Vanaf het moment dat Spotnet populair werd (oftewel nadat FTD definitief gestopt is) heb ik er dankbaar gebruik van gemaakt, zowel als downloader en als spotter. Graag zou ik meer willen spotten, maar om handmatig tientallen spots per week in te voeren vind ik te saai, repetitief werk en kost me te veel tijd. Het programmeren van een CLI tool voor het plaatsen van spots, zodat ik kan spotten op basis van bijv. xml-spotbestanden en rss-feeds, lijkt me daarom een leuk project.
Aan de hand van analyses van usenet headers, de (volgens mij onvolledige) source van een antieke spotnet versie, en spotweb-code heb ik al heel wat kunnen uitvogelen over de werking van het Spotnet-protocol. Echter is me nog niet alles duidelijk, met name een hoop details en de finalisering en ondertekening van de spots voordat ze naar de NNTP-server gaan (cryptografie heb ik ook nog niet veel ervaring mee).
Het zou me enorm helpen om de broncode van (het spot-gedeelte van) een recente Spotnet-versie te hebben als referentie voor de ontwikkeling van mijn implementatie (het liefste met ondersteuning voor het nieuwe hashcash + user key signing systeem omdat ik begrepen heb dat dat de toekomst wordt). Aanwijzingen, documentatie, tips, et cetera zijn eveneens erg welkom. Ik hou van technische uitdagingen maar wat materiaal om mee te werken is wel prettig
Drazix heeft eerder in dit topic aangegeven dat dit op aanvrag mogelijk is d.m.v. een privébericht en normaal gesproken zou ik dit ook via privéberichten afhandelen; echter zie ik geen mogelijkheid om hem een bericht te sturen (inkomende berichten uitgeschakeld?). Dus bij deze via dit topic: Drazix, zou je contact met mij willen opnemen over mijn hulpvraag?