Betaalde mediacenter software pakketten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:40
Goedemiddag,

Al een tijd werk ik met XBMC, dit gaat best prima. Films, series en muziek worden prima afgespeeld.
Ik heb ook wel eens gekeken naar Mediaportal en andere pakketten maar niets is zo goed als XBMC naar mijn idee.

Alleen dan over XBMC... het blijft opencource en alles is nog niet bugvrij. Ook het implementeren van samenvattingen en covers gaat niet altijd even goed. Het juist importeren van TV-series valt bij mij ook tegen. Het afspelen van muziek qua playlists en nummers selecteren vind ik nog niet echt netjes gaan.

Nu was ik benieuwd of er ook goede betaalbare pakketten op de markt zijn om bijvoorbeeld ook bovenstaande problemen al te verhelpen. Ik weet dat ik de software vaak ga gebruiken dus dan mag het van mij ook wat kosten. Info over dit is alweer een stuk lastiger te vinden.

Nu was ik dus benieuwd of iemand hier suggesties heeft voor mij en wellicht ook andere zoekende?

Dit is dus geen topcistart om te vertellen over hoe goed alle gratis pakketten zijn.. I know.. beste kwaliteit/geld verhouding. Maar ik mag liever iets meer besteden en dan officiële support krijgen, inplaats allerlei workarounds en dergelijke. Don't get me wrong, nog steeds een fan van XBMC 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:10
PaulBloem schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:18:
Alleen dan over XBMC... het blijft opencource en alles is nog niet bugvrij. Ook het implementeren van samenvattingen en covers gaat niet altijd even goed. Het juist importeren van TV-series valt bij mij ook tegen. Het afspelen van muziek qua playlists en nummers selecteren vind ik nog niet echt netjes gaan.
Ik licht dit stukje er even uit, voor de rest heb ik weinig zinvols te melden namelijk. Heb je overwogen om het scrapen met een andere applicatie te doen waar je meer controle over hebt? Dan kun je XBMC namelijk gewoon houden voor het afspelen. Tip, bekijk bijvoorbeeld ember media manager eens.

Edit1:
Overigens, binnen nu en 2 maand komt er een nieuwe versie uit van XBMC, die waarschijnlijk weer een hele sprong voorwaarts is.

Edit2:
Voor series gebruik ik zelf overigens sickbeard om bij te houden welke ik achterloop en deze automatisch binnen te halen. Die kan ook informatie scrapen, en ik heb van horen zeggen / zien lezen met postprocessing zelfs de xbmc library updaten.

[ Voor 21% gewijzigd door feelthepower op 27-07-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://www.dvbviewer.com/en/index.php

Vooral op TV kijken gericht, maar is een MCE pakket :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
feelthepower schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:26:
[...]
Ik licht dit stukje er even uit, voor de rest heb ik weinig zinvols te melden namelijk. Heb je overwogen om het scrapen met een andere applicatie te doen waar je meer controle over hebt? Dan kun je XBMC namelijk gewoon houden voor het afspelen. Tip, bekijk bijvoorbeeld ember media manager eens.
Edit1:
Overigens, binnen nu en 2 maand komt er een nieuwe versie uit van XBMC, die waarschijnlijk weer een hele sprong voorwaarts is.
Edit2:
Voor series gebruik ik zelf overigens sickbeard om bij te houden welke ik achterloop en deze automatisch binnen te halen. Die kan ook informatie scrapen, en ik heb van horen zeggen / zien lezen met postprocessing zelfs de xbmc library updaten.
ja het scrapen liet ik ook al door Ember doen... had ook al paar andere uitgebrobeerd. Maar zelfs deze vinden mijn serie's niet prettig vooral de video_ts, vob en dergelijke niet. Ook al staat alles in de juiste benaming.

Had ook gehoord van de nieuwe release welke aanstaande is van XBMC... hoop dat daar dan weer goeds bijkomt.. zou wel top zijn. Want XBMC loopt voor de rest wel lekker vlot.

Sickbeard moet ik maar eens bekijken, klinkt interessant. Wellicht moet ik ook maar alles gewoon per aflevering binnenhalen in plaats van DVD... heb het idee dat dat beter gaat lopen in Ember en andere scrapers.. ga ik even uitproberen vandaag of morgen.

@nero355
hmm lijkt verdacht veel op mijn interactieve UPC... bedoel toch meer de library pakketten zoals XBMC en Mediaportal welke je eigen media beheren en laten zien. Toch bedankt voor het meedenken.

Maar er zullen toch wel meer pakketten zijn? Lijkt mij een groeiende markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:10
PaulBloem schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:46:
[...]
Maar er zullen toch wel meer pakketten zijn? Lijkt mij een groeiende markt.
Boxee? Plex? Wel allebei forks van XBMC dacht ik.
Windows media center is natuurlijk betaald, maar kan vast niet genoeg.
ja het scrapen liet ik ook al door Ember doen... had ook al paar andere uitgebrobeerd. Maar zelfs deze vinden mijn serie's niet prettig vooral de video_ts, vob en dergelijke niet. Ook al staat alles in de juiste benaming.
Ow okay, ik moet zeggen dat ik vooral in losse afleveringen denk. Ik snapte ook al niet helemaal waar het mis zou gaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
feelthepower schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:55:
[...]

Boxee? Plex? Wel allebei forks van XBMC dacht ik.
Windows media center is natuurlijk betaald, maar kan vast niet genoeg.
[...]

Ow okay, ik moet zeggen dat ik vooral in losse afleveringen denk. Ik snapte ook al niet helemaal waar het mis zou gaan. :9
Gister even 3 seizoenen losse afleveringen erop gezet... moet zeggen dat werkt stukken beter! Deze worden netjes herkend door Ember, zodat ze daarna mooi in xbmc komen. Nu nog een handig tooltje vinden om NL subtitles toe te voegen.

Bozee en Plex.. ja had ik tijd geleden gezien... ga ik nog even naar kijken, thanks voor de tip.
Pagina: 1