot 13:00 duren, en bovendien zou je hier niks van moeten merken bij het downloaden van een app.

Zijn er nog standaard stappen die ik kan uitvoeren om het probleem misschien te verhelpen?
(hij zegt dus bij downloaden Download Starten, en dan gebeurt er niks)

Android noobie over-en-uit :p

[ Voor 8% gewijzigd door monnick op 19-11-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
monnick schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:56:
Ik begin er nu toch wel een beetje moe van te worden dat ik nog steeds niks uit de market kan downloaden....Ben ik echt de enige met het probleem? Het onderhoud aan de marketplace zou geloof ik maar tot 13:00 duren, en bovendien zou je hier niks van moeten merken bij het downloaden van een app.

Zijn er nog standaard stappen die ik kan uitvoeren om het probleem misschien te verhelpen?
(hij zegt dus bij downloaden Download Starten, en dan gebeurt er niks)

Android noobie over-en-uit :p
Ik test het nu even uit en idd bij mij blijft hij nu ook staan bij downloaden, zal dus wel een storing zijn of omdat ze nu er nog mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
disturbedmind schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:14:
[...]

Ik test het nu even uit en idd bij mij blijft hij nu ook staan bij downloaden, zal dus wel een storing zijn of omdat ze nu er nog mee bezig zijn.
Ah toevallig, nu werkt het ineens wel! In ieder geval bedankt voor het testen :)

Hoe zit het nou trouwens met task-killers enzo? Ik heb vernomen dat je die beter niet kan gebruiken? Dus als je in een app zit en je wilt naar een andere app gewoon even op de terug toets drukken en dan wordt de applicatie automatisch in standby gezet en gebruikt hij (bijna) geen batterij / data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Inderdaad, task killers gewoon laten voor wat het is.

En voor de mensen die hun te beperkend vinden, zou ik aanraden van de custom roms voor de Z in het oog t houden. Cyanogenmod voor de gewone desire enz, deden bij vele toch ook wel een mooi extraatje met de levensduur.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

martincm schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:09:
[...]

Ja Mobile Maps van Sygic gebruikte ik ook al op al mn Symbians, en hier voor de Z op de Nexus ook, imo de beste navi die je kan gebruiken echt nooit klachten gehad qua routekeuze, aanbod van mappen o.i.d.

Nu met de release van Sygic Aura op android ben ik over op Aura, wat in feite dezelfde mapdata heeft als Mobile Maps, maar dan met toevoeging van gebouwen in 3D en andere additionele info (waar beschikbaar). Echt superslick ziet ie er uit, werkt erg goed en offline te gebruiken, deze bezit ook een aparte map downloader op de telefoon, kan je vooraf alles binnenhalen.
Ben hem nu ook aan het testen. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Doen zij eigenlijk ook verkeers info via internet? Kon het zo snel in de interface niet vinden. Ben zowieso niet helemaal weg van de menu interface. Gelukkig is het rijden zelf beter.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 16:41

TVL

Ik heb de gewone versie 10 van Sygic geïnstalleerd op mijn Z. Had deze ook altijd op mijn Symbian (N96). Werkt erg goed en een stuk sneller als op mijn oude Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 21:02
Ik ben juist klaar met "minimalistisch gebruik". Als het echt moet krijg je toch 60+ uur uit de batterij getrokken, maar dan gebruik je hem meer als een simpel toestel dan een smartphone. En dat is toch een beetje zonde van zo'n mooi toestel. Toch wilde ik het eens proberen om te kijken wat ik mag verwachten als ik even geen stopcontact in de buurt heb.

Ik moet er wel bijvertellen dat ik toen ik nog 30% over had, ik angry birds gespeeld heb tot hij leeg was om hem aan de lader te kunnen hangen. Niets zo vervelend als op een vrijdagnacht zonder batterij te zitten :) Ohja dit was zijn 3de cyclus, dus in principe neemt dit nog toe?
  • Brightness stond rond de 10- 15% (geen idee of je ergens % kan zien in de sense interface)
  • Data uit (heb geen onbeperkt internet abo dus staat sowieso uit bij mij)
  • 80 berichten verstuurd/ontvangen
  • wifi uit, tenzij bij het browsen
  • bluetooth uit
  • 3 filetransfers via bluetooth vanaf laptop (5MB ofzo in totaal)
  • in totaal een uurtje gesurft via wifi
  • 20 minuten gebeld
  • all animations: on
  • screen timeout: 1minute
  • sound: vibrate
  • vibrate feedback: on
  • 's nachts gewoon laten aan staan
  • 20min angry birds
Moet wel zeggen dat ik een beetje schrok hoeveel een gesprek van je batterij snoept. Ik heb battery Indicator gebruikt voor het verbruik/de tijd in de gaten te houden en kwam uit op 61 uur. Als ik een creditcard had, had ik de pro gekocht en hier de log ook heen gezet, maar ik moest het met de free doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:56:
[...]
Hoi, nee bereik is prima hier. Snap er geen moer van! Nu ben ik 4 uur verder en heb nog maar 32% over. Ik zie dat ie wel push mail binnenhaalt, er stond 1 nieuwe mail. Maar dat kost toch niet zoveel accu vermogen. Wifi staat gewoon uit! Zo moet ik dat ding elke dag aan de lader hangen, laat staan als ik spelletjes of filmpjes ga bekijken.... :(
[/quote]

Ik heb hetzelfde probleem, krijg miss net 6 a 7 uurtjes uit m'n batterij terwijl ik er niks mee doe. Ontvangst is prima, en gebruik dan geen whatsapp. Bij accuweergave geeft hij aan dat het scherm 80% verbruikt, terwijl hij toch vooral standby staat.
Heb overigens al is naar fabrieksinstellingen hersteld en getest zonder wat dan ook draaiend. Zelfde probleem. Terug naar coolblue maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:05:
nog even terugkomend op het feit dat homescreen niet in landscape modus kan zonder het toetsenbord uit te klappen..
Hoe verklaren we dit plaatje dan?
http://www.selecthomeshop...ire_Z_Docking_Station.jpg
Huh? Het toetsenbord is hier gewoon uitgeklapt, dus vandaar de landscape modus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Sebastian schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:27:
[...]

Huh? Het toetsenbord is hier gewoon uitgeklapt, dus vandaar de landscape modus.
Plaatje is geupdate, daarvoor stond er eenzelfde plaatje maar dan met ingeklapt toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:28:
[...]

Plaatje is geupdate, daarvoor stond er eenzelfde plaatje maar dan met ingeklapt toetsenbord.
Ah, vandaar. Maar dan is het vast vernieuwd omdat het niet klopte met de werkelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ik heb psx4Droid gedownload en geinstalleerd, maar nu wil ik natuurlijk ook een spelletje spelen.

Is er een bepaalde term die ik moet gebruiken in de Market om spelletjes te vinden?

Ik zag het hier voorbij komen dus dacht ook eens proberen, maar loop nu tegen het feit aan dat ik geen spelletjes kan vinden in de Market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:30
Mit-46 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:49:
Ik heb psx4Droid gedownload en geinstalleerd, maar nu wil ik natuurlijk ook een spelletje spelen.

Is er een bepaalde term die ik moet gebruiken in de Market om spelletjes te vinden?

Ik zag het hier voorbij komen dus dacht ook eens proberen, maar loop nu tegen het feit aan dat ik geen spelletjes kan vinden in de Market.
PSX games kan je natuurlijk niet vinden in de Android Market. Deze zal je zelf moeten rippen en dan op je SD kaart zetten. Of ergens downloaden, maar dat zal je zelf moeten uitzoeken, omdat zulke zaken op GoT niet besproken mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
Geen matches
Oh....
Dat wist ik niet.

Ok bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
Vandaag mijn eerste probleem met het "hinge probleem" gehad.

Heb nog geen autocradle dus de telefoon tijdens navigeren op de zijkant tegen de kilometerteller gelegd. Zakt zo het toetsenbord naar beneden in de gleuf die tevoorschijn komt als je het stuur in hoogte versteld.

En nog vast ook! Beetje pielen en hij was er weer uit maar je staat toch raar te kijken. Nu op een half leeg pakje shag gelegd. Werkt ook perfect.
(GPS ontvangst super ! Maar ja, kom ook van de N97 af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
Vervolg op het niet aanwezig zijn van een microSD kaartje in mijn toestel van Coolblue, ik had ze gemaild, ze mailden me terug met de vraag waar er hier over was gesproken dat er wel een geheugen kaart bij zat, zij wisten daar namelijk eigenlijk niets van, heb ze de links doorgestuurd en ik krijg zojuist 'uit het niets' een mail "Je bestelling is ingepakt", ze sturen me dus zonder verdere omhaal een 8gb sandisk kaartje op. Geweldige service weer van Coolblue, het was een gesealde doos dus het is niet hun fout geweest dat het kaartje er niet bij zat.

Nou ben ik wel benieuwd wat er nou al op die bijgeleverde kaart stond? Misschien kan iemand me een zipfile doorsturen o.i.d.?

[ Voor 10% gewijzigd door KvdnBerg op 19-11-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
hoefniks schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:04:
Perfect programma. Makkelijke, intuïtieve aansturing, duidelijk beeld, duidelijk geluid noem maar op. Helemaal mijn ding. Op mijn symbian had ik ook al het programma McGuider staan. Is dus goed verder ontwikkeld. Je hebt de mogelijkheid om voor 15 euro per land de real time verkeersinformatie te ontvangen. Ik weet niet of dit een eenmalige betaling is of life time. Ikzelf vind dit niet zo interessant. Ervaring heeft me geleerd dat Nederland zo langzamerhand zo vol staat dat omleiden geen zin heeft. Je rijdt meestal de volgende file in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Holy fuck, gamen op de Desire Z is echt super gaaf!

Even SNesoid Lite (gratis) uit de marketplace halen, wat SNES roms op je SD-kaart knallen en spelen maar :D Heb net onder andere Super Mario World 1 & 2 getest, en dat speelt echt super. Wel eerst even in de settings van SNesoid de juiste toestel op je toetsenbord mappen naar de Snes knoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:05

Sorcerer8472

Mens sana?

@Tronic: klinkt nog als vrij heftig gebruik eigenlijk, vergeleken met het mijne :+ Denk dat het wel hetzelfde als de TP2 zal zijn in mijn geval (3 dagen haal ik wel makkelijk).

Verder heb ik altijd het idee dat het toestel er na een gesprek pas achter komt dat de spanning toch wel lager is dan het toestel had gedacht :+ Iig dat idee heb ik bij veel andere toestellen: is het eerst nog bijna vol, na kort gesprek ineens groot percentage minder. Is volgens mij meer gevolg van incorrect bijhouden van de accutijd in de rest van de tijd...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
Even terugkomend op het al dan niet aanwezig zijn van een blauwe notification LED, lijkt er sterk op dat dit er niet is. Heb zojuist getest met "LED me know" uit de market i.c.m. temproot m.b.v. VISIONary, daarmee kan je notications customizen, en dan heb je de keuze uit oranje, groen, keyboard backlight, backlight van de knopjes onder het scherm, camera flash en de led/backlight rondom de trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

Weet iemand of het nog mogelijk is om automatisch een timestamp onderin de hoek van foto's te zetten?
Dat kon namelijk wél met de HTC Desire, maar bij de Z vind ik het niet terug in de opties, ik mis het ;(.

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 11:01

SomerenV

It's something!

Hey allemaal,

Vanaf 26 december aanstaande kan ik mijn contract bij T-Mobile verlengen. Het zou eigenlijk eind deze maand zijn maar vanwege het veranderen van de termijn is dat dus met een maand verlengd. Ik baal er wel enorm van want m'n moeder kwam midden oktober naar me toe met het bericht dat mijn broertje had verlengd (Hij is voor de Nokia C6-00 gegaan) en dat ik dat waarschijnlijk ook zou kunnen. Niet dus! Zit nu al 2 maanden kwijlend naar filmpjes, reviews en forums te staren.

Anyways, ik had een vraagje: Hoe goed draait PSX4Droid op de Z? En kan iemand testen of GTA2 werkt? Op verschillende forums lees ik namelijk dat de sprites onzichtbaar zijn. En mocht het werken, kan iemand dan een filmpje maken? O-) Alvast bedankt _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:16:
Holy fuck, gamen op de Desire Z is echt super gaaf!

Even SNesoid Lite (gratis) uit de marketplace halen, wat SNES roms op je SD-kaart knallen en spelen maar :D Heb net onder andere Super Mario World 1 & 2 getest, en dat speelt echt super. Wel eerst even in de settings van SNesoid de juiste toestel op je toetsenbord mappen naar de Snes knoppen :)
Hou je mond eens, straks kost je me 350 euro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 18:52
SomerenV schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:35:
Anyways, ik had een vraagje: Hoe goed draait PSX4Droid op de Z? En kan iemand testen of GTA2 werkt? Op verschillende forums lees ik namelijk dat de sprites onzichtbaar zijn. En mocht het werken, kan iemand dan een filmpje maken? O-) Alvast bedankt _/-\o_
PSX4Droid draait zeer goed op de Z, vooral als je hem overclocked. Bij spellen zoals need for speed en driver loopt alles echt stuk soepeler en maakt het veel speelbaarder. GTA2 heb ik getest, (geniaal op mobiel btw) alles werkt perfect behalve het geluid. De muziek uit het spel loopt te snel en kan je niet uitzetten. Voor gta heb je overigens geen overclock nodig, grafisch niet zo zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:29
DennisMoore schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:42:
Weet iemand of het nog mogelijk is om automatisch een timestamp onderin de hoek van foto's te zetten?
Dat kon namelijk wél met de HTC Desire, maar bij de Z vind ik het niet terug in de opties, ik mis het ;(.
Dat kun je toch ook gewoon terugvinden in de metadata van het jpgje? Ik heb er eigenlijk altijd een schijthekel aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Weet iemand een manier om de Z te locken op trilstand? Als ik mijn telefoon beetpak druk ik soms per ongeluk op volume+ en dan is hij meteen van trilstand... m.i. erg onhandig gemaakt, maar ik zal mn telefoon we'll niet zo vast mogen houden ;)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 14:15
S0epkip schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:45:
Weet iemand een manier om de Z te locken op trilstand? Als ik mijn telefoon beetpak druk ik soms per ongeluk op volume+ en dan is hij meteen van trilstand... m.i. erg onhandig gemaakt, maar ik zal mn telefoon we'll niet zo vast mogen houden ;)
Ik zit met hetzelfde probleem, gebeurt meerdere malen per dag dat ik mijn telefoon per ongeluk op stil zet, of het geluid vol aan heb gezet, wat niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 13:36
Het lijkt erop dat de DZ ook last heeft van een "deathgrip". Zodra je 1 of 2 vingers op de onderste gedeelte onder het batterijklepje zet, valt er minimaal 2 streepjes weg van de ontvangst. Bij normaal vasthouden komt je hand hier ook overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Brabo-Joossie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:09:
[...]

Nej, brandt ook niet. Ik heb ook al een andere lader genomen en een andere kabel, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat 't ding gewoon kepoet is... :(
Na twee dagen... :(
Nou, nog wat verschillende manieren van opladen geprobeerd, op verzoek van Castle Telecom (andere kabel, aan de pc ipv de stekker, langer laten zitten), maar hij is er gewoon klaar mee... :'(
't Postkantoor is dicht vandaag, dus gaat ie maandag op de bus retour afzender. Hoop wel dat ze snel een vervanger sturen... :/

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
  • Laatst online: 16-07 12:56
JCreations schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:48:
Het lijkt erop dat de DZ ook last heeft van een "deathgrip". Zodra je 1 of 2 vingers op de onderste gedeelte onder het batterijklepje zet, valt er minimaal 2 streepjes weg van de ontvangst. Bij normaal vasthouden komt je hand hier ook overheen.
Getest hier, maar ik heb daar geen last van. Waar ik mijn hand ook tegenaan houd, ik zie geen verschil in bereikindicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Flasherrr schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:45:
[...]

PSX4Droid draait zeer goed op de Z, vooral als je hem overclocked. Bij spellen zoals need for speed en driver loopt alles echt stuk soepeler en maakt het veel speelbaarder. GTA2 heb ik getest, (geniaal op mobiel btw) alles werkt perfect behalve het geluid. De muziek uit het spel loopt te snel en kan je niet uitzetten. Voor gta heb je overigens geen overclock nodig, grafisch niet zo zwaar.
Hier ook alleen maar positieve ervaringen met psx4droid, de prog lijkt met elke release grote sprongen vooruit te maken. versie 1.7 draait als n tierelier, weer helemaal addicted aan metal gear en destruction derby _/-\o_
enige is echt die batterij, nou weet ik wel dat psx4droid sowieso een slurper is voor de accu en dat de rc1 van de cm mod ook niet het meest optimaal schijnt te zijn, maar meer in zn algemeenheid, batterijduur is echt om te huilen zo slecht. K hoop dat de cm mod hier nog wat verbeteringen in kan brengen plus de oplaadwijze een keer uitgevoerd te hebben zoals paar posts hierboven beschreven en met wat meer laadcycles een positief effect hebben. Ik wacht het nog even af, maar anders die Mugen 1800Mah er zeker in doen.

Verder alleen maar positieve dingen over de Z. Multimedia draait prima, gps dik in orde, toetsenbord is echt n waardevolle toevoeging t.o.v alleen n touchscreen, hinge is imo geen issue als dealbreaker zijnde werkt naar behoren. Alleen de juice nog te optimizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

Hmm, toch klopt er iets niet met die accu's.

Van de HTC site:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Batterij type: Oplaadbare Lithium-ion batterij

Capaciteit: 1300 mAh

Spreektijd:

* WCDMA: tot 400 minuten (6.5 uur)
    * GSM: tot 590 minuten

Standby tijd3:

* WCDMA: tot 430 uur (15 dagen)
    * GSM: tot 420 uur

Nu werkt de batterij tijd wel beter bij mij, maar op een dag van vnml standby is mn accu tegen 23.00 (08.00 van de lader af) toch echt +/- 15 % (=15 uur)

Nou geloof ik best dat het in realiteit wat minder is dan vermeld op de site en dat met standby in de echte wereld het verbruik wat meer is, maar volgens de site zou ik de helft van die tijd hebben moeten kunnen bellen??? Afgezien van het feit dat ie na 3 % van de opgegeven standby tijd al leeg is....

Begin (ook mede na het XDA-developpers forum gelezen te hebben) toch een ROM of zelfs productieprobleem te vermoeden.. Draadje XDA developpers

Overigens had het eerder genoemde truukje van laden, en daarna laden terwijl ie uitstaat, bij mij geen effect..

[ Voor 5% gewijzigd door Kortfragje op 20-11-2010 14:07 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 22-09 20:26
KvdnBerg schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:07:
Vervolg op het niet aanwezig zijn van een microSD kaartje in mijn toestel van Coolblue, ik had ze gemaild, ze mailden me terug met de vraag waar er hier over was gesproken dat er wel een geheugen kaart bij zat, zij wisten daar namelijk eigenlijk niets van, heb ze de links doorgestuurd en ik krijg zojuist 'uit het niets' een mail "Je bestelling is ingepakt", ze sturen me dus zonder verdere omhaal een 8gb sandisk kaartje op. Geweldige service weer van Coolblue, het was een gesealde doos dus het is niet hun fout geweest dat het kaartje er niet bij zat.

Nou ben ik wel benieuwd wat er nou al op die bijgeleverde kaart stond? Misschien kan iemand me een zipfile doorsturen o.i.d.?
Dit staat er op de bijgeleverde SD kaart:
Hierbij moet je de gehele Movies map vergeten en de inhoud van de Music map was std iets van 50MB, er stond wat gratis muziek in ofzo.
Afbeeldingslocatie: http://www.frag1le.demon.nl/DZ.sdcontents.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.frag1le.demon.nl/DZ.sdcontentsdata.JPG

De data map bestaat zoals je kan zien uit de Maps voor de navigatie.
De bijgeleverde MicroSD is trouwens een Class 4 en FAT32 geformatteerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.frag1le.demon.nl/DZ.sd.JPG

[ Voor 2% gewijzigd door Frag1le op 20-11-2010 15:33 . Reden: foto'tje van de MicroSD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Geen matches
Hoe switch ik snel tussen verschillende belprofielen (luid, stil, normaal e.d.) vanaf het homescreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
monnick schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:39:
Hoe switch ik snel tussen verschillende belprofielen (luid, stil, normaal e.d.) vanaf het homescreen?
Widget toevoegen op je scherm -> instellingen -> profiel aanklikken.
Kan je makkelijk switchen tussen 3 profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik gebruik gewoon de volumeknoppen als er geen media aan het afspelen is.
Hard -> Steeds zachter -> Stil -> Stil + vibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Beide fijne oplossingen: bedankt :)

Welke Twitter client vinden jullie het fijnste? De officiele Twitter applicatie en TweetDeck zijn al afgevallen aangezien de startschermen niet in landscape modus werken, erg irritant...
Ik kwam op xda de tip Touiteur tegen, die werkt wel heel fijn moet ik zeggen! Jammer dat de interface een wat donkere kleur heeft. Ben benieuwd naar jullie favoriete! :D

EDIT: Kan de topicstart gefixt worden? Ziet er niet uit in de oude layout. Maximaal 600px breed aub. Overigens jammer dat ik niet mag meehelpen als mede-auteur :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/2f86de3e.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door monnick op 20-11-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
JCreations schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:48:
Heb je toevallig T-mobile? De enige provider waar ik dit probleem echt heb gezien (met verschillende toestellen) is T-mobile.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik gebruik eigenlijk nog gewoon Peep.. simpelweg omdat dat lekker intergreerd in android.. als je een mention hebt, komt dat in die statusbalk te staan enzo.. (en dat ie contacten synct enzo)

[ Voor 9% gewijzigd door Boyd op 20-11-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 23:53
Kortfragje schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:07:
Hmm, toch klopt er iets niet met die accu's.

Nu werkt de batterij tijd wel beter bij mij, maar op een dag van vnml standby is mn accu tegen 23.00 (08.00 van de lader af) toch echt +/- 15 % (=15 uur)

Nou geloof ik best dat het in realiteit wat minder is dan vermeld op de site en dat met standby in de echte wereld het verbruik wat meer is, maar volgens de site zou ik de helft van die tijd hebben moeten kunnen bellen??? Afgezien van het feit dat ie na 3 % van de opgegeven standby tijd al leeg is....
Ja als je kijkt naar de gemiddelde tijden hier in dit topic (1 dag, evt. 2 met gemiddeld gebruik) dan is dat wel heel veel minder dan die 420 uur. Maar vergeet niet dat er volgens mij een flink verschil zit tussen alleen GSM en 3(,5)G. HTC geeft natuurlijk een maximale tijd op (vandaar dat er staat "tot 420 uur"), dus ze zullen dat getest hebben onder optimale omstandigheden: Alleen GSM, geen data verbinding, scherm uit, geluid uit, niet bellen, etc. Dan kom je een stuk dichter bij die maximale tijd.

Ik heb niet veel ervaring met andere touch smart phones, maar met zo'n groot scherm, snelle processor etc., veel en vaak data, etc. kom je natuurlijk een stuk minder ver dan met een Nokia 3310, ondanks de grotere batterijcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
monnick schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:43:
Beide fijne oplossingen: bedankt :)

Welke Twitter client vinden jullie het fijnste? De officiele Twitter applicatie en TweetDeck zijn al afgevallen aangezien de startschermen niet in landscape modus werken, erg irritant...
....
Welke startschermen bedoel je?
De kolommen zijn gewoon in landscap en in 1.0.3 beta eindelijk de update detail view ook. 8)
Zie http://support.tweetdeck....etdeck-1-0-3-test-release

Ze zijn volop bezig de Android versie te verbeteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:42:
[...]

Hou je mond eens, straks kost je me 350 euro :p
Hier ben ik het mee eens. Heb nu een normale Desire, maar zo'n toetsenbord zou toch veel schelen. Onscreen is niet echt de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

ickeicke schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:23:
[...]

Ja als je kijkt naar de gemiddelde tijden hier in dit topic (1 dag, evt. 2 met gemiddeld gebruik) dan is dat wel heel veel minder dan die 420 uur. Maar vergeet niet dat er volgens mij een flink verschil zit tussen alleen GSM en 3(,5)G. HTC geeft natuurlijk een maximale tijd op (vandaar dat er staat "tot 420 uur"), dus ze zullen dat getest hebben onder optimale omstandigheden: Alleen GSM, geen data verbinding, scherm uit, geluid uit, niet bellen, etc. Dan kom je een stuk dichter bij die maximale tijd.

Ik heb niet veel ervaring met andere touch smart phones, maar met zo'n groot scherm, snelle processor etc., veel en vaak data, etc. kom je natuurlijk een stuk minder ver dan met een Nokia 3310, ondanks de grotere batterijcapaciteit.
Sorry, moet toch ff reageren :) Zoals gezegd idd, onder ideale omstandigheden, maar ik heb wel redelijk wat ervaring met smartphones (Qtek 8310, N73, Tytn II, N82, N95, N97) en deze gaat gewoon echt minder lang mee.

De reden dat het me opvalt is dat de telefoon bij mij (en ook op xda-dev) vrijwel evensnel op gaat in standby als op dagen dat je drukker van de tel (met dus ook meer scherm aan tijd) gebruik maakt. Ben nu een tijdje juice plotter aan het runnen, dus kom binnenkort met meer gedetailleerde metingen. T programma geeft ook 'scherm aan' tijd weer. (het is ook raar dat het scherm +/- 70 % gebruikt onafhankelijk van de helderheid of gebruiksfrequentie)

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
Frag1le schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:54:
[...]

Dit staat er op de bijgeleverde SD kaart:
Hierbij moet je de gehele Movies map vergeten en de inhoud van de Music map was std iets van 50MB, er stond wat gratis muziek in ofzo.
[afbeelding]
[afbeelding]

De data map bestaat zoals je kan zien uit de Maps voor de navigatie.
De bijgeleverde MicroSD is trouwens een Class 4 en FAT32 geformatteerd.
[afbeelding]
Bedankt voor de info!! Heb inmiddels de kaart van Coolblue binnen, blanco, gewoon nieuw in verpakking, overigens wel dezelfde Sandisk Class 4 FAT32

Ik zou het zeer waarderen als iemand bereid is me de bijgeleverde bestanden te sturen, zit toch wel een en ander tussen wat handig/nodig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik ben best wel te spreken over de batterij duur! Vanochtend om 11:00 de telefoon uit de lader gehaald. Aangezien ik het toestel pas 2 dagen heb, heb ik veel apps zitten downloaden en testen. Verder nog wat SNES en PSX spellen gespeeld met geluid (niet heel lang). Hier en daar wat geinternet, getwitterd en gefacebooked. Nu (0:46) is de batterij nog steeds op 28%, dus dat vind ik best netjes.

Wel moet ik hierbij vermelden dat ik push notifications van bijna alle apps heb uitgezet. Twitter en Facebook update ik handmatig. Alleen Gmail haalt continu nieuwe mail op. Verder draaien nog WhatsApp en de BBC app.

ps. Dit was de tweede batterij cycle. Ik heb beide keren de batterij eerst volledig laten leeglopen en daarna helemaal opgeladen

[ Voor 10% gewijzigd door monnick op 21-11-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 04:57

Kingpinda

Citizenship is earned.

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:31:
[...]

Je bent al verder dan ik met het uitzoekwerk.. maar eeh route66? Zie je dat ook ergens staan dan?

Ik heb autopaneel, locations, maps, navigatie, en zie werkelijk door de bomen het bos niet.
Het liefst wil ik via autopaneel kunnen navigeren met google-maps, maar dan dus die melding "kan locatie niet verstaan".

Los daarvan begrijp ik de samenhang van al die verschillende apps niet helemaal..

Oplossing nu: via een van de homescreens lang indrukken, dan naar "snelkoppeling" en dan naar "routebeschrijving en navigatie" en dan voer ik adres in en maakt ie een icoontje op het homescreen. Bijvoorbeeld "werk".. als ik dan dat icoontje aanklik start googlemaps op, met adres dus al voorgeprogrammeerd en kan ik rijden..
(dat principe zou ik graag willen maar dan via het autopaneel).
Sorry ik denk eerder dat de navigatie route66 is... de maps zouden best van tomtom kunnen zijn wat in nieuwsberichten naar voren is gekomen. Maar ja als je premium nav opstart zie je weldegelijk route66 staan.

Vrijdag naar eindhoven gereden om toestel om te ruilen (dooie pixel :/) Heen met Premium en terug met google nav..

Jezus man.. die premium is echt ECHT irritant.. veel te klein. en onhandig.. (ik ben tomtom gewend op mijn touch pro) Als je onder het rijden iets wilt veranderen nou forget it... elk stoplicht snel proberen wat in te voeren en je typt elke keer mis. maarja nav heeft mij er wel heen geleid.. wat wel vreemd was dat ik in de aalsterstraat kwam en hij mij HELEMAAL naar de andere kant van de aalsterstraat navigeerde met op het einde een UTURN!! en toen zei hij u bent geariveerd... terwijl ik GEEN nr had ingevoerd alleen straatnaam.. dus dat had hij ook wel aan het begin van de straat mogen zeggen.

Terug met googlemaps ging een stuk beter. Op blauwe driehoekje drukken. dan bestemming inspreken. Ik spreek de straatnaam en stad waar ik woon in.. Nog nooit eerder gedaan... Want normaal gesproken weet ik waar ik woon :p Zonder gedoe "navigeren naar [insert straatnaam, insert city]"GA. Geweldig hartstikke mooi jammer alleen van de data verbinding.

In nederland gebruik ik wel googlemaps en hopenlijk tegen de tijd dat ik weer naar het buitenland ga kan OF googlemaps ook maps precachen... of tomtom voor android is dan in de market.

Ik laat iig die autopaneel wel voor wat het is. Geef mij maar googlemaps en google nav voorlopig...

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Waar kan ik het batterij percentage zien?heb me scheel gezocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Sheik schreef op zondag 21 november 2010 @ 06:54:
Waar kan ik het batterij percentage zien?heb me scheel gezocht...
Moet je niet in je telefoon zoeken maar in dit topic. ;)

Ikzelf gebruik de app Battery indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Hehe...dankje. dacht dat het er standaard op zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
Ik heb mijn Desire Z nu zes dagen en hij bevalt prima. Wel wennen (ik kom van de Nokia E90).

Nu heb ik echter een probleem: ik heb in die zes dagen al twee keer gehad dat de telefoon niet wakker wilde worden uit standby. Hij reageerde op geen enkel knopje, en ook het uitklappen van het keyboard maakte hem niet wakker. Ik heb niet getest of ik het toestel kon bellen want bij beide gelegenheden was ik alleen.

Heeft iemand dit eerder gehad? Is dit op te lossen? Of moet ik 'm terug sturen?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
Eergisteren alle push-updates uitgezet, en de rest naar 1 dagelijkese update (stocks, twitter, etc. Is er trouwens een manier om die volledig uit te zetten? Gebruik ik toch niet...) en mijn live-achtergrond vervangen door een statische. Heb nu na anderhalve dag nog goed 80% over, met een kort telefoontje, paar mailtjes en smsjes, SNESoid, Angry Birds en beetje browsen. Gaat absoluut de goede kant op! Vooral de achtergrond lijkt een hoop te schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
Heb sinds donderdag ook eindelijk mijn desire Z binnen. Erg mooi toestel en werkt leuk (kom van een nokia n900) maar wel 1 groot probleem!!!

Heb al mijn smsjes overgezet vanaf mijn n900 (~2000 berichten schat ik) en die zijn nu al voor de 2de keer spontaan verdwenen!!! eerste keer gebeurde het gewoon overdag en dacht ik dat ik miss op de eoa. manier perongeluk op verwijderen had gedrukt... Dus dezelfde backup gewoon weer teruggezet en toen werkte alles weer. Maar nu wordt ik vanochtend wakker en tot mijn verbazing zijn al mijn berichten weer weg!!! Heb op deze manier niet echt het gevoel dat ik op mijn toestel kan vertrouwen... :/
Heeft iemand anders zoiets al meegemaakt? Lees op http://forum.androidcentr...all-my-text-messages.html en http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=7791511
wel verhalen van mensen die een soortgelijk probleem hebben maar ook zonder oplossing...
Verder werkt dat synchroniseren met htcsense.com ook slecht. Contacten zijn totaal onoverzichtelijk gesynchroniseerd, sommige staan er 3 dubbel in (terwijl ze op het toestel iig gekoppeld zijn) en andere missen gewoon helemaal!? Hij hoort ook smsjes te syncen dus ik dacht mooi! Kan ik de berichten waar ik geen backup van heb even redden! Mooi niet dus want van alle berichten staan er (zonder contactnaam?) miss 40 online, waarvan niet de oudste en niet de nieuwste, gewoon totaal random een paar berichten...
Tot slot denkt htcsense.com ook dat mijn toestel in afrika is! Dat doet ie snel...

Zooo.. dat is er uit. Begrijp me niet verkeerd, vind het een prachtig toestel en android werkt super leuk maar BAAL er echt van dat mijn berichten zomaar verdwijnen.... Hopelijk heeft iemand een oplossing oid...

ps. bij settings staat autodelete voor mijn berichten NIET aan, en zelfs dan lijkt het me dat hij enkel de oudste gaat deleten en niet in 1 keer ALLES...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Bij mij denkt htcsense.com ook dat mijn toestel in Afrika is....is er ook de mogelijkheid om dat hele htcsense.com gebeuren uit te zetten? Het bevalt me niks dat echt _alles_ van mijn telefoon wordt doorgestuurd naar HTC: smsjes, contacten, locatie, noem maar op. Wat vinden jullie hiervan?

Hebben jullie trouwens ook deze verkeerde keymapping? Als je lang op de D toets drukt voor $ dan kan je de # invoeren. Klein foutje lijkt me, kan ook makkelijk even gefixd worden met update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
KvdnBerg schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:45:
[...]

Bedankt voor de info!! Heb inmiddels de kaart van Coolblue binnen, blanco, gewoon nieuw in verpakking, overigens wel dezelfde Sandisk Class 4 FAT32

Ik zou het zeer waarderen als iemand bereid is me de bijgeleverde bestanden te sturen, zit toch wel een en ander tussen wat handig/nodig kan zijn.
De bestanden die erop staan zijn de maps van Google Navigation (die zijn volgens mij allen online gratis te downloaden), HTC Sync 3.0.exe, wat voorbeeld foto'tjes en in 8 talen een user manual pdf.
Dit is nu niet iets wat je echt gaat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
monnick schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:29:
Bij mij denkt htcsense.com ook dat mijn toestel in Afrika is....is er ook de mogelijkheid om dat hele htcsense.com gebeuren uit te zetten? Het bevalt me niks dat echt _alles_ van mijn telefoon wordt doorgestuurd naar HTC: smsjes, contacten, locatie, noem maar op. Wat vinden jullie hiervan?

Hebben jullie trouwens ook deze verkeerde keymapping? Als je lang op de D toets drukt voor $ dan kan je de # invoeren. Klein foutje lijkt me, kan ook makkelijk even gefixd worden met update.
Ik weet niet of dit een keymappings fout is. Als je namelijk Fn + D drukt krijg je wel weer de $.
Lang vast houden en Fn hebben een andere functie.
Ook vind ik het bijvoorbeeld jammer dat als je lang de Q indrukt je wel de 1 op het scherm te zien krijgt maar je deze dan 1st nog moet aanklikken voordat hij in het invoer veld verschijnt. Fn + Q is dan veel sneller alleen zal ik hier nog even aan moeten wennen.

Zo mis ik bijv ook pijltjes toetsen, gelukkig kan de trackpad als pijltjes toetsen fungeren zodat je tenminste makkelijk je cursor wat posities kan verplaatsen zonder je vinger te hoeven gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Frag1le op 21-11-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Sheik schreef op zondag 21 november 2010 @ 07:38:
Hehe...dankje. dacht dat het er standaard op zou zitten.
Het zit er standaard wel (een beetje) in, maar dan erg verstopt.. als je telefoon aan het laden is, en je klikt op de klok op homescreen, dan krijg je je batterijpercentage te zien!! ;) (Als je niet aan het laden bent dan kan het, volgens mij, alleen met een widget/app)

Heeft niemand een oplossing voor de trilmodus? Ik wil dat hij gewoon altijd trilt bij een oproep en niet dat dit uitgaat als ik per ongeluk een keer op Volume+ druk...! :S

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__R__ schreef op zondag 21 november 2010 @ 07:29:
[...]

Moet je niet in je telefoon zoeken maar in dit topic. ;)

Ikzelf gebruik de app Battery indicator.
Is er ook een app of iets dat rechtsboven, dus naast het batterijtje ofzo het percentage weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Geen idee. Zoals je merkt gebruik ik deze.En die zit linksboven.

Zo en nu even neuzen of iemand al een knappe autohouder heeft gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
(...)

Heb het even getest en het lijkt erop dat bij lang indrukken de alt. knoppen allemaal 1 zijn verschoven t.o.v wat er op de knoppen staat en je via FN krijgt. Het lijkt mij dus inderdaad een bug.

EDIT: Hmm, is alleen op een paar knoppen op die regel dat het precies 1 verschoven is. De rest klopt in ieder geval ook niet. Beetje useless die functie zo, tenzij je al die dingen uit je hoofd leert ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Xerion404 op 21-11-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Instellingen -> Accounts en synchronisatie -> HTC Sense -> HTC Sense synchroniseren uit vinken of het hele account verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

JeroenH schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:58:
Ik heb mijn Desire Z nu zes dagen en hij bevalt prima. Wel wennen (ik kom van de Nokia E90).

Nu heb ik echter een probleem: ik heb in die zes dagen al twee keer gehad dat de telefoon niet wakker wilde worden uit standby. Hij reageerde op geen enkel knopje, en ook het uitklappen van het keyboard maakte hem niet wakker. Ik heb niet getest of ik het toestel kon bellen want bij beide gelegenheden was ik alleen.

Heeft iemand dit eerder gehad? Is dit op te lossen? Of moet ik 'm terug sturen?
Dat lijkt op mijn probleem. Laadt hij wel op? En hoe heb je 'm die keren toch not uit de standy gekregen?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hoe werkt bij jullie trouwens sygic aura?
Bij mij blijft ie klapperen met het GPS signaal. Om de ca 2 seconden komt er onbetrouwbaar gps signaal in beeld en het locatie pijltje bibbert ook als je stil staat.

Ook zal ik wat stof op m'n scherm, onder het glas, zitten wat er dus niet uit kan. Zou dit een reden voor garantie zijn of is dat gewoon pech hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

rajackar schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:48:
Bij mij blijft ie klapperen met het GPS signaal. Om de ca 2 seconden komt er onbetrouwbaar gps signaal in beeld en het locatie pijltje bibbert ook als je stil staat.

Ook zal ik wat stof op m'n scherm, onder het glas, zitten wat er dus niet uit kan. Zou dit een reden voor garantie zijn of is dat gewoon pech hebben?
Hmmm hier alleen maar positieve ervaring met Aura, vind m erg goed. gps blijft netjes stabiel, wel heb ik het idee dat ik mn agps even moet nakijken omdat mn fix niet meteen gereed staat. maar buiten dat werkt ie super, heeft inmiddels mn sygic mm 10 vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Geen matches
Hmm bij mij doet ie het dus niet echt lekker. Hoe loopt bij jullie dan de premium navigatie? Die "hopt" bij mij ook een klein beetje en beweegt dus ook niet 100% vloeiend.
Mss toch even een gps tester uit de marketplace halen en kijken hoe de ontvangst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Dat klapperen heb ik ook regelmatig last van. Vreemde is dat het al rijdend niet optreedt. :? Als ik loop of stil sta valt het signaal inderdaad vaak weg. En dat met een vaste interval van 'n dikke seconde. Ik startte 't net even weer op (zit in de woonkamer) en nu is het signaal wel stabiel. Vreemd. 8)7 Ik heb v2.0 build R-18575.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik ben een beetje de weg kwijt qua navigatie op de Desire Z / Android. Welke opties zijn er out-of-the-box voor gesproken navigatie die gebruik maken van GPS? En dan het liefst ook nog eens niet afhankelijk zijn van kaarten die via het internet on-the-go gedownload moeten worden.

Ik heb nog niet heel uitgebreid alle opties geprobeerd, maar misschien kan iemand hier kort en bondig antwoord op geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Enige optie die out of the box werkt en offline kaarten gebruikt is HTC locations.

Google maps doet ook spraak navigatie met gps maar die gebruikt internet voor de kaarten.

Daarnaast zijn er nog legio andere tools te krijgen waaronder Sygic Aura.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
rajackar schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:48:

Werkt perfect bij mij. Al een paar maail nodig gehad. Blijft het goed doen. Heb nu de trial versie er nog opstaan, loopt tot de 26e deze maand, Denk er zwaar over om dan te registreren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
monnick schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:47:
Ik ben een beetje de weg kwijt qua navigatie op de Desire Z / Android. Welke opties zijn er out-of-the-box voor gesproken navigatie die gebruik maken van GPS? En dan het liefst ook nog eens niet afhankelijk zijn van kaarten die via het internet on-the-go gedownload moeten worden.

Ik heb nog niet heel uitgebreid alle opties geprobeerd, maar misschien kan iemand hier kort en bondig antwoord op geven? :)
Ben ook nog geen expert, maar volgens mij heb je standaard 2 opties.
  1. HTC Locations: kaarten kun je downloaden via Menu -> Upgraden -> Kaarten downloaden. Maar voor gesproken navigatie moet je betalen.
  2. Google Maps: kaarten kunnen niet worden gedownload, maar navigeren is volledig gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:41
rajackar schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:55:
Enige optie die out of the box werkt en offline kaarten gebruikt is HTC locations.

Google maps doet ook spraak navigatie met gps maar die gebruikt internet voor de kaarten.

Daarnaast zijn er nog legio andere tools te krijgen waaronder Sygic Aura.
HTC Locations werkt trouwens perfect. Vandaag nog gebruik van gemaakt. De eerste 30 dagen is het gebruik gratis. Kan alleen nergens vinden hoe duur het daarna is :/ . Grote voordeel hiervan is toch wel dat je dit gerust in het buitenland kan gebruiken omdat het offline navigatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hanky74 schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:07:
[...]

HTC Locations werkt trouwens perfect. Vandaag nog gebruik van gemaakt. De eerste 30 dagen is het gebruik gratis. Kan alleen nergens vinden hoe duur het daarna is :/ . Grote voordeel hiervan is toch wel dat je dit gerust in het buitenland kan gebruiken omdat het offline navigatie is.
Dat klopt.
Ik merk alleen één groot nadeel en dat is dat de routes die hij maakt verre van logisch zijn. Uiteindelijk zul je echt wel op je bestemming komen maar zal het soms een stuk langer duren. Hier in Utrecht wil ie me regelmatig de hele stad door sturen om dan aan de andere kant alsnog een snelweg te ziezen die je vanaf mijn kant ook kan nemen. Dat scheelt maar zo 40 minuten reistijd.
En dit is maar een voorbeeldje want hij pakt regelmatig hele vreemde routes.
Alle andere software die ik getest heb komen wel met de juiste routes.
Verder vind ik de interface niet bijzonder prettig.

Ik zou graag iGo of tomtom proberen maar TomTom heeft nog geen software voor android (iig niet buiten interne tests) en iGo lijkt wel gestopt te zijn met het aanbieden en ontwikkelen voor android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 21:02
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:18:
[...]

Is er ook een app of iets dat rechtsboven, dus naast het batterijtje ofzo het percentage weergeeft?
De app die __R__ en ikzelf gebruiken geeft het percentage weer als logotje bij de notification icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Hakkie schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:13:
Dat klapperen heb ik ook regelmatig last van. Vreemde is dat het al rijdend niet optreedt. :? Als ik loop of stil sta valt het signaal inderdaad vaak weg. En dat met een vaste interval van 'n dikke seconde. Ik startte 't net even weer op (zit in de woonkamer) en nu is het signaal wel stabiel. Vreemd. 8)7 Ik heb v2.0 build R-18575.
Hmm ik heb hier een eerdere build, namelijk R-18374 wellicht misschien dat t daarmee te maken heeft, alhoewel, zeer onwaarschijnlijk.

Daarnaast draai ik deze op een cyanogenmod platform (RC2), en hier zitten natuurlijk wel verschillen in dan met de stock htc sense build.

Heb daarnaast ook mn proc weer terug op 1017mhz (net als de DHD dus), wat bijzonder lekker werkt! SETcpu (v.2.04) draait nu echt stabiel ook met de CM mod, na eerdere klachten met de nightlies en zelfs de eerste RC. Nee, die RC2 is een blijvertje ze komen dicht bij een final voor de 6.1.0 stable release :D
__R__ schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:23:
Zo en nu even neuzen of iemand al een knappe autohouder heeft gevonden...
De Brodit Passieve autohouder, perfect op maat voor de Z(wel alleen voor ingeklapt gebruik, maar ja wat wil je in je auto met opengeklapt toestel). Ik gebruikte eigenlijk altijd de brodit houders sinds mn N95 (die dus, de N85, de N86 8MP en de Nexus) en altijd dik in orde geweest.

[ Voor 22% gewijzigd door martincm op 21-11-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, Als jullie de power knop van de Desire Z lang ingedrukt houden welke opties zien jullie dan in het power menu dat dan verschijnt? Ik zie er namelijk maar drie: 'Power Off' 'Airplane Mode' en 'Restart'

Maar volgens dit op de HTC website zou ik er meer moeten zien:

http://www.htc.com/ca/sup...bell/help/tips-and-tricks

'Put the device in vibrate mode close
Press and hold the Power button then tap Vibrate mode from the menu'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

S0epkip schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:14:
[...]

Heeft niemand een oplossing voor de trilmodus? Ik wil dat hij gewoon altijd trilt bij een oproep en niet dat dit uitgaat als ik per ongeluk een keer op Volume+ druk...! :S
Met de app Profile van developer noimjosh kun je forceren dat hij een bepaald profiel (geluid en trillen) terugzet als het verandert door bijv indrukken van de volumeknop.

"Maintain profiles: Volumes/Settings are monitored and reset to profile settings if changed."

Ook heeft het een whitelist-addon zodat oproepen van bepaalde contacts wél de ringtone gebruiken als het toestel verder zacht staat.

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Pagina: 1 ... 12 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!