Toon posts:

Nieuwe behuizing+nieuwe fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Aangezien mijn kast uit elkaar valt van elende even een vraag:)
Ik heb al bij behuizingen gekeken bij tweakers maar hij zeer goed krijg ik nog 1000 kasten voorgeschoteld dus daar schiet ik niet zoveel mee op:) Ook al zal ik er nog wel even kijken want zo lui ben ik niet:)
Wat voor kast moet ik eigenlijk nemen? Midi tower of Big tower?
Bij voorkeur een met een doorzichtige zijkant voor de lichtjes:P
En over de fan,

Wat is een goeie fan, die op hogen toeren draait want me kast is wat aan de hete kant en mijn videokaart lijd nu ook aan oververhitting tijdens het gamen want als ik game en er veel van de kaart wordt gevraagt loopt het scherm vast en ik krijg allemaal blauwe pixels in beeld. Als je hier iets op weet kan een antwoord nooit kwaad:) En bij voorkeur dus ook een kleurtje in de fan.

Een fijne avond alvast,

Robin

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:16
Als je een prijs indidcatie kunt geven, dan kunnen we misschien een kast voor je zoeken maar het uiterlijk is geheel persoonlijk.

En wat zijn je specs van je systeem zodat we weten wat hij koel moet houden, en hoeveel ruimte je nodig hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door Spekker op 26-07-2010 19:22 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Dat is natuurlijk wel handig ja:)
Ik geef er ongeveer rond de 100 euro voor uit, ietsje minder eigenlijk maar als hij perfect is scheelt een 10tje ook weer niet.

Specs: http://i123.photobucket.com/albums/o312/dapunt/specs.jpg

Verwijderd

Als ik jou was zou ik juist geen fan nemen die op hoge toeren draait, dat geeft namelijk een hoger geluid dan een fan op lage toeren, en een hoog geluid wordt door veel mensen als irritant ervaren. Ik zou eerder zoeken naar een kast waar grotere fans in kunnen (120mm?). Die kunnen met een lager toerental nog steeds relatief veel lucht verplaatsen, en maken daarbij veel minder (irritant) geluid.

Verder: wil je hem in de toekomst nog veel uitbreiden? Wil je er veel aan gaan sleutelen? Zo ja, dan zou ik zelf een big tower nemen, omdat je daar veel prettiger/makkelijker in kunt werken. Als je liever je PC uit het zicht wilt hebben zou ik juist een kleinere kast nemen.

Je kunt trouwens ook nog overwegen de stock koeler van je videokaart te vervangen. De aftermarket koelers van bijvoorbeeld Zalman koelen vaak veel beter. Hierbij vervalt wel de garantie van je videokaart, maar als je kaart echt zo heet wordt dat je artifacts e.d. krijgt lijkt het me toch een optie om te overwegen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hem ook niet uit het zicht hebben maar ik ben niet zo technicus dat ik er 1 keer per week aan ga sleutelen.Dus wel een mooie design kast maar niet 1 van 200 euro ofzo:P
Ik doe nu een Furmar test en hij staat al op max 116 graden 0.0
Ik heb de videokaart al een tijdje, dus ik vind het niet erg om de cooler te vervangen.
Ik ben niet de beste monteur op het gebied van computers en ik weet helaas niet hoe ik zo'n cooler moet vervangen. Is dat moeilijk?
Hier heb ik een bericht over de artifacts

Beelscherm Stuurprogramma reageert niet meer

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:16
Aangezien je ook een window wil + goede koeling + lampjes :+

Deze 3 ;)
pricewatch: Lancool Dragon Lord PC-K62
pricewatch: Cooler Master Scout
pricewatch: Antec Nine Hundred Two

En de bovenste 3 kasten krijgen bij mij dan de voorkeur, verder is het geheel je eigen keuzen want ze hebben alle 3 ongeveer even goede koelings mogelijkheden.

Je kunt er eventueel ook nog fans bij kopen voor optimale airflow = Koeler voor je componenten ;)

Links aangepast :>

[ Voor 50% gewijzigd door Spekker op 27-07-2010 16:11 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28

D4NG3R

kiwi

:)

^ (Je link doet het niet goed!)

Als je een kast van onder de 100 wilt, met sidewindow, goede koeling en lampjes:
pricewatch: Lancool Dragon Lord PC-K62

Blaas ook even je hele PC uit met een compressor of busje lucht (lucht ja, kun je krijgen @ de betere computerzaken) want 116c is abnormaal zelfs met een PC met weinig airflow..

Het overzetten van je hardware van de ene naar de andere kast is simpel. je installeert alles & sluit dan gewoon alle kabels aan, hierna werk je alle kabels netjes weg om zoveel mogenlijk airflow te krijgen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die er goed in is, die is nu op vakantie en kan me er prima bij helpen:)
Ik ga nu ze nu even bekijken:) Me oude kast trouwens heel lang geleden open gemaakt. En uit de fan van me processor zaten zowat overal stofwolken tussen :P
En ik weet niet of er een verschil is met die je net zei maar deze en dan zo de foto is ook mooi

http://www.hardware.info/.../bGNkbZiWmJnK/viewphoto/1

EDIT

1: Kan
2: Mooi
3: Ook wel mooi

Dit zijn mijn smaken hoor:P
Ik ga ook nog even rondkijken op internet.
En dan moet ik even op alternate een goeie fan zoeken:)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 17:57 ]

Verwijderd

Een nieuwe videokaart koeler installeren is in principe niet moeilijk, maar dat is ook een beetje afhankelijk van welke koeler je koopt (let op dat je er een koopt die op jouw videokaart past).

Zelf heb ik een Zalman Vf1000 op mijn Sapphire HD4850. Om die te installeren moet je de stock koeler gewoon van de kaart afschroeven, en daarna de RAM chips en GPU goed (voorzichtig) schoonmaken. Ik heb dat met wat medische alcohol en wattenstaafjes gedaan, ging prima. Daarna moet je de meegeleverde heatsinkjes op je RAM plakken. Standaard zit daar een soort van dubbelzijdig tape op, maar dat vertrouwde ik niet, dus ik heb ze vastgeplakt met Arctic Silver Thermal Adhesive (sterke warmtegeleidende tweecomponentenlijm). Daarna hoef je alleen nog maar wat koelpasta op je GPU te doen (meegeleverd) en is het een kwestie van de koeler vastschroeven.

Het enige moeilijkheidje is dat er standaard maar 8 heatsinkjes worden meegeleverd bij die koeler, maar je er voor sommige kaarten meer nodig hebt. Dat moet je vantevoren even uitzoeken, en dan kun je er wat heatsinks bij kopen (kost een paar euro).

Bij mij gingen mijn temperaturen flink vooruit. Van rond de 80/90 graden stressed naar ongeveer 45/50 graden stressed. Ook is de nieuwe koeler een stuk stiller dan de oude.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een hoop informatie:P
Maar ik zal het bewaren, als me maat er weer is ga ik met dat soort praktijken aan de slag:)
Die is hier beter in:)
Pagina: 1