Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een AMD Phenom II X4 965 125W gekocht (plus bijna mijn hele setup daarbij eigenlijk) De stock koeler die erbij zat koelde goed, maar maakte enorm veel lawaai, vooral toen als ik spellen ging spelen.

Ik had hem dus vervangen met een Thermaltake Koeling ISGC-400. Die was stil maar daarmee haalde ik 64 graden als ik een graphisch zwaar spel speelde (nog in de winter). Die heb ik dus vervangen onlangs met een Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev.2. Iemand anders had hem erin gezet, en richte hem naar beneden. Kreeg toen bijna idle al 60 graden met een spel dus wel veel erger. Ik heb hem nu dus omgedaait naar boven. (Hij kan niet naar links/rechts volgens mij) en het is een klein beetje better maar net een niet zon heel zwaar spel gespeed en heb ik alweer 73 graden :/ (en het is vandaag hier nog redelijk koel in huis, en had mijn raam open voor wat koude wind)

Volgens de reviews zouden alle koelers die ik er op heb gehad genoeg moeten koelen maar dit gebeurd dus niet. Ik heb nog 4 case koelers hangen (1 staat nu uit omdat ik mijn kast open heb nu) Ik zal binnenkort een foto nemen.

Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen? Heb dus al 2 koelers geprobeerd maar allebei te heet. De max van mijn processor is 64 als het goed is.

Specs:

Windows 7 64bit
Asus M4A79T Deluxe
AMD Phenom II X4 965 125V
Nvidia Geforce 9800 GTX+
Corsair XMS3 6GB 3x2GB Modules DDR3 TR3X6G1333C9
Cooler Master Behuizing Centurion 690 II Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Heb je hem wel goed geïnstalleerd?

Ook goed de koelpasta aangebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik zou ook de kast dicht houden...
Volgens mij is dat beter voor de luchtstroom in je kast ;)

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bolletje92 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:04:
Heb je hem wel goed geïnstalleerd?

Ook goed de koelpasta aangebracht?
Ze waren allebei goed geinstalleerd ja. Ik heb het door iemand anders laten doen die wat meer verstand heeft van koelers (heb zelf redelijk verstand van computers, maar niet zo van koelers eigenlijk) en hij heeft dus ook de koelpasta gedaan, en dat zat wel goed denk ik.
Lourini schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:06:
Ik zou ook de kast dicht houden...
Volgens mij is dat beter voor de luchtstroom in je kast ;)
Zal hem zo dicht doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Draait jouw Phenom II X4 965 toevallig op 125 Volt? Dat zou kunnen verklaren dat hij wat warmer wordt dan andere modellen :X :F

Anyway, dat je kast even open staat zou geen 30 graden verschil moeten gaan maken als hij straks dicht zit. Vermoedelijk is je koeler gewoon slecht gemount en / of te veel / weinig pasta ertussen gedaan. Het zou ook nog kunnen dat de IHS van je processor gewoon heel krom is, omdat je hetzelfde probleem wel houdt met verschillende koelers. Daar zou je even naar moeten kijken als je toch van plan bent de koeler weer te un-mounten ;) Succes! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Als hij zo warm wordt heeft hij waarschijnlijk teveel/te weinig koelpasta gebruikt, of de koeler niet goed gemonteerd, anders krijg je volgens mij niet van die absurde hoge temperaturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:18:
Draait jouw Phenom II X4 965 toevallig op 125 Volt? Dat zou kunnen verklaren dat hij wat warmer wordt dan andere modellen :X :F

Anyway, dat je kast even open staat zou geen 30 graden verschil moeten gaan maken als hij straks dicht zit. Vermoedelijk is je koeler gewoon slecht gemount en / of te veel / weinig pasta ertussen gedaan. Het zou ook nog kunnen dat de IHS van je processor gewoon heel krom is, omdat je hetzelfde probleem wel houdt met verschillende koelers. Daar zou je even naar moeten kijken als je toch van plan bent de koeler weer te un-mounten ;) Succes! d:)b
Ik heb de 125 volt versie ja. En ik juist denken dat die beter was :-(

Wat is de IHS? En wat kan ik nu dus eigenlijk het beste doen? Alle koelpasta weghalen en nieuwe er op doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:50
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:52:
[...]

Wat is de IHS? En wat kan ik nu dus eigenlijk het beste doen? Alle koelpasta weghalen en nieuwe er op doen?
125V zou je proc koken... Denk het niet dus.

IHS= Intergrated Heat Sink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
[...]

De reactie is omdat 125 volt op een processor niet bestaat in consumenten hardware (ook niet voor enterprise denk ik).
Je hebt een 125 watt versie.

Hoe is je airflow van je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derrick
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 12:40
Maak de IHS schoon met isopropyl alcohol en zet opnieuw koelpasta volgens deze richtlijnen:
Thermal Interface Material Test@Benchmarkreviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erwinvz1 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:59:
[...]

De reactie is omdat 125 volt op een processor niet bestaat in consumenten hardware (ook niet voor enterprise denk ik).
Je hebt een 125 watt versie.

Hoe is je airflow van je kast?
Oh sorry, bedoelde watt natuurlijk.

Ik heb:

1 grote fan aan de voorkant.
1 grote aan de achterkant.
1 aan de zijkant die ik er een tijdje af heb gehad omdat ik dacht dat de kast open beter koelde.

Plus natuurlijk de CPU koeler die nu naar boven staat, en de voeding fan.En ze blazen allemaal naar buiten volgens mij.
Derrick schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:26:
Maak de IHS schoon met isopropyl alcohol en zet opnieuw koelpasta volgens deze richtlijnen:
Thermal Interface Material Test@Benchmarkreviews
Ik zal er naar kijken, kan de koelpasta echt 30 graden verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Laatst online: 10-08 15:56
je processor is te zwaar voor je processor, deze koeler kan volgens mij max ook maar 120watt aan.... omdat je de 125watt varriant hebt werkt dit alleen maar in je nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
taeke18 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:34:
je processor is te zwaar voor je processor,
processor te warm[te zwaar] voor koeler..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je processor is te zwaar voor je processor, deze koeler kan volgens mij max ook maar 120watt aan.... omdat je de 125watt varriant hebt werkt dit alleen maar in je nadeel.
Welke koeler kan ik het beste nemen dan? Ik weet het echt niet meer want ze werken allemaal slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

[...]

:F :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Aangezien je pc toch al zo vaak uit elkaar is geweest, kan deze er ook nog wel bij: meet je CPU even op wat betreft de bolling. Met bankpasjes erop kijken hoeveel licht je ziet etc.

En daarna: Lappen: het hoe en wat topic

Let op: hier vervalt wel de garantie mee maar het zou een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:40:
Aangezien je pc toch al zo vaak uit elkaar is geweest, kan deze er ook nog wel bij: meet je CPU even op wat betreft de bolling. Met bankpasjes erop kijken hoeveel licht je ziet etc.

En daarna: Lappen: het hoe en wat topic

Let op: hier vervalt wel de garantie mee maar het zou een oplossing kunnen zijn.
Dat lappen ziet er een beetje te gevorderd uit voor mij als ik eerlijk ben. Ik heb nu trouwens mijn kast dicht en heb hetzelfde matige spel gespeeld en haalde nu 68 max. Nog niet perfect maar het scheelt iets.
Hij kan tot 130watt lees ik hier: http://www.arctic-cooling...fo.php?cPath=1_42&mID=304

Volgens mij staat mijn rpm niet op 2500 ik zal dat even nakijken. Hoop dat dat het is, want word er beetje gek van.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:33
Hier staat dan weer iets anders..
N0vius one thing I can tell you in the here and now is the fact that board of yours only has a 4 pin CPU power connect. That will hurt CPU temps right off the bat. it will also kill the ability to run high overclocks stable.

965 BE 140 watt and 125 watt really needs a 8 pin CPU power connect.
Wat gebruik je om je temps mee af te lezen?

[ Voor 5% gewijzigd door Spaiker op 27-07-2010 10:33 ]

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:25:
[...]
En ze blazen allemaal naar buiten volgens mij.
Volgens mij is het wel de bedoeling dat er ook fans naar binnen blazen :)
Meestal is de voorste fan naar binnen en de achterste naar buiten blazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spaiker schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:31:
Hier staat dan weer iets anders..

[...]

Wat gebruik je om je temps mee af te lezen?
Ik gebruik de 8 pin als het goed is. En ik gebruik coretemp om de temps te lezen. Heb ook in de bios gekeken, en het klopt wel met wat coretemp zegt. Weet echt niet meer wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Als het goed is, dus je weet niet zeker?
Post eens een foto zodat we de situatie eens kunnen bekijken van een optisch iets, dat maakt het misschien wel wat gemakkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

Wat lees ik hier allemaal voor een tips?
Lappen van de heatsink, ihs, thermalpaste en weet ik veel wat allemaal?

Een processor die 10-20 graden te warm wordt? Een slecht/scheef geplaatste koeler and wellicht teveel koelpasta that's it. Kan overigens ook liggen aan je brackets.

Het ding eraf halen, beide oppervlakten goed schoon maken en opnieuw een dun laagje koelpasta aanbrengen en nog eens je koeler installeren. Als je temps nog steeds zo hoog zijn een andere koeler gebruiken. Blijven de temps dan nog steeds zo hoog... dan heb je gewoon een brakke sensor of processor.

Warmlopen van een processor (en dan heb ik het vooral over flink warm lopen) is vaak te wijten aan een scheve koeler. Ik heb nog nooit een extreem bolle of holle IHS, waardoor een processor 10-20 graden warmer loopt, gezien. En ik heb toch meer dan vaak genoeg processoren in mijn handen...

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

je zou b.v. arctic silver kunnen gebruiken of Zalman ZM-STG2 en een betere koeler

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

Als we dan toch een voorstel mogen doen, probeer, als je het echt niet meer weet, een Mugen2 of Ninja3... Zijn niet te duur en ik heb er nog nooit een slechte van gehad. Staan toch net een paar tredes hoger als je ACf64pro.

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

die paar tredes zijn toch echt wel een groot understatement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

Ik houdt niet zo van superlatieven maar je hebt inderdaad gelijk. Ik werk er dagelijks mee want ik zweer bij Scythe, Thermalright en Corsair H50. 3 bewezen merken/koelers, ik vind het jammer dat ik met mijn pootjes niet aan prolimatek kan komen anders had ik die ook nog wel aan kunnen bevelen!

zoals gesteld, ik heb nog niet een slechte mugen/ninja meegemaakt. Gewoon de beste kwaliteit voor je prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb even wat foto's genomen:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2vil6s5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2s6sux3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/svg9hk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/k3826g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/5e680p.jpg

Trouwens had deze koeler geen extra pasta nodig want dat zat er standaard al bij. Misschien heeft de jongen die het erin gezet heeft de pasta die er nog op zat niet goed weggehaald of helemaal niet zelfs.

Ik denk trouwens ook dat hij beter naar links/rechts moet staan, maar toen ik hem naar boven had gedraaid wou ik dat al maar was het niet mogelijk dacht ik. De gaatjes in het moederbord zaten zo dat hij alleen maar naar boven/beneden kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Hmm, hier zit dezelfde koeler precies omgedraaid. Silent 92x92 fan in de achterkant van de kast en een Zalman voorin de kast die door de bios stil wordt gehouden, 45 graden onder lichte belasting.

'Niet zo'n zwaar spel', hangt er maar net vanaf hoeveel CPU cores het gebruikt. Het zal de gebruikte cores toch wel naar 100% trekken omdat een spel nou eenmaal zo in elkaar zit.

[ Voor 31% gewijzigd door BHQ op 28-07-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er toch nog wel 2 casefans bij doen. En zal voor de zekerheid nog wat koelpasta bestellen daarbij. En dat er opnieuw op doen. Weet iemand of ik op mijn moederbord deze koeler naar links/rechts kan draaien?

En er zat dus al pasta aan vast toen hij er voor het eerst opging. Ik heb hem eraf gehaald en omgedraait, en verder niks met de pasta gedaan (hij is nu 3/4 graden koeler dan toen hij naar beneden stond), maar denk beter dat hij naar links of rechts moet eigenlijk. Maar die gaten kloppen niet voor mijn moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Lijkt het nu of je top fans naar buiten blazen en je cpu koeler naar beneden? Das toch een beetje verkeerde richting lijkt me :S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zat ik ook naar te kijken. geef eens de richtigen welke alle fans blazen.

volgens mij gaat de achterkant naar buiten, zijkant naar binnen.
voorkant kan ik niet zien en cpu zuigt vanaf het koelblok?

ik zou denk ik achter en zijkant en voeding laten blazen naar buiten en
voorkant in de kast laten blazen (ik kan per stuk de snelheid regelen)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Hij heeft geen top fans, maar zijn cpu koeler blaast wel warme lucht naar zijn grafische kaart, draai hem eens zo dat hij van rechts naar links blaast (dus ik vermoed dat je fan dan aan de rechterkant gaat komen). Zo heb je zeker het voordeel van de airflow, wat je nu gegarandeerd misloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat hij niet naar rechts/links kan. Alleen maar naar boven naar beneden. En sinds dat ik hem naar boven heb gezet koelt hij beter dan naar beneden (een paar graden). Heel vreemd ja, ik snap het ook neit meer :{

Ik heb geen top fans nee, maar ik ga er vandaag 2 bestellen voor boven. En wat pasta voor de zekerheid. Ik heb alleen wel een fan controller nodig omdat ik geen plek meer heb op mijn moederbord.

http://www.mycom.nl/Products/View/67758.aspx

Is dat wat en hoe werkt het precies?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:24

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Grote kans dat die verbeterde koelprestaties komen door het vervangen van de koelpasta die erop zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:35:
Het probleem is dus dat hij niet naar rechts/links kan. Alleen maar naar boven naar beneden. En sinds dat ik hem naar boven heb gezet koelt hij beter dan naar beneden (een paar graden). Heel vreemd ja, ik snap het ook neit meer :{

Ik heb geen top fans nee, maar ik ga er vandaag 2 bestellen voor boven. En wat pasta voor de zekerheid. Ik heb alleen wel een fan controller nodig omdat ik geen plek meer heb op mijn moederbord.

http://www.mycom.nl/Products/View/67758.aspx

Is dat wat en hoe werkt het precies?
die fan mate sluit je je fan op aan en die fan mate sluit je weer aan op je 3-pins aansluiting op je mobo, dushttp://tweakers.net/price.../scythe-kaze-q-black.html iets als dit is meer iets voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
ten eerste, controleer eens of die koeler echt niet naar achteren kan blazen... dat zal inderdaad met de fan aan de voorkant zijn waarschijnlijk, maar dat moet je nu kunnen controleren door te voelen welke kant op geblazen wordt.

de beste config voor jou is denk ik:
front fan: koude lucht aanzuigen van buiten de kast
rear fan: warme lucht wegblazen uit de kast
cpu fan: richting rear fan blazen

en inderdaad niet teveel koelpasta gebruiken, cpu eerst goed schoonmaken, en daarna een druppeltje koelpasta in het midden plaatsen, koeler erop drukken en vastschroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Zo te zien op het plaatje is:

Rear fan naar buiten,
Side fan naar binnen,
en Frontfan neem ik aan ook naar binnen(standaard Coolermaster CM690 fan)

Dit is te zien aan de draadjes aan de fans.. Een fan verplaatst altijd naar de kant van de draadjes :)

En ik zou gaan voor de koelpasta! Gebruik zelf Arctic Silver 5. Dan kun je daarna altijd nog kijken voor extra fans. Je kunt ook de sidefan boven plaatsen, naar buiten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem weer omgedraait, en hij idled nu al 10 tot 15 graden koeler. Ik hem hem gewoon van de processor af gehaald en niks met de koelpasta gedaan. Straks met spellen testen. Denk dus dat het de koelpasta is. Er zat best wel veel op de processor en de heatsink zelf. Misschien wel veels te veel?

Edit: Net even 5/10 minuten Bad Company 2 geprobeerd. 70 graden ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Gewoon koelpasta vervangen en een iets dunner laagje erop doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier hebben meer mensen dat probleem:
http://www.tomshardware.c...29-arctic-cooling-freezer

De CPU koeler hoort gewoon van rechts naar links te blazen (als je er tegen aankijkt), dan pakt ie koude lucht van de intake door de heatsink heen en kan de outtake de warme lucht afvoeren.

Je hebt een nieuwe koeler nodig, met een Mugen 2 ga je dat probleem niet hebben, daar kan de fan op willekeurig welke kant gezet worden. Koelpasta verhaal is nog steeds van toepassing natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door wagenveld op 08-08-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 00:45:
Hier hebben meer mensen dat probleem:
http://www.tomshardware.c...29-arctic-cooling-freezer

De CPU koeler hoort gewoon van rechts naar links te blazen (als je er tegen aankijkt), dan pakt ie koude lucht van de intake door de heatsink heen en kan de outtake de warme lucht afvoeren.

Je hebt een nieuwe koeler nodig, met een Mugen 2 ga je dat probleem niet hebben, daar kan de fan op willekeurig welke kant gezet worden. Koelpasta verhaal is nog steeds van toepassing natuurlijk.
Ah ok bedankt. Ik ga eerst nog even koelpasta proberen dan, lukt dat niet dan een Mugen 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

btw, als je een amd processor hebt kan je koeler ook maar op 2 manieren staan: boven of beneden en de ASUS M4A-serie is voor amd, dus laat je fan naar boven mikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja, en dat is nu juist waarom het nooit een ideale situatie gaat zijn, hoe perfect je je koelpasta ook aanbrengt. Laat je de fan van onder blazen, dan krijg je hete lucht van de VGA, laat je m van boven blazen dan krijg je interferentie met de fan in de voeding. Dat laatste geval is wel de minste situatie, aangezien de voeding uit hetzelfde gebied lucht probeert aan te zuigen en je dus een "lagedruksgebied" krijgt.

Wat TS zelf al zegt, eerst even de koelpasta goed aanbrengen, de fan van onder laten blazen en de kast dicht houden zou al verbetering moeten geven.

edit: ik zie nu pas dat je voeding onderin zit :) In dat geval als je een intake fan bovenin plaatst en de CPU koeler zo laat zitten als op je foto zou je op zich een redelijke airflow moeten hebben.

edit2: nog wat duidelijker voor je gemaakt met een plaatje. Afhankelijk van waar de fan in je zijpanel precies zit zou ik die ook outtake maken. Met een nieuwe intake boven in is de druk weer gebalanceerd:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/809283/2s6sux3.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door wagenveld op 09-08-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 14:06
wagenveld schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:08:
Ja, en dat is nu juist waarom het nooit een ideale situatie gaat zijn, hoe perfect je je koelpasta ook aanbrengt. Laat je de fan van onder blazen, dan krijg je hete lucht van de VGA, laat je m van boven blazen dan krijg je interferentie met de fan in de voeding. Dat laatste geval is wel de minste situatie, aangezien de voeding uit hetzelfde gebied lucht probeert aan te zuigen en je dus een "lagedruksgebied" krijgt.

Wat TS zelf al zegt, eerst even de koelpasta goed aanbrengen, de fan van onder laten blazen en de kast dicht houden zou al verbetering moeten geven.

edit: ik zie nu pas dat je voeding onderin zit :) In dat geval als je een intake fan bovenin plaatst en de CPU koeler zo laat zitten als op je foto zou je op zich een redelijke airflow moeten hebben.

edit2: nog wat duidelijker voor je gemaakt met een plaatje. Afhankelijk van waar de fan in je zijpanel precies zit zou ik die ook outtake maken. Met een nieuwe intake boven in is de druk weer gebalanceerd:

[afbeelding]
Ik knip meestal het standaard rooster weg en vervang dit door een FanGuard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
1-2 fans boven in warme lucht naar buiten laten blazem, cpu koeler andersom neerhangen.. klaar

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Ik had vroeger ook een Artic Freezer koeler en ik vond het ook al zo slecht koelen. Een paar graden lager dan de retail Intel koeler. Nauwelijks de moeite waard.
Misschien een slechte produktie/ontwerp of de buizen zijn lek waardoor er geen gas/druk meer inzit.

Ik heb nu CM TX3, CM 212+ en TRUE's. Dat zijn veel betere koelers.
Pagina: 1