Vroeger heb ik erg veel tijd besteed aan Dungeon Siege en Dungeon Siege: The Legends of Aranna. Ik vond het geweldig, zowel single-player als multi-player (coop). Daarna heb ik ook aardig wat tijd besteed aan Dungeon Siege II en de uitbreiding Dungeon Siege II: Broken World, al heb ik dit minder gespeeld dan het eerste deel. En nu is Dungeon Siege III aangekondigd (eigenlijk is het al anderhalve maand geleden aangekondigd, maar ik ben niet zo snel
).

Het verhaal
Het onderstaande verhaal heb ik schaamteloos gekopieerd uit het persbericht:
Video's en screenshots
Dungeon Siege III Cinematic Trailer

De releasedatum
Op dit moment is de verwachting dat Dungeon Siege III op 27 mei 2011 in Europa te koop is, en op 31 mei 2011 in de Verenigde Staten. Dungeon Siege III verschijnt tegelijk voor de XBOX 360, de PlayStation 3 en de PC.
Opmerkelijke zaken
System requirements
De minimum systeem eisen zijn een XBOX 360, een PlayStation 3 of een PC met minimaal de volgende zaken (gekopieerd van Steam):
Processor: 2.6GHz or better
Memory: - 2 GB of RAM
Graphics: 256MB DirectX 9 3D video card with Pixel Shader 3.0 (ATI Radeon X1800 or NVIDIA GeForce 8600)
DirectX®: DirectX® 9.0c
Sound: No accelerated sound hardware required
Hard Drive: 4 GB for full installation
Other: Broadband Internet Connection required for multiplayer gameplay
Meer informatie
Dungeon Siege III Website
Algemene links:
Het Square Enix persbericht
Obsidian Entertainment (die dit deel maakt)
Gas Powered Games (die dit deel niet maakt)
Wikipedia-pagina (vrij karig)
Dungeon Siege II-topic
Previews:
Gamesradar - Dungeon Siege 3 first look
Nowgamer - Dungeon Siege III
Gamespot - Fallout devs on thinking inside the box
Dungeon Siege III - GamesCom Interviews
Mijn mening
Voor mij was de aantrekkingskracht van Dungeon Siege het eindeloos hakken van monsters en het verzamelen van loot. Het verhaal speelde over het algemeen een ondergeschikte rol, en was puur aanwezig om te zorgen dat je nog meer monsters moest hakken.
Nu gaat Obsidian Entertainment het volgende deel maken. En de games die Obsidian Entertainment heeft gemaakt, zijn vaak veel meer verhaal-gericht. De opmerking in het persbericht dat er een diep verhaal in Dungeon Siege III verwerkt wordt, zou wel eens geen marketing kunnen zijn, maar gewoon de waarheid.
Dus ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Enerzijds ben ik blij dat er een nieuwe Dungeon Siege komt, en ben ik blij dat Obsidian weer een game maakt. Anderzijds ben ik nog niet overtuigd dat deze combinatie een succes gaat worden.
Wijzigingen
26-08-2010: Cinematic trailer, plaatjes en preview van psychoclown gekopieerd naar de TS en link naar Dungeon Siege III website toegevoegd
07-02-2011: Release-datum, stukje over Steam/DRM en minimale systeemeisen toegevoegd en een banner toegevoegd

Het verhaal
Het onderstaande verhaal heb ik schaamteloos gekopieerd uit het persbericht:
Verder belooft het perbericht een diep verhaal, keuze uit verschillende classes met verschillende abilities, belangrijke keuzes die invloed hebben op het verhaal en de mogelijkheid om personages mee te nemen op je avonturen.Torn asunder, the delicate balance of power between the kingdom of Ehb's powerful factions has fallen apart. As one of the few remaining members of the disgraced protectors of the land, the 10th Legion, it is up to you to rebuild the once great Legion and stop Ehb from falling into darkness. Joined by a group of unique companions, you will travel through the striking land of Ehb defeating all manner of villains and beasts through a combination of heroic abilities, screen shaking magic and pure cunning.
DUNGEON SIEGE 3 seamlessly blends intuitive action gameplay, a robust RPG system featuring a large selection of abilities, an extensive multiplayer component and the depth of story Square Enix and Obsidian Entertainment are known for creating.
Video's en screenshots
Dungeon Siege III Cinematic Trailer

De releasedatum
Op dit moment is de verwachting dat Dungeon Siege III op 27 mei 2011 in Europa te koop is, en op 31 mei 2011 in de Verenigde Staten. Dungeon Siege III verschijnt tegelijk voor de XBOX 360, de PlayStation 3 en de PC.
Opmerkelijke zaken
- Dungeon Siege III kan weer single-player en multi-player coop gespeeld worden.
- Dungeon Siege III wordt deze keer niet alleen op de PC uitgebracht, maar ook op de PlayStation 3 en de XBOX 360.
- Dungeon Siege III wordt niet door Gas Powered Games (de makers van de eerste twee delen) gemaakt, maar Chris Taylor is wel als adviseur bij het spel betrokken.
- Dungeon Siege III wordt wel door Obsidian Entertainment gemaakt (die eerder Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords, Neverwinter Nights II met uitbreidingen, Fallout 3: New Vegas en Alpha Protocol hebben gemaakt.
- Het is nog niet bekend van welke DRM Dungeon Siege III op de PC gebruik gaat maken, maar aangezien de aankondiging van Dungeon Siege III al op Steam te vinden is, zal er waarschijnlijk van Steam gebruik gemaakt worden.
System requirements
De minimum systeem eisen zijn een XBOX 360, een PlayStation 3 of een PC met minimaal de volgende zaken (gekopieerd van Steam):
Processor: 2.6GHz or better
Memory: - 2 GB of RAM
Graphics: 256MB DirectX 9 3D video card with Pixel Shader 3.0 (ATI Radeon X1800 or NVIDIA GeForce 8600)
DirectX®: DirectX® 9.0c
Sound: No accelerated sound hardware required
Hard Drive: 4 GB for full installation
Other: Broadband Internet Connection required for multiplayer gameplay
Meer informatie
Dungeon Siege III Website
Algemene links:
Het Square Enix persbericht
Obsidian Entertainment (die dit deel maakt)
Gas Powered Games (die dit deel niet maakt)
Wikipedia-pagina (vrij karig)
Dungeon Siege II-topic
Previews:
Gamesradar - Dungeon Siege 3 first look
Nowgamer - Dungeon Siege III
Gamespot - Fallout devs on thinking inside the box
Dungeon Siege III - GamesCom Interviews
Mijn mening
Voor mij was de aantrekkingskracht van Dungeon Siege het eindeloos hakken van monsters en het verzamelen van loot. Het verhaal speelde over het algemeen een ondergeschikte rol, en was puur aanwezig om te zorgen dat je nog meer monsters moest hakken.
Nu gaat Obsidian Entertainment het volgende deel maken. En de games die Obsidian Entertainment heeft gemaakt, zijn vaak veel meer verhaal-gericht. De opmerking in het persbericht dat er een diep verhaal in Dungeon Siege III verwerkt wordt, zou wel eens geen marketing kunnen zijn, maar gewoon de waarheid.
Dus ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Enerzijds ben ik blij dat er een nieuwe Dungeon Siege komt, en ben ik blij dat Obsidian weer een game maakt. Anderzijds ben ik nog niet overtuigd dat deze combinatie een succes gaat worden.
Wijzigingen
26-08-2010: Cinematic trailer, plaatjes en preview van psychoclown gekopieerd naar de TS en link naar Dungeon Siege III website toegevoegd
07-02-2011: Release-datum, stukje over Steam/DRM en minimale systeemeisen toegevoegd en een banner toegevoegd
[ Voor 28% gewijzigd door Malthus op 07-02-2011 21:56 . Reden: Meer informatie toegevoegd ]