Op http://www.spot-net.nl/forum/index.php worden momenteel alle wensen verzameld
Verwijderd
Wordt niet meegegeven in de Spotnet XML vandaar dat je de bestandsnaam niet kan achterhalen. In oudere spots of die van FTD afkomen zit de bestandsnaam wel in de XML. Drazix zal deze dus in de XML moeten opnemen
Thanks for the update. !
We zullen moeten afwachten in hoeverre de signing servers bestand zijn tegen pogingen om ze neer te halen.
[ Voor 84% gewijzigd door Help!!!! op 14-02-2011 13:15 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
In theorie kan iedereen er zelf eentje oprichtenHelp!!!! schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:15:
We zullen moeten afwachten in hoeverre de signing servers bestand zijn tegen pogingen om ze neer te halen.
@drazix,
Hoe verwijderen moderators spots?
naar mijn weten staan ze nog steeds op usenet en valt daar ook niks te verwijderen.
of raadpleeg je nog een andere DB waarin alle deleted ID's staan.
Hoe verwijderen moderators spots?
naar mijn weten staan ze nog steeds op usenet en valt daar ook niks te verwijderen.
of raadpleeg je nog een andere DB waarin alle deleted ID's staan.
Er word een bericht op usenet gezet waarin staat een bepaald bericht niet te tonen.
Hierdoor word dit bericht (reactie/spot) niet meer zichtbaar in Spotnet.
Hierdoor word dit bericht (reactie/spot) niet meer zichtbaar in Spotnet.
Wauw, lang geen spotnet gebruikt, wat een verbeteringen 
Snel (iig sneller dan ftd xD ) en makkelijk, maar jammer dat de reacties zeer traag laden, gaat dat nu ook via usenet ofso?
Maare, keep up theh good work
Snel (iig sneller dan ftd xD ) en makkelijk, maar jammer dat de reacties zeer traag laden, gaat dat nu ook via usenet ofso?
Maare, keep up theh good work
[ Voor 9% gewijzigd door TereZz op 14-02-2011 14:31 ]
Gaan er ook verschillende talen komen?
Ik denk dat onze Amerikaanse en Europese collegas dat leuke zouden vinden.
Of zou het dan een beetje te groot worden?
Ik zou het zelf wel interesant vinden om ooit zelf een semi-private server voor signing willen op te zetten.
Ik heb namelijk veel interesse in Usenet ook meer als een legale bron te gebruiken(Filmen die in Public domain staan en zeldzaam zijn(October: Ten days that shook the world/Potemkin), Driver packs voor mobos/laptops(er zijn er met moeilijke drivers om te vinden))
Wat ik ook zou willen is het volgende:
Tripcodes
Dan kun je een goede betrouwbare uploader herkennen aan de hash/tripcode.
Dit zonder registratie.
Ik zou ze wel langer maken met meer chars.
Ik denk dat onze Amerikaanse en Europese collegas dat leuke zouden vinden.
Of zou het dan een beetje te groot worden?
Ik zou het zelf wel interesant vinden om ooit zelf een semi-private server voor signing willen op te zetten.
Ik heb namelijk veel interesse in Usenet ook meer als een legale bron te gebruiken(Filmen die in Public domain staan en zeldzaam zijn(October: Ten days that shook the world/Potemkin), Driver packs voor mobos/laptops(er zijn er met moeilijke drivers om te vinden))
Wat ik ook zou willen is het volgende:
Tripcodes
Dan kun je een goede betrouwbare uploader herkennen aan de hash/tripcode.
Dit zonder registratie.
Ik zou ze wel langer maken met meer chars.
We all make choices, but in the end, our choices make us.
Whoops foutje.
[ Voor 97% gewijzigd door DaxHyena op 14-02-2011 15:24 ]
Als je de nzb opslaat zie je toch de bestandsnaam die keus kan je makenVerwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:00:
[...]
Dit zou ik ook graag willen. Indien niet mogelijk, welke reden is daar dan voor?
bewerken .. downloadknop ... selecteren nzb opslaan ( en dan heb je de bestandsnaam )
wat mij handig lijkt in spotnet een edit mogelijkheid maak je een foutje als poster kan kan je dit niet meer veranderen [ ook verwijderde spots van bv ftd staan op spotnet dus posten met fouten dat is jammer ]
Je kan nu uiteraard ook achter de bestandsnaam komen, maar het is makkelijker als je vanuit spotnet direct kan zoeken op een zoekmachine naar keuze. Er zijn spots waar 3 DVD's ineens gespot worden waarbij je zelf de bestandsnaam moet aanpassen en ze een x gebruiken om het discnummer aan te geven. Spotnet vindt de nzb niet (vanwege de x) en wordt het lastiger om achter de bestandsnaam te komen. Ik ben benieuwd wat de overweging is geweest om de bestandsnaam te verwijderen, de ruimte die het innam kan het niet zijn lijkt me.
We kunnen als poster ook in de eerste regel van de post de bestandsnaam zetten kijk bv maar wat isaac doet met ziin aanmeldingen [ ik heb al 1860 spots gedaan op FTD dus weet waar ik het over heb ]Unity2 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:07:
Je kan nu uiteraard ook achter de bestandsnaam komen, maar het is makkelijker als je vanuit spotnet direct kan zoeken op een zoekmachine naar keuze. Er zijn spots waar 3 DVD's ineens gespot worden waarbij je zelf de bestandsnaam moet aanpassen en ze een x gebruiken om het discnummer aan te geven. Spotnet vindt de nzb niet (vanwege de x) en wordt het lastiger om achter de bestandsnaam te komen. Ik ben benieuwd wat de overweging is geweest om de bestandsnaam te verwijderen, de ruimte die het innam kan het niet zijn lijkt me.
En post nu via spotnet gaat perfect doe niks meer op FTD en niet meer met pinda53 als je dat soms zou denken
[ Voor 10% gewijzigd door pinda53 op 14-02-2011 17:17 ]
Inderdaad net zo makkelijk, of je start de download, stopt hem, kijkt in je downloadmap, heb je de naam ook uiteraard.pinda53 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:11:
[...]
We kunnen als poster ook in de eerste regel van de post de bestandsnaam zetten kijk bv maar wat isaac doet met ziin aanmeldingen
Iets meer werk.....
zo kan het ook met bestandsnamen kijk maar eens via google naar dit tvpower 1908
zomaar een voorbeeld maar je ziet het je vindt precies wat je wilt hebben als een poster dat wil natuurlijk.
zomaar een voorbeeld maar je ziet het je vindt precies wat je wilt hebben als een poster dat wil natuurlijk.
Zou ik voor een heleboel tv series helemaal top vindenpinda53 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:32:
zo kan het ook met bestandsnamen kijk maar eens via google naar dit tvpower 1908
Misschien even wennen als de een na de ander verdwijnt en iedereen moet wennen aan spotnet.
Ik ben er al aan gewend... en zo dramatisch is alles niet, misschien hier en daar wat zelf instellen of veranderen... wat boeit het

Waarom alles in bold?pinda53 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:32:
<allemaal dikke tekst>
Nickname does not reflect reality
spotnet vindt ik stukken vooruit gegaan sinds versie 1.5
werkt echt super, altijd trouwe ftd gebruiker geweest en nog steeds voor zolang het kan maar spotnet wordt een goede opvolger.
ik heb alleen 1 vraag of opmerking
sinds ik spotnet gebruik lijkt het of het downloaden langzamer gaat als spotnet nog open staat
kan dat kloppen.
normaal download ik met 14.5 mb/ps
en als spotnet nog geopend is zakt dit naar 12.5 mb/ps
werkt echt super, altijd trouwe ftd gebruiker geweest en nog steeds voor zolang het kan maar spotnet wordt een goede opvolger.
sinds ik spotnet gebruik lijkt het of het downloaden langzamer gaat als spotnet nog open staat
kan dat kloppen.
mag ik vragen hoe jij die 14 mb hebt gehaald? ik haal niet hoger dan de 5.5 mb. heb nammelijk ziggo 120 mb internet..met torrent haal ik dus wel de 14 mb/ps.double-g schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:59:
spotnet vindt ik stukken vooruit gegaan sinds versie 1.5
kan dat kloppen.
heb eweka btw. kan iemand mij helpen?
Verwijderd
hallo ik ben nieuw.klopt het dat spotnet na het downloaden en uitpakken van de film de rarfiles vanzelf verwijderd.gr jack
dat klopt. alleen duurt het bij mij focking langVerwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:39:
hallo ik ben nieuw.klopt het dat spotnet na het downloaden en uitpakken van de film de rarfiles vanzelf verwijderd.gr jack
ik gebruik geen eweka maar astrawebelmalonl schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:39:
[...]
mag ik vragen hoe jij die 14 mb hebt gehaald? ik haal niet hoger dan de 5.5 mb. heb nammelijk ziggo 120 mb internet..met torrent haal ik dus wel de 14 mb/ps.
heb eweka btw. kan iemand mij helpen?
deze haalt de 120 mb met gemak op de meeste posts en ik heb een retentie van 600+ dagen
kosten zijn ongeveer 11,50
oftewel 15 dollar
ideal en paypal mogelijk
ik heb ook een aantal nederlandse payservers geprobeerd maaar deze komen niet aan de snelheid of de retentie is niet zo lang
owww ok, dan ga ik die dus even chekken. maar is dat ook onbeperkt downen? en wat is retentie als ik vragen mag?double-g schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:43:
[...]
ik gebruik geen eweka maar astraweb
deze haalt de 120 mb met gemak op de meeste posts en ik heb een retentie van 600+ dagen
kosten zijn ongeveer 11,50
oftewel 15 dollar
ideal en paypal mogelijk
ik heb ook een aantal nederlandse payservers geprobeerd maaar deze komen niet aan de snelheid of de retentie is niet zo lang
Verwijderd
Hier Lightning Usenet. Geen Russische server meer nodig.
50mbit - 30 dagen , 2,50 per 30 dagen
Ideaal.
Ideaal.
Is account sharing toegestaan? ziet er goed uit..maar moet niet te ver off topic gaan..het gaat over spotnet.Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:52:
Ideaal.
Wat tot op heden hier super werkt!
Denk ook dat de maker flink bezig is om het nog beter te maken?
retentie 600+ dagen ik heb weleens een post gedownload van 720 dagenelmalonl schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:49:
[...]
owww ok, dan ga ik die dus even chekken. maar is dat ook onbeperkt downen? en wat is retentie als ik vragen mag?
en onbeperkt downloaden geen limiet
als je toch liever een nederlandese server wilt en je wilt 120mb halen zou ik zeggen neem 2 payservers
dat werkt ook best goed maar tis wat duurder
account sharing is bij astra web niet toegestaan wel 20 lijntjes met eventueel ssl
[ Voor 8% gewijzigd door double-g op 14-02-2011 19:58 ]
Waarop heb je spotnet dan open staan? Toen ik hem nog met de interne sabnzb gebruikte viel me op dat (bij 1.4 etc ) de processorload door het dak ging op de downloads tab na een tijdje.double-g schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:59:
kan dat kloppen.
Het animeren van die balkjes leek toen heel erg veel processorkracht te vragen. Sinds een tijdje geen last meer van ( maar heb die tab ook zo goed als niet meer openstaan )
Verwijderd
ja haha vind ik ook niet gek toch.elmalonl schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:42:
[...]
dat klopt. alleen duurt het bij mij focking langdownload wel blu ray films van 30 Gb+
hij staat dan geopend op een post of op meerdere.Gomez12 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:02:
[...]
Waarop heb je spotnet dan open staan? Toen ik hem nog met de interne sabnzb gebruikte viel me op dat (bij 1.4 etc ) de processorload door het dak ging op de downloads tab na een tijdje.
Het animeren van die balkjes leek toen heel erg veel processorkracht te vragen. Sinds een tijdje geen last meer van ( maar heb die tab ook zo goed als niet meer openstaan )
Ik download niet met spotnet daar gebruik ik dan newsleecher voor, als ik dan spotnet afsluit gaat mijn download snelheid weer omhoog.
maar omdat ik had gelezen dat spotnet de database van usenet afhaalt dacht ik dat het daaraan lag.
maar als ik toch de database heb gedownload zou spotnet de verbinding toch kunnen afsluiten
of zou het misschien kunnen zijn dat het laden van de reactie's bij een post de snelheid verlagen
want reactie's laden duurt bij mij wel erg lang
Verwijderd
Ha! Daar is pinda53, ik was je al kwijt!pinda53 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:11:
[...]
We kunnen als poster ook in de eerste regel van de post de bestandsnaam zetten kijk bv maar wat isaac doet met ziin aanmeldingen [ ik heb al 1860 spots gedaan op FTD dus weet waar ik het over heb ]
En post nu via spotnet gaat perfect doe niks meer op FTD en niet meer met pinda53 als je dat soms zou denken![]()
Wel lastig hoor, nu kan ik je posts niet meer vinden omdat je geen pinda53 meer in je bestandsnamen hebt zitten.
Verwijderd
Al je goed zijn posts leest vind je zijn nieuwe naamVerwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:26:
[...]
Ha! Daar is pinda53, ik was je al kwijt!
Wel lastig hoor, nu kan ik je posts niet meer vinden omdat je geen pinda53 meer in je bestandsnamen hebt zitten.
Als ik een spot probeer te bekijken duurt het wel ERG lang voordat ik hem zie... Progsel zegt zelfs; Spotnet reageert niet.
Versie 1.5.6.
Even iets anders; is Spotnet voor BREIN te "achterhalen" of werkt dit anders?
Can someone enlighten me about that? 
Edit; jammer dat het standaard HD filter weg is btw.
Versie 1.5.6.
Even iets anders; is Spotnet voor BREIN te "achterhalen" of werkt dit anders?
Bedankt voor de tip.Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:52:
Ideaal.
[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 14-02-2011 20:43 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Naar aanleiding van mijn spotnet-crasht-m'n-video-driver-probleem :
Dit is gefixed door catalyst te uninstallen en te herinstalleren zonder de CCC. Spotnet laat nu prachtig een voortgangsbalkje zien als ie wat doet
Dit is gefixed door catalyst te uninstallen en te herinstalleren zonder de CCC. Spotnet laat nu prachtig een voortgangsbalkje zien als ie wat doet
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
het bericht van 17:32 bedoel je toch?Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:30:
[...]
Al je goed zijn posts leest vind je zijn nieuwe naam
ik ben niet zo goed in raadseltjes
Verwijderd
Hallo mede spot-netters,
Zag hier en daar al de vraag langskomen of er niet een soort watchlist gemaakt kon worden in Spot-net..
Alternatief werkt (bijna) net zo goed
In het menu links bovenin even het volgende doen:
Bewerken -- Instellingen -- geopende tabbladen onthouden aanvinken.
Als een spot dan nog niet volledig ge-upload is dan laat je het tabblad van deze spot gewoon openstaan met afsluiten. De volgende keer dat je Spot-net opstart staan deze tabbladen er gewoon nog en kun je kijken of ze dan wel klaar zijn..
Verder gewoon vooral GOED LEZEN en wat tweaks die al genoemd zijn gebruiken, dan heb je een redelijk alternatief voor FTD
Suc6 ermee...
Zag hier en daar al de vraag langskomen of er niet een soort watchlist gemaakt kon worden in Spot-net..
Alternatief werkt (bijna) net zo goed
In het menu links bovenin even het volgende doen:
Bewerken -- Instellingen -- geopende tabbladen onthouden aanvinken.
Als een spot dan nog niet volledig ge-upload is dan laat je het tabblad van deze spot gewoon openstaan met afsluiten. De volgende keer dat je Spot-net opstart staan deze tabbladen er gewoon nog en kun je kijken of ze dan wel klaar zijn..
Verder gewoon vooral GOED LEZEN en wat tweaks die al genoemd zijn gebruiken, dan heb je een redelijk alternatief voor FTD
Suc6 ermee...
Heb Eweka en LightningUsenet, beide gaan zo rond 5800 Kb/sec in GrabIt (niet tegelijk natuurlijk) met een 50Mb abo van Zeelandnet (coax). Met Spotnet zelf (7 draadjes + 1 voor headers) via 300N draadloos op netbook op 1e verdieping altijd nog 2 MB/sec. Retentie en kwaliteit (minder repareren) bij Eweka is (vind ik) beter.
V1560 op Win 7 x86 werkt nu stabiel hier, soms time-out dan even later opnieuw proberen.
Netbook voor Divx-jes, epubs etc. en grotere file's voor serieuzere downloads save ik naar een map op m'n NAS en down ik later of 's nachts op de "grote" pc beneden.
Mooi programma, hulde aan Drazix en allen voor feedback.
V1560 op Win 7 x86 werkt nu stabiel hier, soms time-out dan even later opnieuw proberen.
Netbook voor Divx-jes, epubs etc. en grotere file's voor serieuzere downloads save ik naar een map op m'n NAS en down ik later of 's nachts op de "grote" pc beneden.
Mooi programma, hulde aan Drazix en allen voor feedback.
FTD in problemen, FTN eruit en vanavond gaat de stekker uit DBP; dan Spotnet maar installeren.
Eerste indruk is goed, binnen een paar minuten was ik al aan het downloaden. Het geheel oogt wat kaal, maar dat kan in de toekomst veranderen. Aanbod is minder dan bij FTD, maar dat zal, gezien de ontwikkelingen, snel veranderen.
Maar de essentie van een dergelijk programma, films e.d. downloaden, dat lijkt prima te gaan.
Wat mij betreft: gezien de omstandigheden een prima alternatief!
Eerste indruk is goed, binnen een paar minuten was ik al aan het downloaden. Het geheel oogt wat kaal, maar dat kan in de toekomst veranderen. Aanbod is minder dan bij FTD, maar dat zal, gezien de ontwikkelingen, snel veranderen.
Maar de essentie van een dergelijk programma, films e.d. downloaden, dat lijkt prima te gaan.
Wat mij betreft: gezien de omstandigheden een prima alternatief!
Misschien nog een leuke versie.
Wij hebben hier een server draaien (op linux) en we willen graag alles daar op downloaden. Dit gebeurd allemaal mbv HDA en dus ook SAB. Is het ook mogelijk om via spotnet een opdracht te geven aan de SAB op de server ipv de SAB die gekoppeld is aan spotnet?
Ik zou het graag zelf doen, maar ben nogal nubish in programeren e.d.
Wij hebben hier een server draaien (op linux) en we willen graag alles daar op downloaden. Dit gebeurd allemaal mbv HDA en dus ook SAB. Is het ook mogelijk om via spotnet een opdracht te geven aan de SAB op de server ipv de SAB die gekoppeld is aan spotnet?
Thanks... ziet er inderdaad een stuk beter uit met kleine iconen. Maar aan de andere kant vind ik die iconen in verschillende kleuren (zoals gepost door dhrid6) ook erg fraai. Misschien kunnen jullie die 2 combineren?B_FORCE schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:23:
Hier zijn de kleine knopjes (voor luie mensen die het teveel werk vinden om zelf te doen)
http://sn.gabberpiet.nl/public/Images.rar
Ga naar : C:\ProgramData\SpotnetGropah schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:22:
Misschien nog een leuke versie.
edit: settings.xml
het staat er in
SabHost
SabPort
SabAPI
SabUser
SabPass
[ Voor 3% gewijzigd door MrOizo2005 op 14-02-2011 21:29 ]
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
Dat zijn de usenet servers, maar ik wil de NZB graag doorsturen naar de SAB op mijn eigen server... Hoe is dat mogelijk?MrOizo2005 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:28:
[...]
Ga naar : C:\ProgramData\Spotnet
edit: settings.xml
het staat er in
SabHost
SabPort
SabAPI
SabUser
SabPass
Verwijderd
http://www.spot-net.nl/forums/viewforum.php?f=6Gropah schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:30:
[...]
Dat zijn de usenet servers, maar ik wil de NZB graag doorsturen naar de SAB op mijn eigen server... Hoe is dat mogelijk?
over het juridisch aspect wat wel en niet mag heb ik een leuk artikel gevonden
http://www.iusmentis.com/...usenet/inbreuk-juridisch/
ik denk dat het met usenet nieuwsservers en spotnet wel goed zit
http://www.iusmentis.com/...usenet/inbreuk-juridisch/
ik denk dat het met usenet nieuwsservers en spotnet wel goed zit
Verwijderd
In spotnet zelf even op spotnet zoeken voor een ander filter bestandFormat-C schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:40:
[...]
Bedankt voor de tip.
of
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=6&t=21
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 21:39 ]
Aha, geweldig! Zal het meteen aanpassen!
Dank voor de hulp en natuurlijk kudo's voor Drazix voor het maken van Spotnet!

Ik weet wel hoe public/private keys werken. Hetgeen waar ik op doel is dat het vrij weinig uithaalt op deze manier. Met wat reverse engineering kan een spammer de signing servers prima spam spots laten signen. Op het moment dat dit snel achter elkaar gebeurd kun je dit wel afvangen natuurlijk, maar feit blijft dat je op deze manier spam niet kunt voorkomen.Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:25:
[...]
Het signen van spots werkt met 'public' en 'private' keys. In de Spotnet map staat een bestaand genaamd keys.xml, waarin een aantal publieke sleutels vermeld staan. Dit zijn de sleutels die vertrouwd worden, en alleen de spots die met een van deze sleutels ondertekent zijn worden getoond in het overzicht. Als je de optie 'Handtekeningen controleren' uit hebt staan, dan word deze controle overgeslagen, en zie je alle spots.
De private key is het geheime gedeelte van een publieke sleutel. Om een spot (tijdens het toevoegen) van een handtekening te voorzien, heb je dat private gedeelte nodig, en het moet ergens vandaan komen. Het kan niet in het progamma zelf (of in een xml-bestandje) gestopt worden, want dan is de sleutel niet meer prive, en kan iedereen spots met 1 van die sleutels ondertekenen.
Daarom zijn er momenteel een aantal 'signing servers', je stuurt daar een xml-tekst heen (jouw spot in dit geval), en je krijgt dezelfde tekst terug, alleen dan voorzien van een handtekening. Omdat alleen deze servers de private key weten, blijft de sleutel geheim. Je hebt je gelijk dat deze 'signing servers' het zwakste punt in Spotnet zijn. Ze doen niets illegaals, ze geven alleen een handtekening voor een stuk tekst, maar als ze uitvallen kunnen er tijdelijk geen spots (met handtekening) meer worden toegevoegd. Je spot zonder handtekening op usenet plaatsen gaat nog wel, maar dan zijn ze onzichtbaar voor de meeste gebruikers, vanwege de 'Handtekening controleren' optie die standaard aanstaat. Maar wat zijn de decentrale alternatieven ?
- Geen handtekeningen voor spots, alleen voor moderator-berichten
Je kunt spam dan achteraf door moderators laten verwijderen. Maar wat als iemand 50 berichten per seconde plaatst via een tooltje? Moderators houden dat niet bij.
- Elke spotter een eigen private key geven
De lijst met sleutels in 'keys.xml' groeit dan enorm, en moet constant geupdate worden, omdat er steeds nieuwe spotters bij komen, of er een sleutel van bestaande spotter moet worden ingetrokken (wegens spam bv.)
- Hashcash voor spots, handtekening voor moderator-berichten
Spots worden dan voorzien van 'Hashcash', dit is een techniek waarbij je computer een hele tijd moet rekenen, om een simpele hash te maken, die met weinig rekenwerk door de ontvanger gecontroleerd kan worden. Omdat je CPU dan tijdens het plaatsen van een spot 10 seconde op 100% staat te blazen, kun je niet vaker dan 1 keer in de 10 seconden een spot plaatsen, en als je op die snelheid gaat spammen, is het deleten makkelijk bij te houden door moderators.
Deze drie alternatieven hebben allemaal nadelen ten op zichte van de huidige (centrale) methode, maar de Hashcash-oplossing lijkt me dan nog het best.
[...]
Ik zou zeggen: probeer het eensVelen zijn je voorgegaan http://nl.wikipedia.org/wiki/RSA_(cryptografie)
Daarnaast is decentrale opslag natuurlijk lastige materie en zou ik zo één twee drie ook geen alternatieve oplossing weten. Feit blijft wel dat zo lang het systeem niet echt decentraal is, de kans goed aanwezig blijft dat ook spotnet onderuit gehaald zal worden.
Waarom ben je zo terughoudend met het publiceren van de broncode overigens? Waarom plaatst je de source niet op Github bijvoorbeeld? Dan kunnen anderen eenvoudig bijdragen leveren.
Verwijderd
in het begin start spotnet gewoon en doet wat die moet doen maar na een uurtje ofzo krijg ik dit,
krijg foutmelding :gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet.
502 too many connections
iemand een idee??
krijg foutmelding :gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet.
502 too many connections
iemand een idee??
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 22:43 ]
ik heb 't topic aardig doorgelezen
versie 1.5.60 werkt lekker. echt een vooruitgang
gebruikte geheugen is momenteel 291MB zonder download.
misschien is dit in de volgende versie eventueel naar beneden te brengen.
keep up the good work!
is er een mogelijkheid om bij het minimaliseren de popup met 'klik hier om de applicatie weer te openen?' weg te halen?
versie 1.5.60 werkt lekker. echt een vooruitgang
gebruikte geheugen is momenteel 291MB zonder download.
misschien is dit in de volgende versie eventueel naar beneden te brengen.
keep up the good work!
is er een mogelijkheid om bij het minimaliseren de popup met 'klik hier om de applicatie weer te openen?' weg te halen?
[ Voor 27% gewijzigd door Killerbert op 14-02-2011 22:57 ]
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Urshurak, je bent een held!Urshurak schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:15:
Ter info: Met versie 1.5.6 kreeg ik de foutcode 10061 vanwege problemen met Avast nadat ik SSL had geprobeerd. Via de instellingen in 't mailschild (SSL-account) mijn provider verwijderd. Probleem weer opgelost. Account wordt vanzelf wel weer goed toegevoegd in Avast.
Eindelijk heb ik Spotnet werkend, super bedankt!
Nu heb ik eweka en dat werkt niet, wie weet voor mij een gelijkwaardige payserver?
En ja het is lang geleden dat ik FTD, DBP heb geinstalleerd en ben niet de jongste meer.
En ja het is lang geleden dat ik FTD, DBP heb geinstalleerd en ben niet de jongste meer.
Eweka werkt prima, wat is je probleem precies?Jantje1960 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:48:
Nu heb ik eweka en dat werkt niet, wie weet voor mij een gelijkwaardige payserver?
Bij mij met Astraweb loopt spotnet top. Geen probleem om de lijn vol te trekken. Fijn zo'n 80 Mb abo van Ziggo. Mijn router kan het alleen vaak al niet meer aan maar dat komt later wel. Helaas crasht het prog iets teveel (teveel timeouts etc) en naar mijn idee is mijn router niet helemaal gefinetuned maar ook moet ik helaas later gaat uitzoeken.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Verwijderd
@Jantje1960 "Nu heb ik eweka en dat werkt niet, wie weet voor mij een gelijkwaardige payserver?"
Met eweka moet je het IP adres invulle, niet de naam, dan werkt het
Met eweka moet je het IP adres invulle, niet de naam, dan werkt het
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 00:17 ]
Nu weet ik alleen niet waar ik het ip adres moet invullen en wat ipadres is
Ik moet me eigenlijk schamen, je lees eerst niets, schrijft dan het werkt niet ( stond vorige maand in de computer idee dat het niet met eweka werkte) maar ik ben een post aan het downloaden. Kijken of het werkt. ik gebruikte eerst newsleecher maar daar doet het niets mee. Als het niet lukt hoop ik het toch te kunnen vragen. Ik heb wel op het forum www.abforum.be een bericht beantwoord over Brein en beticht hen van kartelvorming alleen ben ik daar te "simpel" voor om dit goed te kunnen onderbouwen. Ik heb jaren deleden een email aan deze stichting gestuurd met de vraag hoe moet ik mijn dochter corrigeren? Dat ze muziek download ben ik niet voor maar voordat ik haar corrigeer wil ik graag weten waar ik mijn geld terug kan krijgen voor mijn veel te duur gekochte cd's. In mijn tijd kocht je voor f 19.99 een elpee, dat werd f 39.99 voor een cd. Dat was omdat men zei dat de ontwikkelingskosten hoog waren, dat bleek achteraf niet zo. Nooit bericht van gehad maar mail wel bewaard op mijn werk. Als voorbeeld kan je een auto nemen merk X maakt een nieuw model en kost € 40.000 dan kost het model 2 jaar later toch ook niet nieuw bv € 25.000. Zo kan ik ook een verhaal schrijven over een heel bekende artiest en een heel onbekende artiest de cd kost hetzelfde, maar krijgt die onbekende artiest hetzelfde als die heel bekende artiest. Iemand doet iet niet eerlijk, maar wie? Ik heb een lange email verstuurd naar dhr Brunt de adcocaat van FTD. Met z'n allen moeten we toch slimmer zijn dan Brein.
@jantje
Tja weet je, zolang alles binnen de wet gebeurd is het prima. Dus wat betreft kartelvorming e.d. ik snap waar je heen wilt, maar het heeft geen directe gevolgen met betrekking tot het overtreden van wetten.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik het echt vreemd vind dat FTD haar software niet meer mag aanbieden aangezien het niet over auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikt.
Als ik nu tegen iedereen in mijn omgeving ga zeggen op welke website je album x van artiest x kan downloaden, moet ik dan ook stoppen of een boete betalen voor alle dagen dat ik het weer zeg?
Qua schaal is het misschien niet gelijk maar het principe wel.
Maarja, sommige wetsartikelen zijn zo vaag als god en zo kan de rechter makkelijk het recht naar eigen hand trekken.
Tja weet je, zolang alles binnen de wet gebeurd is het prima. Dus wat betreft kartelvorming e.d. ik snap waar je heen wilt, maar het heeft geen directe gevolgen met betrekking tot het overtreden van wetten.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik het echt vreemd vind dat FTD haar software niet meer mag aanbieden aangezien het niet over auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikt.
Als ik nu tegen iedereen in mijn omgeving ga zeggen op welke website je album x van artiest x kan downloaden, moet ik dan ook stoppen of een boete betalen voor alle dagen dat ik het weer zeg?
Qua schaal is het misschien niet gelijk maar het principe wel.
Maarja, sommige wetsartikelen zijn zo vaag als god en zo kan de rechter makkelijk het recht naar eigen hand trekken.
FTD 1 MAART OP ZWART
Beste FTD leden, vrienden en vriendinnen,
Zoals velen wellicht via de media hebben vernomen, heeft de rechter uitspraak gedaan in de bodemprocedure die FTD tegen stichting BREIN had aanspannen. De rechter geeft FTD gelijk op veel punten waarvan de belangrijkste is dat downloaden mag in Nederland. Ook het aanbieden van een 'tvgids voor usenet' mag van de rechter. Daarentegen vindt de rechtbank dat FTD toch onrechtmatig bezig is, doordat zij een rol speelt in het makkelijker vindbaar maken van bestanden op usenet, wat het uploaden zou stimuleren. En dat mag niet van de Nederlandse wet. De rechter vonnist dan ook dat FTD haar diensten binnen een maand moet staken en gestaakt houden, op straffe van een dwangsom van 15.000 euro per dag tot een maximum van 300.000 euro.
Enigszins bijgekomen van de teleurstelling over deze uitspraak heeft FTD dit weekend gebruikt om alle mogelijkheden en strategieën te bedenken welke zouden kunnen helpen in het voortbestaan van FTD. Alle suggesties die op dit forum en via mail zijn aangedragen zijn daarin meegenomen. Vanochtend nog zijn we druk in de weer geweest en hebben verschillende mensen met specialistische vakgebieden gesproken. Inmiddels is de balans opgemaakt.
Helaas zien we geen andere mogelijkheden meer om FTD te behouden en leggen ons neer bij het vonnis. Het vonnis stelt dat we binnen een maand op zwart moeten, ongeacht een eventueel hoger beroep. Hiermee is de basis van het behoud van FTD onderuit gehaald, aangezien we zelfs bij een eventuele winst in hoger beroep (wat ruim een jaar kan duren) de FTD community uit elkaar gevallen zou zijn. Opties voor hosting in het buitenland vervallen ook, aangezien het vonnis specifiek op FTD van toepassing is, onafhankelijk van waar FTD gehost wordt.
FTD zal beschikbaar blijven tot 1 maart, waarna haar deuren voorgoed gesloten zullen worden. Mogelijk blijft het forum wel in stand. Verdrietig en met pijn in het hart kijken wij terug op ruim negen jaar van gezelligheid, kameraadschap en gelijkgezindheid. Dat hier een einde aan zal komen vinden wij lastig te verwerken, maar het is een feit.
Een definitief vaarwel en dankwoord bewaren wij nog voor het einde van deze maand, maar toch alvast; bedankt voor de steun en ieders inzet. FTD zal in onze harten voortleven.
FTD & Mods
Beste FTD leden, vrienden en vriendinnen,
Zoals velen wellicht via de media hebben vernomen, heeft de rechter uitspraak gedaan in de bodemprocedure die FTD tegen stichting BREIN had aanspannen. De rechter geeft FTD gelijk op veel punten waarvan de belangrijkste is dat downloaden mag in Nederland. Ook het aanbieden van een 'tvgids voor usenet' mag van de rechter. Daarentegen vindt de rechtbank dat FTD toch onrechtmatig bezig is, doordat zij een rol speelt in het makkelijker vindbaar maken van bestanden op usenet, wat het uploaden zou stimuleren. En dat mag niet van de Nederlandse wet. De rechter vonnist dan ook dat FTD haar diensten binnen een maand moet staken en gestaakt houden, op straffe van een dwangsom van 15.000 euro per dag tot een maximum van 300.000 euro.
Enigszins bijgekomen van de teleurstelling over deze uitspraak heeft FTD dit weekend gebruikt om alle mogelijkheden en strategieën te bedenken welke zouden kunnen helpen in het voortbestaan van FTD. Alle suggesties die op dit forum en via mail zijn aangedragen zijn daarin meegenomen. Vanochtend nog zijn we druk in de weer geweest en hebben verschillende mensen met specialistische vakgebieden gesproken. Inmiddels is de balans opgemaakt.
Helaas zien we geen andere mogelijkheden meer om FTD te behouden en leggen ons neer bij het vonnis. Het vonnis stelt dat we binnen een maand op zwart moeten, ongeacht een eventueel hoger beroep. Hiermee is de basis van het behoud van FTD onderuit gehaald, aangezien we zelfs bij een eventuele winst in hoger beroep (wat ruim een jaar kan duren) de FTD community uit elkaar gevallen zou zijn. Opties voor hosting in het buitenland vervallen ook, aangezien het vonnis specifiek op FTD van toepassing is, onafhankelijk van waar FTD gehost wordt.
FTD zal beschikbaar blijven tot 1 maart, waarna haar deuren voorgoed gesloten zullen worden. Mogelijk blijft het forum wel in stand. Verdrietig en met pijn in het hart kijken wij terug op ruim negen jaar van gezelligheid, kameraadschap en gelijkgezindheid. Dat hier een einde aan zal komen vinden wij lastig te verwerken, maar het is een feit.
Een definitief vaarwel en dankwoord bewaren wij nog voor het einde van deze maand, maar toch alvast; bedankt voor de steun en ieders inzet. FTD zal in onze harten voortleven.
FTD & Mods
Als reactie op:Nakebod schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:54:
Ook nog /sabnzbd weglaten, alleen het IP zou genoeg moeten zijn.
Helaas werkt nog niet. Zie ik iets anders over het hoofd?BeQuietAndDrive schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:43:
Ik krijg het nog niet voor elkaar om mijn sabnzb+ op de NAS (QNAP) te gebruiken. In de settings.xml staan:
-sabuser: mijn inlognaam op de NAS voor sabnzb+ neem ik aan
-sabpass: mijn wachtwoord op de NAS voor sabnzb+ neem ik aan
-sabapi: de api code (copy paste uit sabnzb+ configscherm op de NAS)
-sabport (geloof ik): de poort waar sabnzb+ op de NAS mee werkt toch?
Dat staat allemaal ingevuld.
Bij server heb ik dan het volgende staan: 192.168.8.xxx/sabnzb (ik copy paste het uit de browser en laat http en de poort weg). Klopt dat?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Waarom gaat het hier zo offtopic? FTD heeft een eigen forum, Brein hoeft hier niet besproken te worden (althans niet bovenstaande discussie).
Laten we het hier over spotnet hebben.
Misschien wel offtopic maar niet onbelangrijk; de komende 2 weken gaat een verhuizing van complete communities plaats vinden. Gezien het feit dat Spotnet niet in een open repository staat is de ontwikkelcapaciteit beperkt. Het is nu juist belangrijk om de community zoveel mogelijk bij elkaar te houden en te zorgen dat mensen niet afhaken door technische problemen.
Ik volg de ontwikkeling de komende tijd vol belangstelling!
+2Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:38:
Waarom gaat het hier zo offtopic? FTD heeft een eigen forum, Brein hoeft hier niet besproken te worden (althans niet bovenstaande discussie).
Mee eens. Hopelijk wil Drazic toelichten of hij bereid is de ontwikkeling van het programma te delen met anderen en zoniet waarom hij daar tegen is.TAA schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:53:
Misschien wel offtopic maar niet onbelangrijk; de komende 2 weken gaat een verhuizing van complete communities plaats vinden. Gezien het feit dat Spotnet niet in een open repository staat is de ontwikkelcapaciteit beperkt. Het is nu juist belangrijk om de community zoveel mogelijk bij elkaar te houden en te zorgen dat mensen niet afhaken door technische problemen.
Alle lof voor Drazix zover
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb bij SabHost alleen het IP adres van mijn NAS staan. (Synology) en dat gaat primaBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:32:
[...]
Als reactie op:
[...]
Helaas werkt nog niet. Zie ik iets anders over het hoofd?
Op zich vind ik het allemaal prima werken, zelf de vrouw kan nu zonder problemen zoeken en downloaden. Ik heb wel het idee dat er iets beter met treading geprogrammeerd mag worden, want het komt allemaal wat traag over.
Spotnet gaat populair worden denk ik, nu FTD verdwijnt :-)
Mischien een ideetje voor de signing server, als we die nu de spotnet client een request laten uitvoeren en een captcha terug krijgen die je moet invullen.PWiddershoven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:21:
[...]
Ik weet wel hoe public/private keys werken. Hetgeen waar ik op doel is dat het vrij weinig uithaalt op deze manier. Met wat reverse engineering kan een spammer de signing servers prima spam spots laten signen. Op het moment dat dit snel achter elkaar gebeurd kun je dit wel afvangen natuurlijk, maar feit blijft dat je op deze manier spam niet kunt voorkomen.
Daarnaast is decentrale opslag natuurlijk lastige materie en zou ik zo één twee drie ook geen alternatieve oplossing weten. Feit blijft wel dat zo lang het systeem niet echt decentraal is, de kans goed aanwezig blijft dat ook spotnet onderuit gehaald zal worden.
Die signing server kan alleen signen als die captcha word ingevuld.
Als we nou een signing server als een anonieme publieke dienst aan bieden los van Spotnet?
Een soort registratie systeem met website die developers met andere applicaties waar XML signing voor nodig is laten signen.(Geen idee of er veel vraag achter is).
Het is maar een ideetje ookal klinkt het een beetje raar.
Zoals ik eerder zei, als ik een PHP script krijg dat zou signen kan ik het wel op een paar hosts gooien als signing server, niks illegaals aan.
Is er een portable versie van Spotnet. Dan kan ik hem op mijn USB-stick zetten en overal gebruiken
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Misschien is het een optie om de russische news2.neva.ru standaard als header server in te stellen als je spotnet download? misschien handig voor de niet zoveel wetende mensen onder ons.
Ik ben bezig om een C# dll te maken om spotnet makkelijk te kunnen uitlezen.
Kan iemand mij informatie geven over hoe de NZB in de spotnet xml voorkomt? Is er een goed voorbeeld beschikbaar?
@Rakkerzero: als ik bovenstaande informatie krijg, dan heb ik over paar dagen wel een portable versie klaar waarmee makkelijk nzb's gedownload kunnen worden.
Kan iemand mij informatie geven over hoe de NZB in de spotnet xml voorkomt? Is er een goed voorbeeld beschikbaar?
@Rakkerzero: als ik bovenstaande informatie krijg, dan heb ik over paar dagen wel een portable versie klaar waarmee makkelijk nzb's gedownload kunnen worden.
Houdt men er wel rekening mee dat spotnet nu drijft op de database van FTD ?wvkreg schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:01:
Spotnet gaat populair worden denk ik, nu FTD verdwijnt :-)
Als straks die database wegvalt ( niet meer aangevuld wordt ) blijft het ook stil op spotnet
Er zullen wel vrijwilligers moeten opstaan om het te vullen natuurlijk ..
Portable is wel prettig, maar er hoeft toch geen downloader in te zitten ?JvdS schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:22:
Ik ben bezig om een C# dll te maken om spotnet makkelijk te kunnen uitlezen.
ik zou een groot voorstander zijn van een 'sabnzb'loze optie
[ Voor 41% gewijzigd door FreshMaker op 15-02-2011 10:38 ]
Verwijderd
Bedankt voor de tip newserver news.lightningusenet.com. Is 3 x goedkoper danmijn huidige TweakNews en iets sneller.
Geweldige tip.
Geweldige tip.
Verwijderd
Het zou helemaal mooi zijn als newzin en nzbmatrix posts / spots automatisch in spotnet kwamen
@snoeki :
Vlak nzbs.org niet uit
allemaal via een rssfeed uit te lezen, SickBeard en Couchpotatoe doen het ook
( al moet je daar wel van te voren je keuze ingeven )
Vlak nzbs.org niet uit
allemaal via een rssfeed uit te lezen, SickBeard en Couchpotatoe doen het ook
( al moet je daar wel van te voren je keuze ingeven )
Verwijderd
Die ken ik niet, maar ik mag geen lid worden? Balen zeg.
Zij hebben geen invite systeem of wel?
Net nog even gekeken, maar helaasVerwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:42:
[...]
Die ken ik niet, maar ik mag geen lid worden? Balen zeg.
Zij hebben geen invite systeem of wel?
01.10.10 - Authentication is now required for RSS and new user registration have been disabled for the time being.
Bij mij dus niet. De overige instellingen kloppen? Want ik zie ook naast SABuser ook nog USERNAME staan, die is leeg bijvoorbeeld. Of moet ik nog iets open zetten op de NAS?Equator schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:59:
[...]
Ik heb bij SabHost alleen het IP adres van mijn NAS staan. (Synology) en dat gaat prima
Op zich vind ik het allemaal prima werken, zelf de vrouw kan nu zonder problemen zoeken en downloaden. Ik heb wel het idee dat er iets beter met treading geprogrammeerd mag worden, want het komt allemaal wat traag over.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Zojuist compleet overgestapt op sabnzb , mynzb, nzbmatrix en spotnet. Alles werkt vlekkeloos met elkaar. Sabnzb draait gewoon op localhost dus verder geen bijzonderheden qua nas systemen oid.
Verwijderd
Ik houd hem wel in de gaten de komende maanden.FreshMaker schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:45:
Net nog even gekeken, maar helaas
Maar spotnet kan vast niet zomaar de rss feeds van al die sites gaan gebruiken lijkt mij? Maar het lijkt me een leuke toevoeging, al zullen er dan wel klachten komen dat er films zonder ondertiteling in komen.
Als ik spotnet wil bijwerken geeft die aan.
Maximaal aantal verbindingen bereikt.
Iemand oplossing voor dit?
Eerste keer lukte het updaten gewoon wel toen ik hem installeerde.
Maximaal aantal verbindingen bereikt.
Iemand oplossing voor dit?
Eerste keer lukte het updaten gewoon wel toen ik hem installeerde.
Heb het eens getest, goede vervanger van FTD. Wacht nog op een OSX versie.
Ik vraag me nog wel af of dit niet te langzaam gaat worden. Met zoveel spots binnenkort doordat FTD op zwart gaat moet spotnet toch elke keer veel ophalen, of zie ik dit verkeerd?
Ik vraag me nog wel af of dit niet te langzaam gaat worden. Met zoveel spots binnenkort doordat FTD op zwart gaat moet spotnet toch elke keer veel ophalen, of zie ik dit verkeerd?
Bij mij werken de filters niet... Als ik zoek op een bepaalde film, waarbij ik vooraf de filters bepaal in Video/formaat en dan uitsluitend de HD formaten aanvink, krijg ik toch een hele lijst aan DVD5/9 en Divx ertussen. Het zelfde geldt voor het eruit filteren van CAM/Telesync etc, dat werkt niet...
Draaiend op Win7 Home Premium (heet dat nog zo?)
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Dit word nog verbeterd in een volgende versie. Bij Films staan er ook nog ebooksAllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:13:
Bij mij werken de filters niet... Als ik zoek op een bepaalde film, waarbij ik vooraf de filters bepaal in Video/formaat en dan uitsluitend de HD formaten aanvink, krijg ik toch een hele lijst aan DVD5/9 en Divx ertussen. Het zelfde geldt voor het eruit filteren van CAM/Telesync etc, dat werkt niet...
De grap is natuurlijk dat je gewoon een tooltje kunt maken dat elke willekeurige feed of wat dan ook om kan zetten en een post in free.pt doen zodat het 'native' in Spotnet komtVerwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:01:
[...]
Ik houd hem wel in de gaten de komende maanden.
Maar spotnet kan vast niet zomaar de rss feeds van al die sites gaan gebruiken lijkt mij? Maar het lijkt me een leuke toevoeging, al zullen er dan wel klachten komen dat er films zonder ondertiteling in komen.
Incl. hashcash ofc *grin*
[ Voor 27% gewijzigd door TAA op 15-02-2011 11:32 ]
Even voor de duidelijkheid
Bij een versie-upgrade, overschrijft de nieuwe install de xml bestanden ?
Of houd hij de oude vast
Er zijn natuurlijk hier en daar wat aanpassingen geweest in de xml-letjes en zou 'jammer' zijn dat die elke keer opnieuw ingevoerd moeten worden
Of houd hij de oude vast
Er zijn natuurlijk hier en daar wat aanpassingen geweest in de xml-letjes en zou 'jammer' zijn dat die elke keer opnieuw ingevoerd moeten worden
worden behouden, ik hoef in ieder geval niks in te stellen na een update..FreshMaker schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:36:
Even voor de duidelijkheid
Of houd hij de oude vast
Verwijderd
kan iemand mij helpen??
in het begin start spotnet gewoon op en doet wat die moet doen maar na een uurtje ofzo krijg ik dit,
gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet.
502 too many connections
iemand een idee?? of oplossing???
in het begin start spotnet gewoon op en doet wat die moet doen maar na een uurtje ofzo krijg ik dit,
gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet.
502 too many connections
iemand een idee?? of oplossing???
Ik lees dat sinds de laatste versie van Spotnet mensen geen connectie problemen meer zouden hebben? Ik krijg via mijn eweka inloggegevens nog steeds dezelfde time-out meldingen incl. geen headers aanwezig enz. Zie ik iets over het hoofd?
Mijn boefje is liev!
Ik krijg deze melding alleen als ik aan het downloaden ben. Eweka ondersteund maar 1 x inloggen.
Mijn SAB geeft ook 2 many connections in de eventlog.
Beetje irri. je zou via de newsserver van je provider kunnen werken voor Spotnet. Maar op de een of andere manier pakt hij de servers van online niet.
Zet nu SAB even op pauze en dan werkt het perfect.
Beetje irri. je zou via de newsserver van je provider kunnen werken voor Spotnet. Maar op de een of andere manier pakt hij de servers van online niet.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Stel bij SAB 7 connecties (threads) in en bij Spotnet 1 connectie. Dan zou het moeten werken zonder problemenDarkSide schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:09:
Ik krijg deze melding alleen als ik aan het downloaden ben. Eweka ondersteund maar 1 x inloggen.
Verwijderd
Als je 1 of 2 connecties laat gebruiken door Spotnet en de overige connecties insteld in je download programma dan werken ze beide goed samen. Kun je spots ophalen en toch doorgaan met downloaden.
Zo heb ik het ingesteld.
Ik moet zeggen dat Spotnet een zeer goede vervanger is voor FTD.
Ik kijk niet meer in FTD.
Zo heb ik het ingesteld.
Ik moet zeggen dat Spotnet een zeer goede vervanger is voor FTD.
Ik kijk niet meer in FTD.
Dan zou het bij mij ook geen problemen mogen geven, ik heb 8 connections en voor Newsleecher en Spotnet beide 4 ingesteld maar geeft geen krimp. Met mijn ziggo account kan ik wel alles ophalen.
Mijn boefje is liev!
Gisteravond ook Spotnet maar geïnstalleerd en gelijk maar wat eigen filters aangemaakt.
Wel omslachtig dat je bestaande filters niet aan lijkt te kunnen passen.
Verder leek het aardig te werken met Eweka, maar om de een of andere reden kom ik niet boven de 1mb/ps downloadsnelheid uit (heb 30mbit van UPC). Begin me af te vragen of UPC de SSL weer aan het afknijpen is.
Maar even afwachten hoe het vanavond en morgen werkt.
Verder leek het aardig te werken met Eweka, maar om de een of andere reden kom ik niet boven de 1mb/ps downloadsnelheid uit (heb 30mbit van UPC). Begin me af te vragen of UPC de SSL weer aan het afknijpen is.
Want a cookie?!
Kijk dat ik daar niet aan gedacht heb zeg.Unity2 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:13:
[...]
Stel bij SAB 7 connecties (threads) in en bij Spotnet 1 connectie. Dan zou het moeten werken zonder problemen
Vanavond maar eens aanpassen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
@Drazix
Zou jij eens kunnen toelichten hoe het zit met de NZB segmenten in de XML? Dus hoe deze worden verwerkt etc in Spotnet. Thanks
Zou jij eens kunnen toelichten hoe het zit met de NZB segmenten in de XML? Dus hoe deze worden verwerkt etc in Spotnet. Thanks
Als je geen andere downloadclient gebruikt dan spotnet zelf kun je in spotnet het maximale aantal connecties instellen. Ik heb het idee dat je nu maar via 1 connectie aan het downloaden bent.Renquin schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:25:
Gisteravond ook Spotnet maar geïnstalleerd en gelijk maar wat eigen filters aangemaakt.
Ik gebruik spotnet al een paar maanden en heb FTD totaal niet gemist. Het hele reactie en kudo systeem zie ik de meerwaarde niet van. Ik begrijp dat het voor spotters/posters fijn is om credit te krijgen voor het zeer gewaardeerde werk maar ik erger me altijd dood aan de kiddie reacties en flamers op FTD. Ik denk dat het op die manier alleen maar de spotters en posters ontmoedigd. Vooral als bij een pc game bv er massaal word geschreeuwd dat de post niet goed is en de poster geen troep moet aanmelden want de antivirus schreeuwt dat het exe bestand vol zit met virussen...
Reacties zouden weg kunnen worden gelaten. Een rating systeem voor een tag van een spotter/poster zou misschien wel werken. 0 t/m 10 sterren die bij de tag komen te staan van iemand. Hierdoor krijgt de poster toch credit voor het werk en dan geeft dit gelijk een indicatie van de kwaliteit van de post.
Ik denk wel dat Brein tzt de pijlen zal richten op spotnet gezien de media aandacht en de toegenomen populariteit van Spotnet. Dan zal er toch iets bedacht moeten worden voor het probleem met de private keys die de goddelijke maker van spotnet in zijn beheer heeft op dit moment. Alleen dat deel is dus niet decentraal momenteel, de achilleshiel van spotnet. Maar op dit moment zijn er dus al alternatieven bedacht hiervoor begrijp ik.
Keep up the good work!

Reacties zouden weg kunnen worden gelaten. Een rating systeem voor een tag van een spotter/poster zou misschien wel werken. 0 t/m 10 sterren die bij de tag komen te staan van iemand. Hierdoor krijgt de poster toch credit voor het werk en dan geeft dit gelijk een indicatie van de kwaliteit van de post.
Ik denk wel dat Brein tzt de pijlen zal richten op spotnet gezien de media aandacht en de toegenomen populariteit van Spotnet. Dan zal er toch iets bedacht moeten worden voor het probleem met de private keys die de goddelijke maker van spotnet in zijn beheer heeft op dit moment. Alleen dat deel is dus niet decentraal momenteel, de achilleshiel van spotnet. Maar op dit moment zijn er dus al alternatieven bedacht hiervoor begrijp ik.
Keep up the good work!