Een algeheel verbod op usenet door de rechter laten uitspreken zou een mogelijkheid zijn, usenet staat voor meer dan 99% vol met illegaal spul zoals wel allemaal wel weten. Kan alleen met een wetswijziging en misschien alleen op Europees Niveau, maar dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Verder zouden ze voor alle aanmeldingen een notice en takedown verzoek kunnen indienen bij usenet providers, geen idee of ze daar dan aan gaan meewerken.
Ik vermoed dat ze de kosten (qua tijd en geld) afzetten tegen de opbrengst en dat het aanpakken van spotnet niet echt prioriteit krigt omdat het juridisch een lastige klus is. Als ik bij Brein zou werken zou ik met die signing servers aan de slag gaan, daar zie ik voor Brein de beste mogelijkheden momenteel.
Maar daarnaast merk ik wel op dat als ik bij Brein zou werken ik wel heel moedeloos zou worden. Je krijgt het voor elkaar om FTD neer te halen, maar dan zit opeens de hele database van FTD in Spotnet en stapt iedereen over. En de database van spotnet komt vast wel weer in een opvolger mocht hij ooit weggaan.
Feitelijk heeft Brein dus een averechts effect bereikt met de actie tegen FTD. Ze hadden wellicht beter met de FTD gegevens individuele users kunnen aanpakken (bijv. de grote aanmelders). Dan was er binnen de community angst ontstaan en was het aantal aanbieders van spots flink gedaald.
Tot slot zou je Franse toestanden kunnen krijgen (waarschuwing en anders afsluiten van internet) of het met de internetproviders voor elkaar krijgen dat er een limiet komt op het aantal MB's wat je mag downloaden (zie bijv. de ontwikkelingen in Canada en Amerika, gisteren op de frontpage).
[
Voor 8% gewijzigd door
Anoniem: 32279 op 15-03-2011 09:48
]