Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ortep schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:49:
[...]

Leuk voor jou dat je een beperkte keuze wilt, maar er zijn ook heel wat mensen die juist files van 500-1000 K zoeken. Bv boeken en dat soort dingen
Gewoon een optie bij het aanmaken van je eigen filters, ik hoef die meuk inderdaad niet te zien.
En ik zou dan gewoon alles onder de 100mb er uit filteren.

Bij Muziek weer anders aangezien daar de kans groter is dat een album wellicht onder de 100mb is.
Bij games(patches) weer een ander verhaal, maar op deze manier is het makkelijker naar eigensmaak te filteren. Dus pas je bij deze filters de grote iets aan.

Dus ja een filter optie om op grote te filteren zal niet gek zijn.
Wellicht heb ik het verkeerd bewoord heb, maar bedoel dus als optie en niet als standaard voor iedereen.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
winwiz schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:54:
[...]

Zal je niet tegen de spam helpen...maar wel een leuke update verder.
Nee klopt, maar in Spotgrit word Spam getagged en dat kan je ook duidelijk zien.
Dat is dan wel weer prettig

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Wildfire schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:21:
[...]

Ik denk dat hij die nog niet geïnstalleerd heeft. Is idd een oplossing voor het fout 32 probleem (naast het gebruiken van een gefixte database), maar helaas heeft deze nieuwe versie diverse fuck-ups met de categorieën. Ik melde een x264 aan en die werd door Spotnet opeens een ePub? Anderen hebben soortgelijke issues met deze nieuwe versie... :'(
Aanmelden klopt inderdaad niet meer sinds 1.75 Bij mij zijn het de genre's die niet kloppen. Ook jammer dat de functie inporteer spot vanuit bestand die in FTD zat nog steeds niet in Spotnet zit.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is een inderdaad een 'spam-aanval' gaande vanaf IP 76.76.106.18. Zou het toeval zijn dat spotplanet.org op diezelfde server draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee lijkt me niet; waarschijnlijk wordt die server gebruikt voor de aanval?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
zou het wel bijzonder triest vinden als de aanval vanuit de spot-community zou komen, even los van welke site er ook achter mag zitten.

Er is al genoeg gezeik van buitenaf door oa Brein, als dit inderdaad zo blijkt te zijn lacht Timmetje natuurlijk helemaal zijn bijzonder kleine geslachtsdeel uit de broek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 11:52
BtM909 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:35:
Nee lijkt me niet; waarschijnlijk wordt die server gebruikt voor de aanval?
Staan volgens Domaintools maar 6 website's op dat ip.. Dus grote kans dat het juist wel uit de Spotplanet kant komt..

@Drazix: gaat er iets gebeuren om zulke dingen te voorkomen of..?

[ Voor 10% gewijzigd door Xaero op 27-09-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
Nu zien dat we in Spotgrit de database weer op kunnen schonen...

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:18
Kan het kloppen dat de spamaanval voorbij is. Heb net geupdate en zie alleen normale spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:29
__Kevind__ schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:25:
Ben sinds een maand overgestapt naar SpotGrid.
Ik moet zeggen veel en veel fijner. tevens ook veel stabieler
en net zo veel crap zag ik vanmorgen. Schiet dus ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Het lijkt nu minder te zijn, maar 850 nieuwe spots sinds vanmorgen 9 uur.

nu maar hopen op een "fix" om deze troep uit je DB te krijgen

[ Voor 30% gewijzigd door wicked1980 op 27-09-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
nu nog een manier vinden om database op te schonen ;)

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:11
Voor spotgrit is er een patch inmiddels http://www.spotx.nu/files/file/1-spotgrit/

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 21:17
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:32:
Er is een inderdaad een 'spam-aanval' gaande vanaf IP 76.76.106.18. Zou het toeval zijn dat spotplanet.org op diezelfde server draait?
Wil hier natuurlijk even op in gaan.
Wij hebben pas een spot-systeem gemaakt, en het komt inderdaad bij ons vandaan.
Helaas merk ik dit nu pas op, maar we gaan natuurlijk maatregelen nemen om dit tegen te gaan.

Ik ga nu direct het systeem offline gooien. Helaas zijn er mensen die niet snappen dat we met z'n allen moeten bouwen aan een beter usenet. Dit komt van een persoon die ons sinds het begin al dwars probeert te zitten. (een persoon van ftdworld (claimt hij iig, ik zeg niet dat het waar is), ip van hem: 80.57.239.220)

Excuses voor deze fout mensen!

Als je het niet kan, laat het dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:32:
Spotplanet.org is voor 100% afhankelijk van de spots die ze leechen van Spotnet. Dus als ze Spotnet platleggen graven ze daardoor ook hun eigen graf. Niet zo slim dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:51:
[...]

Spotplanet.org is voor 100% afhankelijk van de spots die ze leechen van Spotnet. Dus als ze Spotnet platleggen graven ze daardoor ook hun eigen graf. Niet zo slim dus.
Je hebt de reactie boven je waarschijnlijk niet kunnen lezen, maar het is dus niet spotplanet zelf die dit doet.

Mijn uitspraak was ook bedoeld op het feit dat iemand spotplanet misbruikte om spotnet te vervuilen. Blijkbaar is dat inmiddels duidelijk en worden er maatregelen genomen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
De vraag die dit bij mij wel los peutert is hoe dit spotnet kan vertragen?
Nu zijn wij, spotplanet.org, de 'boosdoener', maar wat als dit via Spotnet zelf gaat, zou dit dan worden afgevangen, of krijgen we dan hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teesee64
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:17
Je moet ze die lol gewoon niet gunnen en ze in hun eigen sop laten gaar koken.

De actie is volledig kansloos op die manier en wanneer de lol eraf is, hou het vanzelf een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Reddol schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:10:
De vraag die dit bij mij wel los peutert is hoe dit spotnet kan vertragen?
Nu zijn wij, spotplanet.org, de 'boosdoener', maar wat als dit via Spotnet zelf gaat, zou dit dan worden afgevangen, of krijgen we dan hetzelfde probleem?
Niet vertragen... Volgens mij is het issue dat er dus nu alleen maar onzin-spots (eventueel met virussen) in de overzichten staan en dat verpest volgens mij het product Spot-Net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
Ahh ok, ik begreep dat het ook vertraagt werd. Zit op het moment op mijn stage dus heb moeite om het allemaal te volgen ;)
Nja, ik ga in ieder geval een systeem verzinnen dat dit tegengaat. Ideeen zijn natuurlijk welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Reddol schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:20:
Ahh ok, ik begreep dat het ook vertraagt werd. Zit op het moment op mijn stage dus heb moeite om het allemaal te volgen ;)
Nja, ik ga in ieder geval een systeem verzinnen dat dit tegengaat. Ideeen zijn natuurlijk welkom ;)
Maximaal X aantal spots per minuut plaatsen. Captcha. Niet in alle categorieën kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Maar ik hoop niet dat dit iemands ogen opent en hetzelfde probeert met 1000en verschillende users dan is het hek van de dam

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
Hmm, dat zijn 3 goeien ja. Ga ik asap inbouwen.

Max per minuut is natuurlijk lastig, dit vertraagd het alleen maar... Captcha is wel een goede, botjes worden zo buitengesloten.
En niet alle categorieën, tja... Dan doen ze er ééntje minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaero schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:23:
[...]

Maximaal X aantal spots per minuut plaatsen. Captcha. Niet in alle categorieën kunnen posten.
Posten kun je ook vanaf je eigen PC direct naar je newsserver, is dus geen optie.

Ja, het helpt hem zijn website te beveiligen, het helpt niet tegen de mogelijkheid om te spammen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:25:
[...]

Posten kun je ook vanaf je eigen PC direct naar je newsserver, is dus geen optie.
Moet je de boel wel kunnen signen toch? En volgens mij kan niet iedereen dat? Of wel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:25:
[...]

Ja, het helpt hem zijn website te beveiligen, het helpt niet tegen de mogelijkheid om te spammen.
Tjah, het beveiligin moet natuurlijk ook gebeuren van mijn kant ;)
Meer kan ik ook niet..

[ Voor 11% gewijzigd door Reddol op 27-09-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaero schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:26:
[...]

Moet je de boel wel kunnen signen toch? En volgens mij kan niet iedereen dat? Of wel..?
Toch wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:46
Achjah,

Handig was anders, echter op mijn eigen filter waren het er nog maar 200 ofzo.

Duurt alleen iets langer voor je het gevonden hebt :O

Maar wel te hopen dat ze aantal categorien aanpassen naar bv. max 5 of van 1 categorie soort...

Dus bv:

HD Overig/HD WMV/x264/BRD
MP3/1:1

En NIET
Alle video (+ evt. Alle overige opties :F )

of

categorie X icm category Y

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Lijkt er dus op dat de oorzaak voorlopig bekend is en wordt aangepakt.

Nu nog een manier om die zooi uit spotnet te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Reddol schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:50:
[...]

Wil hier natuurlijk even op in gaan.
Wij hebben pas een spot-systeem gemaakt, en het komt inderdaad bij ons vandaan.
Helaas merk ik dit nu pas op, maar we gaan natuurlijk maatregelen nemen om dit tegen te gaan.

Ik ga nu direct het systeem offline gooien. Helaas zijn er mensen die niet snappen dat we met z'n allen moeten bouwen aan een beter usenet. Dit komt van een persoon die ons sinds het begin al dwars probeert te zitten. (een persoon van ftdworld (claimt hij iig, ik zeg niet dat het waar is), ip van hem: 80.57.239.220)

Excuses voor deze fout mensen!
Snap de lol van sommige mensen dus echt niet, voor de lol alles slopen.
Maar goed, bron is dus bekend en hopelijk straks ook gefixed.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
Ja, ik heb spot-gedeelte direct verwijderd toen ik er achter kwam.
Dus het kan nu via ons sowieso even niet meer gebeuren.

En voordat het weer online gaat ga ik er checks in inbouwen, dus dat komt wel goed ;)

Nogmaals mensen: Mijn excuses, ookal kan ik er weinig aan doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Reddol op 27-09-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Erg lullig allemaal...
Vooral omdat de "Hacker", Spotplanet al vaker heeft lastig gevallen. (Zoals Arjen ook al zei)
(Als mod inbreken en spots verwijderen, DDos aanvallen... E.d.)

[ Voor 23% gewijzigd door THWIT op 27-09-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:45
Vanaf het moment dat Spotnet populair werd (oftewel nadat FTD definitief gestopt is) heb ik er dankbaar gebruik van gemaakt, zowel als downloader en als spotter. Graag zou ik meer willen spotten, maar om handmatig tientallen spots per week in te voeren vind ik te saai, repetitief werk en kost me te veel tijd. Het programmeren van een CLI tool voor het plaatsen van spots, zodat ik kan spotten op basis van bijv. xml-spotbestanden en rss-feeds, lijkt me daarom een leuk project.

Aan de hand van analyses van usenet headers, de (volgens mij onvolledige) source van een antieke spotnet versie, en spotweb-code heb ik al heel wat kunnen uitvogelen over de werking van het Spotnet-protocol. Echter is me nog niet alles duidelijk, met name een hoop details en de finalisering en ondertekening van de spots voordat ze naar de NNTP-server gaan (cryptografie heb ik ook nog niet veel ervaring mee).

Het zou me enorm helpen om de broncode van (het spot-gedeelte van) een recente Spotnet-versie te hebben als referentie voor de ontwikkeling van mijn implementatie (het liefste met ondersteuning voor het nieuwe hashcash + user key signing systeem omdat ik begrepen heb dat dat de toekomst wordt). Aanwijzingen, documentatie, tips, et cetera zijn eveneens erg welkom. Ik hou van technische uitdagingen maar wat materiaal om mee te werken is wel prettig :)

Drazix heeft eerder in dit topic aangegeven dat dit op aanvrag mogelijk is d.m.v. een privébericht en normaal gesproken zou ik dit ook via privéberichten afhandelen; echter zie ik geen mogelijkheid om hem een bericht te sturen (inkomende berichten uitgeschakeld?). Dus bij deze via dit topic: Drazix, zou je contact met mij willen opnemen over mijn hulpvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch jammer dat zoiets moet gebeuren, me'n hele DB vervuild door die onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbird22
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-07 16:11
Er is een nieuwe versie uit van Spotlite: 1.0.6

http://www.spot-net.nl/spotlite/

1.0.6 2011-09-27
Quick fix tegen massa-spam
Aantal nieuwe Spotnet categorieën toegevoegd
Mogelijkheid om de plaatjes die in de nieuwsgroep gepost zijn te downloaden,
maar niet die van externe websites. #privacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wildfire schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 00:21:
Ik denk dat hij die nog niet geïnstalleerd heeft. Is idd een oplossing voor het fout 32 probleem (naast het gebruiken van een gefixte database), maar helaas heeft deze nieuwe versie diverse fuck-ups met de categorieën. Ik melde een x264 aan en die werd door Spotnet opeens een ePub? Anderen hebben soortgelijke issues met deze nieuwe versie... :'(
Ik zag die gister ook bij spotnet staan als ePub, nu echter met de nieuwe SpotGrit kan ik ze niet eens meer vinden en lijken ze wel verdwenen, in spotlite kan ik ze (de spots zelf opnieuw) wel binnenhalen...
Toch zie ik nog gespot worden bij TV Series, hoe doen die dat dan, via SpotGrit zie ik geen categorie TV series bij het toevoegen van een spot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
klopt het ook dat spotnet improvers niet meer werken?
Ik krijg geen icons meer en blacklisted e.d. is niet meer zichtbaar (versie 1.75)

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 20:35

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Ik heb er nog geen klachten over gehad dat het niet werkt in 1.75. De server is ook nog steeds online.

Zie je nog wel smileys onder het reactievak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Nee, ik heb verschillende improvers geprobeerd oude/nieuwe/offline enz maar niets ervan werkt; geen icons, blacklist, plaatjes die groter worden e,d., vreemd want het werkte wel altijd.

edt: even opnieuw geïnstalleerd allemaal en het werkt weer :z

[ Voor 15% gewijzigd door ionicdog op 27-09-2011 19:46 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 15:27
babybel123 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:11:
Wellicht is dit al ten sprake geweest, maar goed.

Ik besloot om SpotNet eens te proberen, en er werd me verteld dat ik de usenetserver + user/pw in moest voeren.

Ik maak gebruik van een aantal gratis usenet servers (wel 500+ dagen retentie), i.c.m. het gratis usenet wat door mijn glasvezelprovider (xmsnet) aangeboden wordt.
Echter, bij AL deze servers hoeft, om te downloaden, GEEN user/pw ingevoerd te worden.

Spotnet werkt niet zonder username/password, dus kan ik het programma niet proberen.

Tips?
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Hoe kan ik spotnet gebruiken in combinatie met een newsserver waarvoor je geen user/pass nodig hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
kuwerti schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:22:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Hoe kan ik spotnet gebruiken in combinatie met een newsserver waarvoor je geen user/pass nodig hebt???
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:40:
[...]

Als er geen username/password vereist is, laat je die vakjes gewoon leeg. Dan zou alles gewoon goed moeten gaan. Wat is de melding die je krijgt?
;)
Ik mag hopen dat zelfs als er al een foutmelding kwam, dat dat na een jaar opgelost is.

[ Voor 14% gewijzigd door Pistolebob op 27-09-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 15:27
Pistolebob schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:25:
[...]

[...]

;)
Ik mag hopen dat zelfs als er al een foutmelding kwam, dat dat na een jaar opgelost is.
Nee hoor, terwijl ik toch de laatste versie van Spotnet gebruik..... |:( (v1.7.5)

Het vage is dat het Bijwerken van de post prima gaat. Dubbelklik je echter o[p een post dan krijg je de melding dat "Gebruikersnaam is verplicht, maar niet ingevuld" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 06:59

Wildfire

Joy to the world!

*zucht*

Wat voor kansloze k*thommel doet zoiets? Ik zou bijna nog hopen dat de GoT Knokploeg echt bestond zodat ze die lulhannes een bezoekje konden brengen...

Jammer dat Spotnet zelf geen enkele mogelijkheid om bepaalde spots weg te filteren. Een ID-filter zou nu handig zijn geweest.

Ik ga nu toch maar overwegen over te stappen naar een ander programma. Ik zie dat bij SpotLite en SpotGrit al updates beschikbaar zijn i.v.m. het massa-spam probleem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Heb inmiddels een programmaatje gemaakt die de 11.000 spamposts van de afgelopen dagen verwijderd.

Hier staat uitleg hoe je 'm uitvoert: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?p=35856#p35856

Enjoy ;)

• kravitz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

thisegzz schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:01:
Heb inmiddels een programmaatje gemaakt die de 11.000 spamposts van de afgelopen dagen verwijderd.

Hier staat uitleg hoe je 'm uitvoert: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?p=35856#p35856

Enjoy ;)
_/-\o_

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 23:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Wildfire schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:36:
*zucht*

Wat voor kansloze k*thommel doet zoiets? Ik zou bijna nog hopen dat de GoT Knokploeg echt bestond zodat ze die lulhannes een bezoekje konden brengen...

Jammer dat Spotnet zelf geen enkele mogelijkheid om bepaalde spots weg te filteren. Een ID-filter zou nu handig zijn geweest.

Ik ga nu toch maar overwegen over te stappen naar een ander programma. Ik zie dat bij SpotLite en SpotGrit al updates beschikbaar zijn i.v.m. het massa-spam probleem.
Dat jullie dat niet eens weten...de naam begint met Tim... :D
Naja onder leiding van hem dan ;)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:31:
Toch jammer dat zoiets moet gebeuren, me'n hele DB vervuild door die onzin.
Och, bij Tweak rommelen ze af en toe met de news servers, waardoor je toch je oude database moet weghalen en een nieuwe moet opbouwen. Dus uiteindelijk is die zooi er wel een keer uit. :p

Daarbij ben ik ook niet geïnteresseerd in oude spots van meer dan een maand geleden, ik gebruik het alleen voor nieuwe spots voor het geval ik iets mis op de andere manieren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

n00bs schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:20:
[...]

Dat jullie dat niet eens weten...de naam begint met Tim... :D
Naja onder leiding van hem dan ;)
Neuh, denk niet dat Brein zoiets doet, er kan immers schade uit voortvloeien en als dan naar Brein gewezen kan worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:08

Pierre

Van nature lui!

Sinds 2 dagen heb spotnet in de vuilnisbak gekiept wat een opluchting en gebruik SpotGrit en dat draait als een trein _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Pierre61 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:50:
Sinds 2 dagen heb spotnet in de vuilnisbak gekiept wat een opluchting en gebruik SpotGrit en dat draait als een trein _/-\o_
helemaal mee eens.. Gister einde van de middag spotnet verwijderd. Gelijk Spotgrid geinstalleerd. en werkt nu als een speer (spotgrid 1.0 was erg traag) maar nu weer goed :D

beter dan spotnet merk ik wel, tip voor andere Spotgrit is the way to go _/-\o_

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• MrGizMo
  • Laatst online: 12-10 01:47
SpotGrit werkt idd als een baas :D En dan ook nog met de imdb en moviemeter addon :D

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Kard schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:47:
Vanaf het moment dat Spotnet populair werd (oftewel nadat FTD definitief gestopt is) heb ik er dankbaar gebruik van gemaakt, zowel als downloader en als spotter. Graag zou ik meer willen spotten, maar om handmatig tientallen spots per week in te voeren vind ik te saai, repetitief werk en kost me te veel tijd. Het programmeren van een CLI tool voor het plaatsen van spots, zodat ik kan spotten op basis van bijv. xml-spotbestanden en rss-feeds, lijkt me daarom een leuk project.

Aan de hand van analyses van usenet headers, de (volgens mij onvolledige) source van een antieke spotnet versie, en spotweb-code heb ik al heel wat kunnen uitvogelen over de werking van het Spotnet-protocol. Echter is me nog niet alles duidelijk, met name een hoop details en de finalisering en ondertekening van de spots voordat ze naar de NNTP-server gaan (cryptografie heb ik ook nog niet veel ervaring mee).

Het zou me enorm helpen om de broncode van (het spot-gedeelte van) een recente Spotnet-versie te hebben als referentie voor de ontwikkeling van mijn implementatie (het liefste met ondersteuning voor het nieuwe hashcash + user key signing systeem omdat ik begrepen heb dat dat de toekomst wordt). Aanwijzingen, documentatie, tips, et cetera zijn eveneens erg welkom. Ik hou van technische uitdagingen maar wat materiaal om mee te werken is wel prettig :)

Drazix heeft eerder in dit topic aangegeven dat dit op aanvrag mogelijk is d.m.v. een privébericht en normaal gesproken zou ik dit ook via privéberichten afhandelen; echter zie ik geen mogelijkheid om hem een bericht te sturen (inkomende berichten uitgeschakeld?). Dus bij deze via dit topic: Drazix, zou je contact met mij willen opnemen over mijn hulpvraag?
Daar zit ik ook al tijden op te wachten. In mijn geval heb ik zelf al een programma die automatisch een xml bestand aanmaakt, aan de hand van mijn filmlijst. Nu nog een manier om dit xml bestand te kunnen inlezen om een spot geautomatiseerd te kunnen aanmelden. Overgens zou het wel fijn zijn als jouw programma compatible zou zijn met diezelfde functie die in (open)ftd zit. Zie deze website. Maar indien nodig kan ik mijn programma wel aanpassen zodat hij jouw xml indeling aanmaakt. Overgens heeft Drazix al eens een (erg oude) sourcecode geupload. Zoeken naar spotsource met b.v. binsearch. Misschien heb je daar iets aan. Als je dit voor elkaar krijgt dan ben je een held. _/-\o_

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Reddol
Het spot-systeem op spotplanet.org is weer werkzaam, de volgende beveiligingen zitten er nu in:
- Max 5 sub-subcategorien per subcategorie
- Max 1 spot per 5 minuten
- Max 15 spots per dan (<-- Dag massaspam)
- Captcha (<-- Dag botjes, hallo gedigitaliseerde boeken: recaptcha)
- Optie tot blokkeren gebruiker (duhh)

Dus dit zal veilig moeten zijn.

Over de aanvraag van CJDijk en Kart: Ik kan jullie hier wel mee helpen. Ben wel bereid dit in spotplanet.org te bouwen, neem even contact op via PM om het te bespreken ;)

• Kard
cjdijk schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:40:
Daar zit ik ook al tijden op te wachten. In mijn geval heb ik zelf al een programma die automatisch een xml bestand aanmaakt, aan de hand van mijn filmlijst. Nu nog een manier om dit xml bestand te kunnen inlezen om een spot geautomatiseerd te kunnen aanmelden. Overgens zou het wel fijn zijn als jouw programma compatible zou zijn met diezelfde functie die in (open)ftd zit. Zie deze website. Maar indien nodig kan ik mijn programma wel aanpassen zodat hij jouw xml indeling aanmaakt. Overgens heeft Drazix al eens een (erg oude) sourcecode geupload. Zoeken naar spotsource met b.v. binsearch. Misschien heb je daar iets aan. Als je dit voor elkaar krijgt dan ben je een held. _/-\o_
"Mijn" xml-indeling zou toch nog bedacht moeten worden, geen probleem dus om een bestaand formaat als uitgangspunt te nemen. De standaard zou wel enigzins aangepast moeten worden, omdat het zo te zien niet helemaal compatible is met Spotnet (velden als FType en FCount worden bijvoorbeeld niet meer gebruikt, in plaats daarvan moet er een verwijzing naar een nzb-bestand bijkomen).

De oude Spotnet-broncode had ik inderdaad al gevonden. Het is zeker bruikbaar voor het beter begrijpen van het protocol, maar de code van een recente versie zou nog veel meer helpen; de code die nu beschikbaar is is namelijk wel héél antiek. Indien Drazix niet meer dan dat wil vrijgeven zal ik het alsnog proberen te maken met behulp van wat er nu beschikbaar is (bijv. broncode van andere spotclients), maar het zal dan een stuk pittiger worden en waarschijnlijk meer bugs bevatten (een protocol helemaal correct implementeren zonder duidelijke documentatie en/of voorbeeldimplementatie... dat wil niet helemaal samen :P). Dan nog is het de moeite waard, een werkend prototype zou al erg leuk zijn.

Ik weet nog niet of het project gaat slagen en hoe lang het gaat duren, maar als ik resultaten heb geproduceerd ben je de eerste die het hoort ;)

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Reddol schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:06:
Het spot-systeem op spotplanet.org is weer werkzaam, de volgende beveiligingen zitten er nu in:

Bij spots via jullie systeem komt er in Spotnet geen ID te staan, maar 'onbekend'. Kan er een manier gevonden worden om toch een ID toe te kennen?
MrGizMo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:28:
[..] En dan ook nog met de imdb en moviemeter addon :D
Glad you like it :)

• Reddol
@ Thesigzz
Dat is iets wat ik ook heel graag wil, maar ik snap de techniek daarachter niet. Op een één of andere manier vind spotnet dat de spot niet 100% valide is en geeft hij de User ID niet weer.

Je kan daarover ook hier mijn vraag zien, maar helaas heeft er nog niemand gereageerd.

• Kard
[b]Arjenlodder schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:06:
Over de aanvraag van CJDijk en Kart: Ik kan jullie hier wel mee helpen. Ben wel bereid dit in spotplanet.org te bouwen, neem even contact op via PM om het te bespreken ;)
Tof aanbod! Echter zie ik het persoonlijk niet zo zitten om voor het spotten afhankelijk te zijn van een webservice (en zeker niet een als deze; i.v.m. de BREIN-dreiging durf ik niet veel geld te wedden op het langetermijnbestaan van publieke online Spotnet-services). Een (vertrouwelijk uiteraard) kijkje in je implementatie van het spotsysteem zou ik wel erg op prijs stellen; wil je me een DM sturen als dit ook mogelijk is?
Reddol schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:14:
Dat is iets wat ik ook heel graag wil, maar ik snap de techniek daarachter niet. Op een één of andere manier vind spotnet dat de spot niet 100% valide is en geeft hij de User ID niet weer.
Het correct ondertekenen is iets waar ik ook gegarandeerd tegenaan ga lopen; als ik het als eerste uitvogel zal ik het zeker delen en als iemand anders het eerder doorheeft hoor ik dat graag.

• Reddol
Dat snap ik geheel, haha.
We houdens ons zolang mogelijk staand... Gaat nu al een maandje of 5/6 goed.

Een kijkje in de broncode mag je niet nemen, maar daarentegen wil ik je wel helpen met het ondertekenen van spots enzovoort.

• Kard
Reddol schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:25:
Dat snap ik geheel, haha.
We houdens ons zolang mogelijk staand... Gaat nu al een maandje of 5/6 goed.
En dat er nog vele maanden mogen volgen, het is een geweldig project. Als je ergens even snel iets wilt opzoeken is het een zegen om niet per se een hele database bij elkaar te hoeven headeren :)
[b]Arjenlodder schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:25:
Een kijkje in de broncode mag je niet nemen, maar daarentegen wil ik je wel helpen met het ondertekenen van spots enzovoort.
Jammer maar begrijpelijk. Ik zal aan de slag gaan met de informatie die ik nu heb en als ik er echt niet uitkom vind je wel een berichtje in de brievenbus... bedankt voor het aanbod 8)

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:12
1 spot per 5 minuten, dit is niet echt handig. Als ik spotter was spot ik daar dus niks. met 20 spots ben je 100 minuten bezig! en 20 stuks kan weer niet want dan zit je over je limiet van 15.

• Gentox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12-2021
Spotnet sucks imho. >:)

Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar newznab sites als: nzbd.info
en nzbs.org
In combinatie met sickbeard, couchpotato en sabnzb werkt dit echt perfect. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Gentox op 28-09-2011 20:43 ]

• THWIT

goede tussenoplossing, maar 1 per 5 minuten is misschien inderdaad een beetje weinig...

• Reddol
Hmmja, je kan aangeven dat je een goede spotter bent via het ticket-systeem.
Dan bekijk ik persoonlijk alle spots van degene die dat aangeeft.

Als het blijkt dat het allemaal nette spots zijn gaat hij op de whitelist, en kan hij onbeperkt spotten ;)

Even iets anders, helaas moet dit publiek omdat ik Drazix niet kan PMen:
Heb jij het IP geblokkeerd van de sign-server? Want ik krijg nu een verkeerde response terug (KeyID is veranderd in 9 in de header, dit hoort 3 te zijn).

Zou je dit misschien weer kunnen deblokkeren? Ik doe er alles aan om spam tegen te gaan ;)

• THWIT
Ja ik zag het inderdaad staan
Beveiliging

Sinds de spam-attack via onze servers hebben we de beveiliging aangescherpt. Het is nu nodig om een captcha in te voeren, en er zijn nog wat andere wijzigingen doorgevoerd.

Verstuur jij nooit spam? En heb je een goede reputatie op het usenet? Stuur een ticket in en ik zet je op de Whitelist. Je hoeft hierna geen captcha meer in te vullen en kan gewoon normaal spotten!

Goede oplossing!

• MrGizMo
  • Laatst online: 12-10 01:47
thisegzz schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:12:
[...]

Bij spots via jullie systeem komt er in Spotnet geen ID te staan, maar 'onbekend'. Kan er een manier gevonden worden om toch een ID toe te kennen?

[...]

Glad you like it :)
Zie dat het ook met bierdopje werkt? :D helemaal perfect

Verwijderd

Topicstarter
Spotnet 1.7.6 Download

- Filteren gaat sneller
- Genres zijn nu klikbaar
- Filters geven aantallen weer
- Spots aanmelden werkt nu correct
- Erotiek staat niet meer bij 'Overzicht'
- Robuuster tegen dubbel ophalen database
- Filtert spam weg (bij nieuwe databases)

Het enige wat nog altijd niet werkt is het Series-filter bij oude databases. Als je je database niet opnieuw wilt aanmaken, kun je filters.xml aanpassen en bij Series 'subcats LIKE '%d11|%' invullen.

In principe is dit de laatste versie tot Spotnet 2.0, tenzij er nog grote bugs opduiken. Happy testing!

Verwijderd

Nou, Spotnet Improver 1.2 werkt niet helemaal goed met 1.7.6 iig. Ik kan de white en blacklist niet meer zien.

Verder zijn de letters in de spots een stuk groter dan ervoor? Zijn niet kleiner te krijgen.

Er is niet alleen maar negatieve dingen hoor, de snelheid is idd hoger. Postjes openen sneller en subcatagories laden sneller.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 03:14 ]

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:12
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:19:
Spotnet 1.7.6 Download

- Filteren gaat sneller

Het enige wat nog altijd niet werkt is het Series-filter bij oude databases. Als je je database niet opnieuw wilt aanmaken, kun je filters.xml aanpassen en bij Series 'subcats LIKE '%d11|%' invullen.

In principe is dit de laatste versie tot Spotnet 2.0, tenzij er nog grote bugs opduiken. Happy testing!
Hulde! 1.7.6 werkt hier goed!

• Xaero
Dacuuu schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:37:
[...]

1 spot per 5 minuten, dit is niet echt handig. Als ik spotter was spot ik daar dus niks. met 20 spots ben je 100 minuten bezig! en 20 stuks kan weer niet want dan zit je over je limiet van 15.
Zou je dan ook niet iets inbouwen dat vaste spotters extra privileges krijgen om sneller te kunnen spotten? Users die dus al >100 spots hebben gedaan zijn daarmee wel te vertrouwen..

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:09

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Drazix, zou je in de startpost het linkje van de handleiding http://www.duken.nl/spotnet-handleiding/ weer kunnen plaatsen? Overigens is 1.7.6 ook daar te downloaden. :)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:19:
Spotnet 1.7.6 Download

- Filteren gaat sneller

Super, bedankt! Fijn dat je deze updates uitbrengt. d:)b

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• n!kneem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 03:13:
Nou, Spotnet Improver 1.2 werkt niet helemaal goed met 1.7.6 iig. Ik kan de white en blacklist niet meer zien.

Verder zijn de letters in de spots een stuk groter dan ervoor? Zijn niet kleiner te krijgen.

Er is niet alleen maar negatieve dingen hoor, de snelheid is idd hoger. Postjes openen sneller en subcatagories laden sneller.
Klopt SIL_v1.2 werkt niet goed met Spotnet v1.76 Ik denk dat Thisegzz (de maker van het scriptje) dit ook snel genoeg zal ervaren. Laten we hopen dat hij het scriptje dan gaat aanpassen.

Verwijderd

Aangezien ik met 1.7.4 de problemen niet heb die sommigen van jullie ervaren ben ik maar weer teruggegaan naar 1.7.4. Ik denk dat i-telligent zelf al wat filtert of spam tegenhoudt? ik heb wel wat spots gezien waar virus inzat maar geen10.000 lege spots en of een foutmelding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:36:
Ik denk dat i-telligent zelf al wat filtert of spam tegenhoudt? ik heb wel wat spots gezien waar virus inzat maar geen10.000 lege spots en of een foutmelding.
Ik heb er anders toch genoeg verwijderd. Je kan simpel het proggie van Thisegzz gebruiken. De eerder genoemde foutmelding heb ik ook niet gezien.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:22
Niice 1.7.6 werkt echt stukken sneller! :D

Enigste wat me nog handig lijkt om te zien is dat er vanuit de gefilterde lijst met RMB meteen gedownload kan worden, ipv er eerst op te klikken en dan op de grote knop. (makkelijk als je van een serie 20 afleveringen wilt downloaden :) )

(maar na deze update ook niet heel hard meer nodig, omdat een post toch al in een oogwenk in beeld staat)

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 29-09-2011 14:27 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Dit programma is een drama. Het is simpelweg niet vooruit te branden. Als het eenmaal download dan kun je het beter maar met rust laten want zodra het aan het downloaden is kun je er niets meer mee. Ik krijg constant een "not responding" en elke handeling kost enorm veel tijd. Normaal afsluiten kun je het ook niet en gepauzeerde downloads verdwijnen zodra je het programma geforceerd afsluit. (ik gebruik nu v 1.7.6 onder W7 x64).

Het is jammer want de interface is op zich erg prettig.

Mijn YouTube Channel

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Snowwie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:11:
Dit programma is een drama. Het is simpelweg niet vooruit te branden. Als het eenmaal download dan kun je het beter maar met rust laten want zodra het aan het downloaden is kun je er niets meer mee. Ik krijg constant een "not responding" en elke handeling kost enorm veel tijd. Normaal afsluiten kun je het ook niet en gepauzeerde downloads verdwijnen zodra je het programma geforceerd afsluit. (ik gebruik nu v 1.7.6 onder W7 x64).

Het is jammer want de interface is op zich erg prettig.
Gebruik dan een zelfstandig downloadprogramma zoals Newsbin Pro of GrabIt. Gewoon de NZB opslaan met SpotNet en die dan in je downloadprogramma laden.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wildfire was me voor, wou hetzelfde opmerken.
Een extern programma gebruiken om te downloaden werkt veel beter.
Zelf gebruik ik AltBinz, omdat Grabbit bij mij wat problemen had icm Kaspersky.

edit:
Overigens hoef je de NZB niet eerst op te slaan dan. Je gebruikt dan de optie NZB openen.
Als je dan op de download pijl klikt, gaat automatisch je download programma direct aan de gang (mits je nzb geassocieerd hebt met het programma)

[ Voor 39% gewijzigd door M a r c o op 29-09-2011 15:54 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

M a r c o schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:51:

[..]

edit:
Overigens hoef je de NZB niet eerst op te slaan dan. Je gebruikt dan de optie NZB openen.
Als je dan op de download pijl klikt, gaat automatisch je download programma direct aan de gang (mits je nzb geassocieerd hebt met het programma)
Klopt, had ik even niet aan gedacht, mijn standaardinstelling is altijd de NZB opslaan. Ik wil maar zelden meteen gaan downloaden dus sla de NZBtjes altijd even op voor later gebruik :)

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Mee bezig.

Edit:
In de nieuwe versie van Spotnet zitten de smileys en het vergroten van de afbeelding ingebouwd.
Ik hoef dus enkel nog de black/whitelist te fixen.

[ Voor 24% gewijzigd door thisegzz op 29-09-2011 16:52 ]

• THWIT
Xaero schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:57:
[...]

Zou je dan ook niet iets inbouwen dat vaste spotters extra privileges krijgen om sneller te kunnen spotten? Users die dus al >100 spots hebben gedaan zijn daarmee wel te vertrouwen..
Dat is er al:
Beveiliging

Sinds de spam-attack via onze servers hebben we de beveiliging aangescherpt. Het is nu nodig om een captcha in te voeren, en er zijn nog wat andere wijzigingen doorgevoerd.

Verstuur jij nooit spam? En heb je een goede reputatie op het usenet? Stuur een ticket in en ik zet je op de Whitelist. Je hoeft hierna geen captcha meer in te vullen en kan gewoon normaal spotten!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-10 17:23

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Wildfire schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:36:
*zucht*

Das gewoon een BREIN(loze) medewerker die nog even wat overuren wil maken met "thuiswerken" en de boel loopt te f*cken...
ip address 80.57.239.220
provider UPC NL
hostname g239220.upc-g.chello.nl
city Beuningen
Volgens mij zou het gebruik van "Spotnet Improver" gebruikmakend van de blacklist voldoende moeten zijn?
Mits de "spammer" dus eerst genomineerd en uiteindelijk toegevoegd word op de blacklist?

Maar dit keer is er dus een "script"(?) misbruikt op een website? In hoevere kan dat ook vanaf de pc thuis?
Ik neem aan dat een beetje scriptkiddy dit ook vanuit huis zou kunnen?
Zou het dan geen optie zijn om bv in Spotnet (of Improver) de mogenlijkheid in te bouwen zelf de blacklist te kunnen bewerken?
Of bestaat die mogelijkheid al? (heb me er nog niet zo in verdiept omdat het nog niet nodig was)

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 29-09-2011 19:17 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• Reddol
Hey, wat jij aangeeft dat dit vanaf een website is misbruikt klopt.
Dit was mijn website, en ik heb het script dan ook gemaakt om spots toe te voegen...

En het is inderdaad niet enorm lastig op dit moment... Elke script-kiddie kan zoiets maken.
Op het moment worden de sign-servers nog gebruikt, vanaf die kant is het te blokkeren (dit kan drazix doen na een grote spam-aanval).

Bij het nieuwe HashCash systeem wordt spam al lastiger, er zal namelijk telkens een SHA1 bekeken moeten worden of de eerste 4 bytes 0000 zijn. Zo'n SHA1 hash maken duurt op een gemiddelde pc (ik praat hier niet over snelle servers) 1 seconden...
En op deze manier is het niet vanaf de sign-server kant te blokkeren, dus er kan doorgegaan blijven worden ja...

Maar is het niet mogelijk om één bepaald ID te blokkeren via die improver?

• Thasaidon

Thasaidon

Reddol schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:24:
Hey, wat jij aangeeft dat dit vanaf een website is misbruikt klopt.
Dit was mijn website, en ik heb het script dan ook gemaakt om spots toe te voegen...

En het is inderdaad niet enorm lastig op dit moment... Elke script-kiddie kan zoiets maken.
Op het moment worden de sign-servers nog gebruikt, vanaf die kant is het te blokkeren (dit kan drazix doen na een grote spam-aanval).

Bij het nieuwe HashCash systeem wordt spam al lastiger, er zal namelijk telkens een SHA1 bekeken moeten worden of de eerste 4 bytes 0000 zijn. Zo'n SHA1 hash maken duurt op een gemiddelde pc (ik praat hier niet over snelle servers) 1 seconden...
En op deze manier is het niet vanaf de sign-server kant te blokkeren, dus er kan doorgegaan blijven worden ja...

Maar is het niet mogelijk om één bepaald ID te blokkeren via die improver?
Arjen,

dat het dit keer via jou site en script gedaan is, tja... sh*t happens en neem ik je iig ook niet kwalijk.
Belangrijker is dat het dus blijkbaar redelijk simpel kan... en daar maak ik me meer zorgen over.
Usenet en in dit geval spotnet is er voor iedereen, maar blijkbaar heb je over wel rotte appels die de boel verzieken voor de rest.

Vandaar dus ook mijn vraag of gebruikers niet zelf een blacklist kunnen maken...
Ik heb me hier nog niet in verdiept omdat het tot deze spam aanval ook niet nodig was.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 29-09-2011 19:34 ]

• Reddol
Jep, die vraag snap ik.
Er zitten echter vanaf de Usenet kant ook wel wat beveiliging in...

Mijn Usenet account kon namelijk niet meer posten na de spam-attack, dus op die manier zal de spam ook een klein beetje beperkt worden.

Verder zou een geintegreerde blacklist in Spotnet enorm handig zijn ja!
Misschien in 2.0?

Echter zal die blacklist niet mogen werken op User-Id... Want die is te vervormen (Nieuw RSA Keys en klaar..)
Dus er zal een andere manier gevonden moeten worden om dit sterk op te zetten...

• Thasaidon

Thasaidon

Reddol schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:39:
Jep, die vraag snap ik.
Er zitten echter vanaf de Usenet kant ook wel wat beveiliging in...

Mijn Usenet account kon namelijk niet meer posten na de spam-attack, dus op die manier zal de spam ook een klein beetje beperkt worden.

Verder zou een geintegreerde blacklist in Spotnet enorm handig zijn ja!
Misschien in 2.0?

Echter zal die blacklist niet mogen werken op User-Id... Want die is te vervormen (Nieuw RSA Keys en klaar..)
Dus er zal een andere manier gevonden moeten worden om dit sterk op te zetten...
ik heb geen idee wat de "beste" manier zou zijn om te blocken,,,
Een spammer zal niet per post zijn RSA veranderen dus de ID zal tijdens die spam reeks gelijk blijven en zou dus te blocken zijn.
Andere optie zou bv zijn om te blocken op IP? maar dan zit je met hetzelfde probleem... spammer krijgt/forceerd een ander IP en het feest begint opnieuw.
Misschien een block op beide?

• Reddol
Hmm, telkens de RSA veranderen is een super makkelijk werk. Als hij Spotnet dus echt dwars wil zitten zal 'ie dit zeker doen.
IP Lijkt mij inderdaad sterker! Het probleem is dat deze niet meegezonden wordt naar het Usenet...
Gelukkig maar, anders kunnen bepaalde organisaties bepaalde gegevens opvragen.

• Thasaidon

Thasaidon

Reddol schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:48:
Hmm, telkens de RSA veranderen is een super makkelijk werk. Als hij Spotnet dus echt dwars wil zitten zal 'ie dit zeker doen.
IP Lijkt mij inderdaad sterker! Het probleem is dat deze niet meegezonden wordt naar het Usenet...
Gelukkig maar, anders kunnen bepaalde organisaties bepaalde gegevens opvragen.
klopt, maar hoe zijn ze dan aan jou ip gekomen?

Verwijderd

Thasaidon schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:56:
[...]

Hij draait een openbare spotnet-website ;)
Dat bedoelde je niet 8)7

Zijn usenet-provider heeft zijn gegevens wel, alleen de rest van de wereld niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 20:31 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:19:
Hij draait een openbare spotnet-website ;)
Dat bedoelde je niet 8)7

Zijn usenet-provider heeft zijn gegevens wel, alleen de rest van de wereld niet.
Dat, en uiteraard heeft Drazix als eigenaar van de signing server ook logs :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MrGizMo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:28:
SpotGrit werkt idd als een baas :D En dan ook nog met de imdb en moviemeter addon :D
Ik denk ik geef spotgrid even een kans. net geinstalleerd en een fucking 75 minuten bezig geweest met de spots. wtf. dan was spotnet en stuk sneller

Iperf

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 19:46
Ik denk wat ik nu heb gelezen op tweakers.net over dat Brein weer een rechtzaak heeft gewonnen, dat we het wel kunnen vergeten om door te gaan met spotnet-spotgrit-spotlite want hij wil dat elke usenetprovider de binaries gaat filteren dus weer een txt server van maken, dan is het gebeurt met Usenet :(

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Dan neem je toch gewoon een abonnement in het buitenland? Genoeg keuze. Brein kan nooit heel usenet stoppen.

• Reddol
Thasaidon schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:56:
[...]

Dit is aan Drazix' kant gebeurd. Die kan inderdaad zien in zijn logs wie een spot signed.
Ik ben ook van zijn Spot-Signing-Server gebanned, helaas.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MiskentTalent schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:59:
Ik denk wat ik nu heb gelezen op tweakers.net over dat Brein weer een rechtzaak heeft gewonnen, dat we het wel kunnen vergeten om door te gaan met spotnet-spotgrit-spotlite want hij wil dat elke usenetprovider de binaries gaat filteren dus weer een txt server van maken, dan is het gebeurt met Usenet :(
Zoals al aangegeven, so what? Brein kan hooguit in Nederland dingen voor elkaar krijgen. Usenet daarentegen is wereldomspannend. Mochten alle Usenet-providers in Nederland er de brui aan geven, dan ga je gewoon naar een buitenlandse Usenet-provider.

Ik zie het wel gebeuren dat er uiteindelijk een grote Usenet-provider een oostblok-land uitzoekt waar wel goede verbindingen te verkrijgen zijn maar waar het verder niemand interesseert wat er allemaal gedaan wordt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Nieuwe versie van Spotnet Improver is online. Downloaden op http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=36&t=3286.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wie jij bent, bedankt voor de improver :9
Informatie

Geen toegang!

Je hebt geen permissies om dit bestand te downloaden!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Heh, beveiliging van spot-net.nl weer.

Download 'm op http://jij.haatmij.nl/spotnet/SpotnetImprover_beide.zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem al van spotnet zelf gepakt. Je gebruikt trouwens verschillende versienummers? Daarzo omschrijf je hem als improver 2, het bestand zelf heet improver176.exe.

Weet je zelf nog niet goed welke versienummer je hem wilt geven? :P

Overigens jammer dat improver176 niet de code overneemt van 1.2. Ik moest hem weer opzoeken en overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

SpotnetImprover176.exe is voor Spotnet 1.7.6, vandaar die naam. De versie van Spotnet Improver zelf is 2.0 :P
Pagina: 1 ... 39 ... 48 Laatste