Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb een probleem met de Windows Firewall. Allereerst zal ik de situatie even voorleggen.

Situatie
Ik heb een verse installatie gedaan van mijn voor geïnstalleerde Dell dekstop PC. De originele Windows versie was Windows XP Media Center Edition 2005. Er was geen Windows disks meegeleverd bij aankoop en met de i386 folder methode is het ook niet gelukt. Ik krijg tijdens deze installatie geregeld foutmeldingen waarbij uiteindelijk de PC niet kon booten.

Aangezien ik zelf wel de Windwos Key heb, heb ik van het internet een OEM disk gehaald. Echter kon ik geen OEM van XP MCE NL vinden. Ik had een XP Pro NL gehaald (aangezien deze het meest lijkt op de MCE versie), wat al veel minder foutmeldingen al gaf bij installatie. Enige was dat er op een gegeven moment naar de tweede disk werd gevraagd die ik dus niet had. Er werd gevraagd naar de mcdftreg bestanden, welke ik vermoed dat ze verwijzen naar de Media Center bestanden. Ik heb deze stap uiteindelijk overgeslagen, om ook te kijken of het zonder ook werkte. Alles loopt goed, maar ik heb nu het probleem van de Firewall ontdekt.

Probleem
Zonder een andere Firewall te hebben geïnstalleerd krijg ik als ik naar Configuratiescherm => Firewall (klassieke weergave) ga de melding:
De Windows Firewall-instellingen kunnen niet worden weergegeven omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd. Wilt u de service Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS) starten?

[ Ja ] [ Nee ]
Als ik dan op Ja klikt krijg ik het volgende bericht:
Windows kan deze service niet starten: Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS).

[ OK ]
Wat ik zelf heb geprobeerd
- Met google heb ik op deze foutmeldingen gezocht en vond o.a. dit topic.
Daar zag ik het bericht:
Als je naar start gaat, dan naar uitvoeren,tik in SERVICES.MSC ,klik op ok, dan krijg je een venster.
Zoek Windows Firewall en dan zie je of hij is ingeschakeld ja of nee. Dan hoor ik het wel. Maar lees even wat ik neergezet heb bij klik hier.
Dat heb ik gedaan, maar dan krijg ik de melding:
Kan de Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)-service op Lokale computer niet starten.

Fout 1075: De afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd.

[ OK ]
- Verder zoeken kwam ik bij het topic: [XP] Server-Service draait niet*
alt-92 in "[XP] Server-Service draait niet*"
Maar ik kom niet verder dan Uitvoeren: Regedit.exe => HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanManserver zie ik geen DependOnService of iets dergelijks staan.

- Verder heb ik ook opnieuw Windows geïnstalleerd maar dit lost het probleem niet op.

- Firewall instellen in safe mode gaf hetzelfde bericht

- Scannen op spyware met Spybot Search and Destroy en scannen naar virussen met avast! heeft niets opgeleverd.

Iemand die nog suggesties heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 27-07-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De Firewall service heet ten eerste anders als diegene uit je topic en ten tweede heeft die ook andere dependencies.

code:
1
2
3
4
Service Name: SharedAccess
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess
DependOnService (Reg_Multi_Sz) 
Values: Netman WinMgmt

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 27-07-2010 18:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
alt-92 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 18:51:
De Firewall service heet ten eerste anders als diegene uit je topic
Inderdaad helemaal gelijk, ik had niet goed gekeken. Enkel de foutcode komt overeen.
ten tweede heeft die ook andere dependencies.

code:
1
2
3
4
Service Name: SharedAccess
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess
DependOnService (Reg_Multi_Sz) 
Values: Netman WinMgmt
Ik heb het gevonden => verwijderd => herstart => Firewall kan ik weer instellen en in de SERVICES.MSC staat deze nu ook aangegeven als "gestart".

Super bedankt. :)