Wie kan mij helpen?
Ik heb 2 weken geleden voor mijn vader een pc samengesteld maar deze loopt steeds vast of start spontaan overnieuw op.
Uit de volgende onderdelen bestaat de pc:
Nieuw gekocht:
-Asus P7P55D LE iP55, SATA2 RAID, GLAN
-Asus Videokaart PCI-e Radeon HD4350 Silent 256MB DVI/HDMI
-Cooler Master Midi Tower Elite 310 ATX No PSU
-Cooler Master Voeding eXtreme Power 390W
-Intel Core i7 860 2.80GHz 2.5GT/s 8MB Box
-OCZ 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0 Gold Low Voltage (type OCZ3G1333LV4GK)
-Sony Optiarc DVD-/+/RAM AD-7241S
-Western Digital 640GB SATA300 64MB, WD6400AARS
-Windows 7 Professional 64bits NL (origineel)
Hergebruik vorige pc:
-Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
Na alles te hebben aangesloten en het geheugen in dual channel (slot A1 + B1) te hebben geplaatst hebben we Win7 Pro 64bits geinstalleerd.
Deze heeft de gehele installatie procedure perfect gedraaid zonder problemen.
's Avonds begonnen de problemen waardoor de pc spontaal opnieuw opstart ((zonder afmeld scherm (van windows) of bleu screens)) of vastloopt waar hij niet meer uitkomt.
Na dit meerdere keren te hebben gehad heb ik de pc geformateerd en compleet opnieuw geinstalleerd.
Dit had geen ander effect en de vastlopers en het opnieuw opstarten bleven nog steeds.
Ik verwachte dat het aan het geheugen lag en heb de nieuwe MEMTEST86+ gedraaid, maar hier werden geen fouten gevonden.
Toen ik 1 geheugenbank eruit heb gehaald en zo enkele dagen heb gedraaid werkt de pc perfect. Pc is geen een keer vastgelopen of opnieuw opgestart. Toen ik weer probeerde 2x2 in dual channel te zetten liep de pc weer vast tijdens het internetten en een spelletje hartenjagen
Ik heb gisteravond het geheugen in single channel (slot A1 + A2) gezet. Ik weet niet of dit het probleem oplost maar daar kom ik vanavond wel weer achter.
Ik denk dat dit een moederbord of geheugenprobleem is.
Kan iemand mij (en mijn vader) helpen?
Ik weet het niet meer
Ik heb 2 weken geleden voor mijn vader een pc samengesteld maar deze loopt steeds vast of start spontaan overnieuw op.
Uit de volgende onderdelen bestaat de pc:
Nieuw gekocht:
-Asus P7P55D LE iP55, SATA2 RAID, GLAN
-Asus Videokaart PCI-e Radeon HD4350 Silent 256MB DVI/HDMI
-Cooler Master Midi Tower Elite 310 ATX No PSU
-Cooler Master Voeding eXtreme Power 390W
-Intel Core i7 860 2.80GHz 2.5GT/s 8MB Box
-OCZ 2x2GB DDR3 PC10666 CL9.0 Gold Low Voltage (type OCZ3G1333LV4GK)
-Sony Optiarc DVD-/+/RAM AD-7241S
-Western Digital 640GB SATA300 64MB, WD6400AARS
-Windows 7 Professional 64bits NL (origineel)
Hergebruik vorige pc:
-Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
Na alles te hebben aangesloten en het geheugen in dual channel (slot A1 + B1) te hebben geplaatst hebben we Win7 Pro 64bits geinstalleerd.
Deze heeft de gehele installatie procedure perfect gedraaid zonder problemen.
's Avonds begonnen de problemen waardoor de pc spontaal opnieuw opstart ((zonder afmeld scherm (van windows) of bleu screens)) of vastloopt waar hij niet meer uitkomt.
Na dit meerdere keren te hebben gehad heb ik de pc geformateerd en compleet opnieuw geinstalleerd.
Dit had geen ander effect en de vastlopers en het opnieuw opstarten bleven nog steeds.
Ik verwachte dat het aan het geheugen lag en heb de nieuwe MEMTEST86+ gedraaid, maar hier werden geen fouten gevonden.
Toen ik 1 geheugenbank eruit heb gehaald en zo enkele dagen heb gedraaid werkt de pc perfect. Pc is geen een keer vastgelopen of opnieuw opgestart. Toen ik weer probeerde 2x2 in dual channel te zetten liep de pc weer vast tijdens het internetten en een spelletje hartenjagen
Ik heb gisteravond het geheugen in single channel (slot A1 + A2) gezet. Ik weet niet of dit het probleem oplost maar daar kom ik vanavond wel weer achter.
Ik denk dat dit een moederbord of geheugenprobleem is.
Kan iemand mij (en mijn vader) helpen?
Ik weet het niet meer