Ik had mij, samen met vele anderen, al eerder beklaagd over het feit dat de redactie een schrijfwijze heeft voor namen die meer dan één hoofdletter gebruiken. De redactie had daar geen boodschap aan. Tsja, het is jullie website, maar pas jullie beleid dan a.u.b. wel op zijn minst consistent toe.
Voorbeelden uit: nieuws: Ontwikkelaars stellen release Gnome 3 uit tot 2011
Trouwens, zeker weten dat ‘outdoor-lan-party wel correct Nederlands is met dat eerste koppelteken?
Er zijn ook voldoende posts waar deze fouten niet worden gemaakt, maar deze inconsistentie is wel erg irritant en doet mij overwegen om voortaan maar bij andere websites dan Tweakers.net mijn heil te zoeken. Hopelijk kan er wat gedaan worden aan dit eigenwijze beleid, neem toch a.u.b. gewoon hoofdletters over zoals ze door iedereen gebruikt worden.
Voorbeelden uit: nieuws: Ontwikkelaars stellen release Gnome 3 uit tot 2011
- GNOME (afkorting van GNU Network Object Model Environment) wordt geschreven als Gnome.
- GUADEC (afkorting van GNOME Users And Developers European Conference) wordt geschreven als Guadec.
- KDE (afkorting van K Desktop Environment) wordt wel met hoofdletters geschreven.
- De ironie wil dat Xfce (geen afkorting als ik het goed heb) wel wordt geschreven met vier hoofdletters, terwijl hier juist wel alleen de eerste letter een hoofdletter hoort te zijn.
- BSD (afkorting van Berkeley Software Distribution) wordt wel met hoofdletters geschreven.
Trouwens, zeker weten dat ‘outdoor-lan-party wel correct Nederlands is met dat eerste koppelteken?
Er zijn ook voldoende posts waar deze fouten niet worden gemaakt, maar deze inconsistentie is wel erg irritant en doet mij overwegen om voortaan maar bij andere websites dan Tweakers.net mijn heil te zoeken. Hopelijk kan er wat gedaan worden aan dit eigenwijze beleid, neem toch a.u.b. gewoon hoofdletters over zoals ze door iedereen gebruikt worden.