Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-08 23:57
Ik heb een probleempje met m'n netwerk en het delen van bestanden hierin. Het netwerk bestaat uit een router die verbonden is aan een modem, en een PC (met Windows XP) en een laptop (met Windows 7) die verbonden zijn aan die router.

Beide apparaten hebben een internet verbinding en beide kunnen ze elkaar pingen. Ik heb op de Windows XP bestanden staan die ik graag via het netwerk naar de laptop wil overzetten, maar ik kan niet bij de gedeelde bestanden via de laptop. (En ja, ik heb mappen gedeeld)

Als ik op de laptop naar Netwerk ga, zie ik wel degelijk beide apparaten, alleen staat de laptop onder "Computers" en de PC onder "Multi-media apparaten". Als ik de PC via hier wil verkennen/openen wordt alleen Windows Media Player geopend om media bestanden te gebruiken (die niet eens gedeeld zijn, behalve misschien die standaard zooi die je bij een XP systeem krijgt).

De apparaten hebben trouwens dezelfde werkgroep-naam ingesteld gekregen.

Mijn vraag dus: Hoe kan ik in deze situatie wél bij de gedeelde bestanden die op de Windows XP machine staan via de laptop met Windows 7?

Alvast ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Probeer de computers eens te bereiken via \\computernaam
dus zowel de \\ als de computernaam in de adresbalk van explorer kloppen (n.b. dus niet in internet explorer.. maar de gewone explorer).

[ Voor 59% gewijzigd door job op 31-07-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
job schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:43:
Probeer de computers eens te bereiken via \\computernaam
dus zowel de \\ als de computernaam in de adresbalk van explorer kloppen (n.b. dus niet in internet explorer.. maar de gewone explorer).
Al geprobeerd, werkt helaas niet :(

EDIT: Dit geeft hij aan als fout als ik dat probeer btw:

Foutcode: 0x80004005
Niet nader omschreven fout

EDIT 2: Typfout in de foutcode verbeterd.

[ Voor 18% gewijzigd door Rycul op 31-07-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Apart.
Ik kom die foutmelding via google vooral tegen icm outlook. Ook hoor je zo'n foutmelding niet te krijgen.
Dit is in elkgeval iets anders dan een verkeerde instelling. Je zou eens moeten nagaan welk apparaat dit veroorzaakt. Oftewel nog een derde pc in je netwerk hangen en testen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
Ik heb geen 3e PC om eraan te hangen :/

EDIT: BELANGRIJK! Ik zie net dat er een kleine typfout in mijn laatste post zat, het is niet foutcode 0x80004000 maar 0x80004005 (Laatste getal is een 5 i.p.v. een 0).

[ Voor 69% gewijzigd door Rycul op 31-07-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Lenen.. anders is het lastig natuurlijk.
Hier nog een link om je op weg te helpen: http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heb je alles volledig ingevuld bij de map(pen) die je wilt delen?
Dus bij "Delen met" naar "Specifieke personen" (indien niet reeds ingevuld) toevoegen "Iedereen" en daar in de kolom Machtigingsniveau kiezen voor "Lezen/schrijven".

[ Voor 12% gewijzigd door Techneut op 31-07-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
Techneut schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:29:
Heb je alles volledig ingevuld bij de map(pen) die je wilt delen?
Dus bij "Delen met" naar "Specifieke personen" en daar in de kolom Machtigingsniveau kiezen voor "Lezen/schrijven".
Dit is alleen beschikbaar in Windows 7, in XP gaat dat instellen toch iets anders? (Je hebt bijvoorbeeld geen "Specifieke personen" knop ofzo)

En ik hoef niet van Windows 7 naar Windows XP te delen, ik wil bestanden van Windows XP af halen en naar 7 toe halen. Dus instellen van de gedeelde mappen moet op XP gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Ik bedoelde dit inderdaad voor wat je op de Windows 7 zou moeten doen om bestanden op die PC bereikbaar te maken op de XP. Omgekeerd was het geen enkel probleem en was in mijn geval geen enkele actie nodig. Behalve dan dat de bewuste mappen of de volledige schijf-partitie toch wel even op Delen gezet moeten worden. Maar dat had je meen ik te begrijpen wel reeds gedaan. Het enige was verder dat op beide systemen dezelfde netwerknamen staan en dat de computernamen verschillend moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
Techneut schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:55:
Ik bedoelde dit inderdaad voor wat je op de Windows 7 zou moeten doen om bestanden op die PC bereikbaar te maken op de XP. Omgekeerd was het geen enkel probleem en was in mijn geval geen enkele actie nodig. Behalve dan dat de bewuste mappen of de volledige schijf-partitie toch wel even op Delen gezet moeten worden. Maar dat had je meen ik te begrijpen wel reeds gedaan. Het enige was verder dat op beide systemen dezelfde netwerknamen staan en dat de computernamen verschillend moeten zijn.
Dat is dus inderdaad allemaal gebeurd. Maar toch zie ik de PC alleen als "Multi-media apparaat" bij "Netwerk" staan en niet als "Computer". :/

EDIT: Het blijkt ook dat als ik het netwerkoverzicht bekijk (in Windows 7), dat de PC onderin het scherm staat met de melding "De volgende gevonden apparaten kunnen niet in het overzicht worden geplaatst"

[ Voor 12% gewijzigd door Rycul op 31-07-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dat komt omdat je win xp niet kan aanmelden bij de homegroup (met wachtwoord) die windows 7 gebruikt.
Als je geavanceerd delen doet, en dan rechten "iedereen" lezen/schrijven. Dan moet het lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 31-07-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
jeroen3 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:52:
Dat komt omdat je win xp niet kan aanmelden bij de homegroup (met wachtwoord) die windows 7 gebruikt.
Als je geavanceerd delen doet, en dan rechten "iedereen" lezen/schrijven. Dan moet het lukken.
Ik heb geen HomeGroup ingesteld...
En nogmaals: Ik wil XP bestanden delen met een Win7 machine, niet anders om. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Ow maar dat zou gewoon moeten werken als je netwerkdetectie aan hebt staan. (standaard in netwerkprofiel Thuis)

Maar je hebt de xp pc dus als media apparaat zichtbaar? Wat doet ie als je UPNP uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
jeroen3 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:14:
Ow maar dat zou gewoon moeten werken als je netwerkdetectie aan hebt staan. (standaard in netwerkprofiel Thuis)

Maar je hebt de xp pc dus als media apparaat zichtbaar? Wat doet ie als je UPNP uit zet?
Toen ik bij m'n router settings ging kijken bleek dat UPnP nog niet eens aan stond. Nadat ik het aangezet had verscheen onder "Netwerk" ook het kopje "Netwerkinfrastructuur" met daarbij m'n router. (Tenminste ik denk dat het aanzetten van UPnP daarvoor heeft gezorgd)

Dus nu heb ik onder "Netwerk" m'n Windows 7 laptop onder "Computers", de XP PC onder "Multi-media apparaten" en de router onder "Netwerkinfrastructuur.

Maarja ik heb dus nog steeds niet de XP PC toegankelijk als normale computer (en dus de gedeelde bestanden op die PC ook niet). De PC is zichtbaar als media apparaat, klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
Heeft niemand ooit iets dergelijks meegemaakt zoals ik nu meemaak? :'(

[ Voor 81% gewijzigd door Rycul op 31-07-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Moeilijk in te schatten. Met name dat alleen maar "Multi-media apparaten" kan ik niet plaatsen.
Maar heb je op de XP al eens de netwerkwizard gedraaid? Beide PC's inschakelen uiteraard, en daarmee zou XP vanzelf de correcte instellingen moeten vinden.
Zoniet, dan zou ik het toch willen zoeken in die benaming "Multi-media apparaten". Kun je dat er ook uitgooien op de W7 en dan opnieuw de netwerkwizard draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Maar je kunt ook niet handmatig browsen naar de xp pc waar je bestanden wilt delen?
mbv \[ip adres] in de Explorer van Windows 7.
Probeer het ook eens met uitgeschakelde firewalls, en let op dat als je third party software uitzet, je niet alleen de control-app (zichtbaar in de taakbalk) uitzet, maar via die control-app echt de firewall service uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
jeroen3 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 22:17:
Maar je kunt ook niet handmatig browsen naar de xp pc waar je bestanden wilt delen?
mbv \[ip adres] in de Explorer van Windows 7.
Probeer het ook eens met uitgeschakelde firewalls, en let op dat als je third party software uitzet, je niet alleen de control-app (zichtbaar in de taakbalk) uitzet, maar via die control-app echt de firewall service uitzet.
Nope, ik kan niet direct via een IP-adres of de computernaam verbinding maken. (Was het maar zo makkelijk :p) En ook uitgeschakelde firewalls halen niets uit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
Welke firewalls gebruik je? Ik heb exact dezelfde foutcode bij een klant gezien, die 2 firewalls op 1 machine had draaien.Betreffende klant onderbrak de mcafee firewall wel, maar had de windows firewall nog op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
-OPTICAL- schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:28:
Welke firewalls gebruik je? Ik heb exact dezelfde foutcode bij een klant gezien, die 2 firewalls op 1 machine had draaien.Betreffende klant onderbrak de mcafee firewall wel, maar had de windows firewall nog op de achtergrond draaien.
McAfee en de Windows Firewall :p Maar ik kan zelf die van Windows niet uitzetten, bepaalde opties zijn niet beschikbaar doordat deze blijkbaar door McAfee word beheerd.

Ik kan dus bijvoorbeeld niet op "Windows Firewall in- of uitschakelen" klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
Doe eens gek... stop de mcafee firewall eens, en stop de "Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)"-service eens. Daarna nog een keertje de share proberen te benaderen. Dit zou je volgens mij de bevestiging moeten geven dat het probleem in de firewall zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb deze regel toegevoegd na wat googlen
Bij mijn was het verbinden van windows7 home naar xp pro (sp3)

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"LmCompatibilityLevel"=dword:00000002

En ik geloof dat je ook mischien ook log 48bits oid encruptie moet toestaan maar ik weet niet meer of dat verplicht was

en vergeet niet de server servel mee te geven met de usernaam

dus je doet bijv "\\mijnserver\c$"
dan log je aan met "mijnserver\user " bij user

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 02-08-2010 17:09 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je roept leuk XP, XP, XP, maar welke ?? Als het Professional is probeer dan "Simple File Sharing" aan of uit te doen :)

Voor een snelle oplossing : FileZilla FTP Server erop knallen en alles overzetten !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
Heel even snel tussendoor: Ik lees net ergens over die "Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)" service, en daar word gesproken over het proces/de toepassing "svchost.exe". Dat proces zorgt voor alle services o.i.d.. Laat het nu net zo zijn dat op de XP machine (XP Home, SP3. Voor nero355 ff erbij gezet) sinds een paar weken/maanden bij het opstarten en willekeurig onder het draaien aangeeft dat er een virus is gevonden in dat bestand of dat het niet opstart.

Nu kun je met een simpel google zoekopdrachtje al te weten komen dat bepaalde infecties een false positive aan geven van svchost, dus ik weet niet zeker of er echt wat aan de hand is met svchost of dat het dus gewoon een infectie is die doet alsof er iets mis mee is.

Ik voel hier nattigheid, zou het kunnen zijn dat svchost echt corrupt is op de XP machine en daardoor Win7 niet laat verbinden o.i.d.?

EDIT: Ik heb net vanuit services de firewall service uitgezet (Gaat meteen McAfee mee blijkbaar) en ik kon nog steeds niet bij de share. Verder kon ik die "Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)" service nergens vinden in de lijst met services :/

EDIT 2: En FileZilla doet ook al moeilijk met verbinden -_-

[ Voor 18% gewijzigd door Rycul op 02-08-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja en mijn optie ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
Ik neem aan dat je bedoelt dat ik een DWORD-waarde aan moet maken met decimale waarde van 2 (of 00000002).

Anyhow, het doet niets. Kan nog steeds niet bij de shared folders.

[ Voor 92% gewijzigd door Rycul op 02-08-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon 2 invullen, veranderd vanzelf

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
fish schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:22:
gewoon 2 invullen, veranderd vanzelf
Dat weet ik, daarom staat er "of 00000002". Net wat je leuk vind.
Maar goed, voor de zekerheid zeg ik het nog even: Mijn post vóór deze post heb ik net ge-edit. Het werkt nog steeds niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Rycul op 02-08-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en 40 - 56 bits encrypie ook enabled ?

mischien vergt het ook een reboot

btw ik heb 2 machines hier op die manier gefixed dus moet werken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
fish schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:32:
en 40 - 56 bits encrypie ook enabled ?

mischien vergt het ook een reboot

btw ik heb 2 machines hier op die manier gefixed dus moet werken
40-56 bits encryptie staat aan en heb ook al ge-reboot.
Het zou moeten werken, maar dat doet het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En de registry key is niet op xp maar win7 gezet toch ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
fish schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:17:
En de registry key is niet op xp maar win7 gezet toch ?
Klopt ook al. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Kan je wel Win7 bestanden zien via de xp pc?
Pagina: 1