PHP Binnen een PHP script wil ik een default include.

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:42
Beste Tweakers!

Ik zit bij deze met een probleem. Ik ben voor een goede kennis bezig met een schoolproject wat zij op moet zetten. Zij heeft totaal geen kaas gegeten van webdevelopment en moet toch een website aanleveren. Bij deze heb ik dan ook aangeboden dat ik het zou doen. Ik heb onderstaand stukje code gemaakt om met includes een aantal PHP pagina's te laden op de homepage. Alleen mijn grootste probleem nu is dat er geen include als default word geladen als ik de pagina start. Wie o wie kan mij helpen? Het zou enorm gewaardeerd worden.

Excuses voor de slechte opmaak. Ik heb geen idee hoe ik die in de "programmeermodus" kan zetten.

<div id="menu">
<ul>
<li class="current_page_item"></li>
<li><a href="?pagina=home">Home</a></li>
<li><a href="?pagina=product">Product</a></li>
<li><a href="?pagina=nieuws">Nieuws</a></li>
<li><a href="?pagina=bestellen">Bestellen</a></li>
<li><a href="?pagina=over_ons">Over Ons</a></li>
<li><a href="?pagina=contact">Contact</a></li>
</ul>
</div>
<!-- end #menu -->
<div id="page">
<div id="content">
<div class="post">
<?php
if (isset($_GET['pagina']))
{
if($_GET['pagina']=='home')
{
include('\Includes\home.php');
}
elseif($_GET['pagina']=='product')
{
include('\Includes\product.php');
}
elseif($_GET['pagina']=='nieuws')
{
include('\Includes\nieuws.php');
}
elseif($_GET['pagina']=='bestellen')
{
include('\Includes\bestellen.php');
}
elseif($_GET['pagina']=='over_ons')
{
include('\Includes\over_ons.php');
}
elseif($_GET['pagina']=='contact')
{
include('\Includes\contact.php');
}
}
?>
</div>
</div>
<!-- end #content -->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Powergrim schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:57:
Excuses voor de slechte opmaak. Ik heb geen idee hoe ik die in de "programmeermodus" kan zetten.
code tags

Verder is dit, helaas voor jou, een scriptrequest en niet veel meer als zij aan jou vroeg. Als je niet (genoeg) bekend bent met de materie is het niet zo handig je hulp aan te bieden ;) Dit is dermate basic (echt) dat ik hier sowieso geen heil in zie; met een php-in-5-minutes tutorial doornemen ben je er al.
Powergrim schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:57:
Zij heeft totaal geen kaas gegeten van webdevelopment en moet toch een website aanleveren.
Tip voor haar en voor jou: volg eens wat lessen, neem je lesmateriaal door, verdiep je in de materie, volg voor mijn part online tutorials. Je maakt me niet wijs dat je dergelijk huiswerk krijgt als zoiets nog nooit behandeld is.

En dan nog wat behulpzame links; ik ben de lulligste niet: if/else en pas als je die begrijpt en doorhebt waarom je huidige code niet werkt ga je eens kijken naar switch.

En dan kun je nog veel verder versimpelen door iets als in_array('producten','nieuws','contact'....) te gebruiken en het aaneenplakken van een string voor je include. Zorg daarbij wél dat je een check doet op geldige pagina's m.b.v. die in_array want anders kan jan-en-alleman god-knows-what includen!

[ Voor 87% gewijzigd door RobIII op 27-07-2010 15:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.