max geheugen in moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views

• Toine1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-02 11:33
Ik heb een vraag, het RAM geheugen van mijn moederbord is stuk. Het betreft hier 1 reepje van 1Gb, de ander 1Gb werkt nog goed. Nu wil ik deze RAM [van een onbekent merk] vervangen, want wie weet hoelang deze nog mee gaat. Volgens SiW software http://www.gtopala.com/ zou er maximaal 4Gb in kunnen dus 2 maal 2Gb Ram. Ik heb verder totaal geen ondersteuning van de leverancier of een fatsoenlijke handleiding. Zou ik ervan uit kunnen gaan dat er inderdaad 4Gb in kan, of is er andere software die dit beter kan bepalen.

De chipset is S-bridge Nvidia nForce 410/430 mcp en de N-bride nVidia Gforce 6150.

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03-2025
Haal de zijkap eens van je pc en kijk eens welk merk/type er op het moederbord staat geschreven. Aan de hand van merk en type kan je naar de website van de fabrikant en daar de QVL (qualified vendor list) opzoeken en zo zien welk geheugen erop getest is en dus zeker werkt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toine1, het valt op dat je GoT nogal als helpdesk gebruikt: alleen maar je eigen vraagjes posten, en dat met zeer minimale info waarmee het lastig is om iets zinnigs uit te kramen.

Zo ook hier. Er staat in de PMG FAQ een stuk over hoe te bepalen wat de max RAM op een moederbord is. Voorwaarde is echter dat je weet welk moederbord je hebt. Als jij dat niet weet kunnen wij je dat niet vertellen. In de PMG FAQ staat trouwens ook hoe je dat kunt achterhalen.

Tenslotte heb je wel je chipset opgezocht, maar je lijkt zelf niets met die info gedaan te hebben, en je geeft ook al niet aan hoeveel DIMM sloten je bord heeft.

Met de beste wil in de wereld kunnen we met zo weinig info geen sluitend antwoord geven. En die "beste wil" is ook een beetje veel gevraagd als je zelf geen inzet doet :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.