Inderdaad. Het weegt denk ik wel aardig tegen elkaar op.
Iemand zal me wel ongetwijfeld voor zijn geweest, maar ik ben eens gaan kijken
wat, waar en hoe een spot als het ware 'ontstaat' (kon het niet echt vinden in dit topic)
Het wordt redelijk simpel verstuurd. Paar onderdelen waar ik nog vragen over heb (zit nu niet achter desbetreffende PC), maar voor de rest is het zelfs voor mij duidelijk hoe het e.e.a verstuurd is.
Dit is wat 'we' wat mij betreft nodig hebben om een dergelijk systeem op te kunnen bouwen om het spotten 'easier' te maken.
Ik gooi het hier zo snel mogelijk in dit topic zodat de info weer verder gebruikt kan worden.
Edit:
'zo snel mogelijk' is wat eerder dan verwacht..
Wat er eigenlijk daadwerkelijk gebeurt zodra er een spot is aangemaakt, is simpel. Er is een POST-request gestuurd naar
http://spotned.appspot.com met daarin een request lijkende op deze (deze is aangepast voor het gemak)
code:
1
| cat=3&sub=a15c00&title=VHdlYWtlcnMubmV0IHRlc3Q=&from=Tweakers&desc=SGllciBzdGFhdCBub3JtYWFsIGR1cyBkZSBvbXNjaHJpanZpbmch&tag=tweakers&msgid=cmFuZG9taW5wdXRAc3BvdC5uZXQ=&link=aHR0cDovL3d3dy50d2Vha2Vycy5uZXQv&image=aHR0cDovL2ljLnR3ZWFraW1nLm5ldC9leHQvaS8xMjAyOTkxNDMwLnBuZw==%3d&imgx=67&imgy=67&size=4714&tiny=nsQ& |
Dit houd feitelijk het volgende in.
cat=3
Staat voor de categorie Spellen, waar cat=1 staat voor Beeld, cat=2 staat voor Geluid en cat=4 voor Applicaties (de Spotnetvolgorde als ware dus)
&sub=a15c00
Deze volgt de ConsolePostHowto (
http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto), maar wel met variatie. Mijn testpost is bijvoorbeeld in Android gezet, welke niet in deze lijst staat. Dit zal dus even uitvissen zijn, wat de complete lijst nu daadwerkelijk is.
{quote]&title=VHdlYWtlcnMubmV0IHRlc3Q=[/quote]
Het stuk achter 'title=' is gewoon simpel de titel van de spot, base64 ge-encode. In dit geval dus 'Tweakers.net test'..

&from=Tweakers
Onder welke naam de spot is gespot, in dit geval: Tweakers
&desc=SGllciBzdGFhdCBub3JtYWFsIGR1cyBkZSBvbXNjaHJpanZpbmch
Alweer een base64-stuk. In dit geval: 'Hier staat normaal dus de omschrijving!!'
&tag=tweakers
De tag waaronder de post moet vallen.. Pretty easy.
&msgid=cmFuZG9taW5wdXRAc3BvdC5uZXQ=
Een van de stukken waar ik nog niet helemaal uitben.Het is base64 encoded. Dit vertaald zich in dit geval naar randominput@spot.net. Dit is volgens mij het signing-key verhaal waar het helemaal in het begin nog over ging. Misschien hier wat opheldering over (normaal is het een lange reeks tekens.. Maar ik heb het maar even zo gedaan. Het verschijnt later weer in de Segment tag.
&link=aHR0cDovL3d3dy50d2Vha2Vycy5uZXQv
De link die in je spot staat, base64 encoded (again).
In dit geval:
http://www.tweakers.net&image=aHR0cDovL2ljLnR3ZWFraW1nLm5ldC9leHQvaS8xMjAyOTkxNDMwLnBuZw==
De link naar je afbeelding bij je spot, base64 encoded. In dit geval naar de icon van een artikel op de FP.
&imgx=67&imgy=67&size=4714&tiny=nsQ&
Diverse aspecten voor het schalen van je spotafbeelding. Moeten duidelijk gechecked worden.
Ik hoop dat iemand wat met dit (lange) verhaal kan opschieten.:)
[
Voor 59% gewijzigd door
Verwijderd op 04-05-2011 20:04
. Reden: Extra info betreffende de 'zoektocht'. ]