• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-02 10:10
Ik wil een HTPC hebben en mijn oog viel op de
Asrock ION 330HT-BD: Tweakers link

Maar na wat googlen is het een leuk systeem totdat je videotjes niet hardwarematig ondersteund worden en de ION processor het moet doen, en daarvoor is ie dus gewoon te zwak.

Nu wil ik er zelf een gaan bouwen maar weet ik niet welk moederbord ik wil gaan gebruiken. Het liefst wil ik een socket 775 met nvidia 9400 chipset.
Wie kent er een mooi mobootje met een ONBOARD grafische kaart die FullHD aan kan (wil er tevens een blueray speler inzetten)

mvg,
DJSnels

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Eventjes de zoekfunctie gebruiken is handig ;)
[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb een ION bordje en ik ben nog niets tegen gekomen wat niet ondersteund wordt. ION is perfect voor HTPC's, sterker nog je hebt weinig keus als je een klein formaat mobo wilt houden icm een redelijke onboard gpu. Verder denk ik dat er hier op GoT genoeg informatie is, zoals hierboven ook al genoemd wordt.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DJSnels schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:28:
Maar na wat googlen is het een leuk systeem totdat je videotjes niet hardwarematig ondersteund worden en de ION processor het moet doen, en daarvoor is ie dus gewoon te zwak.

Nu wil ik er zelf een gaan bouwen maar weet ik niet welk moederbord ik wil gaan gebruiken. Het liefst wil ik een socket 775 met nvidia 9400 chipset.
Wie kent er een mooi mobootje met een ONBOARD grafische kaart die FullHD aan kan (wil er tevens een blueray speler inzetten)
De ION/9300/9400 chipset is min of meer geflopt op S775 (te duur), alleen Zotac heeft nog (prijzige) mITX bordjes voor de HTPC niche, mATX is er niks meer. Maar als je er eentje kan vinden (er zijn er nou eenmaal niet veel verkocht): Asus P5N7A-VM (heb ik), Gigabyte GA-E7AUM-DS2H of MSI P7NGM-Digital, tweedehands.

Maar qua prijs/toekomst kan je beter een AMD+785G of een Core i3 + H55 mobo nemen. Je verliest Linux/Hackintosh compatibility, maar het zijn verder prima chipsets (en werken met DDR3 geheugen, wat goedkoper is).

[ Voor 22% gewijzigd door Dreamvoid op 30-07-2010 09:28 ]

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-01 21:26
ik heb een htpc staan met als basis de asus p4-p5n9300 met een celeron 3200 kan werkelijk alles probleemloos afspelen met xbmc..

• DJSnels
  • Laatst online: 19-02 10:10
Bedankt voor de reacties! het bestaan van de BBG wist ik niets van af maar is zeer waardevol!
Toch gekozen voor de ASRock ION.
Wat de tot die keuze leidde:
-Super klein (mITX) en licht (1,8KG) dus handig mee te nemen :)
-Stroomverbruik ongekend laag (stressed 40 watt)
Nu alleen nog hopen dat ie ook super stil is, hier zijn verschillende meningen over te vinden.

Voor de mensen welke een HTPC zoeken puur voor media en simpel pc werk (internet&office) kan ik deze denk ik wel aanraden! (mits flash 10 geïnstalleerd)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.