Wat is de bottleneck in mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb het volgende draaien:

Asus P5Q Pro
Core 2 Quad 6600 2.4 Ghz @ 3,4 Ghz (waterkoeling)
OCZ Reaper 4 GB @ 946 Mhz (
Ati HD4750 512 mb

Opmerking: dat geheugen wil niet op 1066 mhz omdat ik het kocht en daarna er pas achter kwam dat moederbordfabrikanten tegenwoordig zoiets hebben als een QVL-lijst met goedgekeurd geheugen :/

Ik wil games op wat hoger detail kunnen draaien met betere framerates.
De vraag is wat in dit systeem de bottleneck is.

Ik kan gemakkelijk genoeg een nVidia GT460 kaart kopen maar kan ik die met dit spul ook ten volle benutten?

De belangrijkste vraag is echter - en ook een beetje het bestaansrecht van dit topic - is hoe ik er achter kom wat de bottleneck is. Zijn hier benchmarks voor?

[ Voor 12% gewijzigd door Captain Pervert op 31-07-2010 09:23 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

zie daar: je bottleneck, al weten we natuurlijk niet op welke resolutie je speelt

...maar als je dat zelf wilt testen: speel op lage settings, als je FPS dan boven of op de 60 uitkomt is je processor niet de bottleneck.

maar dat lijkt me niet het geval: als de processor de bottleneck is zou dat betekenen dat geen enkele notebook met C2D het spel kan draaien :z

ik zou overigens een ATI GPU kopen, die van nvida zijn inderdaad sneller, maar de prijs/kwaliteit verhouding is minder

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 09:29 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
wete je zeker dat je een 4750 hebt en geen 4850? kan me niet herinneren dat de 4750 ooit hier verkocht is?

een gtx 460 zal zeker een boost geven, neem wel even in acht welke voeding je hebt..

verder maakt de qvl voor het geheugen niet uit of het wel of niet 1066 MHz kan draaien. vermoedelijk is het ene instelling in je bios die niet correct staat.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Captain Pervert schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:22:
Ik wil games op wat hoger detail kunnen draaien met betere framerates.
De vraag is wat in dit systeem de bottleneck is.
Welke games?
Er zijn inmiddels een paar games waarbij de Q6600 een bottleneck vormt. Sowieso is de bussnelheid een beperkende factor. (Alhoewel, met je OC zou je daar niet zo veel last van mogen hebben).
Die HD 4750 is waarschijnlijk je grootste bottleneck. (zoals eerder genoemd)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic