Toon posts:

Draadloze schakeling van 230V circuit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een kort vraagje, hoop dat ik juist zit anders hoor ik het wel.

De situatie is als volgt;

Ik heb heel veel appratuur thuis (iedereen wel), maar wil deze apparatuur draadloos kunnen aanzetten/uitzetten.
Mijn pc boven heeft geen Wake-on-lan ondersteuning dus ik wil dmv een controller + software via een andere pc uit en aan kunnen zetten. :9~ Zoiets wat APC ook heeft maar deze hebben beperkte mogelijkheden.
Ik wil bijvoorbeeld een draadloze schakeling op een appratuur doen door een component aan te sluiten. Deze component kan dan bijvoorbeeld bestuurd worden door een draadloze controller, die eventueel verbonden is met een PC. Ik wil 230 V circuit kunnen verbinden/verbreken. De mogelijkheid om bijv. een lampje van de zolder wil ik bijvoorbeeld kunnen aan/uitzetten via mijn pc. :D

Ik heb zelf wat ervaring op het gebied van elektronica dus eventuele schema's kan ik nabouwen.

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen. Referenties zijn ook goed.

Ben benieuwd naar de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:19
Idd, en dat eventueel combineren met een embedded oplossing zodat je pc-onafhankelijk kunt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 14:37

R15

Ja, dat is is het, maar om via WinLirc te schakelen, is niet zo handig. Dan moet je dus een website hebben, dat heb ik nu nog steeds niet voor mekaar. Maar als je een website werkend hebt daarvoor, is het handig.
Nog even een tip: neem een Velleman zendertje (~€9.95 - Okaphone), dan blijft je afstandsbediening intact en dan kun je meerdere verschillende soorten setjes via dat zendertje aansturen.