Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 16:26
Ik heb sinds de laatste tijd steeds meer problemen gekregen met het toetsenbord van mijn Sony Ericsson X1.

In het begin werkte het toetsenbord vloeiend, perfect om het zo maar te zeggen.
Echter de laatste tijd is dit steeds slechter gaan werken.
War niet werkt of moelijk doet zijn de volgende punten:
- Dubbele of meedere letters terwijl je hem maar 1x intikt.
- Letters missen als je ze intikt.

Nu heb ik al aan de winkel gevraagt of dit onder garantie valt (beestje is +/- 1 jaar oud) maar dat konden ze niet zeggen.
Aangezien ik geen zin heb om 50 euro onderzoekskosten te betalen als dit niet onder garantie valt, heeft iemand soortgelijke problemen.
En zo ja, kan je ze zelf oplossen door hem open te schroeven ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb hetzelfde probleem met het toetsenbord en nee; ik heb het probleem nog niet kunnen oplossen. Je zou contact kunnen leggen met je provider en daar het probleem voorleggen. Misschien dat zij iets kunnen betekenen voor je.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• tha_crazy
Outerspace schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:23:
Ik heb hetzelfde probleem met het toetsenbord en nee, ik heb het probleem nog niet kunnen oplossen. Je zou contact kunnen leggen met je provider en daar het probleem voorleggen. Misschien dat zij iets kunnen betekenen voor je.
Provider zal ik niks mee opschieten, aangezien ik het toestel los heb gekocht.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 18:19
Tuurlijk valt dit onder garantie.
Het toestel is niet door jouw toedoen defect geraakt.

Ik heb exact dezelfde problemen, tevens ook problemen met de optische trackpad

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• tha_crazy
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:36:
Tuurlijk valt dit onder garantie.
Het toestel is niet door jouw toedoen defect geraakt.

Ik heb exact dezelfde problemen, tevens ook problemen met de optische trackpad
oke, ik had het al bij de shop nagevraagt maar die konden het niet zeggen.
met de trackpad heb ik echter geen problemen

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → WBM

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 15:22
Ik heb ook dezelfde problemen.
Even snel een smsje of mailtje tikken zit er al niet meer in omdat er te veel letters missen.

Ik ben een beetje bang geworden van alle verhalen over vochtschade enz. om hem op te sturen voor reparatie. En zeker als je dan ook nog is 50 euro moet betalen als je je toestel ongerepareerd terug zou willen (mochten ze het op vochtschade gooien).

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01
Ik heb sinds mijn toestel nu ruim 1.5 jaar inmiddels en heb helaas hier ook last van, net als de scheuren en andere dingen.... Al deze tijd heb ik mezelf ertoe gedwongen dit te accepteren omdat ik geen zin heb om A. me toestel 4-5 weken kwijt te zijn, waarna hij alsnog gaat scheuren. En B. inderdaad niet het risico wil lopen voor 50 euro onderzoekskosten.

Overigens wel noemswaardig. Ik heb er meer last van tijdens het typen van een SMSje dan bij een e-mail..... Wat me toch doet denken dat het een combinatie is van zowel hardware als software die gek begint te doen...

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• multifive
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 17:29
moet je hier eens kijken: Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic
Ik heb ook het probleem met het toetsenbord. Ook heb ik scheuren in de behuizing.
Ik heb deze problemen al eerder gehad. Ik heb de telefoon er 4 maanden geleden voor opgestuurd, maar de problemen komen gewoon terug. Bij mij lijkt het vooral de m,n,b,v en de spatie te zijn die het niet doen, of het dubbel doen. En door de scheuren zit het batterijklepje helemaal los en werkt de cameratoets niet meer.

• tha_crazy
RemonLP schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:10:
Ik heb ook dezelfde problemen.
Even snel een smsje of mailtje tikken zit er al niet meer in omdat er te veel letters missen.

Ik ben een beetje bang geworden van alle verhalen over vochtschade enz. om hem op te sturen voor reparatie. En zeker als je dan ook nog is 50 euro moet betalen als je je toestel ongerepareerd terug zou willen (mochten ze het op vochtschade gooien).
daar ben ik dus ook bang voor.
vooral omdat er wel eens wat druppels water over zijn gegaan.
Tevens is er bij mij ook nog een hoekje van de behuizing afgebroken.
Dbm12 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:04:
Ik heb sinds mijn toestel nu ruim 1.5 jaar inmiddels en heb helaas hier ook last van, net als de scheuren en andere dingen.... Al deze tijd heb ik mezelf ertoe gedwongen dit te accepteren omdat ik geen zin heb om A. me toestel 4-5 weken kwijt te zijn, waarna hij alsnog gaat scheuren. En B. inderdaad niet het risico wil lopen voor 50 euro onderzoekskosten.

Overigens wel noemswaardig. Ik heb er meer last van tijdens het typen van een SMSje dan bij een e-mail..... Wat me toch doet denken dat het een combinatie is van zowel hardware als software die gek begint te doen...
of ik het meer tijdens het smsen heb dan tijdens mail weet ik niet.
maar het lijkt bij mij in ieder geval generiek, want in de webbrowser heb ik er ook last van.
multifive schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:16:
moet je hier eens kijken: Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic
Ik heb ook het probleem met het toetsenbord. Ook heb ik scheuren in de behuizing.
Ik heb deze problemen al eerder gehad. Ik heb de telefoon er 4 maanden geleden voor opgestuurd, maar de problemen komen gewoon terug. Bij mij lijkt het vooral de m,n,b,v en de spatie te zijn die het niet doen, of het dubbel doen. En door de scheuren zit het batterijklepje helemaal los en werkt de cameratoets niet meer.
Danku.
ik had al zitten zoeken naar een SE topic maar kon er geen vinden.
Zal die iig even wat doorlezen.

Heeft iemand ervaring met Smartphoneshop (coolblue) qua reparaties?
Ik weet iniedergeval wel dat ze naar dynafix gaan, maar of ik daar blij mee ben is een ander verhaal.

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11 09:36
Ook ik heb hetzelfde probleem. En ik heb het beestje zo'n 1,5 jaar en heb hm niet zo veel gebruik aangezien hij vaker voor reparatie ligt. Het probleem doet zicht vooral voor bij de n,b, j. Zwaar irritant :/

Geen flauw idee of het onder de garantie valt, het lijkt me wel aangezien ik geen rare dingen met die van mij doe. Misschien is het een tip om de tel bij het KPN business centre langs te brengen. Daar repareren ze ook telefoons die niet bij kpn gekocht zijn. Aangezien ik mn tel. veel voor mn werk gebruik doe ik hm 14 augustus pas naar de reparatie.

Ik zal ook eens kijken of het probleem zich alleen bij sms en niet bij email voordoet.

• tha_crazy
Chedara schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:04:
Ook ik heb hetzelfde probleem. En ik heb het beestje zo'n 1,5 jaar en heb hm niet zo veel gebruik aangezien hij vaker voor reparatie ligt. Het probleem doet zicht vooral voor bij de n,b, j. Zwaar irritant :/

Geen flauw idee of het onder de garantie valt, het lijkt me wel aangezien ik geen rare dingen met die van mij doe. Misschien is het een tip om de tel bij het KPN business centre langs te brengen. Daar repareren ze ook telefoons die niet bij kpn gekocht zijn. Aangezien ik mn tel. veel voor mn werk gebruik doe ik hm 14 augustus pas naar de reparatie.

Ik zal ook eens kijken of het probleem zich alleen bij sms en niet bij email voordoet.
Ik zal eens bij een KPN business center langsgaan :)
tevens net mijn behuizing maar eens aan een grondige inspectie onderworden, en de zilveren rand vlak bij de usb aansluiting is gescheurd/afgebroken :(
Pagina: 1