Windows 7 start niet op bij nieuwe comp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-02-2013
Heb nu weer een nieuw systeem in elkaar gezet. Alles draait netjes, maar heb nu het volgende probleem. Mijn harde schijven van mijn vorige systeem heb ik gewoon meegenomen omdat hier alle bestanden en het OS (Windows 7) op staan. Als ik de computer aan doe lijkt er in eerste instantie niks aan de hand. Je ziet het merkje van het mobo en daarna het windows logo in elkaar smelten zoals dat altijd gaat als Windows 7 opstart.

Systeem:
Asrock M3N78D
AMD Phenom II X4 905e
OCZ Geheugen Gold DDR3,1333-4GK
ATI HD3650

Het enige wat niet klopt is dat mijn computer plotseling spontaan opnieuw opstart. Vervolgens krijg ik de keuze om Windows Startup Repair op te starten of Windows weer normaal te starten. Als ik Windows Startup Repair start, krijg ik op een gegeven moment het bericht: "Startup Repair cannot repair this computer automatically". Als ik vervolgens probeer Windows weer gewoon op te starten krijg ik weer hetzelfde probleem van het spontaan.

Dit gebeurt zelfs als ik probeer in de veilige modus probeer op te starten! Wie kan mij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door airbornefreak op 26-07-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
Waarschijnlijk krijg je een BSOD omdat je drivers voor de nieuwe hardware mist. Gewoon Windows even opnieuw installeren lijkt me het meest nette in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Windows is zo slim om zich bij de installatie aan de huidige hardware te binden en te crashen zodra er op wat anders gestart moet worden.

Een mogelijkheid was om op je oude PC de PCI-to-PCI bridge en alle (E)IDE/ATA/SATA drivers te verwijderen in apparaatbeheer, ook eventuele chipsetdrivers en PCIe bridges/controllers. Daarna afsluiten (niet herstarten), en dan overzetten naar nieuwe systeem. Bij het opstarten zal windows de nieuwe apparaten vinden en gewoon werken. Dit kan alleen als er redelijke overeenkomsten zijn waardoor dat stomme hal systeem van windows kan blijven werken. Je moet dus een BIOS hebben, geen EFI, (of andersom), Intel en geen AMD (of andersom), en op dezelfde partitie/schijf zitten.

Waarschijnlijk kan je dat nu niet meer, dus zal je gewoon opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Bij een nieuwe installatie kan je een probleem krijgen met de activatie als je de windows ook al op de andere computer hebt geactiveerd. Normaalgesproken mag je windows op 1 computer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Nou, lekker is die Windows dan. :S Bedankt voor de tip, zal proberen alles opnieuw te installeren.

GVD, k*tWindows! Probeer nu via de cd (Windows XP) op te starten, maar nu zegt de Setup dat het geen vasteschijfstations in mijn computer kan vinden terwijl ik twee HD's erin heb zitten die de BIOS wel ziet.

Weet iemand toevallig hoe ik dan Windows XP opnieuw kan installeren? Ik heb namelijk de installatie cd van XP en een upgrade naar Windows 7. Ik kan dat pas in die volgorde installeren.

[ Voor 74% gewijzigd door airbornefreak op 27-07-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
airbornefreak schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:07:
Nou, lekker is die Windows dan. :S Bedankt voor de tip, zal proberen alles opnieuw te installeren.

GVD, k*tWindows! Probeer nu via de cd (Windows XP) op te starten, maar nu zegt de Setup dat het geen vasteschijfstations in mijn computer kan vinden terwijl ik twee HD's erin heb zitten die de BIOS wel ziet.

Weet iemand toevallig hoe ik dan Windows XP opnieuw kan installeren? Ik heb namelijk de installatie cd van XP en een upgrade naar Windows 7. Ik kan dat pas in die volgorde installeren.
Misschien omdat je sata harde schijven hebt en windows XP, welke negen jaar oud is, niet alle drivers bevat?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Thnx, je hebt gelijk. Heb in de BIOS ff wat veranderd waardoor de computer de sata schijven nu als IDE opgeeft.

-edit- Nou lekker is dat. Bij de Setup krijg ik nu het bericht: "Setup kan het bestand cmnicfg.xml niet kopiëren" en nog meer bestanden die niet gekopiëerd kunnen worden. :s

[ Voor 44% gewijzigd door airbornefreak op 27-07-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Met een nieuwe bak zou ik sowieso een fresh install doen. Loopt toch altijd mooier dan en je maakt maximaal gebruik van je nieuwe componenten.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Ja hoor: Setup mislukt omdat een paar onderdelen van de installatie niet geïnstalleerd konden worden. Hier wordt je toch gewoon moedeloos van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeetje zeg, je geeft het wel snel op zeg. Ik hoop niet, dat je net als ik, soms weken bezig moet zijn met een pc om hem werkend te krijgen, want dan zie ik het heel somber in voor die pc. Probeer eens een andere cd, of een andere cd-rom danwel dvd brander. Check je kabels of vervang de voeding, er zijn nog zoveel opties die je kan proberen. Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Volgens mij is het zelfs zo dat je een clean install kan doen met je windows 7 cd. Omdat het een upgrade versie is moet je alleen wel tijdens de installatie een windows xp (origineel) in je dvd drive doen. Ik heb dit zelf wel eens gedaan met windows 7 installaties van studenten en medewerkers (van universiteiten) licenties. Ik neem aan dat dit bij retail en upgrade hetzelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
airbornefreak schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:40:
Thnx, je hebt gelijk. Heb in de BIOS ff wat veranderd waardoor de computer de sata schijven nu als IDE opgeeft.

-edit- Nou lekker is dat. Bij de Setup krijg ik nu het bericht: "Setup kan het bestand cmnicfg.xml niet kopiëren" en nog meer bestanden die niet gekopiëerd kunnen worden. :s
Op IDE mode zetten gaat niet veel helpen. Zoek de drivers van je SATA controller op internet en ze ze op een usb stick. Tijdens XP setup (aan het begin) op F6 rammen en opgeven waar je usb stick met de drivers is.

Daarnaast zal waarschijnlijk de methode van Jaapsander ook werken.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Helaas te laat. Het lijkt wel alsof er een vloek op mijn computer heerst. :( Moedeloos wordt ik er van! GVD, heb vannacht gewoon maar een complete installatiedownload via Microsoft gekocht van Windows 7. Alles netjes geïnstalleerd, maar nu loopt mij computer vast als ik een tijdje op mijn computer bezig ben.

Echt, sorry dat ik zo gefrustreerd overkom, maar eerst had ik dat gezeik met mijn oude computer met alle BSoD's, daarna het opbouwen van mijn nieuwe systeem en nu wordt alle enthousiasme weer gesmoord door een OS die niet goed werkt en vastloopt. Hebben jullie anders een adresje voor mij van iemand in Amsterdam die alles gewoon voor me kan doen? Ik heb hier na bijna een maand gefrustreerd achter een computer te zitten eigenlijk geen zin meer in. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zullen wel negatieve aardstralen zijn (je moet tenslotte iets de schuld geven ;) ). Ik snap best dat je er moedeloos van wordt, dat heb ik ook wel eens, zeker als je iedere keer tegen een muur oploopt. Dat is gewoon niet leuk.
Ik wil je best helpen, alleen woon ik niet in Amsterdam. Als dat geen prob is, dan gaan we samen gezellig knutselen aan de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 14:33

dutch_camel

It's Orange!

Misschien een gekke suggestie, maar mogelijk is er een probleem met een van je HDD's? Aangezien dat het enige is dat je van de oude opstelling hebt meegenomen.
En kom je er zelf niet uit, breng je de PC toch naar een PC boer? Zullen er vast wel wat in en rond A'dam zitten die ook PC's repareren?

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Het probleem is dat ik al diverse PC boeren heb geprobeerd, maar de meesten zijn het "maatwerk" niet gewend en werken vooral met vaste systemen en standaardoplossingen. Dus mocht er een tweaker in de buurt van Amsterdam zitten en mij graag willen helpen, dan vind ik het geen probleem om mijn hele kast naar hem/haar toe te zeulen, want dit wordt echt niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

En wat gebeurd er als je Windows 7 probeert te installeren? Als je onderstaande handleiding precies volgt dan hoef je niet eerst met XP aan de slag:

Put simply, the goal here is to clean install Windows 7 on a virgin, unused PC. You can boot and run Setup with the Upgrade media for Windows 7, but when you go to activate, it won't work.

After performing the clean install, ensure that there are no Windows Updates pending that would require a system reboot. (You'll see an orange shield icon next to Shutdown in the Start Menu if this is the case).

Then, open regedit.exe with Start Menu Search and navigate to:
HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/
Change MediaBootInstall from "1" to "0".

Open the Start Menu again and type cmd to display a shortcut to the Command Line utility. Right-click this shortcut and choose "Run as administrator." Handle the UAC prompt.

In the command line window, type: slmgr /rearm
Then tap ENTER, close the command line window and reboot. When Windows 7 reboots, run the Activate Windows utility, type in your product key and activate windows.

Succes!

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
airbornefreak schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:37:
Het probleem is dat ik al diverse PC boeren heb geprobeerd, maar de meesten zijn het "maatwerk" niet gewend en werken vooral met vaste systemen en standaardoplossingen. Dus mocht er een tweaker in de buurt van Amsterdam zitten en mij graag willen helpen, dan vind ik het geen probleem om mijn hele kast naar hem/haar toe te zeulen, want dit wordt echt niet leuk meer.
waarom ben je er uberhaupt aan begonnen als je er niets van snapt (no offense)?

Maar een bij een pcboer kan je ook vaak aangeven wat je wil. Die hebben echt niet een image die ze standaard op jou pc gaan zetten dus ik denk dat je er ff 1 moet bellen en kijken of het naar wens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayckelvz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-08 22:38
Ik heb hetzelfde probleem, probeer een 1 geheugen bank eruit te halen en met 2gb ram te werken.
Ik heb nu een week vleiloos gedraaid. Zodra ik 4gb geheugen (zelfde als wat jij gebuikt) in de pc zet loopt dezer vast of start spontaan opnieuw op.

Voor de rest heb ik allemaal andere componenten, dus verwacht dat het aan het geheugen ligt.

Edit: zie topic: Geheugen of MB probleem Win7 64bits, vastlopers en opstarten

[ Voor 13% gewijzigd door mayckelvz op 27-07-2010 12:04 . Reden: topic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Heb geprobeerd wat je zei, maar nee hoor. Heb de geheugenmodules allebei apart eruit genomen, maar bij beide keren liep de computer vast op een gegeven moment. Kent iemand misschien een computerexpert hier in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=a8b2491079899d47

5 seconden Googlen, kom op zeg. En dan te bedenken dat jij in A'dam woont en ik niet (god zij dank) 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 27-07-2010 12:51 ]

Pagina: 1