Toon posts:

Beelscherm Stuurprogramma reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het al maar sinds de herinstallatie van Windows 7 32 bit doet hij vreemd.
Aan het begin had ik hier nooit last van, toen het begon was het even de computer opnieuw opstarten of even wachten en het was klaar. Maar nu kan ik het spel niet meer spelen want ik krijg het de hele tijd en moet de computer opnieuw opstarten met het knopje van de kast want de computer loopt vast. Het gaat om het spel Heroes of Newerth. Als ik in een "room" wil gaan loopt hij meestal al vast voordat hij is gestart. Het begint met meestal overal blauwe kleurtjes in mijn scherm en het beeldscherm loopt vast. Ik heb al een aantal keer de melding gehad: Beeldscherm stuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.
Ik heb al op internet gekeken maar het juiste antwoord zat er niet echt bij.
Ik heb al mijn kast open gemaakt en aardig wat stof weggehaald. Ook heb ik bij apparaat beheer het stuurprogramma verwijderd en opnieuw opgestart en had Windows hem zelf geïnstalleerd. Ik had daarover wel weer de ATI driver eroverheen gedaan.

Ik heb de ATI Radeon HD 3800 Series

Voor zover ik weet heb ik de goeie drivers gedownload en ik weet het nu ook niet meer;

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je met een progje als furmark test, krijg je daarin ook artefacts? Grote kans dat je videokaart of te heet wordt, of stuk gaat, waardoor je raar spul op je beeldscherm krijgt (blauwe kleurtjes en/of artefacts).

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu bezig, hij is al op max 116 graden geweest...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n 36 minuten Furmark gedraait want ik heb niet echt een idee hoelang die moest draaien dus ik heb hem gestopt. Hier een screen van het gemiddelde.
http://i123.photobucket.com/albums/o312/dapunt/furmark.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 14:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar het om gaat, heb je artefacts gezien of niet? Getalletjes zijn hierin helemaal niet zo boeiend namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in die 36 minuten geen vreemd dingetje opgemerkt, alleen dat dat ding wat slomer ging draaien maar geen vreemde kleurtjes of iets.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:15
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:48:
Hij is nu bezig, hij is al op max 116 graden geweest...
116 graden is wel erg heet voor zo'n kaart. Maak even je kast open en probeer het koel element op de videokaart aan te raken. Als dat niet pijnlijk heet is dan maakt de koeler geen goed contact met de chip.

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe is het opgelost, waarschijnlijk een driver conflict.
Ik heb van gur3d een driver sweeper gedownload en alles verwijderd, ook via apparaat beheer en toen een oudere versie driver geïnstalleerd en nu werkt het:)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het kwam dernet weer opeens terwijl het toch goed ging.
Ik denk zelf ook dat het aan oververhitting ligt....
Ik heb tussen de fouten door een plaatje kunnen schieten, toen ik opnieuw ging opstarten zag het er zo uit.

http://i123.photobucket.com/albums/o312/dapunt/fout.jpg
En als de game crasht ziet het er ook zo uit maar dan met blauwe kleurtjes.
En ik heb net toen het weer begon aan de cooler van de videokaart gevoelt en die was heet:)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
GPU kapot of te warm?

Hier ga ik even door want er is een nieuw probleem
Pagina: 1