Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

cjdijk schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:10:
[...]
Erg jammer dat Drazix geen terugkoppeling geeft, een zeer irritante houding. Gelukkig is GateKeaper van het programma uSpotted heel anders. Hij leest en beantwoordt gewoon keurig netjes de vragen die hem gesteld worden, zoals het hoort vind ik.
Modbreak:Keer op keer blijven hameren op je prive wensenlijstje: dát is pas irritant.
Je punt is duidelijk, houd er nu eens over op!

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Killerbert schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:20:
[...]

stel dat je zoiets zou maken..
dan is het toch ook erg gemakkelijk voor spammers of veel rotzooi aan te melden?
Ja, maar maakt ook het spotten zelf makkelijker. Liever een beetje spam en veel content dan geen spam en minder content.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:53:
[...]

Ja, maar maakt ook het spotten zelf makkelijker. Liever een beetje spam en veel content dan geen spam en minder content.
Inderdaad. Het weegt denk ik wel aardig tegen elkaar op.

Iemand zal me wel ongetwijfeld voor zijn geweest, maar ik ben eens gaan kijken wat, waar en hoe een spot als het ware 'ontstaat' (kon het niet echt vinden in dit topic)

Het wordt redelijk simpel verstuurd. Paar onderdelen waar ik nog vragen over heb (zit nu niet achter desbetreffende PC), maar voor de rest is het zelfs voor mij duidelijk hoe het e.e.a verstuurd is.

Dit is wat 'we' wat mij betreft nodig hebben om een dergelijk systeem op te kunnen bouwen om het spotten 'easier' te maken.

Ik gooi het hier zo snel mogelijk in dit topic zodat de info weer verder gebruikt kan worden.

Edit:

'zo snel mogelijk' is wat eerder dan verwacht.. :o

Wat er eigenlijk daadwerkelijk gebeurt zodra er een spot is aangemaakt, is simpel. Er is een POST-request gestuurd naar http://spotned.appspot.com met daarin een request lijkende op deze (deze is aangepast voor het gemak)

code:
1
cat=3&sub=a15c00&title=VHdlYWtlcnMubmV0IHRlc3Q=&from=Tweakers&desc=SGllciBzdGFhdCBub3JtYWFsIGR1cyBkZSBvbXNjaHJpanZpbmch&tag=tweakers&msgid=cmFuZG9taW5wdXRAc3BvdC5uZXQ=&link=aHR0cDovL3d3dy50d2Vha2Vycy5uZXQv&image=aHR0cDovL2ljLnR3ZWFraW1nLm5ldC9leHQvaS8xMjAyOTkxNDMwLnBuZw==%3d&imgx=67&imgy=67&size=4714&tiny=nsQ&

Dit houd feitelijk het volgende in.
cat=3
Staat voor de categorie Spellen, waar cat=1 staat voor Beeld, cat=2 staat voor Geluid en cat=4 voor Applicaties (de Spotnetvolgorde als ware dus)
&sub=a15c00
Deze volgt de ConsolePostHowto (http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto), maar wel met variatie. Mijn testpost is bijvoorbeeld in Android gezet, welke niet in deze lijst staat. Dit zal dus even uitvissen zijn, wat de complete lijst nu daadwerkelijk is.

{quote]&title=VHdlYWtlcnMubmV0IHRlc3Q=[/quote]

Het stuk achter 'title=' is gewoon simpel de titel van de spot, base64 ge-encode. In dit geval dus 'Tweakers.net test'.. :o
&from=Tweakers
Onder welke naam de spot is gespot, in dit geval: Tweakers
&desc=SGllciBzdGFhdCBub3JtYWFsIGR1cyBkZSBvbXNjaHJpanZpbmch
Alweer een base64-stuk. In dit geval: 'Hier staat normaal dus de omschrijving!!'
&tag=tweakers
De tag waaronder de post moet vallen.. Pretty easy.
&msgid=cmFuZG9taW5wdXRAc3BvdC5uZXQ=
Een van de stukken waar ik nog niet helemaal uitben.Het is base64 encoded. Dit vertaald zich in dit geval naar randominput@spot.net. Dit is volgens mij het signing-key verhaal waar het helemaal in het begin nog over ging. Misschien hier wat opheldering over (normaal is het een lange reeks tekens.. Maar ik heb het maar even zo gedaan. Het verschijnt later weer in de Segment tag.
&link=aHR0cDovL3d3dy50d2Vha2Vycy5uZXQv
De link die in je spot staat, base64 encoded (again).

In dit geval: http://www.tweakers.net
&image=aHR0cDovL2ljLnR3ZWFraW1nLm5ldC9leHQvaS8xMjAyOTkxNDMwLnBuZw==
De link naar je afbeelding bij je spot, base64 encoded. In dit geval naar de icon van een artikel op de FP.
&imgx=67&imgy=67&size=4714&tiny=nsQ&
Diverse aspecten voor het schalen van je spotafbeelding. Moeten duidelijk gechecked worden.

Ik hoop dat iemand wat met dit (lange) verhaal kan opschieten.:)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 20:04 . Reden: Extra info betreffende de 'zoektocht'. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
SABnzbd 0.6.0 Final is uitgebracht. extra info
Mogelijk kan deze in de volgende versie van Spotnet gebruikt worden.

[ Voor 28% gewijzigd door qwerty_running op 04-05-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
cjdijk schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:10:
[...]
Erg jammer dat Drazix geen terugkoppeling geeft, een zeer irritante houding.
Serieuze vraag, is het voor jou geen optie om zelf eens je eigen protocol te schrijven voor je warez-uitingen?

Drazix heeft veel van je vragen beantwoord enkel heb jij blijkbaar niet de kennis om zijn antwoorden te snappen. Dan kan je verwachten dat iemand zich verlaagt tot jouw niveau en daar telkens maar om vragen, of je kan zelf ook gewoon eens gaan kijken wat hij schreef en aan de hand daarvan iets leren.

Je bent nu imho gewoon een dreinend kind wat het precies zo toegediend wil krijgen als jij vraagt, krijg je dit niet exact zoals jij vraagt dan blijf je maar doorjengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cjdijk schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:43:
uSpotted heeft DotNet 3.5 nodig, en werkt niet met DotNet 4.0 heb ik gemerkt. Bij mijn computer gaf de installer van uSpotted dat keurig netjes aan.
Hij geeft bij mij ook aan dat hij Dotnet wil en biedt zelfs aan het te installeren. Dat gedeelte gaat goed. Maar dat staat er dus al op. Dat kan hij blijkbaar niet ziet
Geen idee wat er mis is met jouw computer(s). Misschien al wat vervuiling binnengekomen via internet? Ik installeer altijd 100% offline, en sluit hem pas aan op internet nadat ik een image heb gemaakt. Dat image zet ik af en toe terug om een perfect schone computer te behouden.
Het is geen XP van 11 jaar geleden. Het zijn moderne Win7 machines achter een NAT router. Die storten niet zomaar in. En ja, ik installeer offline met een officieel betaalde windows schijf. Maar je zal toch op een gegeven moment windows update moeten draaien om bv SP1 er op te krijgen, dat staat er dus op inclusief Microsoft security essentials. Volledig geupdate systemen dus
En zelfs al zou er eentje zijn besmet door weet ik wat, dan nog is het extreem onwaarschijnlijk dat een totaal andere machien exact dezelfde dingen zou oppikken. ( laptop/desktop)

En bovendien werkt de rest van de dingen wel op deze machines. Spotnet draait als een trein.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killeen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10-2023
Anderen ook problemen met Eweka?

- een maand probleemloos gewerkt;
- sinds bijna 15 uur geen updates meer;
- git pull gedaan, geen resultaat;
- git reset --hard HEAD uitgevoerd;
- opnieuw git pull;
- php upgrade-db.php uitgevoerd;
- nu: geen updates, wel een nieuwe spotweb versie (nice).

Ik heb niet zo lang geleden wel een keer "Markeer alles als gelezen" gebruikt. Was daar niet wat mee?

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eweka doet het hier gewoon. Laatste spot is van 12.15u en ik zie 1304 nieuwe spots sinds woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killeen
Hmmm,

retrieve werkt ook gewoon. Output is:

==============================
Retrieving new Spots from server newsreader38.eweka.nl...
Spots in database: 12937
Looking for articlenumber for messageid
Appr. Message count: 1500
First message number: 2464761
Last message number: 2466261
Current message: 2466261

Processed a total of 0 spots
Finished retrieving spots.

Retrieving new comments from server newsreader38.eweka.nl...
Looking for articlenumber for messageid
Appr. Message count: 16992
First message number: 739150
Last message number: 756142
Current message: 756142

Processed a total of 0 comments
Finished retrieving comments.
==============================

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Edit: middels de query:
select id, date(from_unixtime(stamp))from spots where date(from_unixtime(stamp)) >= '2011-05-04'

Zijn er 855 items (sinds woensdag). De laatste spot is van: 2011-05-05 19:52:18

[ Voor 12% gewijzigd door Killeen op 06-05-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Spotweb heeft een eigen topic: SpotWeb - Webbased Spotnet
Het is mogelijk in Spotweb 3 aparte servers in te stellen. Zag dit in een uitleg staan.
Dit is vooral handig voor Eweka.
Header server= textnews.eweka.nl
Download server= sslreader.eweka.nl
Upload server= upload.eweka.nl
De eerste 2 met ssl en de 3e zonder ssl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killeen
qwerty_running schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:40:
Spotweb heeft een eigen topic: SpotWeb - Webbased Spotnet
Het is mogelijk in Spotweb 3 aparte servers in te stellen. Zag dit in een uitleg staan.
Dit is vooral handig voor Eweka.
Header server= textnews.eweka.nl
Download server= sslreader.eweka.nl
Upload server= upload.eweka.nl
De eerste 2 met ssl en de 3e zonder ssl.
Ok, blijkbaar heb ik in het verkeerde topic gepost. Ik zal het topic wat je noemt bekijken en eventueel mijn bericht daar posten. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10 22:18
Gebruik al sinds het begin spotnet en ik blijf het zeggen: _/-\o_ drazix.

Had wel 1 aanvulling op het wensenlijstje. Ik wil nog wel eens een hele rits spots in mijn queue zetten. Dan moet ik dus elke keer een spot openen wachten tot hij opgebouwd is en dan downloaden. Nu is dat bij een paar spots niet zo'n probleem maar zonet wilde ik 21 spots erin gooien. Is het misschien een idee om een downloadknop al direct per spot in de spotlijst te zetten? Het zou mij in ieder geval veel wachten besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op nzbspots is er een indeling met images/ebooks. Bij spotlite heb ik deze gecombineerd, maar ik wil ze graag scheiden.

Heeft iemand dat voor elkaar? Het lijkt me dat het handmatig gedaan wordt op nzbspots of mis ik iets ?

edit: tag epub aanmaken , gelukt |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
Ik krijg als ik een spot wil toevoegen een melding "sleutel is niet geldig voor gebruik in opgegeven status"

Iemand enig idee wat het betekent? heb al op de bekende plekken gezocht maar ws 1 bij wie hetzelfde had maar dat hielp niet met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Gemeld als werkende oplossing: http://www.spot-net.nl/fo...602&p=22939&p22950#p22950

[ Voor 5% gewijzigd door qwerty_running op 10-05-2011 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oof
  • Laatst online: 12-10 17:24

Oof

GHR schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:43:
[...]

Hier exact hetzelfde probleem. Storingen blijven komen ongeacht de versie die ik installeer.
Helaas heb ik op dit moment dezelfde problemen. Zijn hier al oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Gemeld als werkende oplossing (stap 1 t/m 4): http://www.spot-net.nl/fo...3&t=1509&start=240#p21834

[ Voor 6% gewijzigd door qwerty_running op 11-05-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een tijdje met spot net gedown load via caiway maar nu krijg ik elek keer als spotnet opstart dan start hij gewoon op en en update de foles maar als ik wil downloaden dan krijg ik een melding dat mijn wachtwoord of gebruikersnaam niet klopt maar ik heb niets veranderd en ik heb het ook op nieuw ingevuld maar het helpt niets wat kan daar de oorzaak van zijn
Grt Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Gemeld als werkende oplossing: http://www.spot-net.nl/fo...pic.php?f=3&t=2698#p24116

[ Voor 6% gewijzigd door qwerty_running op 13-05-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Opuske schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:28:
Ik ook ben vorige week maar overgestapt op spotlite in plaats van spotnet.
Dit vanwege de vele problemen die spotnet heeft.
Zoals regelmatig wil spotnet de volledige db weer downloaden ipv te updaten.
reacties laden duurt regelmatig minuten lang.
Geen nieuwere versies.

Toch is en blijft spotnet een goed programma maar spotlite werkt perfect en zonder problemen en is nog eens veel cpu vriendelijker dan spotnet.
Ik las op diverse fora dat Spotlite problemen heeft met Eweka servers.
Is dat nog steeds zo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moost01 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:22:
[...]

Is dat nog steeds zo ??
Nee, en dat is ook nooit zo geweest (als je het maar goed instelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Begin me steeds meer te irriteren aan de vaak toch wel domme reacties onder posts, deed ik bij FTD ook al regelmatig, maar op spotnet lijken ze echt een blik debielen met dyslectie hebben open getrokken.
Mensen die bijvoorbeeld klagen dat een spel 3 DL's kost en wat dat wel niet kost :? WTF koop dan het spel als je er zo mee zit. Mensen die andere reacties niet lezen of de bijgeleverde post en gewoon hun vraag neerknallen, welke gewoon beantwoord staat een stukje erboven. Mensen die klagen omdat er subs bij een film zitten, welke gewoon uitgeschakeld kunnen worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

^^
Of mensen die helemaal los gaan als er iemand een spam / request / troll / brabbel "post" plaatst. Die reacties zijn heel erg. Wordt met alles gesmeten. Van Godwin tot ziektes en alles wat er tussen zit.

Gelukkig zijn er veel goede posters die zich niet laten koeioneren door dit gedrag. In durf zelfs te zeggen dat op het gebied van Hollywood alles 100% wordt gepost. Alleen daarom al is spotnet een topprogramma.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

jmk schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:46:
^^
Of mensen die helemaal los gaan als er iemand een spam / request / troll / brabbel "post" plaatst. Die reacties zijn heel erg. Wordt met alles gesmeten. Van Godwin tot ziektes en alles wat er tussen zit.

Gelukkig zijn er veel goede posters die zich niet laten koeioneren door dit gedrag. In durf zelfs te zeggen dat op het gebied van Hollywood alles 100% wordt gepost. Alleen daarom al is spotnet een topprogramma.
Dat wel, anders was ik allang gestopt, ik lees nu snel door de reacties heen of er nog een bijzonderheid is met de post, de rest van de reacties probeer ik te negeren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
[Begin off-topic]
Moost01 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:22:
[...]
Is dat nog steeds zo ??
SpotLite en Eweka werken niet echt goed samen. Er kan standaard 1 server ingesteld worden.
Om te voorkomen dat spots/reacties ontbreken door een lage header retentie: textnews.eweka.nl
Om de bestandsnaam + groep(en) te zien: newsreaderXX.eweka.nl (heeft een paar dagen headers)
Om een reactie te plaatsen: newsreaderXX.eweka.nl (gemeld als werkend) of upload.eweka.nl
Het is mogelijk in SpotLite deze servers gecombineerd te gebruiken via een bat. Staat op spot-net.nl/forums
Makkelijker is een blockaccount die niet verloopt gebruiken in SpotLite en Eweka gebruiken voor downloaden.
Kies er dan wel één die een hoge header retentie heeft (Astraweb, Blocknews, Usenet-News enz)
[Einde off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb een soort van probleem.

Besturingssysteem : Windows 7 Premium 32 Bit
Spotnet 1.7.4

Als ik iets download via Spotnet en ik sluit het later af maar de download is niet compleet download hij gewoon verder. Vanmiddag had ik iets gedownload maar eerder afgesloten en zojuist wou ik hem aanzetten was die al klaar met het downloaden ervan. Ik weet zeker dat Spotnet afgesloten was. Het ligt denk ik aan SabNZB . Meerdere mensen dit "probleem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Spotnet afsluiten, dan naar http://localhost:8090 en sabnzb afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:18
qwerty_running schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:23:
SpotLite en Eweka werken niet echt goed samen. Er kan standaard 1 server ingesteld worden.
Hmm, ik gebruik hier Eweka en vind 287K spots. Is dat veel of weinig?
Verder ondervind ik geen problemen met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik haal 406K spots met lightningusenet.
Oudste spot 21-10-09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Eweka mist een deel van de oude headers. Hierdoor zijn er minder spots zichtbaar.
Staat in: http://www.spot-net.nl/fo...=16&t=88&start=430#p19088

SABnzbd 0.6.1 is uitgebracht. Mogelijk handig voor een Spotnet update.

LightningUsenet mist trouwens ook headers. Dit is zichtbaar doordat er reacties bij spots ontbreken.
De reacties die ontbreken waren allemaal geplaatst via Eweka. Bug melding

[ Voor 53% gewijzigd door qwerty_running op 15-05-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qwerty_running schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:51:
SABnzbd 0.6.1 is uitgebracht. Mogelijk handig voor een Spotnet update.
Grappig, niet volgens de website, maar wel op SF.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Zonder de voorgaande posts te lezen, dit is mijn mening in lijstvorm:

+Met FTD skin makkelijk te gebruiken
+Met NZB knop makkelijk te gebruiken
+Werkt snel, weinig gedonder
+Werkt multi platform
½Goeie community met rotte appels (waar niet?)
---Nodig aan moderatie toe.

Ik gebruik Spotlite, de lichtgewicht versie van spotnet, maar gebruikt dezelfde headers etc...
Dus al met al, het werkt goed, met wat werk, en afgezien van de rotte appels is het een goeie spotterscomunity.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
[off-topic]
Blue_Entharion: Er is moderatie mogelijk in SpotLite via een paar skins.
Voor een betere moderatie zijn meer mod meldingen nodig.
[off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:06:
[...]
Grappig, niet volgens de website, maar wel op SF.net :)
Ze zetten alleen finals op de voorpagina. Check forums -> Announcements

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:15:
[...]

Ze zetten alleen finals op de voorpagina. Check forums -> Announcements
Het is een final, daarom staat het nu wel op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

psychoclown schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:54:
Ik heb sinds vandaag ook een raar iets. Bij het opstarten van spotnet kreeg ik een error en nu heb ik de database ineens dubbel, had nog niet de kans ernaar te kijken maar komend weekend even de database verwijderen en opnieuw binnenhalen.
Ik heb het nu ook gehad. Ik kan alleen niet vinden waar de database staat :p

[edit]Gevonden, C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet (bestand met naam van de newsserver die je gebruikt)

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 16-05-2011 11:11 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 07:18:
[...]

Het is een final, daarom staat het nu wel op de website.
woeps, hij stond al wel in het forum. zie nu dat de FP is aangepast :+

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:50
Ik heb spotlite geinstalleerd op mijn laptop on Linux Mint11.

Probleempje is dat ik, nadat ik alle headers opgehaald heb, geen resultaten krijg, geen films niks.
Ik heb het geprobeerd met Lightingusenet en met de newsserver van Ziggo. Hij gaat netjes alle spots, headers en reacties downloaden en als dit klaar is, heb ik een blanco spotlite.

Ik heb gezocht via google naar reacties met dit zelfde porbleem, maar kwam niks tegen waar ik wat mee kan.

Is er iemand die dit herkent en of een oplossing heeft?

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyclaws schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:05:
Ik heb spotlite geinstalleerd op mijn laptop on Linux Mint11.
Verkeerde topic :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Goed, ** baal modus aan**

edit: sociaal onwenselijke reactie verwijderd

kan iemand me dan aangeven waar ik deze vraag wel kwijt kan? Krijg een beetje kastje-muur gevoel

[ Voor 29% gewijzigd door Crazyclaws op 18-05-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

En waar zou het dan wel horen volgens jou? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScSi schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:15:
[...]

En waar zou het dan wel horen volgens jou? 8)7
SpotLite - Vragen & Problemen

Nu is het net een Pidgin probleem posten in een Trillian draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:11

Laguna

Connaisseur

Bij mijn weten is dit een vrij algemeen topic over Spotnet en aangezien SpotLite gebruikt maakt van Spotnet mag het hier naar mijn mening best geplaatst worden.

@Crazyclaws
Ik gebruik zelf ook SpotLite (icm XSNews), maar onder Windows en daar ondervind ik geen problemen. Ik weet niet of hier veel Linux gebruikers met SpotLite zitten, maar anders zou ik het inderdaad eens proberen bij de link van Nightspirit.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
Laguna schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:30:
Bij mijn weten is dit een vrij algemeen topic over Spotnet en aangezien SpotLite gebruikt maakt van Spotnet mag het hier naar mijn mening best geplaatst worden.

@Crazyclaws
Ik gebruik zelf ook SpotLite (icm XSNews), maar onder Windows en daar ondervind ik geen problemen. Ik weet niet of hier veel Linux gebruikers met SpotLite zitten, maar anders zou ik het inderdaad eens proberen bij de link van Nightspirit.
Dankjewel, ik zal eens gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Laguna schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:30:
Spotlite maakt gebruik van spotnet? Niet echt eigenlijk, zijn 2 verschillende programma's, ze gebruiken beide wel de spotnet data van usenet, verder vind ik het niet echt te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:42
Beste medetweakers,

Heb sinds 2 weken een klein probleem met spotnet. Alles wat op dezelfde dag binnen komt is te downloaden maar van een dag terug niet. NZB kan niet gevonden worden krijg ik te zien.
Provider: Ziggo+Eweka
Ik download met newsleecher
Iemand die al zoiets meegemaakt heeft?

Bedankt

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Dit ligt dan waarschijnlijk aan de server die ingesteld is voor "Downloads" in servers.xml.
Stel een andere server in en probeer het opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gianni Rombios schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:10:
Ik haal 406K spots met lightningusenet.
Oudste spot 21-10-09.
Bij mij ook, knap volgens mij bestond Spotnet toen nog niet eens :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:15
Marzman schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:52:
[...]

Bij mij ook, knap volgens mij bestond Spotnet toen nog niet eens :p
Is meegenomen uit de FTD database :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hamed schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:09:
Beste medetweakers,

Heb sinds 2 weken een klein probleem met spotnet. Alles wat op dezelfde dag binnen komt is te downloaden maar van een dag terug niet. NZB kan niet gevonden worden krijg ik te zien.
Provider: Ziggo+Eweka
Ik download met newsleecher
Iemand die al zoiets meegemaakt heeft?

Bedankt
Met diezelfde combi heb ik ook problemen (toen ik het nog gebruikte). Vaak helpt het door meerdere keren op de nzb knop te drukken, zo opeens vind hij de post namelijk dan wel. Het is net of het op dat moment te druk is oid.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:42
Thanks

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Spotnet 1.7.4 is inmiddels via spot-net.nl 98.903 keer gedownload en is ook te downloaden via diverse andere sites. De moderatie gaat inmiddels ook goed en de optie om een spot te melden word meer gebruikt.

Is het bekend wanneer er een update word uitgebracht? De huidige versie heeft nog diverse problemen.
Mogelijk kan er eens bij de trackers op de eerder genoemde site gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 20:35

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Nee, dat is niet bekend en zal waarschijnlijk ook niet vooraf bekend worden gemaakt. Drazix (of hoe de maker van Spotnet ook mag heten) doet alsof dit topic niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 14:16

Wildfire

Joy to the world!

thisegzz schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:28:
Nee, dat is niet bekend en zal waarschijnlijk ook niet vooraf bekend worden gemaakt. Drazix (of hoe de maker van Spotnet ook mag heten) doet alsof dit topic niet bestaat.
Begint het gezeik over Drazix nou alweer? Geez, hou er nou eens over op. Ja, het zou leuk zijn als Drazix zich hier wat meer liet zien maar hij heeft geen enkele verplichting daartoe en met al dat gezeur erover zou ik, als ik Drazix was, hier ook niet meer reageren.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Natuurlijk is hij niet verplicht te reageren, maar een berichtje op zijn tijd kost toch niet zoveel moeite? Gewoon even laten weten wat de stand van zaken is, en iedereen is weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 19:30
thisegzz schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:39:
Natuurlijk is hij niet verplicht te reageren, maar een berichtje op zijn tijd kost toch niet zoveel moeite? Gewoon even laten weten wat de stand van zaken is, en iedereen is weer blij.
Nou, dat blij zijn valt dan wel mee. Gezien wat ik hier eerder tegen kwam krijgt hij/zij dan nog meer gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:19
Mei-editie ComputerTotaal besteedt aandacht aan SpotNet, hehe, een cursus. Helaas vind ik spotnet niet helemaal een waardige FTD opvolger, maarja noem me wat beters.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sjah schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 01:12:
Mei-editie ComputerTotaal besteedt aandacht aan SpotNet, hehe, een cursus. Helaas vind ik spotnet niet helemaal een waardige FTD opvolger, maarja noem me wat beters.... 8)7
Ohnoes, nog meer van die nobrainers op spotnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:35
Sjah schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 01:12:
Al die noob-pc bladen besteden aandacht aan dit soort spul. de ondergang van FTD is mede mogelijk gemaakt door die computerbladen, omdat ze niks beters weten te schfijven 8)7 . Verder Leest Drazix meestal hier wel hoor. maar hij is toch niet verplicht om te reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dacuuu schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 08:18:
[...]

Al die noob-pc bladen besteden aandacht aan dit soort spul. de ondergang van FTD is mede mogelijk gemaakt door die computerbladen, omdat ze niks beters weten te schfijven 8)7 . Verder Leest Drazix meestal hier wel hoor. maar hij is toch niet verplicht om te reageren?
Voordat de computerbladen er over schreven hoorde je inderdaad nooit wat over Btrein en usenet. Toen zaten ze alleen achter torrentsites aan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk myReact van joehoe12Bekijk de gallery van joehoe12Berichten: 1
Reg. datum: 21 mei 2011
--------------------------------------------------------------------------------
Heren,

Door mijn vakgebeid had ik intresse in Spotnet en kwam 1 ding tegen waar ik geen antwoord op kan krijgen, hoe decodeerd Spotnet.SABNZB de NZB file die hij van newsgroupen binnen haalt?

De <BODY> text file die hij dowload van newgroupen ziet er vaak als volgt uit:

222 0 <vBttZodOQ4k.1300658702@spot.net>
ì½`I–%&/mÊ{JõJ×àt¡€`$ؐ@ìÁˆÍæ’ìiG#)«*ÊeVe]f@Ì흼÷Þ{ï½÷Þ{ï½÷º;N'÷ßÿ?\fdlöÎJÚÉž!€ªÈ?~|?"ÿïez™×MQ-?ûhw¼óQš/§Õ¬X^|öQÑTÛ÷nï~”þGÉãßõé—'o~Ÿ
etc. etc.

Na het decoderen van de file door spotnet wordt het een nzb:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<!DOCTYPE nzb PUBLIC "-//newzBin//DTD N
etc. etc.

In de eerst genomede file structuur ontbreekt header informatie zoals deze file hieronder wel heeft: "B.txt"

‹äì×M b.txt Ìýײ¥Ç•¦éž÷U`Óhm]I

Deze laatse file is in feite de nzb file ik zelf gezipt heb met gzip, omdat ik dacht dat gzip de decodering was.
Ik zie alleen geen overeenkomst tussen beide files structuren terwijl we het over dezelfde file hebben.

Ik weet zeker dat de eerst genoemde fil strucuur zoals je hem download van Newsgroupen incompleet is en waarscheinlijk nog string manupulatie nodig is!
Wie weet hoe dit werkt en wat er in de header moet komen te staan om hem daarna te kunne docoderen?

Ricardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 14:16

Wildfire

Joy to the world!

Werkt het melden van een spam/nep-spot eigenlijk wel? Ik heb vandaag een hele stapel spam-spots (die de mailharvesting website 3dbrilgratis.nl aan het promoten waren) gemeld, maar vraag me af of ze ook echt verdwijnen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 12:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Welke skin gebruiken jullie (if any)? Is het een idee om de meest populaire skin (volgens mij FTD) aan de topicstart toe te voegen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik gebruik geen skin. De interface van het programma daar is weinig mis mee toch? Skins voor andere programma's, dat is net zoiets als een BMW met een Volkswagen-batch er op.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Is het ook mogelijk om bij de NZB downloadknop in Spotnet te linken naar een search engine ipv dat die het gelijk download of opent ? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:43
Ronneuh schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:08:
Is het ook mogelijk om bij de NZB downloadknop in Spotnet te linken naar een search engine ipv dat die het gelijk download of opent ? :>
Spotlite?
Daar werkt dat wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Net ook maar eens Spot Lite geïnstalleerd omdat ik me in steeds grotere mate ben gaan ergeren aan Spotnet.

Ergernissen in Spotnet

* Afbeeldingen kunnen niet vergroot worden.
* Geen mogelijkheid om te zoeken naar nzb op bijv. Binsearch
* Traag programma
* Ik krijg super vaak de melding "Too many connections for your username" blabla. Weet niet of dit een probleem van Spotnet is, kan ook aan Lightning Usenet liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:43
monnick schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:20:
Net ook maar eens Spot Lite geïnstalleerd omdat ik me in steeds grotere mate ben gaan ergeren aan Spotnet.

Ergernissen in Spotnet

* Afbeeldingen kunnen niet vergroot worden.
* Geen mogelijkheid om te zoeken naar nzb op bijv. Binsearch
* Traag programma
* Ik krijg super vaak de melding "Too many connections for your username" blabla. Weet niet of dit een probleem van Spotnet is, kan ook aan Lightning Usenet liggen
Ik voeg deze nog toe:
• niet kunnen copy/pasten van spot-informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
yannickie111 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:27:
[...]

Spotlite?
Daar werkt dat wel in ieder geval.
Tot zover moest ik alles handmatig opzoeken, heb nog geen 'downloadknop' look-a-like gezien. :?
explain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:08
Ronneuh schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:53:
[...]

Tot zover moest ik alles handmatig opzoeken, heb nog geen 'downloadknop' look-a-like gezien. :?
explain
Google, erg makkelijk om te gebruiken: Spotlie + NZB knop

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 22-05-2011 19:57 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:03:
Bekijk myReact van joehoe12Bekijk de gallery van joehoe12Berichten: 1
Reg. datum: 21 mei 2011
--------------------------------------------------------------------------------
Heren,

Door mijn vakgebeid had ik intresse in Spotnet en kwam 1 ding tegen waar ik geen antwoord op kan krijgen, hoe decodeerd Spotnet.SABNZB de NZB file die hij van newsgroupen binnen haalt?

De <BODY> text file die hij dowload van newgroupen ziet er vaak als volgt uit:

222 0 <vBttZodOQ4k.1300658702@spot.net>
ì½`I–%&/mÊ{JõJ×àt¡€`$ؐ@ìÁˆÍæ’ìiG#)«*ÊeVe]f@Ì흼÷Þ{ï½÷Þ{ï½÷º;N'÷ßÿ?\fdlöÎJÚÉž!€ªÈ?~|?"ÿïez™×MQ-?ûhw¼óQš/§Õ¬X^|öQÑTÛ÷nï~”þGÉãßõé—'o~Ÿ
etc. etc.

Na het decoderen van de file door spotnet wordt het een nzb:
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<!DOCTYPE nzb PUBLIC "-//newzBin//DTD N
etc. etc.

In de eerst genomede file structuur ontbreekt header informatie zoals deze file hieronder wel heeft: "B.txt"

‹äì×M b.txt Ìýײ¥Ç•¦éž÷U`Óhm]I

Deze laatse file is in feite de nzb file ik zelf gezipt heb met gzip, omdat ik dacht dat gzip de decodering was.
Ik zie alleen geen overeenkomst tussen beide files structuren terwijl we het over dezelfde file hebben.

Ik weet zeker dat de eerst genoemde fil strucuur zoals je hem download van Newsgroupen incompleet is en waarscheinlijk nog string manupulatie nodig is!
Wie weet hoe dit werkt en wat er in de header moet komen te staan om hem daarna te kunne docoderen?

Ricardo
Heren,

Ik heb nog geen reactie gehad maar ben wel verder gegeaan en ben hier terecht gekomen.

de volgende code werkt wel maar niet met het NZb formaat zoals hij wordt gedownload door spotnet.

Wat vinden jullie er van?

Dim curFile As String = fi.FullName
Dim origName = curFile.Remove(curFile.Length - fi.Extension.Length)

origName = "a.txt"

' Create the decompressed file.
Using outFile As FileStream = File.Create(origName)
Using Decompress As GZipStream = New GZipStream(inFile, CompressionMode.Decompress)
' Copy the compressed file into the decompression stream.
Dim buffer As Byte() = New Byte(4096) {}
Dim numRead As Integer
numRead = Decompress.Read(buffer, 0, buffer.Length)
Do While numRead <> 0
outFile.Write(buffer, 0, numRead)
numRead = Decompress.Read(buffer, 0, buffer.Length)
Loop
'MsgBox("Decompressed: {0}", fi.Name)

End Using
End Using
End Using

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:57
joehoe12, heb je ook al eens in dit topic gezocht? Ik net wel, en ik kwam vrijwel direct deze post tegen. Het lijkt me dat je daar iets mee moet kunnen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:07:
joehoe12, heb je ook al eens in dit topic gezocht? Ik net wel, en ik kwam vrijwel direct deze post tegen. Het lijkt me dat je daar iets mee moet kunnen...
Bedankt voor je reactie,

Om het even af te maken, het proces die jij aangeft heb ik al in een eerder procces in mijn script en ziet er zo uit:

NEWSTRING = myCompleteMessage.ToString()
NEWSTRING = Replace(NEWSTRING, "=C", vbLf)
NEWSTRING = Replace(NEWSTRING, "=B", vbCr)
NEWSTRING = Replace(NEWSTRING, "=A", Chr(0))
NEWSTRING = Replace(NEWSTRING, "=D", "=")

'sxOut = UnzipStr(LatinEnc.GetBytes(Retr.ToString.Replace("=C", vbLf).Replace("=B", vbCr).Replace("=A", Chr(0)).Replace("=D", "=")))

Vervolg scrip.........

Ook dit levert niets op.

Er komt een fout message:

The magic number in GZip header is not correct. Make sure you are passing in a GZip stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik zie dat ik 26/5 geen enkele spot binnen heb (xsnews) terwijl de online versie wel gewoon doorloopt. Iemand anders dit probleem ook met xsnews of moet ik het ergens anders zoeken ?

update. even DB van een week oud teruggezet en een update gedaan. Nu staat alles er wel weer in > opgelost

[ Voor 23% gewijzigd door Ray op 27-05-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Weet er iemand hoe spotnet SABnzbd+ start?
Als ik gewoon via de .exe dat download programma start krijg ik een 'wizzard'.

Neem aan dat spotnet hem via een "--neem-deze-config-file" ofzo start maar geen idee hoe dat zit.

Ik wil dit omdat spotnet echt log is. Als ik het programma een tijdje open heb staan gebruikt het gerust een halve gb ram! Zou dus graag alleen SABnzbd aan hebben ;)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:35
Mattie112 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:32:

Neem aan dat spotnet hem via een "--neem-deze-config-file" ofzo start maar geen idee hoe dat zit.

Ik wil dit omdat spotnet echt log is. Als ik het programma een tijdje open heb staan gebruikt het gerust een halve gb ram! Zou dus graag alleen SABnzbd aan hebben ;)
SABnzbd+ is webbased..dus je komt er in via je browser..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:38
Dacuuu schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:57:
[...]

SABnzbd+ is webbased..dus je komt er in via je browser..
Inderdaad: http://localhost:8090/
En Spotnet start SABnzbd d.m.v. een tijdelijke ini. Bij mij bijvoorbeeld:
"C:\Program Files (x86)\Spotnet\SABnzbd.exe" -d -f C:\Users\MijnNaam\AppData\Local\Temp\tmp5CCF.tmp.ini"
Die ini is gebaseerd op "c:\ProgramData\Spotnet\sabnzbd.ini"

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Nu online
Dat via de browser had ik wel gevonden ja ;)

Het antwoord van Mr_Blobby is waar ik naar zocht ik ga het even uitproberen maar ik gok dat dat correct is :)

bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie112 op 28-05-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mattie112 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:32:

Bij mij draaid er gewoon een losse versie van sabnzbd. Dan save ik files van spotnet naar de dropfolder die je in sabnzbd in kunt stellen om ze automatisch op te laten pikken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Idd, gewoon Spotnet instellen dat de download knop alleen de nzb download. Bij mij gaat het in een map van mijn mediaspeler (daar draait nzbget op).
monnick schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:20:
Dat ligt aan lightning denk ik, ik zie het ook wel eens voorbij komen in mijn mediaspeler. Het is ook supergoedkoop en zal wel zwaar overgeboekt ingekocht worden waardoor ze zelf niet altijd genoeg connecties hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door Marzman op 29-05-2011 10:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Nu online
Ah das ook een idee, gewoon los SABnzbd draaien :)
haha dat ik daar nooit aan gedacht heb :p

top! gaan we doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 22:24
Marzman schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:35:
Idd, gewoon Spotnet instellen dat de download knop alleen de nzb download. Bij mij gaat het in een map van mijn mediaspeler (daar draait nzbget op).

[...]

Dat ligt aan lightning denk ik, ik zie het ook wel eens voorbij komen in mijn mediaspeler. Het is ook supergoedkoop en zal wel zwaar overgeboekt ingekocht worden waardoor ze zelf niet altijd genoeg connecties hebben.
Wat is dat nu weer voor een onzin?
Hou je wel lijnen vrij van je usenetprovider voor spotnet?
Als alle lijnen in gebruik zijn door je downloadprogramma dan krijg je die melding als je wat wil doen met spotnet.
Ik vind lightning een van de betere usenetproviders.
Ook >98% van de tijd haal je gewoon de beloofde 50Mbit. heb ik nog niet veel meegemaakt bij andere usenetproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Laatst online: 11-10 00:22

Mindwalker

zappen is zinloos

Marzman schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:35:
Dat staat helemaal los van de melding die monnick opgeeft. Als je abbo 20 gelijktijdige connecties ondersteund en je stelt in je usenet client ook 20 stuks in, kun je er de donder op zeggen dat de usenet client wel eens tegen deze melding loopt. Client disconnect en connect een lijntje voordat deze aan serverkant weer vrij is gegeven, in die hoek.

Hetzelfde geldt voor het gelijktijdige gebruik van Spotnet en je usenet client. Wat coob ook aangeeft: houd er rekening mee dat Spotnet ook minstens één lijntje nodig heeft om de database bij te werken.

Ik zet zelf mijn concurrent connections op 18 van de 20 in de usenetclient, dan heb je wat speelruimte.
Mattie112 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:35:
Ah das ook een idee, gewoon los SABnzbd draaien :)
haha dat ik daar nooit aan gedacht heb :p

top! gaan we doen!
Je kunt in dat geval ook Spotnet dmv de API-key koppelen aan die "losse" SABnzbd. Dat scheelt weer het droppen van nzb's vanuit Spotnet naar je bewaakte nzb-directory van SABnzbd.

[ Voor 3% gewijzigd door Mindwalker op 29-05-2011 20:54 ]

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mindwalker schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:53:
[...]

Dat staat helemaal los van de melding die monnick opgeeft. Als je abbo 20 gelijktijdige connecties ondersteund en je stelt in je usenet client ook 20 stuks in, kun je er de donder op zeggen dat de usenet client wel eens tegen deze melding loopt. Client disconnect en connect een lijntje voordat deze aan serverkant weer vrij is gegeven, in die hoek.

Hetzelfde geldt voor het gelijktijdige gebruik van Spotnet en je usenet client. Wat coob ook aangeeft: houd er rekening mee dat Spotnet ook minstens één lijntje nodig heeft om de database bij te werken.

Ik zet zelf mijn concurrent connections op 18 van de 20 in de usenetclient, dan heb je wat speelruimte.
Ik gebruik maar de helft van de connecties die ik heb, zou niet weten waarom ik ze allemaal zou moeten gebruiken dan wordt het alleen maar langzamer.

Aangezien monnick zegt het supervaak te hebben zal het bij hem idd wel iets anders zijn.
coob schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:14:
[...]

Wat is dat nu weer voor een onzin?
Hou je wel lijnen vrij van je usenetprovider voor spotnet?
Als alle lijnen in gebruik zijn door je downloadprogramma dan krijg je die melding als je wat wil doen met spotnet.
Ik vind lightning een van de betere usenetproviders.
Ook >98% van de tijd haal je gewoon de beloofde 50Mbit. heb ik nog niet veel meegemaakt bij andere usenetproviders.
Ik ben er ook heel tevreden over en het werkt idd prima, maar dat maakt het geen onzin.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 30-05-2011 09:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Sinds vandaag gaan de downloads zeer traag. De downloads starten bij de 500 bytes en dalen af naar 0 tot de download mislukt is. Van het weekend werkte alles wel correct.

Ik gebruik spotnet via Xsnews en heb spotnet zojuist verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. Echter geen verbetering. Firewall en router blokkeren de boel in iedergeval niet.

Iemand ook dit probleem of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb xsnews en newszilla voor leechen, maar in SpotNet werkte dat allemaal niet fantastisch. Heb daarom (tip) al weer een maand of wat een blocknews.net accountje, gaat prima, en duur..... bepaald niet , je doet echt lang met 10Gig enkel voor Spotnet headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada7777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb sinds gisteren middag problemen met spotnet, krijg het programma niet geupdate als die naar nieuwe spots gaat zoeken gooit die met de ene foutmelding na de andere heb al een oude versie geprobeerd maar blijft fout meldingen krijgen kan iemand me helpen? want ik vind spotnet wel een lekker programma niet super nsel met updaten maar doet wat die moet doen spot binnen halen (althans dat deed die tot gisteren)

zit by xsnews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada7777
oops gereageerd op de verkeerde sorry

[ Voor 92% gewijzigd door dada7777 op 05-06-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada7777
Ray schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:30:
ik zie dat ik 26/5 geen enkele spot binnen heb (xsnews) terwijl de online versie wel gewoon doorloopt. Iemand anders dit probleem ook met xsnews of moet ik het ergens anders zoeken ?

update. even DB van een week oud teruggezet en een update gedaan. Nu staat alles er wel weer in > opgelost
hoe heb je dat gedaan? een db gezet? wnat ik heb nl de zelfde problemen als die jij omschrijft soms ook via xsnews? hoe heb je het opgelost als ik vragen mag? ik krijg het progje nl niet meer opgestart zonder foutmeldingen hij haalt nu niks meer binnen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada7777
Fratti schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:13:
Sinds vandaag gaan de downloads zeer traag. De downloads starten bij de 500 bytes en dalen af naar 0 tot de download mislukt is. Van het weekend werkte alles wel correct.

Ik gebruik spotnet via Xsnews en heb spotnet zojuist verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. Echter geen verbetering. Firewall en router blokkeren de boel in iedergeval niet.

Iemand ook dit probleem of tips?
die problemen heb ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dada7777 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:09:
[...]

hoe heb je dat gedaan? een db gezet? wnat ik heb nl de zelfde problemen als die jij omschrijft soms ook via xsnews? hoe heb je het opgelost als ik vragen mag? ik krijg het progje nl niet meer opgestart zonder foutmeldingen hij haalt nu niks meer binnen |:(
Ik heb geen database teruggezet, maar wel een keer weggegooid. Het duurt dan even, maar Spotnet haalt dan alles gewoon opnieuw binnen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 22:24
Sjah schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:29:
Ik heb xsnews en newszilla voor leechen, maar in SpotNet werkte dat allemaal niet fantastisch. Heb daarom (tip) al weer een maand of wat een blocknews.net accountje, gaat prima, en duur..... bepaald niet , je doet echt lang met 10Gig enkel voor Spotnet headers.
Dan snap ik niet dat je geen lightning account neemt.
Werkt gewoon goed met spotnet en kost geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik wil bij deze alsnog aangeven dat Drazix prima werk heeft afgeleverd. (Ondanks dat het aanmelden erg veel tijd kost vanwege het ontbreken van de functie om geautomatiseerd te kunnen aanmelden.) Ik gebruik Spotnet dagelijks, vanaf het moment dat FTD is gestopt, zowel voor aanmelden als voor downloaden. Eigenlijk ondervind ik geen echte problemen, alles werkt goed hier, heb ook nog nooit de database hoeven weggooien, of een herinstallatie hoeven uitvoeren. Ik hoop dat Drazix niet boos is op mij, vanwege mijn eerdere kritiek op het niet willen antwoorden van vragen die hier gesteld worden. Gezien dit topic nu wat rustiger is geworden,hoop ik dat hij even de moeite wil nemen om dit te lezen.

De volgende punten zit ik, en waarschijnlijk ook veel andere mensen hier, op te wachten.

1. Het niet kunnen selecteren/copieren/plakken van een stuk tekst uit een spot, bijvoorbeeld uit de aanmeld-tekst, of uit een reactie op een spot. Best lastig als je een berichtje wilt plaatsen onder een spot, welke betrekking heeft op iets wat er al staat, dan moet je de hele boel overnieuw intikken.

2. Het direct kunnen zien of er bij een overzicht met spots nieuwe bericht(en) zijn bijgeplaatst. Nu is het zo dat ik 1 voor 1 mijn eigen spots moet openen om te zien of er nieuwe berichtjes zijn toegevoegd, om hierop te kunnen reageren. Dit is zeer omslachtig, makkelijker zou zijn, als die spots met nieuwe berichten bijvoorbeeld vet, onderstreept, schuingedrukt of in een andere kleur zouden worden weergegeven.

3. Op dit moment is het zo, dat je alleen een spot kunt toevoegen aan favorieten, als je in het overzicht scherm zit, niet als je in de spot zit, dit vind ik wel gewenste mogelijkheid. Vanaar dat ik in de eerste instantie niet doorhad hoe dit werkte.

4. Geautomatiseerd aanmelden. Alle spot-info in een tekst-bestandje kunnen importeren om deze door Spotnet te kunnen aanmelden. Zoals dit bij (Open)FTD ook mogelijk was. Nu zijn er veel spotters gestopt, het aanmelden kost gewoonweg teveel tijd. En wat heb je aan Spotnet zonder spotters?

5. Het openbaar maken van de (bijgewerkte) sourcecode, of in elk geval, het aanmeld gedeelte, zodat andere programmeurs ook uitbreidingen of alternatieven voor Spotnet kunnen programmeren. Dit ook om Drazix werk uit handen te nemen, gezien hij blijkbaar nogal druk is met andere dingen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zou ik aan toevoegen willen: als je hoovert over een (pr0n ja) foto, dat die hem uitvergroot. Je ziet nu, omdat het zo klein , niet wat je binnen haalt. Superirri. Geldt voor andere categorieen niet ik , weet het, maar wel eens op FTD gezien hooeveel deze specifieke categorie bezocht werd...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

@Sjah; daar is makkelijk een plugin voor te schrijven. Wil je dat ik dit voor je doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gaarne _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Done. Ik heb het bij de rest van mijn plugin gestopt, die in totaal dit doet:
- maakt url's in reacties klikbaar
- geeft waarschuwing als poster id op blacklist staat
- eigen reacties krijgen blauwe naam
- id's worden standaard weergegeven bij spots/reacties
- bij mouseover wordt de afbeelding vergroot

Installeren is eenvoudig. Ga naar C:\ProgramData\Spotnet (ervan uitgegaan dat C: de standaard schijf is), en open settings.xml in kladblok. Zet tussen de <CustomHTML></CustomHTML> deze code:

code:
1
2
3
4
&lt;script type="text/javascript"&gt;
var eigenid = "<jouw-id>";
&lt;/script&gt;
&lt;script type="text/javascript" src="http://jij.haatmij.nl/spotnet/youcanthide.js"&gt;&lt;/script&gt;

Vervang nog wel even <jouw-id> met je eigen persoonlijke ID, die je in spotnet ziet als je je muis op je naam houdt bij een van je geplaatste reacties.

Script is in te zien op http://jij.haatmij.nl/spotnet/youcanthide.js.

Enjoy ;)

[ Voor 4% gewijzigd door thisegzz op 11-06-2011 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Dat is de bedoeling, ja :)

[ Voor 3% gewijzigd door thisegzz op 11-06-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mag ik hem posten in de appz sectie van spotnet?
Pagina: 1 ... 35 ... 48 Laatste